In cautarea pretului corect
Buuuuun… La inceput de saptamana va cer sfatul, pentru ca o sumedenie de minti luminate pot mai mult decat una singura. Tineti minte apartamentul pe care-l tot vand si-l tot vand si nu-l mai vand? Ei bine, nu mai stiu ce sa fac cu el.
Dupa ce am incercat sa-l plasez la un pret mai mare decat cel de achizitie (am sperat sa-mi scot barem cele 20 de rate achitate – fiecare in valoare de 1000 de euro – comisionul de rambursare anticipata a creditului si racordarea la utilitati), am acceptat ca piata imobiliara e batuta amarnic in cuie, preturile au coborat, iar eu trebuie sa tin pasul. Si l-am scos la vanzare mai ieftin decat l-am luat . Asumandu-mi o pierdere de aproximativ 25 de mii de euro. Bani pe care nici macar nu i-am avut vreodata, fiind vorba de credite. Oi vedea eu cum si cand ii dau inapoi.
Acum sint dispus sa-l dau chiar si la 85 de mii, poate chiar mai putin, desi mi-e tot mai greu sa scad. Va trebui sa platesc si un comision de vanzare, statului. Pretul l-a care l-am achizitionat a fost undeva spre 90 de mii, pret stabilit in 2007. Deci nu in plinatatea boom-ului, pe la inceputul lui. Acelasi tip de apartament a fost vandut ulterior de dezvoltator la 111 mii fara finisaje. Pret nesimtit de mare, sint perfect de acord cu voi. Eu l-am luat la un pret nitel mai bun.
E, asadar eu l-as da acum cu 40 de mii mai ieftin decat au fost vandute direct, de dezvoltator, ultimele apartamente.
De o vreme e din nou mare agitatie pe piata imobiliara. Programul Prima Casa – deocamdata un semi esec – a facut sa sune din nou telefoanele. Iar preturile sa salte un pic, cel putin in ceea ce-i priveste pe vanzatori care au curaj sa ceara mai mult. Unele banci care nu au intrat in program au propriile oferte de creditare. Din cate am auzit si vazut in jurul meu, au inceput din nou sa se faca tranzactii. Infinit mai putine fata de 2008, dar ceva se misca timid dupa o perioada de incremenire. Si toata lumea isi da cu parerea: dezvoltatorii spun ca nu mai pot ieftini, altii au ieftinit dar ofera un fel de camine de nefamilisti proaspat renovate, potentialii clienti asteapta alte ieftiniri (absolut firesc), bancile spun verde in fata “NOI facem acum pretul pe piata imobiliara, nu dezvoltatorii”. Si practic il fac prin evaluatorii lor, atunci cand e vorba de apartamente cumparate cu-credite.
Altii spun ca piata isi revine, ca in jos nu mai poate sa mearga, ca-si revine deja peste tot in lume, in SUA e deja in urcare de cateva luni bune. Si ce se intampla acum in SUA se va intampla si la noi peste o vreme. Iar eu sint confuz. Unii imi zic sa inchiriez. Dar nu i-as strica eticheta de “apartament nou” pentru 3 lulele-3 surcele. E ca si cum i-as da unuia o masina noua cateva luni, pentru ca apoi sa o vand. Si e deja second-hand.
Alaltaieri am avut o “vizionare”. Potentialul cumparator, care vazuse in ultimele zile mai multe apartamente noi in cateva ansambluri rezidentiale, mi-a zis: cred ca aveti pretul corect avand in vedere dimensiunea apartamentului (76 mp construiti, 64 utili), zona (intrarea in Voluntari dinspre Colentina – 8 km de km 0 – Piata Universitatii , zona noua, rezidentiala, loc cu liniste si verdeata – vorba Bibilei), faptul ca are un loc subteran de parcare, finisajele (medii).
Si am zis STOP. Nu mai merg in jos. Acum va cer tuturor parerea. Ce credeti ca se va intampla, ce credeti ca ar trebui sa fac? Parerea voastra poate fi cea a unui eventual cumparator, observator al pietei imobiliare, angajat al mediului bancar, agent imobiliar ori simplu cititor al blogului. Astept si parerea baietilor de pe Blog de bucurestean, care din punctul meu de vedere e cel mai bun blog de analiza imobiliara – scris de oameni care nu au nici de vandut nici de cumparat nimic.
Ca sa fiti in cunostinta de cauza va ofer si niste imagini:
interior: http://www.descopera.com/thecore/vt.php?t=51&m=f
exterior: http://www.descopera.com/thecore/vt.php?t=229&m=f
Doamne ajuta si sanatate va doresc. Banii-s ochiul dracului, dust in the wind, sanatatea-i cea mai importanta.









Mda, abia am publicat postul si Ziarul Financiar imi spune sa nu ma pripesc, pentru ca s-ar putea sa am noroc si sa pierd mai putin:
http://www.zf.ro/eveniment/tranzactiile-imobiliare-s-au-dus-in-cap-dar-interesul-investitorilor-revine-4959622/
Daca omul ti-a zis ca e un pret corect, eu zic sa nu mai scazi. Doar ca eu in locul tau l-as fi inchiriat demult, si as fi platit ratele din chirie. Pana la vremuri mai roz
Saptamana magzima tuturor
E posibil ca omul sa fi fost doar politicos. Spre deosebire de altii care l-au vazut, mi-au zis “e un rahat”, iti dau 55 de mii pe el. Cash, acum.
Pana mea atunci.. io nu ma pricep ca ti-as zice
Deocamdata nu caut nici macar sa inchiriez. Da’ ai incercat sa-l vinzi asa? Adica sa-si plateasca cei care-l cumpara ratele.. zic si eu
Apartamentul nu e ipotecat. Creditul l-am facut ipotecand altceva.
Il inchiriam din ziua urmatoare achizitionarii si-mi plateam ratele din chirie. Crezi ca aici este ca la masini sa ii scada valoarea daca s-a pirtiit careva in el?
