Mesaje pentru necunoscutiContacteaza-maAboneaza-te

Privati de greve ori stati si urlati?

Posted in De toate, pentru toti on October 9th, 2009 | 182 comments

Legenda:

privati=angajati in sistemul privat, recte slujitor la patron.

stati=angajati la stat, alias bugetari-sindicalisti.

Eu, ca vajnic muncitor pe plantatie absolut privata, stiu una si buna si simpla si seaca: tre sa produc, sa-mi fac treaba bine, sa am performante, sa fiu eficient, sa-mi indeplinesc sarcinile de serviciu’. Nu-s bun? Vine altul in locul meu. Mi se dau indatoriri suplimentare si nu-mi convine? Am sansa sa vorbesc despre asta cu cei ce mi le dau. Nu-mi place ce mi se intampla? Sint liber sa plec spre alte zari de soare mai pline. Avem libertate deplina, pentru asta au murit oameni. Am cat ma ajuta capul sa am, traiesc asa cum imi astern.

Stiu prea bine cam ce moment traverseaza lumea in general, Romania in special. Stiu ca in aceasta perioada nu am dreptul, eu ca angajat, sa ridic pretentii. Sa cer bani mai multi, sa comentez. Stiu ca tre sa pun osul poate mai mult, sa urnesc caruta care acum urca la deal. Stiu ca trebuie sa facem un efort comun pentru ca toata lumea sa ramana in caruta. Stiu ca daca acum, in acest moment, cineva isi pierde locul de munca, sansele sa gaseasca altul sint mici spre foarte mici.

De-aia ma enerveaza sindicalistii de ma iau toti dracii, ma scutura, ma intorc pe dos si ma pun la loc. Acum, cand tara-i intr-un cacat fara margini, ei ies in strada. Nu-i suficient ca sintem cu productia sub pamant srl, trebuie sa-i mai futem din cand in cand si niste suturi in coaie. E ca si cum te-ai pisa pe un om cazut si in paralel ceri bani de la acelasi om ca sa mai bei ceva si sa te mai pisi pe el. Se cer majorari salariale acum, cand lada visteriei e goala dincolo de pereti, pana undeva in China. Acum, cand cea mai mare avere e sa ai un loc stabil de munca.

Ne vaitam ca nu avem bani, dar facem rost de cateva sute de autocare, venim cateva mii de oameni prin Bucuresti, punem lacatul pe birouri si pe fabrici, si urlam. Futem niste bani de benzina. confectionam tricouri speciale pentru greva, investim in goarne, cumparam si un sicriu ieftin in care “ingropam economia”. Stau si ma intreb cam cati bani a pierdut Romania in ziua marii greve, in conditiile in care nu-si permite sa piarda niciun leut. Nu-ti convine cati bani castigi la stat? Pleaca. Esti liber sa pleci. Angajatorii vor fi fericiti ca nu trebuie sa-l dea afara pe altul, care-si doreste locul ala de munca. Un biet amarat care stie ca nu poate cere acum si lucreaza din greu pentru cativa bani, sa duca o piane la copii. Esti atat de tare, de bun profesionist? O sa-ti gasesti un loc de munca. Oamenii “de aur” nu mor de foame. Esti bugetar, esti sindicalist, ai dreptul sa urli si sa ceri? Pai in primul rand ai grija sa-ti faci treaba asa cum trebuie. Sa uiti frecatul de menta, pauzele uriase de masa, concediile de zeci de zile pe an, si alte cele.

Munceste o zi in sistemul privat, ca sa vezi ce-i aia munca. Munca pe care ti-o asumi in momentul in care semnezi un contract. Daca-l semnezi, nu te vaita. Nu ti-a pus nimeni pistolul la cap. Tu ai vrut-o, daca ai creierii in cap ai facut-o asumandu-ti viitorul.

Si apoi iesi in strada, sa provoci pierderi mai mari economiei. Pierderi pe care incearca sa le acopere “sclavii de la patron”. Fraierii. Cei care nu au viata privata. Cei care muncesc de dimineata pana seara. Cei care se bucura de cateva zile libere pe an.

Asta e parerea mea, de umil scalv. Acum vreau sa stiu care-i parerea ta, indiferent de esti privat ori bugetar. (m-am mai racorit)

Vizitat de 5014 ori, 3 in cursul zilei de azi
  1. Asterix says:

    CACAT! Mi-ai agitat ziua asta frumoasa.
    Frate, eu astept ziua cind vor intra in greva parlamentarii ca si ei e bugetari.

  2. Marius says:

    Stat. Adica, asa cum ai explicat tu. In sistemul bugetar. Ca asa a fost sa fie, asta a fost poate sansa sau nesansa la un moment dat in trecut.

    Criza? Eu nu cred in ea. Cred mai degraba in nepriceperea celor care ne conduc.

    Se dau prime de 5000 de RON unor directori. Si criza? Ce se intampla la guvernare e bataie de joc si totala nepricepere.

    Si eu? Ok, lucrez la stat, incerc sa-mi fac treaba pe cat posibil. De ce ma trimiti tu pe mine, parlamentarul lu’ peste, in concediu fara plata? Crezi oare ca am un salariu prea mare si-mi prisoseste?

    Sa renunte la salariile si pensiile lor enorme, sa respecte legile (nu doar sa le faca) etc.

    Nu vreau sa scriu mai mult ca tine …

  3. ikemaua says:

    Sunt total de acord. Si eu sunt la “privat” si ma enerveaza bugetarii (mai putin educatia si sanatatea sau cel putin o parte a lor). Dar pe de alta parte ei sunt produsul acestei societati prost gestionate, umilite si furate in continuu de clasa politica. Tu spui de astia cu greva ca si-au ales un moment prost? Dar guvernantii, care acum si-au gasit momentul sa se certe si sa isi ia jucariile si sa plece si sa creeze haosul asta, cum sunt? La asa cap, asa caciula.

  4. Marius says:

    Si inca o chestie, ca mi-ai agitat ziua, vorba tovarasului Asterix. Aud ca sunt multi care una au pe cartea de munca (ceva mic, mic) si alta iau “in mana” (ceva mult mai mare). De ce tu “stat” nu esti in stare sa eviti starea asta? Cati bani pierde statul prin platile astea de impozite?

  5. Asterix says:

    Si apropo de greve, eu propun o greva generala pe 22 noiembrie 2009, stam toti in casuta la caldurica si mergem la un spectacol mai pe seara.

  6. Marius says:

    Asterix. De acord cu tine. Oricum nu ai pe cine alege. Din pacate, va trebui s-o facem. Sa schimbam un rau mai mare cu unul mai mic. Sau si mai mare, cine stie?

  7. ikemaua says:

    Da, si tot noi am fi de vina daca am proceda asa .. Poporul tembel care nu-si cunoaste interesul si de-aia merg lucrurile asa, ca nu mergem la vot. Nu vi se pare cunoscut cliseul asta?

  8. Erminusa says:

    Buna dimineata. Eu sunt PENTRU la greva lui Asterix.

    In alta ordine de idei, intotdeauna am fost prin “private” si nu m-a deranjat lucrul asta.
    Doar ca ma enerveaza foarte tare acele persoane (private sau bugetare) care se plang ca nu au bani. Da’ niciodata nu au, in conditiile in care stiu aproximativ ce salariu au. Pai de ce sa faci asa ceva?

  9. criuletzu says:

    Stiu ce zici si sunt partial de acord cu tine insa trebuie sa fim constienti de faptul ca visteria nu e goala datorita bugetarilor (alias angajati la stat oameni obisnuiti) ci datorita celor care condus sistemul…sau ma rog, ce a mai ramas din sistem. Pe de o parte ii inteleg pe cei care ies in strada, insa stiu ca nu acum este momentul. Si eu lucrez la privat si stiu ce inseamna munca ‘privatilor’. Dar, la fel ca tine, ma bucur ca am inspre ce sa plec dimineata de acasa, ma bucur ca am acelasi salariu ca si anul trecut, si nu mai mic :)

  10. Iulia says:

    Ai pus foarte bine punctul pe i. Tara este asa de rau in … ce zici tu si ne apucam de greve. Mai bine s-ar apuca sa-si caute de lucru, pentru ca in curand s-ar putea ca statul sa nu ii mai poata plati deloc.

  11. Asterix says:

    Eu as aduce domni straini, la transporturi un olandez, la economie un neamt, la turism un grec, la agricultura un bulgar si asa mai departe. Lasa frate sa ne conduca altii daca astia sint niste hoti si niste incapabili. De fapt nu sint incapabili pentru ca sint capabili sa faca ce vor ei si cum vor ei si lumii ii da cite un scuipat.

    Sindicalism in Romanica? Sa fim seriosi. Si aici este ca la clasa politica, s-au agatat citiva in frunte si fac cind vor ei greve si mitinguri. Sindicalistul de rind este o masa de manevra.
    Cite sindicate sint pe ramura invatamint? Unii participa si altii nu participa la o chestie importanta pentru toti. Vreau sa vad profesorul care face greva in vacanta nu numai cind e bacul.
    Si plec sa ma plimb.

  12. dono says:

    Criuletzu, discutia de azi e foarte simpla si nu intru in analize si sinteze, nu intru in culise, nu ma intreb de ce am ajuns aici. Ne putem da toti cu parerea, putem sa aruncam vina.

    E inteligent, de bun simt, consturctiv si productiv sa faci acum, in acest rahat de moment, asemenea presiuni in masa? Ajuti la ceva?

    Nu contest necesitatea miscarii sindicale, sint acolo pentru a apara drepturile salariale. Dar ei, liderii sindicali, isi ajuta oamenii scotandu-i in strada? Si efectiv nu am chef sa intru si in scenarii politice, aliante, manipulari in masa si alte cele. De-aia subiectul de azi e atat de simplu. Muncim si facem tot ce putem, ori iesim in strada si fluieram, blocand un oras intreg si pe alti amarati care incearca sa la mearga munca?

  13. criuletzu says:

    Daca pui asa problema pot sa spun ca sunt pentru munca si osteneala de a face ceva, cat de putin, pentru a ne mentine pe linia de plutire. Insa, asa cum am mai spus, ii inteleg si pe bugetari, si aici nu ma refer la liderii de sindicat.

    p.s. nu are intentia mea de a intra in analize si sinteze, ci doar mi am dat cu parerea. sunt blanda din fire ca sunt ardeleanca :d

  14. vanda says:

    ok, si daca fac greva ce rezolva? nu rezolva absolut nimic, in afara de a mai face o gaura. “sa tragem un semnal de alarma” – my ass

  15. dono says:

    criuletzu, nu-ti reprosam nimic :)

  16. criuletzu says:

    ma bucur. am avut impresia ca m ai pus ca colt :)

    Pentru d-nul asterix: va invit la sibiu in 22.11, eu si cativa prieteni avem deja program ‘artistic’ la aceasta data.

  17. Cel mai usor e sa judeci din proprii papuci. Cind e sa faci transferul in papucii altuia, deja lucrurile se complica.

    Lucrurile sint undeva pe la mijloc, oamenii aia au si ei dreptatea lor si multora le-a ajuns cutitul la os. Pina la urma, statul asta – bun sau rau – trebuie sa existe cumva si fara niste oameni care sa-l faca sa mearga…problem.

    Oricum, oamenii aia nu-s de capul lor, sint si implicatii politice la mijloc.

  18. ikemaua says:

    Asa e, toti ar trebui sa puna osul la munca ca sa trecem ma repede de perioada asta (care inca nu este cu adevarat perioada de criza, dupa cate se spune criza va veni dupa alegeri) nu sa faca greve.

    Dar iar ramanem cu zisul.

