Mesaje pentru necunoscutiContacteaza-maAboneaza-te

Despre fete “batrane” – Concurs

Posted in De toate, pentru toti on December 8th, 2009 | 178 comments

Iata ca mai avem un concurs. Si asta, cred eu, foarte misto. Tema este Fete “batrane”. Ce trebuie sa faceti? Sa raspundeti la o intrebare simpla:

Ce crezi despre fetele “batrane”?

Iar raspunsul ti-l poti formula luand in considerare mentalitati vechi si noi cum ar fi: femeile trebuie sa se casatoreasca, femeile trebuie sa se casatoreasca pana la o anumita varsta, familia e celula de baza a societatii, socitatea te considera atipic daca nu te incadrezi in standarde, rolul principal al femeii e acela de a fi sotie si mama (toate celelalte sint simple detalii), esti fata “batrana” – esti rebela, indaptata si ciudata ori, dimpotriva, moderna si independenta, ai o anumita varsta – inseamna ca automat ai fost intrebata in repetate randuri “cand te casatoresti” ori  ”cand faci un copil, e timpul…”.

Premiul? Premiul e super. Cea mai interesanta opinie primeste cartea “Cum s-a facut de am ramas fata batrana”, de Carmen Musat Coman. Iar premiul ii va fi trimis taman de autoare, cu tot cu un autograf si dedicatie speciala. In plus, castigatorul isi mai poate alege o carte aparuta la editura “Cununi de stele”, alte titluri gasiti aici: http://www.edituracununidestele.ro/

Succes.

Vizitat de 4842 ori, 1 in cursul zilei de azi
  1. Ada says:

    Primaaaaaaaaa!
    Ce tare e tema! Cate ar fi de zis…

  2. alexman says:

    fetele batrane sunt fetele care au riduri la ochi si celulita pe fund. :D

  3. Ada says:

    Asa… si acum sa povestim!

    De pe la 21-22 a inceput bunica-mea sa ma intrebe cand ma marit, ca ea la 23 il avea pe tata si era insarcinata cu unchi-miu. Pe vremea aia, ma clubeream si nu ma gandeam la asta, i-am zis ca trebuie sa termin facultatea, sa-mi gasesc un job ok si pe urma vedem. Si am avut relatii, n-a fost sa fie… au trecut anii, am mai crescut, m-am luminat, cand n-a fost sa fie, n-a fost si asta e.
    Acum am 27 si niciun plan in sensul casatoriei.
    O femeie nu trebuie sa se casatoreasca pentru ca viata ei sa fie completa, implinita si fericita. Idem valabil si pentru limita de varsta. Rolul de sotie nu ma impresioneaza profund, cel de mama da.
    Cred ca pentru multi din familion sunt fata batrana, deja am alergie la intrebarea “cand te mariti”, sunt considerata o fitoasa pretentioasa, dar ma apreciaza ca stiu ce vreau si ca sunt cat de cat pe picioarele mele, dar tot… “trebuie sa-ti gasesti pe cineva, sa te mariti si sa faci copii”.
    Mda… copii vreau clar! Si daca n-o sa fie si n-o sa fie, nu cred ca voi fi prima sau ultima “single mom”!
    Si nu ma consider fata batrana, daca nu ma voi casatori niciodata, cand voi merge in baston nicidecum nu voi avea pretentia sa mi se spuna “domnisoara”!

  4. Ada says:

    Alexmane… vezi ca ne paruim: n-am riduri la ochi, dar am celulita pe fund. si ce? sunt fata batrana? ei bine, tocmai ce-am zis ca nu ma simt!

  5. Faina tema Dono! Fetele batrane sunt acelea care din diverse motive, au uitat sa se mai si marite dupa o anumita varsta! In general, acestea sunt excesiv de pretentioase cu barbatii, au idei fixe in anumite domenii si nu vor sa se marite decat cu…barbatul ideal care nu…, si nu…, dar… Si uite asa, trece vremea si raman…fete batrane!

  6. aA says:

    alexman-tu de unde stii? te-ai uitat in oglinda?

  7. alexman says:

    ada si aA stiu de la bunica! :lol:

  8. Ada, dar tu nu poti fi considerata fata batrana mai fetito!
    Uite,acum, in timpurile astea ale noatre, cand viata este asa cum este, tinerii, si baietii si fetele, mai ales intelectualii, au tendinta de a se casatori mai tarziu decat pe vremea mea si a parintilor vostri. Motivul? Pai daca pe vremea impuscatului, dupa absolvirea unei scoli (fie ea sc. profesionala, liceu industrial sau facultate),primeau un loc de munca prin repartitie guvernamentala si o garsoniera, ce le mai ramanea decat sa-si intemeieze o familie. Voi, copiii nostri, dupa terminarea facultatii, sunteti nevoiti sa gasiti singuri un loc de munca si cu salariul ala mai micut sa va platiti chiria intr-o garsoniera sau apartament inchiriat. Fiind tineri destepti, sunteti constienti ca in asemenea conditii nu va puteti intemeia o familie si preferati sa va mai amanati casatoria. Majoritatea tinerilor intelectuali din zilele noastre se casatoresc dupa varsta de 30 de ani si apoi, nu tepoti arunca cu capul innainte intr-o casnicie fara sa ai un minim de trai! Deci Ada, mai e timp dar nu intarzia mai mult de trei-patru ani! Eu iti doresc numai fericire printeso si sa jucam noi, toti gunoierii lui Dono la nunta ta!

  9. Cris says:

    Am o fata ‘batrana’ in echipa cu care lucrez… are 40 de ani, necasatorita,boyfriendless si tare sictirita pe restul lumii. E foarte pisicita si nu se ridica de la birou fara sa se rujeze… Starea ei de spirit e mai schimbatoare ca vremea, iar tinerii ca mine sunt catalogati de ea drept ‘neinitiati’ – nu intrebati exact in ce :p

  10. alexman says:

    tot bunica mi-a zis ca la 40 de ani unele fete sunt la menopauza, de aia sunt mai schimbatoare ca vremea! :lol:

  11. Mara says:

    trimitem accesand butonul contact? si care este termenul limita?

  12. ikemaua says:

    Cred ca fetele batrane sunt victime. Victime ale propriilor parinti. Ale societatii. Ale barbatilor care le-au dezamagit, le-au inselat asteptarile si le-au furat sperantele.

    Fetele batrane fie viseaza toata viata ca isi vor gasi candva jumatatea si atunci sunt simpatice, cochete (poate un pic prea cochete) si poate un pic penibile, fie isi dau seama dupa prima mare deceptie ca in viata lor nu va urma nimic. Si devin acre, rele si suparate pe toti cei din jur. Mai ales pe cei fericiti.

    Si da, exista si in zilele noastre fete batrane. Nu sunt toate cele care nu sunt casatorite, nu, nici pe departe! Sunt cele care fug de lume, de relatii, cele care isi impart timpul liber cu o pisica sau un caine in singuratatea caminului. Sau poate chiar cu parintii. Care ii spun “lasa mama, ca n-ai nevoie de cineva sa iti faca zile fripte, ce nu ti-e bine aici, cu noi?”

  13. 1Q Aurel says:

    Hai Dono ca esti tare.Numai acum amvazut ca ORANGE isi face reclama la tine pe blog

  14. 1Q Aurel says:

    Si acum despre fete batrane:
    Maria era fata batrana a satului si era foarte mandra de
    conditia ei. Stiindu-se cu o varsta inaintata, se duce la pietrar
    si ii spune:
    − Cand oi muri, sa-mi faci o cruce de piatra pe care
    sa scrie: “Sub aceasta pietrisoara/ Doarme-a noastra
    Marioara./ S-a nascut fecioara,/ A trait fecioara,/ Si-a
    murit fecioara.”
    Dupa cateva luni, moare Maria. Pietrarul nu mai tinea
    minte ce ii spusese femeia sa scrie dar cam tinea minte ce
    voia sa spuna, asa ca a sapat pe cruce:
    “E Maria dedesupt; Nu are sigiliul rupt.”

  15. me_stranger says:

    depinde fiecare ce intelege prin fata batrana : primu tipar ar fi ,tafnoase,mai baietoase sau mai bine zis cu prea mult tupeu,genu ”sunt de partea baietilor” si apoi ar mai fi cele boeme,visatoare (mult prea visatoare),aranjate de parca in fiecare si-ar da intalnire cu cate unu,in mod sigur cu o pisica acasa si devreme acasa.