Tine-l si inchiriaza-l daca gasesti cui. Totusi este o valoare care trebuie pastrata. Doamne fereste de zile foarte negre si sa n-ai de unde sa te scoti.
Te si va salut maxim!
Neata!
Te inteleg cand spui ca nu vrei sa-l inchiriezi, dar cred ca asta e o solutie pentru acoperirea ratelor si iti aduce un venit suplimentar pana cand se mai aseaza lucrurile.
Referitor la pret eu zic sa nu mai scazi ca risti sa iesi rau in pierdere…
O zi frumoasa tuturor!
Da, Erminusha are dreptate cu ratele. 1 este întotdeauna mai mare decît 0.
Rata la creditul luat pentru achizitie e de 1000 euro pe luna. Il pot inchiria acum cu maximum 500 de euro pe luna. Asta daca-l mobilez, cel putin bucataria. Mobilare+utilare = vreo 2000 de euro. Bani pe care-i scot din chirie in minim 4 luni. 4 luni in care eu platesc in continuare rata de 1000 de euro pe luna.
Pai si tise pare mai ok sa platesti rata pur si simplu? Intreb si eu
Mi-e mai simplu sa platesc deocamdata doar rata la credit si sa nu fiu nevoit sa cheltui alti bani pentru mobilare. Pentru ca nu am castigat ieri la loto. Desi am jucat din nou
Daca-l dau nemobilat, trebuie sa cer mai putin si nu pot sa fiu nesimtit si sa-l scot pe eventualul chirias la aparitia unui potential cumparator.
Ba da
Buna dimineata!
Uite, hai sa-ti zic! Stiu c anu se compara situatiile, dar poate iti faci o idee.
Am apartamentul de pri 99-2000. Am stat in el o perioada, dupa care ai mei m-au convins sa ma mut inapoi, sa-l inchiriez, sa strang bani sa-mi iau masina. Am facut-o si pe asta. Mentionez ca apartamentul era semimobilat, adica avea bucataria, dormitorul si in sufragerie o canapea si o masa cu televizor. Cand mi-au plecat chiriasii a trebuit toata mobila veche s-o duc la tara, era uzata, ca dupa vreo 7-8 ani (si am avut inchiriat vreo 3).
Daca vrei sa inchiriezi, mobileaza doar bucataria si baia (la baie nu e mare lucru)! Restul mobilei sa si-l aduca chiriasii! E mai putina bataie de cap pt tine. cand vor pleca, va trebui doar sa dai o mana de lavabila, un pic de smotru si gata.
Ma ia cu lesin la lingurica cind vad atitea zerouri linga euro ala. Ma duc sa-mi iau o Eugenia.
Buna dimineata !
Pretul corect e ala la care se intalneste cererea cu oferta. Cererea, nu vorbe in vant. Raspunsul mi se pare unul foarte simplu: vrei sa vinzi repede, scazi pretul pana ti-l cumpara cineva, vrei sa tii la pret sau sa faci si un mic profit, il mai tii cel putin 2-3 ani (timp in care mai platesti rate …). Calculele facute pe principiul “vecinul l-a vandut cu mai mult acum un an, muri-ar capra” nu mai functioneaza acum, dar ele au stat multi ani la baza umflarii bul(shitului)ei imobiliare.
Cat despre parerea “expertilor” din “industrie”, m-am saturat de toate declaratiile date odata la 3 luni cum ca “s-a ajuns la limita de jos, mai mult de atat nu mai putem scadea”. E aceeasi manipulare ce a functionat in anii trecuti (“preturile vor creste in urmatorul an cu 30%”), dar care acum nu mai poate functiona pentru simplul fapt ca nu mai exista nimeni credibil. Nu exista de fapt nici un “guru” in imobiliare, ci doar lacomi (acum flamanzi).
P.S. Ca e inchiriat sau nu, apartamentul oricum e acum second-hand. Si la case nu se judeca pretul ca la masini (desi si la masini daca ai o masina din 2007, indiferent cat mergi cu ea tot iei mult mai putin decat pe una nou).
Ada, baia-i mobilata din oficiu. Ma rog, neste dulapioare, o oglinda, etc.
Regesarpe, de profit nu poate fi vorba si nici nu aduc vorba. Si de ce e second hand daca e nou-nout?
Pentru simplul fapt ca a trecut prin mana unui propietar (si aici vorbesc in general) si atunci cand cumperi te uiti cum arata si conteaza mai mult ca e intr-un bloc nou decat cine a stat in el (oricum nu iei de buna ce iti zice proprietarul
).
Regesarpe, sintem in tabere opuse?
Nu, ca eu nu cumpar acum nimic. Din socotelile mele o sa fiu pe piata (in tabara opusa ) prin 2011 si multumesc guvernului (oricare ar fi el) pentru prelungirea crizei, caci am sanse la un pret bun.
Atunci iti doresc un pret foarte bun
Dar am cumparat apartament in trecut si ma gandeam acum ce a contat pentru mine.
‘neata!
Dono, bunica-mea avea o vorba : daca numeri cate foi intra la placinta, nu mai faci placinta. Calculele astea gen “il dau cu 40 mii mai ieftin decat il dadeau dezvoltatorii” nu fac decat sa-ti faca sange rau. Pana la urma, daca vrei sa-l dai si ai motive sa-l dai, il dai la cum merge piata si gata. Daca nu-i musai si doar cautati un moment bun in care sa-l vinzi, atunci momentul a cam trecut, asa ca il poti inchiria sa mai recuperezi din diferenta.My 2 cents.
posteaza oferta pe magazinuldecase :d
‘neata!
Eu, cänd te-am tras de atentie
, chiar am crezut cä l-ai scos de la vänzare si -poate- te-ai hotärät sä-l inchiriezi. Si eu cred cä ar fi cazul sä-l inchiriezi.