    Asterix, eu una nu cred ca noi nu am putea conduce tara – cred am gasi si noi oameni capabili. Ideea e ca nu se vrea asta, aici se urmareste doar ce mai e de furat, si pe unde, si in functie de asta se mai face cate ceva si pentru tara.

    De exemplu, cum pe la cultura si sanatate – revin la temele mele preferate, importante pentru un popor, zic eu – nu e nimic de furat, viitorul suna sumbru pentru tara asta.

  19. JustMe says:

    Dar ei acum nu cumva au facut greva ca sa nu-i dea afara?
    Nu cumva au facut greva ca vor banii pe care ii luau si inainte si sa nu ii mai ameninte statul ca nu au bani de salarii pt lunile octombrie-decembrie?
    Sunt de acord cu ce zici tu, dar cand vine patronul si iti zice ca de acum vei munci fara bani o perioada nedeterminata nu ii zici vreo 2 de bine?
    Si eu as face greva in locul lor….

  20. Ada says:

    Buna dimineata!

    Toate joburile pe care le-am avut, le-am avut la privat. Poate e mai bine, poate e mai rau, dar mi se pare urat ca pentru o greva sa blochezi jumatate de oras. Basca, se mai organizeaza nu stiu ce eveniment Renault si blocheaza niste bulevarde. Si-asa orasul asta e sufocat, masini, multe, strazi in reparatii… deci da, trebuie sa se inventeze teleportorul!

  21. Jasmin says:

    Şi eu lucrez în sistemul privat. Şi nu sunt de acord cu grevele.

    De când a început criza asta toată lumea se plânge că n-are bani. Şi atunci unii îşi văd de treaba lor şi trag tot mai tare pentru a putea ieşi din impas, iar alţii fac greve. De ce? Pentru că s-au obişnuit să învârtă bani nemunciţi, iar acum când e de pus osul la treabă dau înapoi.

    Şi eu muncesc şi plătesc impozite la greu la asigurări , la sănătate, la ……., iar dacă mă îmbolnăvesc, başca doctori, că-s în grevă, dacă am un drum de făcut, ne ne ne, că-i cfr în grevă şi tot aşa.

  22. Erminusa says:

    @JustMe – cum sa-mi zica patronul sa muncesc fara bani? Da’ m-a castigat la loterie?

  23. JustMe says:

    DA, sa muncesti fara bani. Asta ii asteapta pe cei din invatamant. Reprezentantii statului au zis ca nu mai au bani de salarii pe ultimele 3 luni ale anului, deci vor munci fara bani…
    Daca patronul ti-ar zice si tie asa ceva cuma ar fi? nu ai face greva?

  24. Erminusa says:

    Nu, as pleca acasa si mi-as vedea de ale mele. Doar ca eu nu cred asta cu “nu mai avem sa va dam bani pe ultimele 3 luni din an”. Nu exista asa ceva. Daca s-ar vrea, s-ar gasi banii necesari.

  25. JustMe says:

    Incepand cu luna mai sau iunie au zis treaba asta. Asta dupa ce le-au promis anul trecut marire cu 50%, le-au dat fix p…. si apoi le-au taiat nu stiu ce sporuri.
    Cred si eu ca s-ar gasi bani DACA s-ar vrea…

  26. greg says:

    he he …un subiect sensibil
    oare de ce sa ajuns aici ?
    nu-mai conteaza …conteaza ce fac oameni ,de aici incolo .
    “omu-l (statul) trebuie futut cand il doare ”
    de ce ?
    ptentru ca ne-a futut pana acum de ne doare prea tare

  27. andutza says:

    Buna de dimineata!

    O sa ma exprim din punct de vedere privat care are de-a face cu statul. Si eu muncesc la privat din totdeauna si stiu ca trebuie sa imi fac treaba, sa duc proiectele la bun sfarsit, sa respect deadlinurile, in caz contrar sunt inlocuita. Si eu ma bucur de faptul ca am unde sa ma duc dimineata si ca am acelasi salariu ca anul trecut, desi sarcinile s-au inmultit.
    Nu sunt de acord cu grevele pentru ca ma lovesc aproape in fiecare zi de: functionari publici care nu au chef sa-si faca treaba, ma trateaza cu dosul si imi raspund in doi peri; de medici care nu ma baga in seama in policlinica pana nu dau spaga; de asistente care te lasa sa mori de durere in spital (la propriu) daca nu le strcori macar 10 ron in buzunar; de profesori care vin la scoala si povestesc ce au mai facut ei pe acasa si dau note mari celor care vin cu “pachetelul” (sor-mea tocmai a terminat liceul si stiu ce zic). Si exemplele pot continua…
    Nu vreau sa generalizez, dar multi din cei care au iesit in strada la greva nu-si merita banii pe care ii primesc.

  28. greg says:

    buna ziua oameni buni
    ma-ai pornit dono :)
    imi cer scuze pt cuvintele
    dar cineva trebuie futut ;)

  29. andutza says:

    Si inca ceva! Si eu o sa “fac greva: pe 22 noiembrie. N-ai cu cine domle! :)

  30. jimmy says:

    No, nu mai e frumoasa viata? :p

  31. kOoDoO says:

    Lucrez in sistemul privat. A fost alegerea mea inca de la inceput, fiindca in mod sigur daca te angajezi la stat nu iti va evalua nimeni meritele (crezi ca tanti Aglaia de la conta stie sa aprecieze cat te-ai chinuit sa faci reteaua interna ca sa poata juca hearts cu colegele sau sa agate pe mess? Sau directorul, care oricum nu prea e niciodata acolo cand ai nevoie de ceva?), prin urmare am luat din start calea privata. Inteleg de ce sunt sindicalistii ofuscati, s-au obisnuit cu prea mult bine. Si nu bine material (joburile la stat sunt,zic eu, relativ mediocru platite) ci bine din punct de vedere al calitatii si cantitatii de efort depuse.
    Eu, cand ajung la serviciu, trebuie sa am in grija 5 oameni de care raspund direct, un utilaj de 1,5 milioane euro pe mana si sansa de a lucra in domeniul pe care l-am absolvit. Mi se pare normal faptul ca uneori e nevoie sa lucrez si 14 ore pe zi, atata timp cat recompensa e pe masura. Daca se intampla ceva, nu pot arunca vina pe absolut nimeni asa cum foarte des se intampla pe la recte institutii de stat. Sunt absolut de acord cu ideea ca oricine poate fi inlocuit si in acelasi timp cu ideea ca pot inlocui cu succes pe cineva cu functie mai mare.

  32. ionutu says:

    Aici un bugetar. Care culmea, a fost şi la protestul din 7 octombrie în piaţa Victoriei.
    O să fiu scurt: am lucrat la privat înainte de a mă angaja de bunăvoie în sistemul bugetar. La privat cît munceam, atît cîştigam. Nu tu respect, nu tu domnule, eram “bă” cu toţi,nu eram apreciat ca un om, eram doar un “tricou roşu” sau “băiatu’”. În 2005 mi s-a oferit oportunitatea de a mă angaja ca funcţionar public. De 4 ani de cînd sunt în sistem, am încercat şi am şi reuşit să-mi fac treaba cu onoare, să las loc de bună ziua în relaţia cu oricine: fie el coleg, superior sau simplu contribuabil. Problema este însă la cap. Că la cap se-mpute peştele, zice o vorbă. Salariile în administraţie sunt mici pentru cei ce nu deţin funcţii de conducere. Corupţia are loc de la nivel de şefi de serviciu, directori, primari. Sistemul bugetar este blocat de un parazit monstruos, numit politică. Intervenţionismul politic este cel ce a stricat orice brumă de respect pentru angajaţii statului. Se promovează incompetenţa, risipirea cu caracter electoral a banului public, controlul total din sediile partidelor a oricărei activităţi ce ţine de instituţiile statului. Există însă satisfacţia unui loc de muncă sigur. Sau exista mai bine zis, pînă anul acesta.
    Sunt de acord cu grevele. Mi-ar fi plăcut însă ca acestea să aibă loc cu vreo 15 ani mai devreme şi să aibă ca rezultat izgonirea tuturor leprelor din Parlament. Noi românii, însă, sufletişti, botanişti, naivi, şi uşor de manipulat, am înghiţit de fiecare dată aceeaşi placă, aceleaşi promisiuni. Fie că eram bugetari sau angajaţi la privat. Ne-am mulţumit cu puţin, ne-am consolat cu gîndul că e bun şi locul ăsta de muncă, ne-am lăsat dezbinaţi şi manipulaţi, am lăsat toate nutriile să ne conducă în propriul lor interes, după agendele lor personale, şi le-a ieşit. Rezultatul lor? Postări precum cea la care comentez acum, în care se vede o prăpastie imensă între bugetari (răi sau buni) şi cei din mediul privat.
    Am zis că o să fiu scurt. Scuză-mă Dono, dar m-am înfierbîntat. M-am săturat să fiu pus la zid (ca angajat la stat) doar pentru că încerc să-mi fac datoria fără să iau în seamă tot răul care se petrece.

  33. vaist says:

    fac si eu greva de cate ori am chef…

  34. kOoDoO says:

    L.E. Stai putin ca vine campania electorala acusic. Sa vezi ce apar bani. (scuze pentru double-post).

  35. dono says:

    Ionutu, te-ai angajat la un privat nesimtit. Sint oameni si oameni, angajatori si angajatori, manageri si manageri.

    Bun venit, koodoo.

  36. Asterix says:

    Greg, cred ca ne trebuie niste viagra ca pina acum statul sta bine mersi. ;)

  37. rox says:

    pt moment fac parte din categoria “bugetarilor”, am lucrat la “privat” 10 ani, crede cineva ca am auzit macar un multumesc in astia 10 ani???
    la bugetari crede cineva ca am avut alea 100 de zile de concediu si salariu de “n’spe” milioane?? daca da va inselati. (ce usor e sa zici bugetari si sa exprimi scarba)
    mai zic doar atat: ionutu ai dreptate, ( him, :d am purtat si eu tricou rosu :) )

  38. Kris says:

    Stai sa vezi cum e sa muncesti la bugetari pe salariul minim pe economie, sa faci toata treaba si sa fii injurat ca “vrei sa iesi in fatza ca tu muncesti”, asta desi ai studii mai mari decat directorul institutiei.Iar cand se pune de o greva sa ti se spuna ca nu esti bugetar ca sa beneficiezi de ce se obtine, in caz ca se obtine. Iar cand s-a obtinut si s-au marit salariile tuturor din jur sa ti se spuna ca tu ramai la acelasi ca nu ai depus juramantul de functionar, desi nu te-a intrebat nimeni de asta la angajare. Acum lucrez la privat si fie painea buna-rea, macar am un sentiment ca e pe merit si pe cat muncesc. Si sunt total de acord cu Dono, tocmai cant tzara asta nu poate fi intr-un rahat mai mare se trezesc unii sa spuna “wanna bet?”…Mai terminati cu cafelele si programul pana la 13:00 vinerea si nu va mai luati atatea plasme, si sa vedeti ca se poate trai, incet incet sa trecem peste criza…

  39. Erminusa says:

    Ionutu, si eu cred ca nu ai nimerit privatul potrivit. Eu n-am intalnit niciodata un sef din asta, care sa-mi vorbeasca asa, sau sa nu existe respect. Poate si pentru ca lucrez in vanzari de cand ma stiu, si sefii au beneficii daotira mie si faptului ca imi fac treaba bine.

  40. ionutu says:

    Rox,
    mulţumesc, deci ştii la ce mă refer.