  16. Cristina says:

    1Q Aurel cel mai bun pana acum! Buna ziua tuturor si in special gazdei pe care o tot citesc de ceva vreme!
    Revenind la tema : fata batrana, prin definitie consider ca este o eticheta sociala, nicidecum un statut sau o caracteristica personala.Eu deja fiind la thirty and somethin’ nu ma consider o fata batrana si nici in jurul meu n-as pune astfel de etichete, eventual “donsoare” uitate cu sigilul pus!:)

  17. Joaninha says:

    Poate ca fetele batrane n-au dat decat de barbati care cred ca locul femeii e la cratita, asa ca au avut si ele de ales raul mai mic. Cam ca poporul roman, asa. :lol:
    Tocmai ce-am avut o discutie cu un coleg care sustinea ca locul nostru e la cratita. Dupa ce a terminat de aberat, s-a dus sa arunce ceva la cos si a inceput sa strige de acolo ca da cosul pe afara de hartii, asa ca l-am taxat:
    -V., locul femeii e la cratita, dar rolul barbatului e sa duca gunoiul. Hai!
    S-a executat! :lol:

  18. me_stranger says:

    app cunosc o femeie care are 90 ani si trece printr-un divort pt ca vrea sa-si traiasca viata si pentru ca nu se simte batrana.Sotul nu este de acord cu divortul si acum se intrec in declaratii de dragoste vs ura.

  19. dono says:

    Mara, iti lasi parerea aici, la comentarii. Termen limita- 3 zile. In rastimpul asta Carmen Musat coman – autoarea cartii, va citi comentariile si decide care ii merge mai tare la suflet.

    Buna sa-ti fie inima, Cristina, si bun venit!

  20. Mara says:

    am inteles, multam Dono

  21. Ce cred despre fetele batrane? Care fete batrane? :) )

    Acu, fie vorba intre noi, conceptul de “fata batrana” este folosit de parintii nostri si de bunicii nostri. Nu de noi. Noi care avem varste intre 20-35 ani.

    Poate acum ceva timp a fi sotie si mama reprezenta activitatea suprema ce putea fi facuta de o femeie si ziceau din mila : uite-o si pe aia, e fata batrana, n-are copil sa legene, barbat pentru care sa gateasca! Ce s-o mai plictisi, mititica!
    Acum ce sa zica? Saraca “fata batrana” pierde timpul aiurea la cumparaturi, job, cluburi si teatre?!?
    Nu merge! Plus ca FETE batrane nu mai exista :) )

  22. Seara buna tuturor,

    Confirm tema, premiul si autograful. Nu ca ar fi vreun dubiu asupra premiului, Doamne fereste, dar ca sa dovedesc ca exist de-adevaratelea.

    Deci ne intalnim peste trei zile….

    Succes!

  23. dono says:

    Bun venit, Carmen :)

  24. Joaninha says:

    @carmen: daca dam click pe numele tau asa cum apare in comentariul de mai jos , ajungem pe un site cu biblii :lol:
    Ai scris vreo litera gresit ?

  25. dono says:

    Orice fata batrana are o biblie :)

    Eu nu pot sa ajung niciunde daca dau click.

  26. Joaninha says:

    “Mega site of Bible studies and information” – asta imi apare. sau o fi un semn pentru mine ? :lol:

  27. iona says:

    “Fata batrana”…hmm..tinand cont ca suntem in domeniul literar, putem trece dincolo de sensul propriu- zis al cuvantului “batran” si sa intram nitel in domeniul simbolismului si al metaforelor. Dragostea a fost mereu asociata cu tineretea sufletului.Numai un suflet tanar, viu, tenace ste capabil de o avalansa de sentimente atat de profunde precum iubirea. Gasirea unui partener de viata e echivalenta cu mentinerea unei tinereti spirituale. Chiar daca esi batran, iubirea iti coloreaza viata si iti innalbeste cenusiul. Lipsa iubirii duce la o atrofiere a interiorului, la o degradare a capacitatii de a darui, a crede, a intelege etc. O femeie la 30 e tanara. Daca e necasatorita unii o pot numi fata batrana. Biologic e in forta…sufletul insa nu. Ma rog, e un mod de a interpreta. Tocmai asta e farmecul literaturii. Un cuvant, zeci de intelesuri.

  28. iona says:

    a inalbi, rectific, cu scuzele de rigoare:)

  29. dono says:

    Jo, daca numai tie iti apare e clar :)

  30. Eu nu cred nimic. Numai la biserica se crede.

    Insa treaba cu fetele ramase batrine are radacini ceva mai adinci decit cele care se vad cu ochiul liber.

    Totul porneste de la un tipar cu care omul porneste de-acasa, si pe care in majoritatea cazurilor il reproduce fara sa fie constient in experientele de maturitate. Daca acasa a trait un cosmar, e putin probabil sa-si doreasca sa-l repete atunci cind are posibilitatea de a alege, si fuge cu viteza a cincea de iubire si implicare. Sau se trezeste implicata in relatii chinuitoare, si ajunge la concluzia ca…mai bine singura. Si-atunci uite cum ne-alegem cu o recolta bogata de fete batrine. Care poate-au primit totul de acasa, si educatie, si bani. Singurul lucru, si cel mai important, pe care nu l-au primit si nici nu l-au vazut sau simtit a fost…iubirea. Dragul cu care faci o ciorba si-i astepti pe cei ai casei.
    Asta nu se invata din carti, din pacate. Si tot din pacate nu avem cum il cumpara.

    In ecuatia asta mai adaugam si imbecilitatea cu “femeile sint egale cu barbatii”. Nu, femeile sint diferite de barbati. Si ce e diferit nu poate fi egal. Punct. Si ca atare, daca vorbim de “diferit”, vorbim si de educatie diferita. Lucru peste care se trece cu vederea, cam cum trece un tractor cu senile pe cimp. Rezultatul peste timp al acestei convingeri paguboase este femeia carierista, antrenata ( si chinuita de multe ori ) de mica sa ia premiul intii, umilita daca nu reuseste sa o faca, cu un ego cit casa, cu rezultate superbe in viata profesionala, si cu o viata personala facuta tzandari. Care habar n-are sa faca o ciorba sau sa spele trei vase, careia nu-i pasa decit de sine, dar ar vrea sa iubeasca si sa fie iubita, caci nevoia de iubire impartasita, desi Maslow n-a pozitionat-o niciunde in piramida lui, e vitala si fara de ea nu se poate.

    Si-asa, pentru ca acele fiinte au invatat doar cum sa ia premiul intii, vor incerca sa procedeze si-n viata personala, lucru complet gresit, caci iubirea nu-i competitie ci doar…iubire.

  31. M-am uitat de mai multe ori pe Discovery la niste cazuri medicale de malformatii destul de inestetice. Subiectii erau de undeva din Inodenezia si aveau de ales dupa controlul medical daca sa faca sa nu operatia. Ce m-a frapatsi induiosat in acelasi timp a fost ca absolut TOTI care au fost prezentati aveau sotii si copii. Revenind la fetele batrane, cele care trec de o anumita varsta si nu isi gasesc perechea inseamna ca au o anumita sau anumite probleme …nu? Indiferent cate justificari ar cauta , ar da vina pe soarta, lipsa de timp, nepotrivire de caracter etc…

  32. laurentiu says:

    Fata batrana? Depinde despre cine vorbim. In sensul in care se da in ziua de azi termenul o sa il respinga oricine: ce fata batrana, sunt femei libere, independente, dragostea nu inseamna casatorie samd. Mi se pare insa o greseala, sau mai bine zis o confuzie, pentru ca nu este acelasi lucru. Nu, vorbeam de “fata batrana”, asa cum ar trebui inteles termenul, nu cum se intelege in mod uzual. De femeia singura, singuratate data nu atat de lipsa sprijinului unui barbat, ci mai ales de lipsa unei familii (barbat si copii) care sa o si pe care sa ii completeze. De femeia care simte rupta din ea o parte pe care nu a avut-o niciodata si greu sa o mai aiba de acum incolo. De femeia care moare putin dar vizibil in fiecare zi. De femeia care se “simte” fata batrana. Ori fata de astfel de femei nu stiu daca poti simti altceva decat compasiune, asa cum se simte fata de oricare om aflat intr-o continua incercare.

    Si, Dono, ca sa nasc si altfel de comentarii :) , citind textul tau de mai sus, raman ferm la ideea (fara a le exclude pe celelalte) ca familia este baza societatii umane. Ca nu (mai) este baza societatii in Romania sau aiurea, sau ca ne faurim societati care exclude apriori familia, este besides the point.

  33. virgil says:

    fetele batrane isi permit luxul sa si-o traga cu necunoscuti fara sa aiba mustrari de constiinta…

  34. anya says:

    Fete batrane sunt social si de 18-20 si de 40-50. Sunt cele de care anturajul de cupluri le marginalizeaza cumva si le trateaza de parca ar fi bolnave de ceva. E ca atunci cand la munte se merge “in cupluri”, cand toata lumea trebuie sa “aduca inca o jumatate” si vezi disperarea unor fete si baieti inainte de revelion, craciun, sau mai nou sf Valentin. Intr-un fel nu e vina cuplurilor. Ajunsa de cealalta parte a baricadei, intr-o relatie stabila, mi-e mai greu sa imi rup din timp sa merg undeva “fara el”. Dar nici o data nu o sa fiu de acord cu imaginea acceea a cuplului enervant de dragastos care pluteste pe petale de nor si calca din stea in stea. Reveniti-va! Acasa, fiecare isi stie rostul, alaturi de iubit, iubita, amant, amanta, sot sau sotie. In public sa socializam, si sa nu vorbim doar despre ultima oara cand impreuna cu “iubi” am cumparat o pernuta rosie.