Zic si io, ca -doar- simplu’ cititor de gunoaie.
Dono, fa sondaj de opinie
(daca te plictisesti) cine zice sa inchiriezi, cine zice sa astepti si cine zice sa scazi la pret. Dupa aia faci radical din suma inmultirii dupa scadere si vezi ce hotarasti
Iau un considerare fiecare sfat. Si apoi tot cum ma taie capul fac
dono – ti-l cumpar eu , iti dau cit ceri , cit ceri ? 100.000 ?
Ok !
DAR N-AM BANI !!!
Iar dupa prezidentiale , o sa vina o diaree generala in ROmaniaaaa !!!
Asa ca , daca nu ai nevoie de bani urgent , inchiriaza-l , si il vinzi peste 5 ani .
Uita-te la ce se intimpla in Romania , VINE SARACIE MARE.
Buna dimineata!
Dono, arunca un ochi pe graficul asta si pune tu cu degetelul pe el cam pe unde sintem noi acum:
http://balonul-imobiliar.blogspot.com/2007/12/psihologia-balonului-sau-fazele-maniei.html
Eu zic ca sintem undeva pe la “return to ‘normal’ ” dupa care preturile se vor duce si mai rau in cap.
Blog de bucurestean e literatura, Balonul imobiliar chiar a facut valuri pe piata, in conditiile in care a sustinut ca preturile se vor duce in cap inca din 2007, cind toti o luasera razna.
Ai doua variante:
- chirie – care suna bine, iti vin niste bani cu care acoperi niste gauri, pune insa la socoteala ca e posibil sa fie nevoie sa dai o zugraveala la un interval nedeterminat de timp. Chiriasul in Romania e, de cele mai multe ori, un porc slinos care lasa o cocina in urma lui. Asadar, banii din chirie e posibil sa-ti acopere taman zugravelile.
- iei aia 55000 si platesti o buna parte din credit, miscorindu-ti astfel rata. Treci la pierderi restul, ale tineretii valuri, etc…Sau ii pui de-o parte si achiti catinel ratele in continuare.
La apartamente nu e ca la masini, se ia in considerare anul de constructie, deci tot la capitolul “nou” trece, oriciti proprietari / chiriasi au trecut pe-acolo.
da cate camere are mai Dono?
2, virgilico. Open space, ziduri sparte. E ca o hala
Mersi de grafic, Miorlau
Dono, sunt in tabara cu tine
credit, cumparat apartament, tre’ sa vand vechiul apartament.
si nu inchiriez, imi pare mult prea cu batai de cap
Cat ai rata ? 1000 ? Incearca sa-l dai in rate . 10 ani 1000/luna. E o afacere in care si tu si cumparatorul sunteti avantajati .Sau pune de o tombola , ca americanu’ ala istet . 900 de bilete a cate 100 de euroi
te tine ?
Olimpiu, m-am gandit chiar si la asta. Da’s prea comod.
Atunci vinde-l la pretul a doua garsoniere vechi . Aici in Cluj asta inseamna vreo 80.000. Cu banii iei garsonierele si le inchiriezi . Sunt vechi si nu te mai doare inima . Diferenta de rata o duci tu cumva , cat tine criza . Apoi vinzi bine si faci totusi profitul ala la care ai pus botul
Neataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Neata Croco, neata Adina
Buna dimineata gunoieri!
Dono, eu cred ca preturile vor scadea. De-abia dupa alegeri se va arata criza cea mare, programul prima casa nu face nici cat o ceapa degerata, iar preturile pe metru patrat continua sa fie muuult prea mari fata de tarile din jurul nostru. Sunt in continuare speculative, nu se diferentiaza pe zone, facilitati etc. si nu pot in nici un caz sa ramana la peste 1000 de euro / m2 cand se construieste o casa decenta cu 450 – 500 euro /m2. Vorbesc de zone normale, evident, in Primaverii sau in buricul Bucurestiului vor ramane mereu foarte mari.
Si eu cred ca ar trebui sa il inchiriezi si sa scoti o parte din bani din chirie. Sau sa il vinzi acum cu cel mai bun pret oferit – pentru ca preturile se vor duce in jos.
85.000 de euro pt ap 2 camere in Voluntari e MULT!
Posibil. 85 de mii pentru un apartament nou, cu o dimensiune similara, in Drumul Taberei ori Berceni ti se pare ok? Pune si un loc subteran de parcare, proprietate personala, cu cadastru si intabulare. Plus faptul ca e un cartier pazit non stop, cu gradina interioara si loc de joaca pentru copii.
e, pai n-ai spus nimic de loc de parcare inclus. Dai si yacht? :p
Eu clar sunt din tabara opusa, asa ca o sa fiu probabil subiectiv. De ce zic ca sunt din tabara opusa? Pentru ca am niste bani stransi si strang in continuare pentru ceea ce eu vad ca moment 0: iarna 2010-primavara 2011. Atunci eu preconizez(sper) sa cumpar la 65 mii apartament de aceeasi dimensiune(65 mp utili) in zona Nerva Traian – Timpuri Noi(deh acolo imi place mie si mi-e usor de ajuns la munca). 1000 E / mp e un pret mai mult decat normal pt Bucuresti.
Deci, sa trag linie, si eu cred ca 85 mii e foarte, foarte mult pentru Voluntari. Dar, la fel ca baietilor de la ultimul targ imobiliar vizitat, cu care am avut “onoarea” sa ma contrazic 15 min, iti urez succes. Cu putin noroc iti poti gasi totusi un cumparator si la banii ceruti.
subscriu la ce-a spus Olimpiu , mai ca as juca si eu la tombola cu sanse de 1/900 .
Cred ca gindul cel bun iti vine dupa 47 traversari de piscina. Pe lat.
Cipper, bun venit si succes la “vanatoare”
virgilico, yaht nu dar cu apartamentul vine si o chiuveta Franke pentru bucatarie, cu tocator
Oricum, o decizie am luat: pretul nu-l mai cobor, mai bine inchiriez.