  41. rox says:

    din pacate stiu foarte bine :( si la privat si la stat am vazut un singur lucru ( l am bagat bine la cap ) si anume : sefii ( indiferent de titulatura ce o poarta) au salarii, prime si bonificatii de zeci de milioane, restu ….. da i dreaq sa moara.
    ceea ce e trist, e ca tot in noi se da cu pietre , tot noi suntem aia injurati , pnm, cum o dai o dai prost.
    am pretentia ca mi am vazut de treaba si mi am facut treaba si la stat si la privat, da nah, nu am stiut sa negociez, prostia mea.

  42. mace says:

    offtopic, mă vând! angajaţi-mă!

  43. criuletzu says:

    Andutza: de acord cu tine, sunt bugetari care nu isi merita leafa. Dar ce zici de o invatatoare care face naveta zilnic la 30de km de sibiu pentru a preda intr un sat in care invata copiii din inca alte 2 sate in care nu este scoala si asta pe 600-700 de lei; ce zici de medicii care fac garda cate 24 de ore pe tot atat; de functionari nu zic nik ca inca nu am cunoscut unul care poate fi dat exemplu. Sunt oameni care muncesc pe fff putini bani pentru ca nu au de ales. Din pacate nu ei sunt azi in strada, probabil ei sunt cei care ii inlocuiesc pe cei care inunda strazile. Nici eu nu sunt pentru greva generala, dar ii inteleg pe cei care se afla in astfel de situatii. La privat sau la stat, tot nu muncesti cu drag pt 700 ron cand sti ca sunt lepre care castiga numai din prime de 5000 de Eur.

  44. rox says:

    “Munceste o zi in sistemul privat, ca sa vezi ce-i aia munca. Munca pe care ti-o asumi in momentul in care semnezi un contract. Daca-l semnezi, nu te vaita. Nu ti-a pus nimeni pistolul la cap. Tu ai vrut-o, daca ai creierii in cap ai facut-o asumandu-ti viitorul.

    Si apoi iesi in strada, sa provoci pierderi mai mari economiei. Pierderi pe care incearca sa le acopere “sclavii de la patron”. Fraierii. Cei care nu au viata privata. Cei care muncesc de dimineata pana seara. Cei care se bucura de cateva zile libere pe an.”

    ai impartit lumea in doua, privati si bugetari, :( , ok sa “moara/dispara” bugetari.

    cata amaraciune mi ai provocat cu postul tau :(

  45. macanta says:

    eu propun in locul emisiunii schimb de mame,schimb de job,respectiv cei de la buget sa lucreze o saptamana in privat..abia astept sa vad cum da apoi harnicia in ei cand se intorc la stat pe banii statului,o sa li se para ca-s in vacanta:))

  46. Petrisor says:

    Dono, de unde ai furat acet pasaj din programul de guvernare al PDL, sună interesant :)

    Nu, nu sunt deloc de acord cu tine. Dacă este criză şi nu sunt bani nu înseamnă ca cei care conduc trebuie să-şi bată joc de oameni. Dar doamna Udrea de unde are milioane de parai sa dea pe indicatoare turistice?

  47. dono says:

    Petristor, vorbim de lucruri diferite. Si eu cer sa fiu respectat si respect la randul meu. Nu despre asta e postul.

    rox, regret, dar nu merge la extrem. In ziua grevei sau a grevelor au fost bugetari care au muncit. Sint bugetari care muncesc bine. Sint platiti bine, nu fura si nu trag matza de coada.

    Nu sint impotriva muncii la stat ci impotriva unor obiceiuri incetatenite in acest sistem.

  48. dono says:

    mace, succes si bun venit :)

  49. Erminusa says:

    Eu nu cred ca lucrurile sunt doar albe si negre. Deja s-a inceput cu generalizarea. Eu nu sunt de parere ca toti bugetarii au un job foarte usor, si toti cei de la privat se rup cu munca

  50. dono says:

    Vad ca unii nu m-au inteles si m-am turat. Va ofer o comparatie. Un medic, prost platit, are un pacient grav bolnav. E o perioada de cumpana, mai ales acum e nevoie de ingrijirea, priceperea, supravegherea medicului. Oare acel medic va iesi taman in acele zile din spital sa-si strige nemultumirea in strada? Daca e un medic cu-constinta, nu.

    Incercati sa intelegeti comparatia. Si incercati sa nu mergeti la extrem. Unii dintre voi, cei care nu m-ati inteles. Poate pentru ca nu m-am exprimat clar.

  51. Petrisor says:

    @Dono: Eu te-am înţeles din prima, dar şi medicii cu conştiinţă au şi ei nevoile lor, au familie, au rate la bănci, şi conştiinţa lor trebuie hrănită. Cunosc asistenţi sociali cu conştiinţă sau profesori cu conştiinţă care au ajuns la capătul răbdărilor. vai ce discrus de bătrîn am avut :)

  52. dono says:

    Petrisor, eu am tot respectul pentru medici (cel putin pentru anumiti medici, care sint si oameni si profesionisti, nu doar spagari si “smecheri”), am sustinul in repetate randuri ca anumite meserii extrem de importante sint penal platite in Romania.

    Vorbeam azi de momentul ales.

  53. KingSnake says:

    Lucrurile nu sunt albe si negre. Nu sunt de vina bugetarii (in intregimea lor) ca 75% dintre ei sunt incompetenti si o freaca. De vina sunt cei ce conduc institutiile publice. De sus in jos. Optimizarea nu incepe de jos in sus. E dreptul oricui sa-si strige nemultumirea. E dreptul guvernului sa dea afara 200.000 de bugetari, daca considera ca sunt in plus (in fond au fost dati afara vreo 300.000 din zona privata anul asta). Eu am lucrat doar in zona privata, dar problema este aceeasi si la stat si la privat: lucrurile merg prost daca cel ce conduce este prost. Simple as that.
    Eu cred ca solutia este in a fi mai putini, dar mai mult bine platiti. Si pentru faptul ca se apeleaza intotdeauna la petice si la solutii care sa nu dea rau electoral nu pot fi invinuiti bugetarii in intreaga lor masa.

  54. greg says:

    eu vad in felul urmator :
    focar de infetie =guvern
    afectati de infectie =medici (sistemul sanitar)
    infetia in evolutie =pacientul
    un medic cu-constinta ,iasa in strada !
    pt ca in cazul de fata nu se mai poate face nimic ,decat sa prelungeasaca agonia pacientului

  55. KingSnake says:

    Dono, cu ce e diferit momentul ales ? Sau de ce e important momentul ales ?

  56. Petrisor says:

    da, momentul ales e bun să ţipe.

  57. KingSnake says:

    “Esti bugetar, esti sindicalist, ai dreptul sa urli si sa ceri? Pai in primul rand ai grija sa-ti faci treaba asa cum trebuie. Sa uiti frecatul de menta, pauzele uriase de masa, concediile de zeci de zile pe an, si alte cele.”

    Nu cunosc indeaproape nici un bugetar, dar stau si ma intreb:
    -Doctorii stau degeaba ? In ce proportie ?
    -Profesorii stau degeaba ? In ce proportie ?
    -Jandarmii, pompierii … multi altii … stau degeaba ? In ce proportie ?

    Cati bani s-au pierdut ca nu au lucrat toti astia o zi ? Cati bani s-au pierdut pe festivisme (ziua belitului berbecului etc) anul asta ?

  58. KingSnake says:

    P.S. Cred totusi ca autocarele, tricourile, sicriile sunt platite totusi din banii sindicatelor, adica tot ale nenorocitilor alora care stau degeaba si o bat in cap prin spitale, scoli si in alte locasuri distractive ca astea …

  59. Petrisor says:

    @KingSnake: tricourile şi autocarele sunt plătite din banii lui Vîntu. ”Noi vrem respect”

  60. KingSnake says:

    @Petrisor: cu atat mai bine, inseamna ca s-a stimulat economia … transportatorii si unii producatori din confectii au dus-o temporar mai bine. :lol:

  61. Petrisor says:

    @KingSnake: da, am citit eu undeva că a crescut productivitatea zilele astea :)
    Vezi, e bună greva la ceva

  62. Joaninha says:

    Sunt de acord cu ionutu, petrisor, KS, etc . Nu exista alb sau negru, nu cred ca cei care sunt angajati la stat nu muncesc prin definitie, in timp ce restul se spetesc. ( nu lucrez si n-am lucrat niciodata la stat ).
    Plus de asta nu mi se pare corecta ideea de a pune umarul pentru a trece de criza. Da, toti cei care muncesc trebuie sa aiba constiinta muncii si a lucrului bine facut, insa asta nu e o garantie. Daca am un sef idiot care ma pune sa fac 8h/zi gramajoare cu cate 10 seminte de mac, iar eu le fac frumos pana la sfarsitul zilei, inseamna ca am muncit bine, insa fara folos. Totul este in ce directie este dirijata munca aia. Iar la noi nu prea are cine sa dirijeze.
    Iar daca vor sa faca greva, sa faca ! Daca sunt nemultumiti ( si poate ei stiu mai bine … asa cum ii inviti sa munceasca in sistemul privat sa vada cum e, poate ca e valabila si viceversa ) sa spuna. Aici nu e vorba de “pleaca daca nu-ti convine”, tocmai pentru ca e vorba de Statul Roman, nu de un srl oarecare.

  63. patratel says:

    Rege Sarpe, adevar graiesti :) Si iti spun si de ce-ti dau dreptate …
    Dintotdeauna am lucrat la stat, insa pot spune cu mina pe inima ca de “stat” am avut parte prea putin in activitatea mea. Si chiar si din punct de vedere al finantarii, institutiile in care am lucrat (si in care lucrez) s-au autofinantat din proiecte si din alte surse care numai de la buget nu erau. Dar sa nu divaghez. Am intilnit salariati la stat care stiau al naibii de bine sa-si faca treaba, asa cum am intilnit si “statatori” la privat care se pricepeau de minune sa frece menta. Asa ca pina la urma omul sfinteste locul…
    E drept ca momentul ales de sindicate este nu prost ales, ci foarte prost ales – parerea mea. Dar asta este momentul lor electoral si nu puteau sa-l rateze.
    Si inca ceva: cei mai multi bugetari nu aleg ei sa iasa in strada, ci sint trimisi acolo de catre liderii sindicali … cu liste facute, cu delegati … nu e altceva decit un circ, bine orchestrat, pentru a abate atentia publicului de la alesii neamului spre niste bieti amariti …

  64. Asterix says:

    Cei mai puturosi privati sint aia din publicitate, stau toata ziua pe scaune, joaca solitaire si cica ei gindeste sa creieze. Si dupa ce creieaza ei vezi pe strada ceva cu un dulap si mare dragoste.
    Astept provincia ;)

  65. patratel says:

    Asterix: agitatorule :P

  66. hera says:

    @ Asterix

    Si nu numai atat, dar cateodata stam si jucam solitaire in retea peste noapte si in weekend ca sa respectam deadline-ul de punctaj. Si, de fapt, nu stam numai pe scaune, mai mergem si la clienti (cateodata in alte orase, fara bani de cazare) ca sa jucam si cu ei!

  67. dono says:

    Ok, regret ca i-am bagat pe TOTI bugetarii in aceeasi oala, mea culpa.

    Dar voi fiind oameni inteligenti am sperat ca nu veti generaliza. Asa cum poate am generalizat eu, manat de elanul muncitoresc al scrierii.

  68. dono says:

    Bun venit, Hera, Asterix ai legatura!