  35. laurentiu says:

    @miorlaupufos: complet e acord. Importante sunt si motivele pentru care s-a ajuns in stadiul de fata batrana. E bine sa iti fie mila de o astfel de persoana, dar asta nu inseamna ca trebuie obligatoriu sa iti si placa de ea. Totul dupa caz.

    Imi pare mie sau Maslow asta ar fi putut sa isi deseneze piramida nu pe axa jos-sus, ci stanga-dreapta? Nevoile fiziologice nu sunt neaparat inferioare fata de altele cum sugereaza in genere o constructie piramidala.

  36. Joaninha@
    Adevarat, e greseala mea, acum e corect. O fi vreun semn pentru mine. Batusem “blogpsot”

  37. coco says:

    Eu nu cred ca exista fete batrane. Pentru mine acele asa-numite “fete batrane” sunt pur si simplu necasatorite. Un om necasatorit nu trebuie privit ca si cum ar fi bolnav. Din punctul meu de vedere, oamenii, indiferent daca ne referim la barbati sau femei, pot sa se implineasca si fara sa fie casatoriti, dedicandu-se, de exemplu, profesiei si sa faca lucruri uimitoare. Cei care le fac pe aceste “fete batrane” sa se simta stinghere sunt cei din jur si enervantele lor intrebari. Cand esti casatorit ai anumite avantaje dar, bineinteles, si dezavantaje; tot asa si “fetele batrane”.

  38. sburlea says:

    Heheheheheeeeee, mi-ati citit gandurile cu acest consurs :lol:

    Io iubesc fetele batrane. Pentru ca pe altele, nu mai pot – am si eu o etate :lol:

    In plus, uite ce bine spune virgil:

    34 virgil Says:
    December 8th, 2009 at 6:31 pm
    fetele batrane isi permit luxul sa si-o traga cu necunoscuti fara sa aiba mustrari de constiinta…

  39. sburlea says:

    Desi, daca stau sa ma gandesc bine, aceasta expresie/vorba/cimilitura este totalmente misogina. Nu, nu e admisibil asa ceva…

    Pai unuia, unui purtator ilegal de cocos ramas nemaritat pe acasa, cum ii spunem? Ala este barbat batran? Pedofil? Corupator de studinte? Pai ce inseamna asta?

  40. Ala e flacau tomnatic in limbajul de specialitate al…babelor

  41. sburlea says:

    Pai flacau tomnatic mi se pare ca suna mai bine decat fata batrana, nu? Mie mi se pare ca ar trebui – in fapt – sa lupt impotriva acestei exprimari nefericite. Propun variante:

    Fata experimentata
    Adepta a uniunii consensuale
    Fata perversa – dar in sensul bun
    Fata fun loving
    Fata don’t give a shit pe prejudecati
    Fata make love, not families
    SAMD

    Merge?

  42. Marius says:

    @miorlau Inteleg ca eu sunt flacau tomnatic in cautare de fata batrana? E de bine, oare?

  43. Marius says:

    @Sburlea Ce dreptate ai, domnule!

  44. Sburlea, de obicei termenul de “fata batrina” e cam folosit de…babe. Deci elementele de engleza n-as crede ca le-ar adopta. Cre’ ca un soi de “bomba cu ceasul biologic balamucit” ar suna mult mai bine in urechile babelor pentru categoria asta.

    Marius, de obicei ce cauti aia cam gasesti. Acuma tu stii daca e de bine au ba.

  45. sburlea says:

    Miorlau, te contrazic vehement. Acu vorbesti de varsta mea, deci stiu exact cum spun babele. Ele au tradus fata batrana in piatra-n casa :lol:

    Deci englezismele sint foarte la moda, multe batranici simpatice au id de mess iar unele au conturi pe facebook si pe haifaiv. Intamplator, unele ajung si pe pitzipoanca :lol: :lol: :lol:

  46. Sburlea, cred ca stiu ce spui. Dar babutele simpatice cu id de mess si cu chef de viata, de ajung pe pitzipoanca sau aiurea cred ca sint ele insele…niste pietre in propriile case. Niste Elodii refulate.

  47. sburlea says:

    @carmen musat coman

    Servus! Scrii frumos, spune batranul din mine. O rugaminte/recomandare: daca poti, muta-ti blogul pe platforma de wordpress, sint mai multe avantaje. Unul ar fi interactivitatea – se va putea comenta muuuuuuult mai usor, vei avea comentariile in aceeasi pagina cu articolul, etc.

  48. sburlea says:

    *Ma rog, si acum comentariile sint in aceeasi pagina cu articolul numai ca io nici nu vad bine. Si am fost si bolnav cand am fost mic :lol:

  49. Sburlea, sa-ti dau cu imprumut ochelarii mei? Sint magici, sa stii

  50. sburlea says:

    De ce, Miorlau? Maresc? :lol: :lol: :lol:

  51. Am spus doar ca sint fermecati. Acuma fiecare intelege ce vrea / are nevoie din magia asta. Pentru mine au avut cu totul alt efect.

  52. Ardeleanu says:

    saluti a tuti!
    Cica moare o fata batrana si ajunge in Rai,
    -Sfinte Petre adu o perche de aripi spune Domnul.
    -Vai Doamne ma faci inger zise si fata batrana.
    La care domnul ii raspunde:
    – Nu gasca!

  53. Ion si Maria erau la scoala.

    - Marie, sa-mi dai si mie o poza cu tine
    - Vaaai, Ioane, ma iubesti
    - Nu, colectionez pokemoni

  54. sburlea says:

    Teoria Fetei Batrane

    In vremuri demult prezente, traia o fata. Frumoasa de pica. Picioare lungi, pana-n pamant. Tatisore obraznice si fragede, fundulet de atleta, parul lung si matasos. Si ce ochi albastri avea. Doi. Cand ii sosi sorocul, merse la soala. Scoli inalte, bre! La A.S.E. cum ar veni.

    Stia ea ceva de o legenda cu bila. Ce nu-i spusese nimeni era ca aceasta se schimbase – avea ca bila sa se rostogoleasca atunci cand o fetiscana intra vergina in facultate. Si bila, deci, se rostogoli. Cat pe ce fu sa-i vie peste picioarele-i mladioase. Scapa. Ajunsa la avizier, apoi la secretariatul Anului I, se prezenta vesela: Fata Batrana. Asta era numele ei.

    Long story short, cum ar spune Baudlaire: Fata Batrana avea bursa. Fata Batrana a terminat facultatea ca sefa de promotie. Fata Batrana s-a angajat intr-o companie multimegasuperinternationala. In timp, a ajuns sefa de departament. In secret, era alintata Perversapurtatoaredepielesibicepesubtaior.

    De frica frumusetii ei, nimeni nu avea curaj sa o invinte in oras. Si nici macar la o cafea. Era o femeie greu de manipulat, vrajeala eftina nu era in apanajul ei. Si de atunci, lumea rea a scornit legenda cu fata batrana. Adoptata fara menajamente de contemporanii sai – cei de varsta mea, mosii. Caci un lucru e cert pentru femei: ele nu uita niciodata un barbat cu_care s-au dragostit. Mojicii insa, nu uita nicicand o femeie pe care nu o avura.

    O cred ca de aci e scorneala asta cu fata batrana.

  55. Niste invidiosi, dom’le, pe succesul bietei don’soare. Probabil erau cei din interiorul fortaretei, pe principiul “casnicia e ca o fortareata: aia care sint inauntru vor sa scape, aia din afar’ vor sa intre”

  56. dragos says:

    Maria era fata batrana a satului si era foarte mandra de
    conditia ei. Stiindu-se cu o varsta inaintata, se duce la pietrar
    si ii spune:
    − Cand oi muri, sa-mi faci o cruce de piatra pe care
    sa scrie: “Sub aceasta pietrisoara/ Doarme-a noastra
    Marioara./ S-a nascut fecioara,/ A trait fecioara,/ Si-a
    murit fecioara.”
    Dupa cateva luni, moare Maria. Pietrarul nu mai tinea
    minte ce ii spusese femeia sa scrie dar cam tinea minte ce
    voia sa spuna, asa ca a sapat pe cruce:
    “E Maria dedesupt; Nu are sigiliul rupt.”

  57. Anachen says:

    Sara buna!