Ziua bună!
Nici eu n-aş mai scădea din preţ. Nu se merită. Dacă într-un an-doi se reglementează situaţia sigur îţi va părea rău că n-ai mai aşteptat un pic. Şi mama mea se chinuie de vreun an cu o casă pe care nu o poate vinde, dar mai aşteptăm. Cei care au fost interesaţi i-au oferit mult mai puţin decât cere ea. Cum zice ea “lasă că nu cere de mâncare”. E mai greu cu ratele, dar dacă îl închiriezi cred că mai iese câte ceva.
Mult succes!
Dono, imi cer scuze, dar eu tot n-am inteles un lucru: “Daca tot l-ai cumparat, acum de ce vrei sa-l vinzi?”
Daca tot e nou si cartier bun, de ce nu va mutati voi acolo? Si-l vinzi pe cel vechi..ori il inchiriezi.
Marius, situatia e complicata. Dintr-un alt credit am dat avans pentru un alt apartament, in care as fi dorit sa ma mut. Din vanzarea acestui apartament as fi platit o parte din ceea ce intentionam sa cumpar. Nereusind sa vand, risc sa pierd avansul dat dincolo. Deci oricum ar fi, nu-i bine
Noi sa fim sanatosi.
Cami, cel vechi nu-i deloc vechi. E din 2006. Si e mult mai mare. Pe el am pus ipotca pentru a-l lua pe asta.
Dono, multumesc!
Sunt nou venit intre cei care comenteaza, dar citesc de mult timp blogul. Cu rabdare multa probabil ca ne vom atinge amandoi scopurile desi sunt diametral opuse. Singura necunoscuta e timpul.
Zefeul zicea azi o chestie ce poate fi in avantajul meu si dezavantajul tau, Cipper. Au reaparut investitorii straini. Daca ei incep din nou sa cumpere, daca analistii lor considera ca-i momentul sa faca investitii, piata se va misca. Bineinteles e apoi posibil sa coboare din nou, poate chiar mai tare.
Mda, complicata treaba!
Aparent, Marius. Timpul le va aranja pe toate. Nu plec niciunde. Nici nu ma mai grabesc. Am timp sa astept, sa vad ce se intampla.
Ii dau linkurile si mailul tau unei prietene care vrea sa cumpere. Incredere si bafta, o sa fie bine.
Eu am o sursa si mai buna. Taximetristii. Ei au recunoscut primii criza mai acu’ un an cand mi se plangeau ca nu mai au clienti, tot ei mi-au spus zilele trecute ca a inceput treaba sa mearga. Deci e posibil sa o luam incet, incet in sus.
Evident ca si mie imi convine sa iesim din criza, pentru ca degeaba se ieftinesc apartamentele daca ajung somer, dar la imobiliare eu cred ca a fost o explozie necontrolata a preturilor care necesita o corectie in timp si o corelare cu nivelul salarial. Mai mult, pentru o si mai buna efervescenta pe piata bancile(camatarii legali) ar trebui sa isi reconsidere drastic dobanzile.
Zefeul are reputatia de a arunca pe piata (si) o gramada de gherle, prin noianul de stiri nashpa trebuie sa mai dea si ceva de bine. Am patit-o eu cu un client de-al meu, pe care l-am intrebat daca-i adevarat ce scrie despre el, omul zicea ca habar n-are de ce scriu aia acolo si nu e nimic care sa corespunda realitatii. Sint vreo citiva investitori mari captivi in Romania, cu sute-mii de apartamente blocate in scop speculativ, e si un norvegian parca printre ei de care face toata piata misto. In contextul asta, e o goarna pura ca se mai inghesuie si altii.
Ma rog, poate ai norocul ca in degringolada asta cu o crestere si “return to normal” sa iti iasa zina buna in cale.
Ce-ar trebui sa faci daca tot vrei sa vinzi ar fi sa-ti iei niste timp liber si sa postezi pe absolut toate site-urile si in toate ziarele posibile anunturi.
Mersi, Dosvida.
Din cate stiu eu, mai investitorii mari din Romania sunt acum in activitati intense de taiere de costuri si asta nu acum, ci si pentru 2010 (cel putin). Asa ca ma indoiesc sincer ca va aparea vreun Midas in urmatorul an in general in economie, daramite pe piata imobiliara.
Stiri “incurajatoare” pentru segmentul asta apar aproape saptamanal. Chiar acum vreo saptamana a fost unul pe Hotnews, care dupa ce incepuse cu un titlu de genul “expertii estimeaza ca vor creste preturile in urmatoarele 3 luni” dupa o jumatate de ora s-a schimbat in ” desi dezvoltatorii spera ca s-a ajuns la pragul minim al scaderii preturilor un raport Colliers International si cititorii nostri ii contrazic”. Si asta dupa ce se adunasera vreo 60 de comentarii in care erau acuzati ca incearca sa manipuleze.
*mai=marii
*de fapt mai = mai toti
Hai ca m-a ametit de tot lunea asta.
Ambele tabere incearca in egala masura. In fond totul se reduce la bani. Iar unde e vorba de bani…
si, dono, la ce concluzie ai ajuns?
Io,iti urez succes cu vanzarea apartamentului.Doamne-ajuta.
Hai buna ziua!
Bre, treaba e cotoioasa. Mai marii investitorilor sint in namol pana la nasuc. Is extrem de multi pe care i-a prins recesiunea cu chilotii in vine. Majoritatea isi cauta disperati finantari externe. Treaba e insa ca aia le cam dau nirect in botic, obligandu-i sa completeze niste analize reale care sa tina cont inclusiv de indicatorii macro-economici ai Romaniei.
un caz concert ar spune asa: egzista un dezvoltator ce s-a aciuat pe langa Bucuresti, acum in curul gol fiind acesta. O prima estimare a pretului mp finit l-a dat de 1.500 E. Aia i-au dat reject si l-au pus pe pliznot sa recalculeze la 650 E/mp. In aceste conditii, nefericitul posesor se vaita ca acum va castiga DOAR 500.000 euro. Sa-i mut!