    (vezi ca de Hera si lui Zeus ii era frica…)

  69. KingSnake says:

    Ia sa plece aia nemultumitii de lucreaza la stat (adica mai mult stau). Aia care nu vor sa puna umarul la reconstructia tarii (cea atat de evidenta si de bine organizata). Sa plece defetistii care sunt de vina ca nu sunt bani in trezorerie. Vreti bani ? Afara ! Din cauza voastra nu poate guvernul sa-si faca treaba ! Sunt convins ca exista la usa asteptand vreo suta de mii de profesori si vreo 50 de mii de medici, gata sa munceasca voluntar ca sa punem economia la loc pe sine. :lol:

  70. dono says:

    Mda, aveti dreptate. Macar cu grevele, protestele si scandalul in strada sa stam bine comparativ cu alte natiuni si popoare. Ca-n rest sintem in rahat pana la breton.

    Va las, ies in strada sa protestez.

  71. ionuţu says:

    All,
    e bine că Dono a scris aşa cum a simţit articolul ăsta. A generat o dezbatere. Şi dezbaterile sunt bune. Generează idei. Ideile generează progres. Dacă sunt proaste, regres. Asta-i matematica dezbaterilor.
    Dono scrie cum simţi, e blogul tău, este locul tău personal de defulat opinii.
    Mie mi-ar fi plăcut mai mult să iasă toată lumea în stradă. Să declanşăm o a doua revoluţie. De data asta una reală. Spontană. O revoluţie împotriva celor ce ne mint, împotriva burtoşilor din limuzinele de protocol, împotriva clasei politice actuale.. şi mă opresc aici. Tind să cad în păcatul generalizării şi tocmai asta încercam să evit.
    Privaţi sau staţi, suntem toţi români. Noi suntem pulimea pe spatele cărora s-au făcut marile averi în ţara asta. O pulime scindată în staţi şi privaţi, în timp ce e futută pe la spate de adevăraţii limacşi ce ne zîmbesc frumos din 4 în 4 ani.

  72. metalshrine says:

    Prietene Dono, imi pare rau sa ti-o zic dar esti ipocrit azi. Acu catva timp ii ziceai “domn” jegului de patriciu. Iar azi infierezi greva bugetarilor. Pai cine i-a angajat pe ultimii 600000 de bugetari sa frece menta in schimbul votului pentru pnl si psd? Cine s-a opus ani la randul desfiintarii companiilor de stat energofage care nu mai pot functiona nici daca ar avea cei mai buni manageri? Cine le-a promis acestora ca vor iesi la pensie din aceste companii? Cine a inventat liderii de sindicat, obedienti politic, si i-a trecut pe shtatul de plata al patriciului? Cine capuseaza toate companiile de stat sub supravegherea clicii comuniste? Cine sustine financiar greva care se intampla acum si scoate oamenii in strada desi unii chiar nu au chef de ea sau inteleg ca nu e momentul?
    Ce ar trebui sa intelegem este ca aceasta greva nu este facuta de sindicate ci de privati!!!
    Masa de manevra sunt oamenii angajati pe criterii politice in ultima parte a guvernarii tariceanu plus cei care se simt nesiguri pe ei. Finantarea vine de la companii gen realitatea tv si altele de gen care nu si-au mai platit datoriile la stat de ani buni si spera sa scape bazma curata. Si de patriciu care de asemenea spera sa scape de dosarele penale si de parlament unicameral, caz in care i-ar scadea influenta.
    Asa ca hai sa nu mai dam vina pe bugetari ca fac greva, si aici ajung la ce a spus Ionutu, ci sa dam vina pe parintii nostri care in anii 90 au votat iliescu in proportie de 92% in 90 si vreo 70%(parca) in 92.

    PS: Te inteleg perfect pentru postul acela la care nu am vrut sa comentez pentru ca, probabil, ti-as fi facut un rau, insa ar trebui sa ai coloana mai dreapta sau sa te informezi inainte de a deschide un astfel de subiect.

    PS2: Stiu ca voi fi judecat de multi pentru ce am scris dar asta gandesc. Si am scris toate acestea fara rea-vointa la adresa ta, Dono!

    PS3: Gata, m-am racorit si eu…

  73. dono says:

    Metalice, ma bucur ca ai scris cum simti, plec urechea la ceea ce spui tu si multa lume de pe aici. Ipocrit? Posibil, cateodata. Fara intentie insa. Si eu am scris azi cum am simtit. Nu mai stiu in ce context i-am zis lui Patriciu domn, in general il domnesc pe orice om nu se caca in capul meu.

    Repet, postul de azi a fost dedicat in special grevei suprapuse peste momentele istorice pe care le traim.

    Ionutu, ai dreptate, dezbaterile fac bine, le apreciez, sint foarte ok in special argumentatiile inteligente contra a ceea ce am scris eu.

  74. dono says:

    Acu plec la drum lung. Aveti grija de voi.

  75. KingSnake says:

    O sa cam prinzi trafic, ca bugetarii ies tot cam pe la ora asta.

  76. metalshrine says:

    Nici nu am gandit ca ai fi ipocrit cu intentie, Maestre! Stim cu totii cam ce datorii te apasa si eu unul te inteleg perfect. Insa… unele subiecte contravin altora. Si aici nu mai e bine decat daca vrei sa manipulezi. Si nu e cazul tau, sunt convins de asta. Dar nici nu te lasa manipulat de altii!
    Comentariul anterior este indreptat de fapt impotriva radacinilor raului si nu a unui grup social anume sau a unui individ anume. Chit ca numele patriciului este dat ca exemplu. El nu este decat o alta carpa kaghebista si atat.

    Drum lung si frumos sa ai si week-end placut, wherever u go!

  77. KingSnake says:

    Dar chiar asa … vine weekendul, e frumos afara, e inca toamna calda, hai ca viata e frumoasa si inca tva-ul si contributia la asigurarile sociale sunt cuminti la locul lor … mai vedem de luni incolo ce-o mai fi. Cine stie ce pompier, doctor sau invatator o sa vina cu ideea sa creasca impozitul pe venituri sau, Doamne fereste, vreun jandarm vrea sa inventeze impozitul forfetar si sa puna pe jar toata economia.

    Weekend placut si drum bun !

  78. ikemaua says:

    Toata lumea s-a infierbantat, unii s-au si suparat.. eu am urmatoarele concluzii:

    - da, lumea se imparte intre privati si bugetari oricat de urat ar suna
    - da, unii dintre bugetari isi fac datoria poate mai ceva decat unii privati (exista si printre privati unii care traiesc pe carca altora, slava domnului)
    - da, momentul grevei e prost ales mai ales ca nu va rezolva mare lucru dar prost se intampla totul in tara asta
    - pentru felul in care merg lucrurile la bugetari nu sunt ei vinovati intru totul ci sistemul.

    Weekend placut si bugetarilor si privatilor.

  79. metalshrine says:

    @KS forfetarul s-a inventat deja, dar cred ca stiai asta :lol:

  80. metalshrine says:

    Ikemaua, lumea se imparte in muncitori si nemuncitori. De unde vin banii pentru fiecare este deja o discutie despre cazuri particulare. Institutii ale statului se autofinanteaza tot asa cum firme private traiesc din buget. Deci nu ne impartim in bugetari si privati. Nu exista aceasta granita aritificial creata ca motiv de greva si manipulare!

  81. Mekone says:

    Că momentul pentru grevă e prost ales și că cineva regizează – vezi autobuze, pancarte – de acord.
    Dar …. sunt și bugetari care ori n-au voie să fie în sindicate sau grevă și unii dintre ei muncesc mai mult ca tine…. așa că vezi de paiul din ochiul tău un pic …

  82. Marius says:

    @Ks Esti pornit tare impotriva bugetarilor. Sau asa mi se pare mie. La cum poate mi se pare ca si eu muncesc la fel de mult, mai mult sau mai putin decat un “privat”.

    PS: nu am absolut nimic impotriva “privatilor”!

  83. Mortyse says:

    Dono, aici poti sa zici ce vrei. Dar cand niste conducatori nerusinati aleg sa rupa tot de la cei ale caror salarii sunt cele mai mici, tocmai in vremurile astea de restriste ce vrei? Intreaba un pic ce le-au facut celor din invatamant. Aia de au contribuit sa aduni tu mintea aia de pe urma careia castigi tu bani.
    Voi sustine aceste greve pana-n panzele albe. Pana o sa realizati si voi, astia, privatii, cat de grav e ce se intampla. Pana n-o sa mai votati cu Basescu, singurul motiv pentru care mi-e rusine ca sunt romanca. Pana o sa explodeze de tot nenorocita asta de mamaliga amara si o sa ii bage pe acesti corupti in pamant sau in alta parte. As prefera razboi civil decat atata rusine si desconsiderare. Oricat de nebuneste suna aceasta ultima propozitie.
    Ala de zici tu ca se pisa sindicalistii pe el nu e traiul romanului. Pentru ca orice am face, or sa fie aia care or sa-l tina jos s-or sa-l ameteasca cu orice. In timp ce ei traiesc intr-o lafaiala din ce in ce mai opulenta.
    Uita-te in strada. Zbiara unii si fac teoria marii crize, dar apar din ce in ce mai multe masini si din ce in ce mai luxoase. Daca asta e criza, si daca in conditiile astea, solutia de a mari fondurile statului este sa taie sporurile de la nenorocit-de-minusculele salarii ale invatamantului, atunci greva asta e doar un moft. Ei, as!

  84. KingSnake says:

    @Marius: de unde a reiesit ca-s impotriva bugetarilor ? Eu zic ca ba dimpotriva daca te uiti la tot ce-am comentat la postul asta. ;) (ultimele doua-trei comentarii sunt scrie intr-o tenta ironica …)
    Mi se pare absurd ca se merge iar pe divide et impera, pe crearea a doua tabere: bugetari si privati, cand de fapt solutiile sunt intr-o singura mana … conducerea tarii.

  85. KingSnake says:

    @metal: desigur ca stiam, ca doar d-aia si sunt asa de sigur pe efectele sale. :lol:

  86. Marius says:

    @KS 69. Postul 69. Poate nu am “citit” eu bine “ironiile”.

    Hai sa avem o seara frumoasa!

  87. KingSnake says:

    @marius: doar parafrazam “teoria” cu “bugetarii sunt de vina” ;)
    ( caci din cate stiu eu daca ar fi existat 150000 de profesori si doctori disponibili, n-ar mai fi criza asta de personal pe-acolo )

    Citeste te rog ce-am mai scris pe aici, ca sa vezi ca nu “o dau cotita”.

  88. Erminusa says:

    acu’ ati inceput voi? :)

  89. Andreea says:

    Corect, absolut corect Dono!! Sa stii ca la fel gandesc un mare procent din cei care lucreaza la privat cu privire la acest eveniment…bine ai zis ca in momentul de fata a avea un loc de munca e cel maiimportant lucru(dat fiind conditiile), dar acuma ia intreaba-te acei sindicalisti oare nu procedeaza dupa o logica a lor- de balta? pentru ca asa e…din punctul lor de vedere e perfect normal sa procedeze asa deoarece la stat, au fost invatati printre altele sa: sfideze cu orice pret, pe oricine pot; sa stea cu mana mai mult intinsa decat sa puna capul la contributie; sa isi acopere ochii si urechile cand puneau stampila de vot (ehei, nu stiti voi cum se voteaza la stat :) !!!); sa fie brute in gandire si comportament cand au program cu publicul…
    Eu sincer nu ma mir atat de tare de acest lucru, era previzibil din partea lor sa faca acest lucru; pe mine m-a distrat ce autocare si-au inchiriat (erau din alea smechere, ca deh..are bani fraierul de platitor de taxe).
    Pe mine ma deranjeaza ca nu se fac evaluari periodice ale competentelor sa se verifice putin daca sunt sau nu apti sa stea acolo, la STAT(sa stea la stat suna funny anyway :) ). Poate le-ar tremura fundul atunci si s-ar gandi mai mult cu nuca aia pe care o numesc creier ;)

    Nu stiu cum e in alte orase, dar in Cluj-Napoca sunt o gramada de exemple elocvente in acest sens.
    Andreea-Cluj

  90. Mara says:

    un coleg de birou propusese sa ne ducem si noi astia de suntem la privat sa facem greva impotriva lor

    mama ma-sii unii sunt chiar nesimtiti

  91. Marius says:

    @KS Cum am mai scris, de data asta, nu am realizat ca e ironie. Chiar credeam ca e serios.