  58. dragos says:

    si mai era o vb din popor…deci cantec popular:
    fata batrana

    i-auzi mama, cainii bat
    iara sunt straini in sat, maicuta
    da-le mama ce-ai in lada
    poate-or zini sa ma vada, maicuta
    da-le cerga cea de lana
    poate m-or lua de mana, maicuta
    da-le pana cea de strut
    poate-or zice sa ma duc, maicuta
    ca m-am uitat intr-o fantana
    si-am vazut ca is batrana, maicuta
    pe din sus masele nu-s
    pe din jos tate le-am scos, maicuta
    tata m-am zbarcita la fata
    maica mine-sa de viata, maicuta
    i-auzi mama, cainii bat
    iara sunt straini in sat, maicuta

  59. kati says:

    Eu am 35 de ani, nu-s nici plina de riduri, nici de celulita pe buci, nu-s nici ciudata, nici in alt mod, sunt independenta, imi plac barbatii, insa pana acum nu a fost sa fie sa ma marit ;-) am avut relatii lungi, care s-au terminat prost :D faza e ca mi-ar placea sa ma marit, insa nu am cu cine :) )) aviz amatorilor!
    p.s. ptr ex-ii mei: nu stiti ce-ati pierdut! :P

  60. alina says:

    fata batrana….in zilele noastre cred ca fata batrana este cea mereu singura, care face fitze si nici un barbat nu e bun..il asteapta pe fat frumos…eu cred ca fiecare dintre noi ar tb sa ne intemeiem o familie altfel ni vad care e rostul pe pamant…tariesti doar pt placerile tale…doar pt tine? si cred ca fetele din ziua de azi sunt “batrane” pt ca se gandesc doar la ele, nu vor sa gateasca ..ca dor locul lor nu e la cratita, au doar distracti in cap …samd… si uite aasa ajung sa nu mai accepte nimk si sa nu faca compromisuri….

  61. LavyCald says:

    Seara bunä!

    :lol: Asa-mi plac mie fetele “bäträne”! Bravo tie, Kati !

    (io am ratat :-( si pe fatä ;-) si pe bätränä :-P si pe la 35 de anisori mä märitai, in 2003. M-oi fi gräbit? )

  62. fata batrana = singuratica

  63. kati, esti geniala :)

    de “buna seara” uitai… am imbatranit… nu, nu ma consider o fata batrana, cred ca mi-as lua bataia de la copilul din mine daca aude ca ma consider batrana.

    fata batrana – varianta 1 – o percep toti ca fiind “fata batrana”, inclusiv ea; nemaritata, fara copii, resemnata in privinta casatoriei, ajunsa pe la vreo 50 de ani si cu pretentii sa i se spuna “d-soara”

    fata batrana – varianta 2 – o percep doar ceilalti ca fiind “fata batrana”; nemaritata din diverse motive (de cele mai multe ori, a dat numai peste dobitoci sau sa ma exprim plastic, au existat nepotriviri de caracter), undeva in jurul varstei de 30 de ani, independenta si stie ce vrea de la viata si DA, vrea sa se marite, numai sa merite efortul!

  64. sburlea says:

    Tatal Lor – singuratica in doi?

  65. dragos says:

    @sburlea pai poate fi singuratica in doi…depinde ce e al doilea..

  66. sburlea says:

    Sofocle, am ras de m-am udat la poezia de mai sus. Mi se pare de-a dreptul idiomatica aparitia fantanei in scrierile tale. Oare unde o fi Ele? :lol: :lol: :lol:

    Kati, mai zi!

  67. sburlea says:

    66 dragos Says:
    December 8th, 2009 at 10:30 pm
    @sburlea pai poate fi singuratica in doi…depinde ce e al doilea..

    =)))))))))))))))))))))))))))))))))

    Acum am citit. Da sa stii ca exista solutii, am auzit io ca s-au inventat niste baterii cu iepurasi :lol: :lol: :lol:

  68. vad ca nu va inghesuiti… d-aia ramanem fete batrane :)

  69. dragos says:

    @sburlea la fantana trage putul…;)
    @croco nu ne place inghesuit….deh…:))

  70. sburlea says:

    Croco, io ma inghesui da’ de unul singur nu prea merge. E ca in bancul ala:

    Vine copilul plin de sange si cu hainele rupte. Si-l intreaba ma-sa:

    - Ce facusi tampitule?
    - Pai m-am jucat cu copilasii, am facut hora in jurul bradului
    - Asa, si?
    - Am fost putini

  71. sburlea says:

    Dragul meu Sofocle, e gresit: la fantana trage eclerul :lol: :lol: :lol:

  72. dragos says:

    @sb scuza-mi uitarea…ai f mare dreptate…deci fantana e savarina… ..acum se pune problema..cate eclere inghesuiesc savarina..pana expira? :) )

  73. sburlea says:

    Depinde cat de acida e fanta! :lol:

  74. Ele says:

    Neata! Ma cautati?
    @ Dragos: Deodata? :lol:

  75. dragos says:

    unde ai auzit tu de ecler umplut cu fanta?.. :) :):):):)

  76. dragos says:

    @ele acum depinde ce-si doreste savarina…sau de cat de pofticioasa de ecler este… ;;)

  77. dragos, eclerul are o fanta… pe unde intra crema… ntz ntz… nu te pricepi la facut eclere :)

  78. Ele says:

    Croco eu stiu ca mai si iese din cand in cand,crema, tot prin fanta :lol:

  79. sburlea says:

    Breeeeeeeeeeee, ce va radeti p-aci? Pai asta e subiect de ras?

  80. da, risipa de crema in vremuri de criza… tipic romanesc :)

  81. Monique says:

    pfoaaiii…ce va mai destrabalati :P
    Sara buna,dragilor!

  82. Boly says:

    tot respectul pentru aceste fete !

  83. sburlea says:

    Moniqueeeee, buna sara!

    Ce faci, Boly? Still alive & kikin’?

  84. Moniiiiiiiiiiiiiiique, ci faci? :)

  85. Monique says:

    Sunt racita si ma simt ca dreaq…in rest bine :D
    Tu?

  86. Ada says:

    Buna seara! Ce destrabalare! Croco, iar ii inbveti pe oamenii astia cum se fac prajiturile? :P

    @NeaCostache: Multumesc frumos pentru cuvintele asternute aici!

    @Kati: Imi place despre tine! Mai sunt pe aici de-astea de s-ar marita si n-au cu cine…

  87. Viorel says:

    Hmm ce de valva pe aici :D

    Interesant subiect, deci pornim de la premiza ca “fata bătrână” = fata nemăritată la vremea ei… acum vin mai multe întrebări. Când ar trebuii sa se mărite o femeie ? care este varsta optima ? ce zic sondajele de opinie ? :D răspunsul majorității vine imediat : pana la 3o de ani.. Asa si dacă se mărită la 50, care e problema noastră ? pai cica este prea târziu sa facă bebe. Trebuie sa faca copil neapărat? Sau mai exista si varianta menționată de Ada.
    Nu mai trăim pe vremea părinților sau bunicilor nostrii, societatea in sine nu este la fel, si astfel de “fete bătrâne” astăzi sunt doar femei, poate in căutarea iubirii…si uite asa rezulta ca femeile care sunt etern in căutarea iubirii rămân fete bătrâne pana o găsesc :D

  88. Monique says:

    Zici ca v-am dat cu praf de mers :P
    Unde ati fugit,bre?

  89. dragos says:

    croco stie sa faca prajituri…mai ales crema de tort…si se mai vaita de risipa de crema…tztztz…

  90. Ada says:

    Aici suntem, Monique.

    Dragos, stiu ca se pricepe, doar o noapte intreaga a muncit la frisca aia! :P

  91. sburlea says:

    Heheheheeeeeeeeeeeeee, cum bre? O noapte intreaga pentru nitica frisca? :lol: :lol: :lol:

  92. nitica? ditamai tortul a fost! :)

  93. Ada says:

    @Sburlea: Vezi ce-ai pierdut daca ai ratat reuniunea din noiembrie?! :P :lol:

  94. Monique says:

    sburlea, rautate mica… :lol:

  95. sburlea says:

    94 crocoditza Says:
    December 9th, 2009 at 12:09 am
    nitica? ditamai tortul a fost!

    Breeeeeeeeeeee, ca oi fi dat si tu de un verisor al lui zapada de te-a ajutat in bucatarie :lol:

    Monique, ce sa fac?? Si io-s tot un fel de fata batrana. In sensul de perversa :lol:

  96. Monique says:

    sburlea,am vrut sa scriu “mica si perversa” dar am zis sa nu sar calu` :lol:

  97. Ada says:

    Sburlea… iar te iei de fii-mea? Hmmmmmmm!

  98. sburlea, eu nu prea intru in bucatarie :D

  99. Monique says:

    croco, cu putina imaginatie, se gaseste si pe acolo ceva de facut :lol:

  100. dragos says:

    @sb era verisor de ecler…bre..

  101. Monique says:

    mie nu-mi merge Vodafone.Mai are cineva probleme?