Deci, rabdare si tutun! Oricum preturile se duc in cap. Parerea mea
super
Depinde ce vrei sa faci cu banii optinuti din vanzarea lui. Daca vrei sa-i investesti in ceva care sa-ti aduc aun randemanet procentual peste pierderea acumulata acum merita. Daca-l vinzi sa acoperi creditul e o strategie pacatoasa pentru ca dobanzile s educ in jos si deci ratele iti scad si scapi si de comisioane pt. palata anticipat. Pe termen lung preturile au o tendinta ascendenta, cel mai bine ar fi sa-l inchiriezi(amortizezi o parte sau in intregime ratele) iar la un moent dat 4-5 ani il matrasesti. Pe termen scurt adica 1-2 ani nu vad o revenire cosniderabila a pietei imobiliare…..Totul se rezuma ce vrei sa faci cu banii obtinuti din vanzarea lui… Succes. POti sa-mi scri pe email daca vrei sa discutam
Parerea mea este sa-l inchiriezi deoarece, in timp ii creste valoarea. Vei achita ratele cu o parte din chirie si…ramai cu apartamentul pe care sa-l vinzi candva in castig.
O seara buna!
Buna dimineata!
Bre, io inteleg ca e treaba serioasa asta cu apartamentul dar am si io o intrebare: mancarati azi?
Ca io locuiesc – pe perioada zilei de lucru – cam pe unde intra vantul in Bucuresti. Iar singurele chestii pe care le zaresc is avioanele de pe Otopeni, in rest nica nimicuta.
Ahhh, ce m-as mai manji cu o coasta-doua. Sau o piftiuta?
Mai Sburlea, au mincat si ai de-au pierdut boii, du-te si tu in aeroport si ia-ti un mizilic la pret de Burj al Arab si inghite ca ti se suie glicemia pina la cer.
Io n-am mancat nimic, ca nu mai am bani. Nu faceti si voi o cheta? Luna trecuta au fost vreo 36 de mii de cititori. Daca pune fiecare doar 5 euro…
Doar 5??????????????? Moamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ce de coaste as manca la banii astia… Maxim doua, din care una a mea
hehehehe
Serios vorbind, azi n-am mancat mai nimic. Si habar n-am ce mananc.
Breeeeeeeeeee, mi-e foameeeeeeeeeeeeee! Io stiu ce as vrea sa mananc da’ nu ma ajuta prea tare, ca aci intorc condorii. Da’ asa simplu as pastra ecuatia de numa-numa. Am o pohta stramoseasca de bulz. Cu olecuta de smantana…
(oare lidia ce o fi gatit in seara asta?)
Bună seara! Citindu-vă postul, domnule Dono, am concluzionat că, decât să plătesc 1000 de euro lunar pentru un apartament în Bucureşti, mai bine aş achiziţiona 10 mp în localitatea Chişcani unde să meditez sub o umbrelă multicoloră la diversele fapte de vitejie ale noului preşedinte, ţinând în acelaşi timp pe genunchi o supă vietnameză de moluşte. Asta o zic cu tot respectul. Desigur, fiecare are opţiunile sale. În rest, mă tem că nu vă pot ajuta pentru că subiectul mă depăşeşte sensibil şi o eventuală încercare de a-l aprofunda îmi va crea spasme necontrolate şi vise cu omuleţi portocalii amputându-mi picioarele. Pace!
Buna dono. Uite ce zic eu. Nu toti chiriasii sunt niste porci slinosi. Sa stii. Eu am stat in diverse chirii. In general mobilate naspa (mobila tip bunica sau nemobilate, sau mobilate asa si asa) unele fara cuptor, cu proprietari care mai aveau 2-3 apartamente si faceau mismasuri de gen ii iau canapeaua lui costel si ii aduc masina de spalat da ii dau lui gigel canapea ca n-are nici pat si una si alta. N-am stricat nimic, sa trebuiasca sa duca cineva mobila la tara. Daca nu am (inca) bani de rate nu inseamna ca sunt o nesimtita si distrug apartamentul. Sa fim seriosi. Si dupa ce pleaca chiriasii, zugravesti (in cel mai bun caz) si o sa fie ca nou. Tu faci ce vrei cu banii si munca ta, dar a nu te hotari ce sa faci inseamna a nu face nimic:)
ok dar isi revine odata cu economia
la noi isi revin vreodata salariile ?
hai sa fim cinstiti cu noi ..preturile vor scadea in continuare deoarece asta este economia romaneasca iar cei care au avut ceva bani si au luat apartamente
Dono, am citit toate comentariile.
Vroiam sa vad daca exista cineva indeajuns de curajos sa-ti dea un sfat asupra unui subiect pe care tu il stii si-l stapanesti cel mai bine. Pentru ca l-ai generat.
Parerea mea este ca nimeni nu iti poate da un sfat.Nu avem toate elementele problemei, nu stim ce ai gandit cand ai hotarat sa faci mica inginerie, nu stim nimic.
Singurul lucru pe care imi dau seama este ca din ce in ce mai multi oameni incep sa vada care va fi situatia tarii dupa alegeri.Se pare ca va fi dezastru. Si se pare ca va fi si un pic de dictatura.Acum, tu hotarasti.
Sburlici, m-ai strigat? Sau foamea ta m-a chemat ?

Fripturica de pui, piure de cartofi… salata orientala … muraturi
Si o melodie caci imi era dor …
Dono, nu stiu ce sa te sfatuiesc. Dar din ce am cercetat piata imobiliara pt inchirieri, culmea, apartamentele nemobilate, nici macar utilate, erau la preturi astronomice, iar cele mobilate la preturi de 300-400EUR, indiferent de zona.