    @Ermi Nu am inceput nimic. Ne spuneam niste pareri. Doar nu crezi ca “sarim la bataie acum”.

    PS: O seara buna, eu ies un pic!

  92. Citeam acum un an ca in Japonia, o uzina ajunsese in pragul falimentului si li s-a adus la cunostinta salariatilor ca pentru redresarea firmei nu exista decat doua posibilitati: reducerea de personal sau cresterea productivitatii muncii. Stiti ce-au ales muncitorii?
    Sa lucreze o luna fara salariu si astfel, sa salveze uzina. Au lucrat fara salariu si firma s-a redresat.
    Mi-am pus intrebarea: cati din salariatii unei fabrici sau uzine din Romania ar proceda astfel pentru a nu-si pierde locurile de munca? cred ca niciunul: ar prefera sa se planga si sa se lamenteze.

  93. Inah says:

    am citit un post azi…se numeste “1800 de grase” si e fabulos.
    se potriveste de minune cu ce spui tu.
    era vorba de frecatoarele de menta de la o administratie financiara si de pretentiile lor.
    deci, da….si pe mine ma-nnerveaza teribil asta cu “noi stam, bem cafele pana pleznim, fumam….nu prestam nimic toata ziua, da’ vrem mai multi bani”.
    sunt dupa o saptmana de negocieri si venit acas’ pe la 23.30…si cand vad ce vie en rose e in jurul meu (la slujba, da) ma ia nebuneala.

  94. stolojansky says:

    @Mortyse:…te cred ca esti inversunata sweetheart, dar trebuie sa intelegi ca indiferent cine ar veni la putere, ar fi exact la fel. Nu pot sa imi dau seama cum de lumea inca mai pune botu’ la nenorocitii astia. Indiferent de culoare politica, toti sunt o apa si un pamant, pe sticla se fut in gura, iar in “private” se pupa in pula(sa ma scuze Dono), pentru ca toti sunt implicati in acest infernal angrenaj care ii stoarce pe bietii romani. In acest moment nu exista alternativa. Eventual putem spune ca vom alege cel mai mic rau dintre toate relele. Ca e basinescu, ca e prostanacu, ca e doctoru’, ca e ala care ia tot timpul pastila invers, ca o fi ciobanu, ca o fi jidanu’, will be the same shit. Ei sunt cei care se pisa pe noi. Iar chestia cu sindicatele e o alta muie. Liderii de sindicat o duc bine merci, au vile, masini Sf, conturi grase si mereu sunt partasi la marsaviile guvernului. Nu vedeti ca de 1000 de ani aceeasi lideri de sindicat apar, si de fapt nu au facut nimic pentru cei care ii reprezinta? E doar o manipulare de prost gust. Acuma e rau?…sa vedeti dupa alegeri ce o sa fie…nici nu vreau sa ma gandesc!

  95. filomena says:

    Nea Costache am auzit si eu treaba asta si vroiam s-o scriu dar am dat un search pe google si n-am gasit nimic asa ca am zis ca poate o fi fost vrajeala asa ca am preferat sa nu zic vreo prostie. Si da, cred ca ai dreptate ar prefera sa se planga si sa se lamenteze decat sa aiba grija de locsorul de munca, care le pune pita pe masa. Nu cred ca greva bugetarilor e o solutie, dar cred ca oamenii astia au si eu dreptatea lor…

  96. Adina says:

    Buna seara.
    recunosc, n-am citit toate comentariile.
    recunosc, sunt bugetara, mai exact lucrez in administratia publica, nu la ghiseu, plictisita, ca in textul lui Asterix si al Inah. De 11 ani, si-mi place ceea ce fac. Chiar daca pare, nu incerc sa ma disculp. E nevoie si de noi, desi e la moda sa spui ,,moamaaa, ce de economie s-a facut la bugetul statului pe 5 oct.”. Pe 5 am muncit de mi-au sarit capacele, si am ziua de lucru taiata :D

    Ca si la privati, unii muncesc mai mult, altii mai putin. Nu vad diferente foarte mari.

    mie, personal, cea mai mare tampenie mi se pare faptul ca imprumutam bani pe care nu-i folosim in investitii. Adica ceva care sa produca bani.

    La ora actuala, sumele primite de la UE sunt pentru canalizari, alimentari cu apa, parcuri, baze sportive, etc.
    Cate din ele produc alti bani?

  97. Asterix says:

    Adina bugetara, Adinaaa bugetaraaaaa :lol:

  98. Adina says:

    daa, si revin
    de multe ori am vazut impartiri intre privati si bugetari.
    Cred ca e o falsa punere de problema. Cu totii suntem angajati.

    Pana la urma, ce intelegeti prin ,,bugetar”?

  99. Adina says:

    daaaa, bre, Asterix, si-am vrut sa ma angajez si pe la privata si nu-mi da voie o lege, asa ca prestez pe domaniul public.
    pe la bucatarie :lol:

  100. Adina says:

    domaniul suna bine, de fapt e un biet domeniu de 10 mp :D

  101. Adina says:

    PS
    chiar daca vorbesc singura, pe 5 a fost si ziua de nastere a surorii mele Cristina (Sburlea?), ,,careia, si pe aceasta cale, ii doresc multi ani” :lol:

  102. Asterix says:

    Bucatarie de 10mp? Aia-i cantina.

  103. Adina says:

    ok, poate am exagerat. 6 -i bine?

    si daca veni vorba de cantina, tocmai ce terminai de facut musacaua.
    Va tenteaza?

  104. Asterix says:

    M-ai incetosat total la ps-ul ala.

    La multi ani surorii tale Cristina (Sburlea!)

  105. Asterix says:

    Musaca? He heee… bugetarii isi permit carne. Eu am mincat spanac.

  106. Adina says:

    explicitez
    primisem un mail de la sora mea, Cristina, pe care l-am pus pe blog, asta de aci, in completare la comentul lui Sburlea, care primise tot de la sora lui mailul.

    Acu’ nu stiu daca Sburlea uitase cum o cheama pe sora, sau daca o confundase cu sora de la Aslan…

  107. Adina says:

    Bugetari? am mai intrebat o data :D

    mai rau: functionar public, care suge sangele poporului
    cat priveste musacaua, treaba simpla: veniti, mancati

  108. Erminusa says:

    Moment de relaxare:

    Vasile si Maria mergeau in fiecare an sa vada “Ziua Aviatiei” si in fiecare an Vasile era tentat sa se plimbe cu elicopterul, dar de fiecare data primea acelasi raspuns la rugamintea lui:
    - Vasile ai inebunit, 5000 lei sunt totusi 5000 lei.
    S-a intamplat mai multi ani la rand si anul acesta Vasile a decis:
    - Marie, fac 70, nu stiu cat mai traiesc si poate este ultima sansa.
    - Ioane, tot tembel ai ramas, 5000 lei sunt totusi 5000.
    Pilotul elicopterului a auzit discutia si a venit cu o propunere:
    - Pentru ca este “Ziua Aviatiei” astazi va fac o reducere semnificativa,amandoi la pret de unu si daca pe parcursul zborului nu scoateti nici un cuvant, pur si simplu, nu imi dati nici un ban.
    De indata ce a decolat de pe pista , pilotul a inceput tot felul de manevre riscante, coborari aproape de sol..nici un sunet, intoarceri,..nici un sunet, rasuciri..nici un sunet. Dupa aterizare pilotul se intoarce catre Vasile si ii spune:
    - Sunteti tari domn’le, nici un sunet, raman impresionat.
    Vasile livid la fata, gaseste puterea sa ingine :
    - Eu.. vroiam sa..zic ceva..cand..a cazut Maria, dar totusi 5000 lei raman 5000.

  109. Asterix says:

    Bine ca e Ion tembel ;)

  110. Asterix says:

    Ermiiii

  111. Erminusa says:

    Daaaaa

  112. Asterix says:

    Ermi, azi ai ratat sa comentezi de 69 ala ;)

  113. Adina says:

    Ermiiii
    eram relaxata, da’ momentul m-a relaxat si mai mult :D

    motiv in plus pentru 1 dec.

  114. Adina says:

    Asterix, da’ nu era marca inregistrata a Metalului 69?

  115. Erminusa says:

    Bre Asterixe, io cred ca tu ai ceva cu mine…

  116. Asterix says:

    Daca nu-i Metalu nu trebuie sa zic si eu de cineva? Azi a cazut Ermi. :lol:
    Te tzuc Ermi!

  117. sburlea says:

    Buna seara! Io acu am venit de la uzina… de placeri :mrgreen:

    Asa ma mananca-n deshte sa comentez… da’mi e ca nu ma mai opresc

  118. Adina says:

    comenteaza, si nu te opri :D

    da’ LMA Cristina

  119. Asterix says:

    Asa, asa… Scarpina destele pe tastatura. Astept.

  120. sburlea says:

    Adina, io cred ca esti suparata ca ti-au taiat ziua aia de greva :lol:

    LMA, sa ne traisca ai dragi tuturor! – o mica observatie as avea si anume ca nu e ziua ei ;)

  121. Erminusa says:

    (moa’ ce m-am inrosit :oops: sa-i zic ca’l “tzuc” si eu?)

    Sburlea, ia comenteaza tu, mamicule. Ca cica nu-i bine sa tii in tine. Scuipa tot

  122. Adina says:

    suparata? ai observat ca sunt doar ranjita :D

    si LMA tuturor, cu sora era doar explicatie :P

  123. sburlea says:

    Orice as face, nu ma pot abtine:

    FAPTE
    Numar de bugetari = x
    Numar de pensionari = y
    Numar someri = z
    Numar asistati social = z
    Taxe = prea multe pentru dezvoltare
    Mediu privat = sufocat
    Numar de angajati in economie privata = ACELASI, in continua scadere
    ROI in sistem public = ZERO si chiar minus
    Finantare in Romania = a deficitului, nu a investitiei
    BNR – joaca in picioare cursul de referinta euro-leu astfel incat la 1 Octobrie acesta sa creasca artificial. Ce este 1 Octombrie? Referinta pentru 2010 pentru calcul accize & taxe
    Perspective: majorare TVA, crestere impozite pe venit…….

  124. Asterix says:

    BNR-ul se face institutie serioasa, ai vazut cine-i viceguvernator? Un economist de mare clasa.