  102. Ada says:

    Monique, ai ceva sa ne impartasesti? :lol:

  103. sutaaaaaaaaaaaaaaaaaa, cine nu e gata, il iau cu lopata…. peste ceafa :)

  104. Mamaaaaaa, vezi? ma invata la prostii

  105. Monique says:

    Ada…eu?????
    Doamne fereste :lol:
    Gata…mere telefonu`

  106. sburlea says:

    101 Monique Says:
    December 9th, 2009 at 12:15 am
    croco, cu putina imaginatie, se gaseste si pe acolo ceva de facut

    Uite, io am mereu treaba pe acolo, zau… Mai duc gunoiul, mai schimb o perdea, mai spal un ibric :lol:

  107. Monique says:

    croco, ce darnica esti tu cu lopetile alea,maica :D

  108. Monique says:

    Uite sburlea,baiat de casa… :D

  109. Monique, am gasit vreo 2 in bucatarie… lopeti, da? sa n-avem discutii! :)

  110. Monique says:

    Lopeti de zapada…sau de care?Ca nu prea sunt lamurita :lol:

  111. Ele says:

    Sau lopetici d-alea de umplut eclere? :lol:

  112. dragos says:

    ce perversiuni..la croco in bucatarie…cu lopeti..de crema…

  113. Monique says:

    Ele,pai ne incurcam cu miniaturi? :lol:

  114. Ele says:

    Aaa, nuuu! Ma alintam si eu :lol:

  115. sunt multifunctionale :)

  116. sburlea says:

    Bine, Croco! Da-mi! Lopeti peste ceafa! :lol:

  117. dragos says:

    @ele no offense..da e o vb..ca numa fetele batrane se alinta…restul se inghesuie.. ;) :)

  118. Monique says:

    Io va doresc o noapte cat mai linistita.Pe mine m-a cam luat flama…cred ca a beut cam mult sirop de tuse :)
    Noapte buna!

  119. dragos says:

    @sb tu la ce fel de lopeti te referi de vrei dupa ceafa? :D

  120. sburlea, nuuuu, pe urma cine imi mai da autograf? :P

  121. Ada says:

    Croco, autografe, autoarea cartii, nu Sburlea! Si treci la culcare!

  122. Monique, noapte bunaaaaaaaaaa
    sa faci bine sa vii joi… vreau sa vii joooooooooooooi :)

    mama, mai stau si eu 5 minute… te rog, te rog, te rog, pot?

  123. Ada says:

    Eu una asta fac… daca tot sunt “fata batrana”, ma duc sa visez feti frumosi pe cai verzi pe pereti. :P
    V-am pupat!

  124. sburlea says:

    123 Ada Says:
    December 9th, 2009 at 12:31 am
    Croco, autografe, autoarea cartii, nu Sburlea! Si treci la culcare!

    Sau la somn? Sau faceti un avi? :lol: :lol: :lol:

  125. Ada says:

    Nu facem .avi! Poate in weekend, vedem, acum nu se poa’, Croco e in GRecia, uitasi?! :P

  126. sburlea says:

    Asa Ada, asa! Lasa-ne sa balim p-aci. Pardon, sa speram :lol:

  127. sburlea, suntem talentoase la .avi :) nici pozele nu se pot privi, darmite .avi… ca-mi adusei aminte, mamaaaaaaaaaa, restul de poziiiii :)

  128. Ele says:

    Gata ma bag si eu la somn! V-am pupat pe avatare, noapte buna :) .

  129. e un soare aici la greci… marea calduta… o fi bine sa stai la umbra palmierilor? :D

  130. Ele, ti pup, noapte bune, vise eroice :)

  131. Ada says:

    Sburlea, maica, n-aveti la ce bali… la niste fete batrane… pline de riduri si cu celulita pe fund,vorba lui Alexman… bleah! :P

    Croco, da, vine si restul de poze,maine, caacum ma duc la nani.

  132. ti pupa fii-ta asta batrana si baba :)

  133. dragos says:

    ada…aia nu e bala…e crema de la lopetile crocoditei

  134. Juganu Parmena says:

    Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar fetele”batrane”sunt niste ciudate…cunosc foarte multe si toate au ceva in comun…nu stiu ce sa faca sa mai iasa in evidenta [haine,frizuri,machiaj...].Pe langa asta au si tot felul de “toane” si “tabieturi”,mie personal nu imi sunt tare simpatice.Problema e ca ele sunt disperate sa “vaneze” un barbat si in goana lor uita sa se mai priveasca in oglinda ratiunii.Privita din alt unghi,femeia “batrana” e libera,nu depinde de nimeni si nimic,ar trebui sa fie mandra ca e propria ei stapana [spre deosebire de noi cele cu familii si copii...]In concluzie si casnicia asta e ca o cetate cine e afara vrea sa intre,iar cei din interior ii invidiaza pe cei de-afara ca sunt liberi…

  135. sburlea says:

    Bre, da’ ce? Fetele batrane adoarme repede? :lol: Sa nu uitam totusi, vechea vorba batraneasca: cine se culca odata cu gainile, se culca si a doua oara

  136. neata!

    pe mine m-a intrebat cineva acu o ora- doua daca ma marit sau raman fata batrana!

    i-am zis ca tr’e sa astept sa se marite mama intai, ca sa respectam legile firii!

  137. LavyCald says:

    Buna dimineata!

    Mäiculitä, ce mä ploo! Si propriu’ si figuratu’ ;-)

    Deeeci, http://www.retete-diverse.ro/img_retete/deserturi/tarta_de_capsuni.jpg doar asa ceva pot oferi, aläturi de cafele, ceaiuri, ciocolate. Nu-i asa cä avem si bäutori de ness? Ia sä las eu doo, de probä. :-P

    Zi seninä dragilor si servici usor !

  138. Buna dimineata! Se pare ca sunt altii si mai harnicuti decat mine!

  139. O fata necasatorita avea o matusa care o innebunea de fiecare data cind era o nunta in familie…si matusa aceea in virsta se apropia cu o fata plina de dulceata si ii spunea acelasi lucru…”cind te vad si pe tine, asa?”

    Saraca fata se saturase de replicile matusii ei…asa ca, atunci cind a fost o inmormintare in familie, i-a venit gindul sa-si razbune durerea…s-a apropiat de mult iubita matusica si i-a plasat cunoscuta fraza…”cind te vad si pe tine, asa?”…

    Si fata batrina a trait mult si bine, fericita chiar pina cind i-a venit si ei rindul. Nimeni nu stie insa “la ce”?!

  140. dono says:

    Buna dimineataaaaa, oameni buni!

    Ce mai face fetele? :)

  141. Aaaa, buna dimineata! Ai facut ochi Dono?

  142. dono says:

    Sint numai ochi :)

  143. 1Q Aurel says:

    Buna dimineata.Numai ochi si uneori si urechi !

  144. Metalshrine says:

    Pufoaso, esti bestiala! Te votez! :lol:
    Si neatza.

  145. sburlea says:

    142 dono Says:
    December 9th, 2009 at 7:49 am
    Buna dimineataaaaa, oameni buni!

    Ce mai face fetele?

    Bine, multumesc! :lol: :lol: :lol: Hai cu neata!

  146. Ada says:

    Neata!

    Fetele face bine… ne simtem bine… mai un ness, mai o barfa… de-astea! :)

  147. cleo says:

    Categoric nu sant fata batrana ci o femeie cu suflet de copil :) care nu a facut compromisuri…si mai sper la o iubire sincera.Acu poate nu o sa raman doar cu speranta… :)

  148. moi says:

    Alina avea 35 de ani cand am intalnit-o. Se sarbatorea, aniversarea ei fiind la cateva zile dupa a mea. Imi amintesc si acum atmosfera de caldura si lumina luxoasa din casa ei, de fapt casa mamei ei, bauturile fine, lumea eleganta si conversatiile sofisticate.
    Asa era si Alina: fina, eleganta, sofisticata. M-a fastaceam de fiecare data cand imi adresa un cuvant. Cat de mica si de proasta m-am simtit atunci…
    La un an dupa aceea, am intalnit-o la nunta mea. Gura ei rostea vorbele cuminti prin care se ureaza de obicei viata lunga, copii frumosi si fericire. Gura i se rotunjea in zambet, dar ochii ii erau tristi.
    Ea, ramasa nemaritata la, acum deja, 36 de ani, ne ura toate cele bune, iar eu in secret ma rugam ca macar jumatate din urari sa i se intoarca inapoi.

    Anii au trecut. Auzeam despre Alina ca s-ar fi mutat in alt oras, ca e directoare de departament la firma de constructii unde lucra, ca si-a luat apartament din banii ei, ca merge in excursii in strainatate. Ocazional ne mai si vedeam, ea, eleganta, inalta si fina, mereu cu o vorba buna si o incurajare, eu, mica si pierduta in conversatii meschine, simtindu-ma mereu incomfortabil in prejma ei.

    Si au mai trecut niste ani, am uitat de Alina… Copii, ratele la casa, orele interminabile la serviciu, nu imi dadeau ragaz de reflectie asupra unui subiect asa de indepartat cum ar fi verii sotului meu.

    Invitatia a venit ca o bomba. Alina se casatorea! La 41 de ani! Ea, fata batrana, careia toata lumea ii plangea in secret de mila, desi se simteau cu toti striviti de frumusetea si omenia ei, ea se marita cu un coleg de serviciu, om realizat, scolit, fin ca si ea.

    Am pasit in casa nuntii ei ca intr-o poveste alba. Cristalurile, muzica linistita, florile proaspete, totul era minunat, asa cum visasem si pentru nunta mea, dar nu avusesem – la varsta aceea nunta era inca un eveniment pentru parinti si foarte putin pentru miri. Nunta Alinei era a ei. Si in mijlocul salii, eleganta si frumoasa, era Alina, la bratul sotului ei.
    I-am zis cuvintele de bine, i-am strans mana fina, si, in drum spre masa incarcata de flori, de o mana tinandu-l pe sot, iar cu cealalta mana pe fiul mai mare, m-am cocosat sub greutatea celor 28 de ani ai mei.