Ceea ce e de ****…
Asa… va invit la masa.
Dono, 5 euro n-am. Poate la leafa dar mai este pina atunci. Va asteptam la o ciorba de cocos si niste mincarica de conopida cu carne de la borcan. Sper sa nu te deranjeze ca la masa va fi si prietenul meu Alexandru Ion.
Si melodia, caci o uitasem.
http://www.youtube.com/watch?v=5uIQxSJDY20&NR=1
Aici si versuri …
Fata verde cu parul padure
Fata verde cu parul padure
Simti cu privirea lor vrea sa te fure
Refren:
Noaptea-n ei tese ie
Zburatorii ca sa vie
Noaptea-n ei tese ie
Nimeni urma sa le-o stie
Fata verde ei te saruta
Cu privirea lor cea muta
Ochii negrii, ochi de tigani
Refren…
Umezi sunt de dor
Si-al lor vis plin de zbor
Noapte ei se scalda
In sclipiri ca de salba …
In sclipiri de salba …
Fata verde cu parul padure
Fata verde cu parul padure
Simti cum privïrea lor vrea sa te fure…
Refren…
Asterixe, si ai multa carne in borcanul ala?
Buna seara! Ermi, vii cu sanioara?
PS: Am stat 3 ani cu chirie in strainataturi … Si i-am lasat proprietarului multe chestii aproape nefolosite (masina de spalat vase, aparate de aer conditionat etc.).
Bre generosilor, iar mancati?
(cardinale, cardinale, te-oi prinde io la cotitura
)
Marius, vin..rosu de preferinta
Hai sa aveti pofta.Ca si eu abia m-am asezat la masa,sper sa ma mai si ridic
Pohta buna, Anachen!
Buna seara si pofta buna!
Eu va invit la turtite si varza calita cu costita afumata. Am mai progresat de la Craciun, cand va ceream retete de salata de beouf
Lidia, mi-ai facut pofta de salata orientala asa ca ma duc sa gatesc
Deci, s-a trecut la mancare. Si daca e si un pic de vin rosu urmeaza cumva … seks?
Pofta mare
la toti :d
Dupa 12, Marius
E 22:00
Vorbim cu Dono sa puna patratelul rosu sau bulina aia cu 18 intr-un colt al sufrageriei
.
E rezolvata, e pus patratul
Sintem aci! In alta ordine de idei, mi-e cam pohta de un vin fiert cu niscaiva scortisoara si bucatele de mar. Ca asa un frig ce mi-era azi noapte…
Ehh, eu sunt copil cuminte, dupa ora 00:00 sunt la somnic. Bag somnolentza.
Pardon?!
Bun venit, domnule Scriitor, pofta buna la supa de moluste
Sburlea, urmatoarea gunoiereala o sa fie cu vin fiert la gura sobei?
Daca s-ar putea si mai devreme…
sburleo ai ramas fara plapuma aseara?
oare de ce nu ma mir ? =)))
Cine trebuia sa-l inveleasca? Lidia?
Eu ? Dar ce sunt eu ? Plapumioara, plapumea ?
)))))
Apropo, la postul cu filme pe care sa NU le vezi, multa lume a mentionat District 9. Tocmai m-am intors de la eu. TOTI aveau dreptate. De ce am mers? Era singurul film la Drive In. Ingrozitor.
Uhh, deci nu se merita vazut. Nu l-am vazut. Nu stiu cum e la altii, dar la mine, filmele care nu se merita vazute si multi spun si recunosc, pur si simplu nu le vad… din instinct.
Apropo de filme bune.The Kite Runner,la care am plans si The Other Boleyn Girls.
Cel mai stupid film The death race!
Situatia seamana cu cea in care m-am aflat eu, dar referitor la o masina: cum sa fac sa o vand, in conditiile actuale…pe scurt, am dat-o la cel cu oferta concreta.Cam la jumatate din pret.
Motivatia e foarte importanta.
Daca iti ia cineva alta casa pentru ca nu poti returna banii pt asta, poate e mai bine sa pierzi acum si sa il dai la cat poti obtine. Sunt si cazuri in care se pot face scheme de cumparare combinate, cu plata in mai multe rate( pana la 1-2 ani) , dupa care un moment de plata a grosului din pret, dintr-un eventual credit intr-un moment mai prilenic pt asa ceva.
In urmatorul an ( de acum incolo) sunt sanse slabe sa mearga creditarea.
Inchirierea e ok, mai ales daca se face vreun salon de masaj erotic acolo
Scoti vreo 1000 euro/ luna. Plus incasarea chiriei, care o sa fie o placere.
Timpul nu il afecteaza decat daca vorbim de zeci de ani. Chiar ii poti creste valoarea in timp prin diferite amenajari.
Cat despre preturi , si daca este normal sau nu 1000 euro/mp, va aduc aminte ca in lipsa creditarii ( anii 2000) echilibrul era undeva pe la 10.000 euro pt un apartament de 2 camere- 50 mp, ce-i drept construit prin’70. Cresterea pana la 20.000 a fost lenta, cam de 3 ani(2000/2001- 2004).
In alti 4 ani (2004-2008) a crescut din zona 20.000 catre 100.000 euro. Artificial,aud,cineva?
Intr-un singur an de criza a scazut la 65.000, aprx.
Cat poate scadea in al doilea? Nimeni nu stie. O extrapolare ar spune ceva de genul 40-45.000 euro
Pierderile din viitor pot fi mult mai mari.
Uraaaaaa!
Am net pentru 10 minute, asa mi se intimpla de o saptamina.
Cardinale, au taiat teava de net la manastire? Sa nu-mi spui ca aveti restante ca nu o sa cred…
La manstire????????????? Chiar si la manastire se poate asa ceva? Huoooooooooooooooooo Jos banditii!
Sburleo, ai inceput sa vorbesti singur?
Noapte buna va doresc…maine e prima zi de cursuri la facultate la mine.