  125. sburlea says:

    ALTE FAPTE

    In real, si cei angajati in sistemul privat si cei sustinuti de sistemul public, sint calatori ai aceleasi barci, masini sau ce-o fi ea: ECONOMIA
    Lideri sindicali: oamenii cei mai influenti dpdv politic. Aceeasi din 90 pana in prezent. Averi incomensurabile
    Media – 3 directii clare: pro basescu, anti sau cu dorinta vadita de a distruge intentia si prezenta la vot. De ce? Pentru ca procentul de participanti sa fie cat mai mic, de unde rezulta si sanse mai mari de manipulare – vezi mediul rural in mod special
    Organizatii politice – structuri mai bine sau mai prost organizate pentru MANIPULARE
    In fapt, bugetari ori lucratori in mediul privat, sintem locuitorii aceleiasi tari
    Constiinta publica, spirit civic, empatia de care dam dovada = ZERO
    Rezulta = discutii generaliste ori in contradictoriu de genul celor de aci. multiplicate la nivel national, ele se transpun intr-o stare de fapt care impiedica progresul unei natii

  126. Asterix says:

    (cica-l mincau destele…)

  127. Adina says:

    Finantare in Romania = a deficitului, nu a investitiei

    exact ce exemplam :D

    Si, repet, nu patrunjeii sunt vina, e valabil proverbul ,,pestele de la cap se impute”

  128. Adina says:

    sburlea Says:
    October 9th, 2009 at 11:04 pm

    Adina, io cred ca esti suparata ca ti-au taiat ziua aia de greva :lol:

    LMA, sa ne traisca ai dragi tuturor! – o mica observatie as avea si anume ca nu e ziua ei ;)

    bre, si io care credeam ca suntem frati de sora :lol:

  129. sburlea says:

    CONCLUZII

    In mediul privat corporatist: TO DO
    In mediul privat necorporatist: AVEM TREABA
    In mediul sistemului public: AVEM FOARTE MULTA TREABA

    In fond, indiferent de hainele pe care le purtam pe noi, ne dorim cu totii sa ne fie mai bine. Mie unul mi-e mai bine daca celor de langa mine le e bine. Caci voi castiga de pe urma binelui lor. Caci isi vor permite mai multe.

    Exista teoria conform careia – de ce dracu sa merg la vot, si asa nu am ce sa aleg?! EXCEPTIONAL studiu de caz al manipularii pe care mass media a reusit-o in Romania.

    Sistemul educational e tinut in mod intentionat la podea. Ce e rau in a distruge generatiile de dupa 90? Abia le distrugi constiinta publica si ii scoti din scena, ei nu vor vota cai sint confuzi, bulversati si scarbiti. Au prea multe griji pentru ziua de maine ca sa se gandeasca la poimaine.

    Io am mai spus-o si am s-o repet intr-una: liderii unei natii se vor ridica din mijlocul societatii civile. Noi, fiecare din noi inseamna societate civila. Prin ceea ce facem prin faptul ca renuntam la confortul unei canapele pentru 2 ore din saptamana in care sa ne intalnim si sa decidem unde facem bine. Binele nu inseamna sa cheltui bani ci sa misti lucrurile – cu nebunie, cu pasiune, cu ambitie, cu putere si FARA frica.

  130. Asterix says:

    Spune un lider care se iteste din mijlocul societatii civile, spune o singura figura NOUA care se vede din partidele politice. Sint aceiasi de 20 de ani. Se invirt intre ei. Sint o casta.

  131. Asterix says:

    Sa merg pe principiul ca aleg cel mai mic rau doar ca sa-mi exercit dreptul la vot? Repet, vezi ceva nou?

  132. sburlea says:

    Tu. Marul. Metalul. Adina. Ermi. Pisica. Greg. Ionutu. Ikemaua. Ada. Croco. Bulgaroaica. Dono. Cabral. Marlo. Aia cu parul. Parmalat. marius. Horea. aA. Criuletzu. Miorlau. Jasmin. Andutza. Si atatia altii. Si poate si noi.

  133. sburlea says:

    Asterix, practica e simpla: acum, prezenta la vot se invarte in jurul a 15-20%. Impartim la numarul de partide care conteaza si intelegem ca e excelenta suma pentru manipulare. Hai sa mergem, macar sa ajungem la un 50%. Pun gatul jos ca incepe panica majora, nimic nu mai e controlabil. Da la 80% ce s-ar intampla? S-ar CACA pe ei, nimeni nu ar mai sti NIMIC. Si se distrug din interior

  134. Asterix says:

    Asa-i, pe 22 noiembrie sintem invitati cu totii sa mergem la vot.

  135. sburlea says:

    (m-am racorit. relativ)

  136. Adina says:

    (da-i cu un dus)

    bre, da’ io cu cine votez?? :lol:

  137. Asterix says:

    Adina, tu esti programata sa votezi cu Vadim.

  138. Adina says:

    si iar revin
    am votat, in fiece legislatura. cu raul cel mai mic care mi s-a parut la momentul respectiv, spusa lui Asterix.
    Dar acum?

  139. Adina says:

    137, in nici un caz :lol:
    stim noi de ce :P

  140. metalshrine says:

    “sburlea Says:
    October 9th, 2009 at 11:35 pm

    Tu. Marul. Metalul. Adina. Er… Parmalat… Si atatia altii. Si poate si noi.”
    Alo, nenea! Parmalat care se lauda ca face bani din jocuri bursiere si ca il pupa in dos pe nastase si care zice ca privatii n-au ce cauta in tara asta ca nu e nevoie de ei? Pai inlocuim pe dracu cu ta-su? Putina decenta, va rog…

  141. Julius says:

    @inah: chiar ma maguleste comentariul tau referitor la postul meu 1800 de grase. Eram un pic nervos…

  142. sburlea says:

    Aolio, asa rau am comis-o? Ia ca ma pun io pe cetit ca se pare ca imbatranesc :lol:

  143. sburlea says:

    Metale, io oricat as fi de batran, tot crez ca s-a creat o confuzie. io pomeneam de Parmalat (Andy) care veni la cea mai recenta gunoiereala. Vorbim de aceeasi persoana?

  144. Erminusa says:

    Cred ca da :lol:

  145. sburlea says:

    Bre, daca e adevarat ce spuneti, imi retrag cele spuse in privinta domniei sale. Da’ zau ca mie imi paru altfel. Da’ unde zice el asta, are un blog sau ceva?

  146. sburlea says:

    Metale, multumescu-ti! Cam amar gustul. Spre maro.

    In aceste conditii, imi cer scuze celorlalti din enumarare, de nefericita alaturare

  147. metalshrine says:

    Stai linistit. Oricum ai fi aflat vreodata ca doar de asta ai prieteni. Cat despre alaturare, pana la urma e si parmalat un om… Faptul ca ne-ai alaturat nu inseamna ca ne-ai facut la fel :lol: No way, dude!

  148. sburlea says:

    Sa traiesti!

    Ma gandeam acu la intalnirea la care a venit. Culmea culmilor e ca o parte din discutia inceputa intr-un cadru mai larg, am continuat-o fix doar cu el si cu inca o persoana. Iar ideile’mi erau aceleasi, ca am putine si fixe. Acu stau si ma intreb daca asta o fi fost motivul pentru care raspundea monosilabic… Hmmmm

    Parmalate, ia fii tu barbat si fa-te-ncoa’!

  149. Parmalat says:

    =))=))=))

    M-ati avut in mana si n-ati stiut =))

    http://www.urbaniulian.ro/2009/10/09/masuri-luate-de-guvernul-pdl-de-interes-major/

    Cititi si aici.

    @Sburlea: m-am prins ca esti PDL-ist. Nu am cum sa fiu vreodata de acord cu voi pentru ca toata familia mea ia salarii si pensii speciale, am rude din Justitie pana in Aviatie deci eu am PSD-ul in sange, mor cu steagul rosu langa mine :)

    Si da, sustin ce am spus pe blogul lui Urban – cui nu-i convine ce se intampla in mediul privat in Romania acum poate sa plece si in secunda 2 sunt 30 de chinezi gata sa-l inlocuiasca.

  150. Parmalat says:

    Si apropo, sediul Romatsa de pe Ion Ionescu de la Brad + sediul Autoritatii Aeronautice Civile de pe aeroportul Baneasa sunt facute in perioada in care Director a fost nasi-miu, perioada in care Romatsa a avut o cifra de afaceri de aproape 300 de milioane de $, a fost cea mai puternica companie din tara, nasi-miu dadea prime la angajati apartamente cu 2 camere, nasi-miu i-a transferat bani idiotului de Basescu ca sa renoveze sediul Min. Transporturilor, in subsolul de la Romatsa e super tehnologie adusa de nasi-miu din Israel pe vremea cand eram sub embargou, unica in Europa de Est chiar si acum, pentru care a primit derogare de la Bill Clinton personal cu aprobarea CIA si controlul Mossad si acum la pensie – el, care l-a cunoscut personal pe Bill Clinton – primeste 150 de milioane pensie.
    A facut cineva mai mult pentru tara cumva ca sa pretinda sa i se taie pensia lui nasi-miu (de exemplu, fiindca sunt multi altii ca si el)?
    Din pacate sunt multi care habar n-au pe ce lume traiesc, in afara de drumul de acasa la serviciu si-au pierdut simtul orientarii.

  151. Parmalat says:

    Are 64 de ani, a trecut in mediul privat, a deschis o firma de cercetare – productie echipamente electronice si a adus investitii directe in tara de 2 milioane de Euro pe proiecte de medicina alternativa, este asociat cu o firma din San Marino controlata de grupul Bioera din Italia (Walter Burani), are 13 brevete de inventii inregistrate in Statele Unite, lucreaza cu Agentia Spatiala Europeana la un proiect, lucreaza cu UTI Systems la un alt proiect al carui beneficiar final va fi compania Boeing si cred ca mai am de spus vreo 10 pagini despre el.
    Si vine jigodia de Basescu si vrea sa-i ia lui pensia??? E o chestiune de principiu ba jigodie, tu esti un nimeni pe langa el!
    Apropo, nasi-miu si Basescu sunt certati din 99.
    V-am dat doar un singur exemplu despre ce inseamna Statul Roman si ce oameni il conduc. Imi dau seama din felul in care vorbiti ca putini dintre voi au ajuns sa cunoasca ce se intampla la nivel inalt. Dar nici nu va intereseaza, nici nu vreti sa ascultati.
    Va spun eu – cine trebuie sa conduca va conduce in continuare, voi nu puteti face nimic, jocurile sunt facute in alta parte nu la urnele de vot.

  152. Parmalat says:

    Puteti sa mergeti sa-l votati pe Basescu la 30 de sectii de vot fiecare, dar aveti incredere in ce va spun acum:
    IN DECEMBRIE VOM AVEA PREMIER PSD.
    Sa-mi spuneti ce vreti daca n-o sa fie asa :)

  153. Parmalat says:

    In rest n-are nimeni nimic cu PD-ul, toata lumea are dreptul sa fure din moment ce a ajuns sa detina puterea politica.

  154. Parmalat says:

    @Dono: lol, acum am citit si articolul :)
    Sincer, voi intelegeti foarte putin situatia.
    Chiar nu va dati seama ca toate aceste actiuni sunt concentrate pentru a strange funia la gatul PD-ului?
    Voi v-ati uitat macar 5 minute pe ce au cerut sindicatele? Va spun eu – au cerut (printre altele) ca Guvernul sa renunte la indexarea pensiilor in functie de inflatie. Aceasta conditie era obligatorie in raportul cu FMI deci Guvernul nu va putea niciodata sa renunte la ea.
    Pur si simplu pentru PD si pentru Basescu s-a terminat, vorba lui Dinu Patriciu: “a ajuns funia la par”.
    Ei vor incerca sa se agate de putere, vor incerca sa dea cu gura, dar lucrurile sunt decise in acest moment, urmeaza greva generala pe termen nelimitat urmeaza inchiderea Administratiilor Finantelor Publice (ati vrut greva fiscala? o veti avea!), necolectarea taxelor si impozitelor, respectiv intrarea in imposibilitate de plata – planificate undeva spre 6 decembrie.
    Basescu va intra in turul 2 cu curul in flacari, scuzati expresia.
    Este o actiune dirijata, pur si simplu PD-ul va fi inlaturat de la putere, foarte probabil si Basescu.