  149. [...] Participa acum la acest concurs ! Concurs de Craciun: castiga un laptop MSI Wind Concursuri asemanatoare :Castiga cartea “Intelectuali romani in arhivele comunismului”Castiga 3 carti oferite de editura TritonicCastiga cartea “Inteligenta ecologica” de Daniel GolemanCastiga cartea “Inca de pe atunci vulpea era vanatorul” de Herta Muller Castiga cartea “Un expert in crima” de Nicola Upson Premii : carte Concurs adaugat in 9 Decembrie 2009 in categoria Concursuri online Iti place concursul ? Trimite-l atunci si prietenilor folosind Yahoo Messenger [...]

  150. KingSnake says:

    Da, femeile trebuie sa se casatoreasca. Pana la o anumita varsta. Preferabil undeva intre 25-27 de ani. Ca sa intre in standardul societatii si sa nu mai fie aratate cu degetul sau cu buchetul miresei pe la diferite nunti. Dupa care sa divorteze. Pe la 30 de ani asa. Sa fie independente, rebele, inadapdate sau ciudate sau doar frumoase, nebune, dezinhibate si iubarete.
    Si scapa asa si de eticheta de “fata batrana”. Si de intrebarea “da’ tu cand te mariti ? ”
    Mai ramane intrebarea cu copilul. Dar copilul poate fi facut daca exista dragoste, nu de acte e nevoie.

    Familia … mdap … familia e celula de baza a societatii care considera normala o palma din cand in cand, care considera firesc ca sotii sa mai calce stramb cu conditia sa nu afle nimeni (sau macar celalalt) sau oricum daca se afla sa se pupe si sa se impace si totul se sterge cu buretele. Spalata e ca noua. Familia zic.

  151. ania says:

    Parerea mea este ca ele nu au avut sansa sa intalneasca iubirea adevarata. Fie din cauza firii lor dificile, sau a unei copilarii nefericite, sau din cauza ca le este teama sa mizeze tot pe iubire, sau pur si simplu a nesansei. Insa in sufletul lor sunt convinsa ca si-ar dori sa aiba o pereche, asa cum au toate prietenele lor, vecinele, cunoscutele. Este ceva firesc la un moment dat sa vrei sa ai ceva al tau, o noua etapa a vietii, sa ai familia ta. Acest lucru iti va bucura si parintii, multi dintre ei asteptand cu nerabdare sa te casatoresti, pentru a nu mai “vorbi lumea” sau pentru a te vedea in sfarsit fericita. Consider ca este o etapa foarte importanta din viata unei femei, este implinirea totala si imi pare rau pentru cele care nu au avut sansa asta pana acum…

  152. KingSnake says:

    Mai are sens viata dupa “implinirea totala” ? Ca doar conform lui Gauss poate urma doar panta descendenta. :twisted:

  153. filomena says:

    Cica era o tipa pe la vreo 28 ani care nu avea un iubit stabil si nici nu-i statea gandul la maritis, in schimb avea o familie foarte agasanta. La fiecare nunta la care mergea, matusile, bunicile pana si vecinele ii spuneau mereu “Tu urmezi, tu urmezi”. Nestiind ce sa faca, nefiind interesata sa se casatoreasca inca nu stia ce sa faca. Sa nu mai participe la nunti nu era o solutie. Asa ca le va plati cu aceasi moneda. La fiecare inmormantare la care participa, mergea la fiecare in parte si cu zambetul pe buze le soptea la ureche: “acuma tu urmezi”. Si nimeni n-a mai deranjat-o de atunci…
    Cred ca fiecare are dreptul sa ia deciziile importante din viata sa. Poate intalnesti iubirea vietii pe la 40 ani. te mariti si esti fericita. Cine, ce treaba are?

  154. pupu says:

    fata batrana? hm, nu exista, cel putin in teorema mea. plec de la ipoteza (mea) ca femeia este cea care alege partenerul, ea este cea care in momentul in care se simte interesata incepe sa emane semnale catre el.
    dupa ce s-a facut remarcata e chestie de management si aici unii/unele sunt mai buni, altii nu

  155. CFZ says:

    fetele batrine??? sint tinere sperante la menopauza…

  156. Aliciuc Ciprian says:

    fata batrana e o sintagma care aduce multe prejudicii.Orice femeie care decide sa nu se casatoreasca nu e obligatoriu sa devina fata batrana,poate fi o persoana sociabila,joviala dar care nu a gasit persoana potrivita!Tiparul de persoane ursuze,greu sociabile poate se datoreaza modificarilor hormonale ce survin la un moment dat!Eu am avut o profesoara de desen in liceu care tinea si tine la statutul de domnisoara la varsta de 60 de ani si nu accepta sa i se adreseze cineva cu apelativul doamna!Sunt pareri pro si contra!Nu merita sa creezi o familie doar din principiul de a nu ramane singur sau dorinta de a fi mama!

  157. Gia de la Cluj says:

    Am fost si eu fata batrana pana anul trecut. Si sa stiti ca altfel simti si te exprimi/exteriorizezi cand vezi ca in jurul tau fiecare are pe cineva, doar tu mergi singura la culcare. E tare urat sa nu ai companie seara, la cina, sa te plimbi duminica singura prin oras, sa mergi acasa sau la chefuri, singura de sarbatori. Afisezi o mina de genul “ce-mi pasa mie, de-abia nu ma enerveaza nimeni si n-am plozi de crescut”… dar in suflet tristetea e mare. Iar cand cunoscutii sau familia te mai si bat la cap cu asta, iti vine sa-ti iei lumea-n cap, la propriu.
    Bine, vina a fost si a mea, ca nimeream/alegeam doar ce nu mi se potrivea dar mai sunt femei/fete care chiar nu au alta optiune.
    Am o fosta colega de liceu care nici macar nu a fost sarutata pana acum. Implineste 30 de ani. Dar sufera cum nu-si poate imagina cineva. Si nici macar nu e vina ei, ca nu e urata lumii si probabil si-ar fi gasit pe cineva… dar mama ei a tinut-o “langa fusta” constant si i-a distrus orice sansa. La 27 ani ea trebuia sa ii ceara voie sa iasa la aer, pe banca, in fata blocului. Se mai mira cineva ca a avut cateva tentative de sinucidere ?!
    Sigur ca sunt si exceptii [femei care chiar isi doresc sa fie singure] dar marea majoritate ascund o mare durere in spatele denumirii de “fata batrana”. Si oricat mi-as dori sa postez un mesaj glumet pe tema asta, nu pot. Pentru ca e ca si cum as face misto de un batran bolnav care sta pe strazi pentru ca i s-a furat casa. Sau un copil deformat, ce priveste de dupa gratiile orfelinatului unde l-au abandonat parintii.
    Eu mi-am gasit pe cineva dar am o prietena care plange uneori. Pentru ca singuratatea doare… si te schimba uneori: te face dur, amar si inchistat in mentalitati pe care ti le formezi doar ca scut de aparare. Pentru ca nu e usor sa auzi rasetele si batjocura celor din jur.

  158. Urmaresc, urmaresc. Pana acum am retinut doua pareri – nu ca as fi eu foarte pretentioasa dar a cam fost luat in gluma subiectul. Or, el e chiar foarte serios.

    Spor!

  159. Boly says:

    sburlica la fel de alive si kikin´…….la fel……
    :lol:
    ;)

  160. Carmen, nu ne-o lua in nume de rau, asa sintem noi pe-aici, daca nu o dam in bascalie nu ne simtim bine. Eu chiar as fi vrut s=o dau in glume dar tura asta n-am putut.

  161. Si mie imi place bascalia, n-am nimic impotriva, mai ales ca si povestirea e tot o bascalie…serioasa. Doar ziceam ce am constatat, faceam si eu un bilant.
    Seara buna tuturor.

  162. KingSnake says:

    Eu vorbeam foarte serios. Si dupa un studiu de caz.

  163. A rămâne singur în viaţă poate fi o alegere, un gest de independenţă, de sfidare a societăţii, a normelor impuse de ea, dar poate ascunde şi o dramă existenţială, o incapacitate de a relaţiona cu ceilalţi, sau pur şi simplu un destin nefericit un cumul de factori care au dus la această situaţie, la singurătate.