Desi prima saptamana, intotdeauna e abureala… prezentarea profilor… a materiei.
Uof.
Dar e facultate. E viata
Somn usor!
On topic:
Doi bancheri :
Pe mine ma omoara criza asta, nu mai am somn… Tu cum ai dormit azi noapte?
Ca un prunc…, am plans toata noaptea si m-am si cacat pe mine de vreo doua ori…
Cumva insa eu un le-as plange de mila bancilor. M-am nevrozat cand un bancher a spus “acum noi facem pretul”. Au castigat anii trecuti miliarde din Romania, castiga si acum. Normal ca-i greu sa deblochezi creditarea cand dobanzile sint in continuare unde sint si comisioanele la fel.
Buna dimineata!
Cum dormiräti? Nu ca in bancu’ lui Sburlea, nädäjduiesc.
Dono, cänd si cum hotäräti (sä ne spui si nouä
) da’ sä nu te-aud : nu era mai bine… altfel. Hotärärea-i hotäräre, ok? Färä regrete.
Despre D.9 . Acum stim cä nu meritä sä-i vedem urmarea.
Bun! Azi merg si eu la servici. Deci, avem zi noroasä, da’ sä fim senini. Si harnici si buni!
Bund dis de dimineata!
Trecui si io sa va foarte urez o super zi
Tovarase comandant de detasament, grupa a 2-a cu un efectiv de 12 pionieri este gata pentru inceperea activitatii. Raporteaza comandat de grupa, x-lescu!
Care ai avut trese in copilarie?
Si buna dimineata!
Io, io. Sau yo-yo. Sau: io, man’
Bre, am dat si flori tovarasei codoi. M-au caontrolat aia si in alea 3 litere cand fu evenimentul. Pe ai mei, de asemenea. S-a intamplat la Polivalenta, in fata tribunei poporului… 17 ore m-au tinut acolo, ca pe caine… Pe podul din fata salii… Imediat de a doua zi am inceput sa am cosmaruri…
Dar mi-a prins bine la cv ca m-am facut mare, m-au facut pionier la Turnul Chindiei apoi au inceput sa ma insnureze – ultimul a fost albastru
Ei bine draga Sburleo, despre asta voi scrie azi. Despre pionierat. Sa afle si cei mai tineri cum era
‘neatza! Si eu am fost soim al patriei si pionier … si comandant de grupa si detasament! Nu m-am ridicat chiar la nivelul lui Sburlea
N-am ajuns pana la albastru.
Hai sa avem o zi buna!
Marius, pastreaza-ti povestile pentru mai tarziu
Abia astept
Neata!
preturile nu or sa mai creasca, iar criza nu s-a terminat, va reveni in primavara
Desi m-as bucura sa-l dai cu cat vrei tu, trebuie sa te dezamagesc: preturile merg in jos si nu se vor opri prea curand pentru ca, in Romania, adevarata criza de-abia acum incepe. Pe de alta parte, preturile inca sunt umflate, raportat la veniturile si puterea de cumparare a romanilor. Preturi de 1100 euro/mp mi se par ridicole pentru periferia Voluntariului sau Deva si recunosc ca bancile au avut o contributie covarsitoare la treaba asta. Dar pentru ca rata de 1000 euro nu iti ia painea de la gura, eu l-as inchiria si as astepta vremuri mai bune.
Sau vinde acum si pune banii pe bursa.
Spunea cineva mai sus ca e posibil sa fie dictatura in Romania dupa alegeri. Dragii mei, uitati ca suntem in Uniunea Europeana si ca nu mai decidem noi chiar asa de capul nostru. Daca va fi dictatura, se va mai face un pic de ordine in tara asta. Eu asta imi doresc. Preturile la case…nu cred ca vor mai scadea foarte mult; nu vor mai reveni la preturile de acum 5-6 ani e clar dar nici nu va mai fi vreodata 80 de mii o garsoniera.
Speri la 500E/luna in chirie? Da’ nu e mult prea mult? Gasesti ultracentral (ce-i drept, nu bloc 2008) mai ieftin.
P.S.: daca chiar se inchiriaza cu 500E/luna, atunci apartamentul valoreaza intre 50000E si 60000E.
ataca si ceva articole de la trenduri economice, ca sa-ti faci o parere despre recentele cresteri ale economiilor vestice. daca as fi in locul tau(slava domnului ca nu sunt), as vinde cat mai repede. e cam ultima sansa sa mai vinzi!
baga-l bre la vanzare la magazinul de case, ca tot ii faceai reclama acu un an … loser
canadiene, traiesti niscaiva placeri cand cineva – in cazul asta eu – are probleme financiare? Iti place sa vezi ca un om pierde bani? Daca ai avut dreptate, nu ai putea sa traiesti doar cu satisfactia asta? Ok, tu ai avut dreptate, eu nu. Multumit? Sau cata vreme o sa mai lasi astfel de mesaje?
n-aveam nici o treaba cu tine daca nu te cacai pe tine la articolul ala publicitar. sunt o gramada de oameni la care le-a scazut valoarea proprietatilor, numai ca ei tac si inghit in tacere, nu se caca pe ei ca piata va creste, salariile va creste, rromania dudue si altele de genul asta
traiesc placeri sublime cand se adevereste ca am avut dreptate, indiferent de domeniul la care mi-am dat cu parerea. ca in cazul de fatza coincidenta a facut ca tu sa pierzi bani … nah, ghinion(ul tau). in concluzie, nu ma bucur ca tu pierzi bani, ma bucur ca am avut dreptate, asa ca n-o mai lua personal.
de fapt daca ma gandesc bine si analizez situatia imi dau seama ca tu nu ai luat apartamentul ala ca sa-l folosesti (afaik nu ai locuit, nu locuiesti (tu singurel te lauzi ca-i “nou”) si nici nu ai de gand sa locuiesti in el (ca daca aveai te mutai pana acum)), ci ca sa faci o “investitie”, sa-l dai mai tarziu mai scump etc.