  155. Parmalat says:

    @Sburlea: stii cum mi-am dat seama ca esti PDL-ist? Tu ai avut in seara aia o atitudine gen “hai sa facem ceva”.
    Aceeasi atitudine a avut-o si Emil Boc cand s-a trezit premier, “hai sa facem ceva”. Si a facut: 5 ordonante si 3 legi neconstitutionale + impozitul forfetar.
    La noi la PSD atitudinea e mai matura si mai circumspecta, noi stim exact ce trebuie sa facem, respectiv ce e peste puterile noastre.
    Ti-ai dat seama si tu ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda.

  156. Parmalat says:

    @Sburlea: sa nu ma intelegi gresit, n-am spus ca gandesti imatur sau altceva, dar exista niste tipologii ale electoratului.
    De fapt daca te uiti la tv si faci o comparatie intre oamenii PSD-ului si oamenii PDL-ului o sa constati niste lucruri generale:
    - oamenii PSD-ului sunt trecuti de 45 de ani, discursul lor este profesionist si retinut, au o atitudine sobra si costumele lor sunt inchise la culoare.
    - oamenii PD-ului sunt pana in 45 de ani, discursul lor este politicianist (cuvintele “cetateni”, “romani”, “tara” apar foarte des si fortat) si nesimtit la adresa interlocutorilor, au atitudine de smenari civilizati in puscarie si poarta costume deschise la culoare.
    Pentru o parte din mediul privat aceasta atitudine atrage, chiar daca este falsa.
    Mai exista o alta parte de mediu privat atrasa de atitudinea PNL-ului (profesionist, discurs transant dar politicos, exponenti ai corporatismului modern).
    Cat despre bugetari, ei sunt si vor fi oamenii PSD-ului. Poate si pentru faptul ca vor sa mai lucreze la Stat si maine.
    Aceste 3 parti sunt cam egale si vor fi egale in continuare. Diferentele la vot se fac la pensionari si agricultori: pensionarii vor fi atrasi mereu de oamenii PSD-ului si intr-o oarecare masura ai PD-ului. Dintr-un motiv cat se poate de simplu: ii percep ca pe proprii copii si ii simt mai mult sau mai putin apropiati.
    Iar la agriculotri lucrurile depind foarte mult de comunitatea locala, respectiv primari si consilii. Intamplator in acest moment in tara primariile si consiliile locale sunt impartite cam in mod egal intre PSD si PD, PNL-ul avand foarte putine.
    De aici reiese si scorul partidelor: PSD la egalitate cu PD si PNL undeva mai in spate, fara voturi in mediul rural.
    La Prezidentiale lucrurile se schimba putin, este vorba de persoane – respectiv Basescu. Hai sa continuam putin analiza:
    In vara am avut europarlamentare. PSD la egalitate cu PD 31% daca nu ma insel. EBA a avut 5%. Baza electorala a lui Basescu din turul 1 este exact baza electorala a PD-ului + voturile Ebei deci undeva la 36%.
    Ultimele sondaje il dau la 31%, nu m-ar mira fiindca din vara pana acum Guvernul a facut o gramada de prostii, dar sa consideram cazul fericit cu 36%.
    Alianta PSD + PNL inainte de turul 2 este clara 31% + 15% = 46%
    In acest moment sunt ocupate 82% din voturi, mai sunt disponibile 18%.
    Ne amintim alegerile din 2004: Vadim Tudor l-a sprijinit pe Basescu in turul 2. Sondajele au relevat faptul ca din electoratul lui Vadim 2/3 au votat Basescu si doar 1/3 a votat Nastase.
    Luam cele 18% ramase disponibile si le impartim in 3: in cel mai rau caz ii dam 12% lui Basescu si 6% contracandidatului. Surprize – surprize: 36% + 12% fac 48%. Insuficient pentru a castiga alegerile.
    Repet, este foarte posibil ca Basescu sa fie chiar si mai erodat decat atat si este foarte posibil ca alianta PSD + PNL sa atraga ei 2/3 din restul voturilor, cel putin pe considerentul ca Vadim va merge acolo unde nu vor merge ungurii.

  157. LavyCald says:

    Buna dimineata!

    Dono, sä aveti week-end frumos si drumuri bune!

    Dragilor, sper sä nu lucre-careva. Oricum, servici usor si un sfärsit de säptämänä linistit, vä doresc. :-)

  158. Asterix says:

    Buna dimineata!
    Metale, esti citit rau si vad ca ai si memorie. Deja ma intreb pe unde si ce am scris. Pe de alta parte stau linistit ca eu scriu prostioare.
    Io am incredere in ce spui, dar Parmalat asta-i chiar Parmalat de la gunoiereala? Daca-i asa voi vota in veci psd ca vad ca au oameni hotariti. Ia uite, ne trimit in America.
    Votati Vanghelie!

  159. Inah says:

    dom’le, nascu Dono o dezbatere de nota 10.
    eu cred totusi ca nesimtiti, puturosi si suficienti sunt in ambele tabere (bugetari si privati).
    problema e cu lipsa de respect fata de propria persoana, fata de semeni, fata de societate.
    cunosc zeci de tineri (aaaaaaaasta e partea nasoala) care isi dispretuiesc slujbele, indiferent cati bani iau la sfarsitul lunii. e sub demnitatea lor sa munceasca.pur si simplu. nu s-au nascut slujbele care sa-i merite. inteligenta lor depaseste limitele universului asta paduchios.
    si de aici incepe porcaria.
    sistemul bugetar e sufocat de oameni fara scoala, orizont si ambitie, de oameni batrani, obositi si depasiti de vremuri si informatie, de tinere intepate si complexate, in permanenta goana dupa credite, cure de slabire si aur in rate.
    sistemul privat are si el baietii si fetele lui. care-s bagati la bani frumosi si conditii bune pe baza de relatii de rudenie, afaceri, sex…
    societatea e bolnava, autoritatile-s tembele….si noi ne taram de azi pe maine.

  160. KingSnake says:

    Buna dimineata !
    Eu de vreo doua ori in trecut am votat cu partide care aveau sanse foarte mici. La ultimele alegeri parlamentare nu am fost sa votez, pe principiul ca nu am chef de niciunul dintre ei si mi-a parut rau dupa aia, dar acum ii dau dreptate lui Sburlea. Eu am optiunea clara pentru alegerile astea, dar daca nu vrei sa votezi pe niciunul macar sa mergi acolo si desenezi un patratel cu numele tau si pui stampila sau votezi cu cel cu cele mai putine sanse sau iti gasesti iar un “raul cel mai mic”. Important e sa existe un numar suficient de votanti care sa compenseze voturile produse pe banda de fiecare masinarie de partid.

  161. Asterix says:

    KS, vezi ca Duda s-a retras, asa ca optiunea clara pentru alegerile astea nu mai e valabila. :)

  162. sburlea says:

    Ploua, ploua, ploua si-i trecut de ora noua… Inca liniste, n-a venit omul…

  163. sburlea says:

    Am uitat: buna dimineata! :)

  164. dono says:

    buna dimineata, bine v-am gasit si bine am ajuns. Dupa un drum de 7 ore si ceva in care era sa mor de trei ori. De doua ori sub tiruri si o data de nervi. Am facut o bucata de 42 de km in 2 ore. Pe un drum european. Am stat in 6 blocaje.

    Dar buna dimineata.

    Sa ma ierta cei ce au stat la moderare, ideobste Parmalat care avea vreo 7 comentarii. Bun venit tuturor.

  165. sburlea says:

    Sa traiesti, Dono! Si bine ca ajunsesi… Chiar ma gandeam ca e timpul pentru o expeditie sa te zalvam din ghearele rapitoarei :lol:

  166. Marius says:

    ‘neatza!

    Lavy, azi nu ne-ai dat nici ciocolata, nici cafea.

    Sburlea, omu’ nostru (Dono) e un pic plecat. “Comm 74: ‘Acu plec la drum lung. Aveti grija de voi.’”

    Weekend placut tuturor!

  167. sburlea says:

    Parmalat

    Intai de toate, apreciez decenta discursului.

    Apoi, te inseli amarnic atunci cand judeci apartenenta mea politica. Si asta nu din rautate ci pentru ca tu gandesti strict dpdv electoral si nu uman.

    Merg mai departe si te intreb ce ai facut tu?! Ca am parcurs cv-ul ce se vrea atat de impresionant al nasului tau. Dar tu?

    Analiza ta e partinica. Mai rau de atat, ea e fundamentata absolut gresit. Caci te raportezi relativ la aceleasi procente de participare la vot. In plus, e cale lunga de la euro-parlamentare pana in 22 noiembrie. Apropo, ce coincidenta – tot un 22

    Daca ar fi sa-ti privesc discursul si mai in amanunt, voi constata ca divergentele de opinie se accentueaza si mai tare – tu ai ca repere oameni sustinuti de sistemul de dinainte de 89. Oricat de profesionisti ar fi, nu ma vei putea convinge ca nu au avut mangaierea securitatii. Familia mea era usor dincolo de gard. Deh, sangele albastru o fi fost de vina.

    Deci, fundamental ne situam la polurile opuse ale spectrului politic. Eu il am ca reper pe Titulescu, tu pe Nastase. Oricat ne-am contrazice, nu vom gasi nici macar o litera comuna.

  168. Asterix says:

    Parmalat,
    Nasu in sus, nasu in jos, nasu a dres, nasu a facut. A facut nasu n-a facut bunicul, tata, unchiu sau varu. Atunci puteam crede ca-i ceva genetic si avem o speranta si de la tine.
    Spui ca esti un sustinator al marelui om de stat Bombonel. Ai luat modelul de la el? Bombonel se ascunde sub umbrela parlamentara ca sa nu fie judecat, tu de bagi in discutii si nu soptesti nimic despre apartenenta politica. Lasi omul sa-si spuna parerea, o inregistrezi si dupa ce pleci tragi concluzia ca-i cu Basescu. Alti oameni nu mai exista in tara asta? Daca eu pronunt almanahe inseamna ca sint sustinator al lui Vanghelie care este? Daca pronunt Prostanac inseamna ca am acasa tablou cu Zimbariciul? Cred ca daca sustineai un alt partid o spuneai in gura mare si cu pieptul in fata.
    Oare cu cine a guvernat pina acum doua saptamini PD-ul, nu cumva cu cei maturi si circumspecti? Ce-a facut PSD-ul pe perioada guvernarii?
    Cei de la partid te pot felicita, un mic si marunt propagandist m-a convins sa ies la vot pe 22. Vot care nu se va duce la Prostanac. Doamne fereste de mai rau.