  164. Buna dimineata,

    Mai e o zi – vad ca s-a facut liniste, doar nu v-am speriat…

  165. ady says:

    eu cred ca acest termen a aparut in vremurile in care, pentru a se marita, o fata avea nevoie de zestre si mai ales in vremeurile in care o femeie avea statut de intretinut (de sot, de parinti, nu conteaza). automat au existat o gramada de femei care au ramas nemaritate.
    in zilele noastre, in care zestrea nu mai este obligatorie, in care femeia contribuie la intretinerea ei si a familiei, ca sa nu mai spunem ca poate avea o cariera, termenul de fata batrana nu cred ca-si mai are rostul.
    cat despre partea sentimentala, nu cred ca femeile de azi sunt mai pretentioase, ci doar constiente de propria lor valoare. isi doresc de la o casnicie mult mai mult decat isi doreau bunicile noastre, doresc mai mult de la un barbat decat sa le intretina pentru tot restul vietii si o casa deasupra capului, cu sau fara dragoste. isi doresc dragoste, intelegere, respect, ajutor, sustinere, isi doresc sa fie tratate ca oameni. si nu intotdeauna gasesc la vreme (din punctul de vedere al societatii/babelor/matusilor) barbatul care sa le ofere toate astea. asa ca, unele dintre ele se multumesc cu mai putin, iar alte asteapta pana gasesc ceea ce-si doresc. sau pana nu gasesc si, in functie de cat de puternica e femeia, se multumeste la un moment dat cu mai putin, sau prefera sa ramana singura pentru totdeauna.
    nu consider ca o femeie care asteapta pana obtina tot ceea ce-si doreste este pretentioasa, cu nasul pe sus sau mai stiu eu cum. in definitiv, fiecare dintre noi, isi doreste, in orice domeniu (ca e vorba de mancare, telefoane, haine si orice altceva) tot ce e mai bun (bunul asta fiind subiectiv, functie de fiecare persoana). de ce n-ar fi la fel si in alegerea partenerului de viata: sa-ti doresti ce e mai bun pentru tine. mai ales ca nimeni, la inceputul unei relatii si mai ales la inceputut unei casnici nu porneste cu dorinta: peste 3 ani (10-15) divortez (asa cum te gandesti cand iti cumperi altceva-peste x ani imi iau ceva mai bun, mai nou, mai nu stiu cum). cel putin teoretic alegerea unui partener se face pentru tot restul vietii: de ce am acuza pe cineva ca-si doreste pe cel mai bun pentru ea (sau el).

    scuze pt cearsaf.
    ma simt cu musca pe caciula, am aproape 30 de ani, nicio relatie de lunga durata la activ si bunica-mea vrea si stranepoti. :) si ma bate la cap. ideea de ma combina cu un barbat (prefer totusi barbatii, intr-o vreme m-am gandit ca, poate cine stie, oi prefera femeile :) )doar de dragul de a avea un barbat langa mine, de a nu mai fi singura la diverse evenimente si in viata de toate zilele, sa scap de gura lumii (a bunicii :) ) sau mai stiu eu din ce motive aiurea ma umple de spume. intr-o relatie vreau sa iubesc si sa fiu iubita pana peste cap si pana n-oi gasi barbatul care “sa-mi intoarca metafizicul pe dos” nu mai fac compromisuri. (am incercat un compromis si n-a iesit bine).

  166. antonia says:

    Exista femei care, fara prezenta unui barbat in viata lor, se ofilesc, nu stiu a trai.
    In schimb altele, putine, si probabil considerate de unii ciudatenii, raritati, nici nevoie nu au, pentru ca ele insele sunt sprijinul si puterea morala pentru oricare alta persoana cu care intra in contact.
    Si pentru ca pot, chiar daca nu vor, au ales sa se ghideze dupa principiul: “mai bine singur decat intr-o proasta companie” sau: “mai bine singur de unul singur decat singur in doi” sau…eu mai stiu?
    Ar putea fi n motivele determinante ale alegerii de a ramane fata batrana(intre noi fie vorba, alaturarea acestor doua cuvinte in ziua de azi a devenit rarisima spre inexistenta), insa cert este ca ceasul inimii lor ticaie alandala si nu s-a gasit maestrul care sa-l regleze.

    Zicand acestea imi vine in minte domnisoara Florica, o femeie micuta, cu tenul alb si parul ondulat, intotdeauna tuns scurt, o femeie pe cat de plapanda fizic, pe atat de energica, doctorita intr-un dispensar in care eu intram de fiecare data cu teama si respect.
    Vocea ei impunatoare razbea pe holul micutei institutii prin usa inchisa a cabinetului, uneori dojenitoare, alteori cu entuziasm.Era cunoscuta de toti, de la cel mai mic, pana la cel mai mare, prin mainile sale trecusera generatii si generatii de copii.
    Obisnuia sa le faca vizite la domiciliu mamelor, certandu-le pe cele neglijente cu pruncii lor si laudandu-le pe cele ce si-i ingrijeau cu drag.
    Punea mult suflet in ceea ce facea, iar oamenii o respectau.
    Cand urma sa faca o vizita intr-o casa a unui nou-nascut, toti ai casei intrau in alerta de gradul zero: curatenie si ordine generala, iar bebelul, luat la dichisit si ferchezuit, se razvratea printr-un plans sanatos.Cand se spunea: “vine domnisoara Florica”, era ca si cum s-ar fi spus “vine presedintele”…

    Peste ani am intalnit-o in cabinetul unei doamne dentist, era asistenta acesteia, acelasi exterior de portelan ii invaluia sufletul de femeie unica.
    Era insa mai linistita, mai calma, mai asezata.
    M-a mangaiat pe cap in timp ce dentista ma chinuia pe scaunul de tortura.

    Desi nu s-a casatorit niciodata si nu a avut copii, eu o consider mult mai femeie decat multe altele.Nu a fost mama, dar a avut grija de copiii altor mame sa creasca sanatosi.
    Si desi nu este in randul lumii, ingroasa randurile oamenilor adevarati.
    La final nu conteaza de esti casatorit, singur, tipic, atipic, acestea sunt doar etichete, faptele sunt cele care vorbesc despre fiecare.

  167. e mai bine sa ramai singur deoarece nu ai atatea griji si multe alea,traiesti cum iti place tie,fara sa dai explicatii

  168. ady says:

    ei, nici chiar asa, nu-i bine nici singur. unele experiente sunt facute pentru a fi impartasite.
    dar daca ai de ales intre a fi cu un partener care nu te respecta, care nu te iubeste, care te priveste ca pe o sluga fara simbrie, care tre’ sa mai aduca si bani in casa sau ca pe un abiect sexual (sau doar ca pe o sursa de venit), care te bate si/sau jigneste, mai bine singura/singur.
    totusi,daca gasesti partenerul potrivit, e mai bine in doi. uitati-va la gazda noastra si la sotia lui, sau la jo’ si la regelesarpe. :)

  169. unom says:

    Tardiv, dar imi exprim si eu totusi dreptul la opinie:

    “-Ce porcarie, nu ai cu cine vota. L-am ales tot pe Base, dar e frustrant sa alegi asa, de sila. A luat-o pe ulei de tot. Dar decat cu sacalii aia comunisti…
    - Asta e, uneori in viata trebuie sa faci si compromisuri, trebuie sa aiba tara asta un presedinte. Astea sunt optiunile, trebuie sa alegi pe cineva. Uite, de ce nu aplici regula asta si in privinta casatoriei?
    - Mami, la prezidentiale sunt doar 2, in lumea asta mare sper eu ca as avea mai multe optiuni. Si apoi, cand ma voi casatori, o fac pentru tot restul vietii, nu pt 5 ani.”

    O mare iubire lunga de 10 ani. Dar el a avut alte prioritati: scoala, cariera, familia lui… 4 ani fericiti, alti 6 uitandu-ma inapoi..
    Apoi el-ul nr 2 (sau x), exceptia de la regula, doritorul de casatorie. Dar defectele lui, problemele aparute, minciuni, inselat, neconcordanta de caracter, de educatie, parti bune, tandreturi, insistente, implorari offf…
    Si uite asa am ajuns la 29 de ani, singura.
    Eu cred ca e bine sa te casatoresti pana-n 25 de ani. De ce: ai exuberanta tineretii, te poti arunca inainte legat la ochi, poti face linistita cati copii vrei. Daca inaintezi in vasta, studii, etc. pretentiile cresc, ratiunea iti spune sa cantaresti mai bine inaintea unei astfel de decizii. Apoi sari pragul de 30-35, si ajungi sa faci compromisuri din ce in ce mai mari, sau ramai singura.
    Dar la 25 e cam greu sa te casatoresti, doar cu o alta fata eventual :) Pentru ca baietii astazi sunt din ce in ce mai “crai”, subiectul casatorie e tabu, expirat, inutil, degeaba. Suntem moderni, vezi doamne.”De ce?”/”De ce nu?” Si aud din ce in ce mai mult de cereri in casatorie datorate fortarii de catre fata, parintii ei, sau, cel mai des, casatorii cimentate cu traditionala (de acum) cerere “Dumnezeule, nu-mi spune ca esti insarcinata!!!”
    Fete dandu-si ochii peste cap spunandu-le chiar si celor mai bune prietene ca ele nu sunt adeptele invechiturii numite casatorie. Trist si evident e ca mint, chiar si pe ele.
    Femeile isi doresc in marea lor majoritate sa se casatoreasca. De ce? Datorita sigurantei oferite de un camin comun, fericirii de a fii “aleasa”, bucuriei de a-l avea aproape tot restul vietii, de a putea face copii ce au 2 parinti, legal, si pentru unele, aspect f important – normalitatii in fata lui Dumnezeu.
    Dar baietii…. vrobesc despre batraneti comune, despre planuri de viitor pe termen lung, dar subiectul casatorie e cel mult tabu. Uneori fetele aleg sa-l deschida ele, sa forteze nota sau mana, sa faca fara stirea celuilalt un copil, sau alte tertipuri de “incatusare” a celuilalt.
    Am din ce in ce mai mult senzatia ca sunt naiva sa mai cred in cereri in casatorie-surpriza, tandre, romantice. Par a fi desprinse din povesti, filme sau melodii siropoase si utopice.
    Ma intreb inca, retoric evident, cum poti spune unei femei ca o iubesti pentru tot restul vietii si ca nu iti mai trebuie nici o alta, dar totusi eziti in a o cere in casatorie? Oare asta nu denota tocmai nehotarare, ideea ca tu mai astepti ceva, ca nu esti hotarat ca ea e aleasa, ca nu vrei sa-ti “complici” viata alaturi de ea?
    Moi, felicitari pentru carte. Dar cred ca te inseli profund. Femeia din povestea ta s-a casatorit intr-un final, dar la varsta ei nu mai poate avea copii. Tu mergeai la masa de mana cu batetelul tau. Esti de o mie de ori mai fericita si binecuvantata. Sa nu te simti mai prejos nicio clipa. O nunta perfecta, succesul profesional, implinirea materiala, nu pot egala implinirii date de copii tai. O sa ne spuna si Dono acusica :)
    Triste si neimplinite suntem noi, fetele mai mult sau mai putin, dar totusi, batrane…