)))))))
in cazul asta o sa imi reconsider pozitia si cred ca o sa ma bucur si pentru ca pierzi bani
ps : in caz ca mai vrei sa stii cum suna viitorul, iti zic eu : al dracului de bine. NOT
Tinere domn, daca vrei sa afli povestea acelui apartament, da-mi un mail si ti-o voi spune. Si atunci iti vei da seama ca esti cam bulangiu.
Cu acel post publicitar am facut o singura greseala: nu am scris din prima secunda mare PUBLICITATE. Nu cred ca s-a mai repetat de atunci.
lasa ca-ti fac eu rezumatul apartamentului, nu tre sa mi-l faci tu
July 14th, 2008
Pretul. 140 de mii. Daca ne intelegem bine il lasam la 137. Daca ne intelegem foarte bine, il lasam la 135. Nu uitati ca doar un loc subteran de parcare costa in medie vreo 15 mii. Noi il avem inclus in pret.
October 5th, 2009
Pretul l-a care l-am achizitionat a fost undeva spre 90 de mii, pret stabilit in 2007.
diferenta pe care sperai s-o iei fara sa faci nimic era de 45k euroi, bani pe care unii nu-i vad la un loc intr-o viata de om. dar asta n-ar fi o problema, as fi ipocrit sa spun ca mie nu mi-ar fi convenit sa fac 45k doar semnand niste hartii. problema e cand incepem sa ne cacam pe noi si sa incercam sa influentam si pe altii, asa cum ai facut-o tu in articolul ala
si da, stiu ca sunt bulangiu. si sarac si sclav si alte alea. m-am resemnat de mult ca n-o sa am succesurile unora
ps : oricum e de apreciat sinceritatea. de fapt dracu stie cat o fi costat apartamentele alea la inceput …
revin (nah, ce sa-i faci asa sunt eu mai perseverent) :
1. 45k sperai sa faci in July 14th, 2008. cine stie in realitate ce vise umede aveai tu cu proiectie prin 2010, cand dupa spusele lui tariceanu romania aproape devenea lider mondial
2. nu stiu de ce-mi cer mailul, din cate vad l-am bagat bine, altfel nu aparea gravatarul
te-am facut bulangiu, nu sarac si scalv. Tot nu ai habar despre ce vorbesti. In acest moment pe mine acel apartament ma costa spre 140 de mii de euro. Dar, repet, daca vrei explicatii suplimentare – desi nu-ti datorez – da-mi un mail. Si iti raspund la mesaje pentru ca te consider un tip inteligent. Rau intentionat insa in acest caz.
nu e problema mea si a nimanui altcuiva ca tu te-ai bagat la credit la banca si mai platesti inca cel putin jumatate din valoarea apartamentului dobanda la banci, comisioane de rambursare anticipata, bla bla bla. presupun ca ti-ai facut niste calcule inainte de-a te baga in rahat si ai considerat ca merita, nu ? adica eu asa cred ca face un om care se considera inteligent, educat, frumos, devreme acasa etc.
rau intentionat ? hmmm, nu tin minte sa am ceva interese nici macar in rromania ca tara, de fapt daca ma gandesc bine interesele mele sunt pe o raza de maxim 100 de km in jurul Vancouverului, deci nici macar nu acopera Canada in totalitatea ei, si Canada e maaaaaaare
cinic insa da, poti sa zici ca sunt. asta e, nu puteam sa fiu perfect
Vezi ca am un post nou-nout. Anul trecut iti spuneam de prabusirea pietei imobiliare si a preturilor. Ai trecut de la 140.000 la 85.000 si sunt in masura sa-ti traduc ce inseamna acel “mai jos nu-l dau”.
Preturile se duc pe bata, cum imi place mie sa spun… aici pentru prima data. Daca nu-ti asumi o pierdere mare, vei pierde TOT.
De ce?
Simplu, il bagi la inchiriat, pe fondul declinului economic, scaderii numarului de studenti (din vreo 3 motive), emigrarii fortei de munca din Bucale… etc., chiriile vor intra la apa, nu si “rata ta”. Intr-un an, hai doi, sau nu ca esti prea productiv, trei, nu vei mai putea plati “rata ta”, moment in care banca iti executa ipoteca de pe celalalt apartament sa zicem la 10 mii euro, dupa care ti-l pleosteste si pe asta… si ramai NUD… in Romania Nuda. Daca vei citi calm comentariile mele de anul trecut sunt sigur ca-ti vei da seama ca n-am 1 gram de rautate in ce spun.
dono
“Asuma-ti pierderea” si vinde-l cat poti de repede p’asta ca sa nu-l pierzi si pe celalalt. In graficul pe care ti l-a dat miorlau suntem pe la stadiul de…fear!Urmeaza…capitularea.Ai facut o greseala, fii sincer si recunoaste, asumati eroarea, si mergi inainte, asta-i calea. Si nu te mai gandi la ce a fost , ce-au facut altii si cat au castigat.
nu te inteleg de ce ai nevoi de sfatuirle altor persoane buna/rau voitoare cand tu poti decide f simplu ce e de facut, tu fiind in deplina cunostinta de cauza. in primul rand tu sti daca poti suporta acea rata timp de x ani pe cat ai facut creditul … Daca da, atunci nu vinzi si daca nu stai in el ai posibilitatea (sansa mica de a gasi chiriasi in acea zona din punctul meu de vedere) sa il inchiriezi la o chirie (in scadere) x euro ca sa poti zice ca iti poti scadea o parte din rata. Daca raspunsul este nu, atunci vindel cat mai repede sau vei pierde din ce in ce mai mult.
ps: cu toate ca sunt de partea cealalta a baricadei (a scaderii preturilor) nu ma bucur de raul altora (chiar si necunoscuti cum este cazul tau) si cu ce pot ajuta, ajut.
multa bafta ….