  170. unom says:

    Tardiv, dar imi exprim si eu totusi dreptul la opinie:

    “-Ce porcarie, nu ai cu cine vota. L-am ales tot pe Base, dar e frustrant sa alegi asa, de sila. A luat-o pe ulei de tot. Dar decat cu sacalii aia comunisti…
    - Asta e, uneori in viata trebuie sa faci si compromisuri, trebuie sa aiba tara asta un presedinte. Astea sunt optiunile, trebuie sa alegi pe cineva. Uite, de ce nu aplici regula asta si in privinta casatoriei?
    - Mami, la prezidentiale sunt doar 2, in lumea asta mare sper eu ca as avea mai multe optiuni. Si apoi, cand ma voi casatori, o fac pentru tot restul vietii, nu pt 5 ani.”

    O mare iubire lunga de 10 ani. Dar el a avut alte prioritati: scoala, cariera, familia lui… 4 ani fericiti, alti 6 uitandu-ma inapoi..
    Apoi el-ul nr 2 (sau x), exceptia de la regula, doritorul de casatorie. Dar defectele lui, problemele aparute, minciuni, inselat, neconcordanta de caracter, de educatie, parti bune, tandreturi, insistente, implorari offf…
    Si uite asa am ajuns la 29 de ani, singura.
    Eu cred ca e bine sa te casatoresti pana-n 25 de ani. De ce: ai exuberanta tineretii, te poti arunca inainte legat la ochi, poti face linistita cati copii vrei. Daca inaintezi in vasta, studii, etc. pretentiile cresc, ratiunea iti spune sa cantaresti mai bine inaintea unei astfel de decizii. Apoi sari pragul de 30-35, si ajungi sa faci compromisuri din ce in ce mai mari, sau ramai singura.
    Dar la 25 e cam greu sa te casatoresti, doar cu o alta fata eventual :) Pentru ca baietii astazi sunt din ce in ce mai “crai”, subiectul casatorie e tabu, expirat, inutil, degeaba. Suntem moderni, vezi doamne.”De ce?”/”De ce nu?” Si aud din ce in ce mai mult de cereri in casatorie datorate fortarii de catre fata, parintii ei, sau, cel mai des, casatorii cimentate cu traditionala (de acum) cerere “Dumnezeule, nu-mi spune ca esti insarcinata!!!”
    Fete dandu-si ochii peste cap spunandu-le chiar si celor mai bune prietene ca ele nu sunt adeptele invechiturii numite casatorie. Trist si evident e ca mint, chiar si pe ele.
    Femeile isi doresc in marea lor majoritate sa se casatoreasca. De ce? Datorita sigurantei oferite de un camin comun, fericirii de a fii “aleasa”, bucuriei de a-l avea aproape tot restul vietii, de a putea face copii ce au 2 parinti, legal, si pentru unele, aspect f important – normalitatii in fata lui Dumnezeu.
    Dar baietii…. vrobesc despre batraneti comune, despre planuri de viitor pe termen lung, dar subiectul casatorie e cel mult tabu. Uneori fetele aleg sa-l deschida ele, sa forteze nota sau mana, sa faca fara stirea celuilalt un copil, sau alte tertipuri de “incatusare” a celuilalt.
    Am din ce in ce mai mult senzatia ca sunt naiva sa mai cred in cereri in casatorie-surpriza, tandre, romantice. Par a fi desprinse din povesti, filme sau melodii siropoase si utopice.
    Ma intreb inca, retoric evident, cum poti spune unei femei ca o iubesti pentru tot restul vietii si ca nu iti mai trebuie nici o alta, dar totusi eziti in a o cere in casatorie? Oare asta nu denota tocmai nehotarare, ideea ca tu mai astepti ceva, ca nu esti hotarat ca ea e aleasa, ca nu vrei sa-ti “complici” viata alaturi de ea?
    Moi, felicitari pentru carte. Dar cred ca te inseli profund. Femeia din povestea ta s-a casatorit intr-un final, dar la varsta ei nu mai poate avea copii. Tu mergeai la masa de mana cu batetelul tau. Esti de o mie de ori mai fericita si binecuvantata. Sa nu te simti mai prejos nicio clipa. O nunta perfecta, succesul profesional, implinirea materiala, nu pot egala implinirii date de copii tai. O sa ne spuna si Dono acusica :)
    Triste si neimplinite suntem noi, fetele mai mult sau mai putin, dar totusi, batrane…

  171. [...] are un pret: singuratatea Acum cateva zile, Dono lansa un concurs, despre fete “batrane”.  In replica, ii ofer acest articol, in care [...]

  172. Ma bucur ca mai sunt opinii si dupa ce s-a incheiat concursul. De fapt, e un subiect actual, cu sau fara concurs.

    Povestea lui Moi era fictiune si…unom, vezi ca deja ai cazut si tu in plasa stereotipurilor – ca la 41 o femeie nu mai poate avea copii?

    De fapt suntem sclavii prejudecatilor.

    A, si de-mi permite Dono – tardiv – sa-mi fac un pic de publicitate, cartea poate fi comandata si la editura, cu 20% reducere, plus autograf (asta chiar ca va fi valoros candva)

  173. unom says:

    Ba da, evident ca poate, numai ca pot aparea multe probleme: o sarcina cu riscuri majore (daca reuseste, pentru ca noi, “generatia Cernobal”, avem multe probleme: infertilitate, copii cu malformatii, avorturi spontane, si multe alte nenorociri, chiar si in cazul mamelor de pana in 30 de ani), un copil cu parinti batrani, ce vor fi bucurosi daca vor putea asista macar la casatoria lui, daramite sa mai poata spera la nepoti. Asta in fericitul caz in care nu se decide la randul lui sa se casatoreasca dupa 40 de ani. Sa nu poti sa-ti ajuti copilul tocmai cand e pe cale sa intemeieze o familie la randul lui, pentru ca tu esti prea batran si bolnav… Cunosc astfel de cazuri, si e greu pentru ambele generatii, copii ce isi tot amana nunta in speranta ca parintii vor fi suficient de sanatosi sa poata veni macar un pic la cununia religioasa, parinti rapusi de durerile batranetii ce nu le pot fi alaturi puilor lor. Nu cred ca sunt stereotipuri, e doar legea firii, ce ne invata ca toate au un timp al lor, firesc.

  174. @unom
    chestia aia cu “Pentru ca baietii astazi sunt din ce in ce mai “crai”, subiectul casatorie e tabu, expirat, inutil, degeaba. ” e ca si “toate femeile e curve” si “toti barbatii e porci”, generalizari idioate
    trebuie totusi sa recunosc ca majoritatea femeilor sunt proaste :D . nu intelectual ci sentimental. da bah, bubuiti de prostie in voi, aveti inteligenta emotionala 0. zeeeeero !!!

  175. Ned.Kelly(catalin) says:

    ”Fetele” batrine sunt deja expirate si uzate in viziunea barbatilor fie ei tineri sau batrini.
    Pentru ca practic ele nu mai pot oferii nimic masculilor si sa vedem:
    Iubire si dragoste ca-n tinerete Nu ,copii Nu (poate doar cu sindromuri),aia nu ,aia nu .
    Asrfel ca fara sa fiu cinic sau rautacios pot spune ca acele ”fete” batrine pline de pungi celulitice,ridate si cu pretentii de dive apuse ,chiar nu ne mai sunt de folosinta sub nici o forma…doar pentru o farfurie de mincare(daca stiu si pe aia s-o faca) precum si fatul de a ne numii barbat insurat tot nu este de ajuns sa ne legam la cap.

Top Articole

Top Comentatori