  169. metalshrine says:

    Da v-ati incins, nu gluma :lol:

  170. Parmalat says:

    @Asterix: momentan singura mea preocupare este sa studiez strada, sa vad care e curentul de opinie pentru viitoarele alegeri. Evident, sa fac corectiile necesare acolo unde gasesc oameni nehotarati.
    Ma bucur, imi creste inima cand simt energia care s-a strans impotriva lui Basescu. Traim intr-un oras care nu a fost afectat de criza, foarte putini oameni au fost dati afara si totusi impotriva lui Basescu s-a adunat o energie extraordinara.
    Nu stiu care e situatia in firmele voastre, dar pe strada, in restaurante, in sectorul bugetar, in ziua de pensii etc… lumea e pusa rau pe el. Ii spuneam si lui Urban – bai nene pe Basescu il mai voteaza oamenii astia care intra la tine pe blog ca in rest pe strada lumea l-ar spanzura.
    Lol, da, sunt PSD-ist, e o religie pentru mine nu numai o optiune politica. Si culmea e ca nu am carnet de partid. PSD-ul are multi oameni ca mine.
    De la mine nu aveti nici o speranta, eu puteam sa lucrez oriunde in sistemul de Stat si chiar in sistemul privat, dar am ales sa nu lucrez nicaieri fiindca eu am o alta filosofie de viata.
    Ti-am spus de nasi-miu fiindca el conduce familia. Dar familia mea a lucrat toata pe functii inalte in aparatul de Stat, unii au iesit la pensie altii inca mai lucreaza. Eu stiu foarte bine ce fel de oameni sunt si ce expertiza au pe domeniile lor si ma deranjeaza cand vin unii neaveniti si incep sa vorbeasca pe la televizor ca Statul nu stie decat sa toace banii. Daca rudele mele vroiau sa toace banii Statului ar fi fost milionari in $ demult, inca de cand a cazut Bancorexul de exemplu. In alte detalii nu mai intru.
    @Sburlea: in turul 2 nu poti fi decat pro sau anti-Basescu nu?
    Eu nu am facut si n-o sa fac nimic, singurul scop in viata pentru mine este sa-mi asigur o existenta decenta care sa nu depinda de nimeni. Si pentru asta am invatat sa fac investitii financiare, daca ma intreaba cineva acum ce realizare am avut in viata asta o sa-i raspund – n-am sef, n-am program. Si peste 50 de ani o sa-i raspund tot la fel. Eu n-am stofa de erou si as putea sa spun ca tara asta nu mi-a oferit atat de mult incat sa-i ofer si eu ceva inapoi (asa cum gandesc de exemplu rudele mele ramase probabil cu simtul patriotismului de pe vremea lui Ceausescu) asa ca ma voi ocupa in continuare exclusiv de mine. Dar nu pot sa nu fiu deranjat atunci cand se spun neadevaruri, tendentios sau din lipsa de informare.
    Un alt 22, un alt dictator nu? Aceeasi soarta? Vom vedea.
    Toti oamenii puternici din Stat si inainte de 89 si astazi au avut si au mangaierea Securitatii pentru ca fara sprijinul lor nu ajungi acolo sau daca printr-o eroare a istoriei ajungi (de ex. Emil Boc) atunci te vei confrunta cu lipsa de sprijin din partea lor.
    Securitatea a fost si este garantul stabilitatii Statului, atat pe plan intern cat si international. Au fost 3 momente in care Securitatea si-a luat mana de pe putere:
    - tot anul 1989, inclusiv seara de 21-22 cand trupele Securitatii s-au dezis in mod decisiv de Ceausescu prin refuzul de executare a ordinului “Radu cel Frumos” pe teritoriul Bucurestiului si retragerea acestora in unitatile din care faceau parte.
    - perioada 1997 – 1999
    - acum
    Nu intru in mai multe detalii, dar as pune o intrebare: din punct de vedere al convulsiilor sociale cum vi s-a parut guvernarea Nastase (2000-2004) fata de guvernarile CDR (1997-1999 pentru ca Isarescu a venit cu sprijin de la Securitate)?
    Si as mai pune inca o intrebare: nu vi se pare cumva ca in acest moment situatia a fost scapata de guvern de sub control? Nu vi se pare ca guvernul nu prea mai are parghii ca sa-si indeplineasca obiectivele?
    Poate nu vi se pare (inca), dar o sa va dau un indiciu – 14, 21 si 28 octombrie si mai revin cu comentarii pe 28 seara.

  171. Parmalat says:

    P.S.: nu incerc sa invat pe nimeni la ce foloseste roata, dar la urechile mele ajung poate mai multe informatii decat in alte locuri asa ca pot oferi (cred) si o alta perspectiva asupra situatiei din tara.

  172. dono, n-ai dreptate

    1) nu esti un umil sclav, nu te mai da pe dupa banan

    2)in principiu incearca sa vezi lucrurile implicat, nu din afara. cum asa? uite asa: tu lucrezi la mogul. platesti taxe si impozite care ajung la bugetele locale si nationale. cei care cheltuiesc acei bani sint cu totii ANGAJATII TAI pentru ca iti ofera TIE, DONO, serviciile pe care ti le doresti mai mult sau mai putin, ca cetatean intr-o tara ce se doreste civilizata. greva celor care lucreaza la stat se adreseaza angajatorului lor care prin intermediul statului esti chiar tu. acum gindeste-o astfel: cit esti tu dispus sa cheltuiesti pe invatatoarea copilului, pe politistul de proximitate si pe doctorul de la urgenta. la gramada poti discuta si despre cei fara de care nu se poate, adica jandarmi, preoti, soldati, ministri, contabili, spioni si soferi. de aceea legea aia a salarizarii unice este o timpenie, ii amesteca pe toti intr-un mod neconcurential.

    3)ca angajator ce esti al celor care lucreaza la stat doresti competenta si platesti bani, bani care devin salariile celor pe care statul i-a angajat ca sa iti faca tie treaba.

    4) astept parerea ta ca angajator al celor care au facut greva aia, poate e aceeasi, poate nu. dar nu te mai ascunde dupa sistemul de referinta in care noi astia care lucram la moguli de dimineata pina noaptea sintem niste oropsiti si slugile noastre care lucreaza pentru noi prin intermediul statului sint niste lasi, desi de multe ori asa se intimpla sau asa pare.

    5) intre noi cei care platim bani proveniti din sistemul privat si rontaim biscuitii patronilor si cei care lucreaza la stat si sint defapt angajatii nostri exista niste administratori care iau banii nostri si ii dau alora. nu cumva administratorii astia sint praf si defapt si noi care muncim nonstop la moguli si “puturosii” de la stat avem o problema cu aceleasi persoane ajunse la “putere”?

    ajunse la putere prin intermediul voturilor noastre ale tuturor dar si cu sustinerea mogulilor nostri?

    si se inchide cercul si te apuca anarhia daca nu sesizezi oportunitatea pe care tu ai utilizat-o de a munci mult pentru a primi mai mult?

    rezumat:

    1) de vina sint administratorii sitemului

    2) de vina sint patronii care pentru interese economice sustin niste maimute

    3) de vina sintem noi toti pentru ca nu ii scuipam pe politicieni de fiecare data cind ii vedem, pina vor pricepe cei ce mai aleg meseria asta ca nu mai tine cu mistoul…

    politicienii doresc sa isi ascunda incumpetenta si sa promoveze coruptia in felul urmator: sa zicem ca miine se ajunge la utopica concluzie ca eu as putea fi un bun ministru. daca nu refuz functia va trebui sa fur pentru ca as avea un salariu de ministru teoretic mai mic decit il am azi. pentru un job de director in minister nici nu m-as da jos din pat. PUNCT.

    dono, vrei competenta? plateste-o sau arata macar ca ai fi dispus sa o faci. in momentul asta prin intermediul administratorilor sistemului ai dovedit ca nu doresti competenta adica nu esti dispus sa platesti, caz in care a avut loc o greva.

  173. sburlea says:

    nene cosmos

    As zice ca e corect ce spui tu insa incomplet. Sau ma rog, e adevarat pe jumatate. Pentru ca lucrurile sint privite doar dintr-o perspectiva.

    Iti propun sa mergem putin mai in adanc si sa luam doar exemplul turismului. Eu, stat roman, beneficiez de diverse surse de venit – taxe & impozite, accize, fonduri structurale, etc – pe care le pot directiona acolo unde consider ca este strategic pentru mine. Ziceam mai devreme ca ma voi referi doar la turism. Asadar, decid ca e o preocupare strategica si ma apuc de infrastructura, de dezvoltarea statiunilor si de comunicare in plan extern spre exemplu.

    Cum voi beneficia eu stat, de investitie? Pai orice tursit strain ce calca pragul tarii = export. Servicii oferite in tara mea, aduc aici bani din alte economii, iau taxe din administrarea drumurilor, din impozitele pe venit ale celor ce lucreaza/traiesc in statiuni, percep o taxa de statiune, etc. Mai mult decat atat, asigurand un climat stabil al mediului legislativ, si aratand o preocupare permanenta pentru dezvoltare, atrag investitii de-adevaratelea – vezi Bulgaria.

    Ce vreau sa spun este ca-ti dau dreptate pe undeva insa cred cu tarie ca lucrurile nu se pot rezuma la ping pong-ul intre ce salarii au bugetarii si cine le plateste. Si da, competenta trebuie sa fie singurul criteriu de calitate. Iar asta nu are nici o legatura cu remuneratia ci cu viziunea.

  174. tizul says:

    Situatia pe primele 5 luni:

    S-au redus cu 20% investitiile.
    S-au imprumutat de la banci si de la Comisia Europeana, 16 miliarde de euroi si s-au platit 600 de milioane ca dobanzi.
    Zeci de mii de falimente, somajul aferent…
    Un deficit bugetar de 3 miliarde de euro in 5 luni.
    Salariile bugetarilor au crescut in acest timp cu 16%.
    Incasarile din TVA s-au redus cu 16%, caci consumul a scazut vizibil.
    Statul are cu 7% mai putini bani, si cheltuie cu 7% mai mult!
    Noroc cu cele 3 miliarde de euroi aduse de “capsunari”.

    Anul trecut, pe vremea asta, ministrul finantelor declara ca in Romania salariile din sectorul bugetar au ajuns sa fie cu 30% mai mari fata de cele din sectorul privat, in conditiile in care angajatii companiilor private sunt cei care practic “platesc” salariile bugetarilor.

    Stiti cat ne costa un deputat sau senator simplu?
    7000 de roni pe luna.
    Avem 304 + 137 = 441 capete furajere.

    Cu tot cu sporuri si alte acareturi turma intreaga haleste peste 2 milioane pe luna, deci daca suspendam parlamentul, doar de la ei (caci pe langa fiecare misuna o groaza de agarici platiti tot de noi, pulimea cea fraiera), reiau, doar de la ei economisim anual peste 24 de bulioane de lei noi. Cu totul, parlamentul ne costa mai mult de 100 de milioane.
    Cat ne costa ineficienta politie, justitie, functionarime de toate tipurile?
    Nu vreti sa stiti, se sare cu mult de miliard!
    Nu credeti?
    Sa calculam:

    Numarul salariatilor din sectorul public- administratie publica, educatie, sanatate si protectie sociala – 1.000.000
    Salariul mediu- 2.300 RON
    Numarul salariatilor bugetari in afara domeniului public- armata, SRI, regii autonome, companii nationale etc- 400.000
    Salariul mediu- 4.000 RON (bai, voi realizatii, astia au media de o mie de euroi pe luna!!!; MEDIA baaa!!!)
    Total- 1.400.000 (14% din populatia activa, in timp ce media europeana este de 10%, deci avem in plus 400.000 de bugetari, comparativ cu media europeana!)

    Pentru comparatie:

    - salariul mediu pe economie: 1.900 RON;
    - salariul mediu in domeniul privat: aprox 1.600 RON;
    - salariul mediu in multinationale: aprox 2.200 RON

    Statistici INSSE

    Daca luam ca reper salariul mediu pe economie, la bugetari se aloca in plus 400 x 1.000.000 = 400.000.000 + 2.100 x 400.000 = 840.000.000 deci 1.240.000.000 ron/lunar, deci 15 miliarde ron/ anual, echivalentul a 3,5 miliarde euro, asta in timp ce cersim de la FMI, 13 miliarde euro, pentru urmatorii doi ani!

    Daca-am reduce bugetarii la nivelul mediu european (400.000 x 2.100 = 840.000.000) si am reduce salariile restului bugetarilor la nivelul mediei pe tara (1.000.000 x 400 = 400.000.000), am economisi 15 miliarde ron/ anual, echivalentul a 3,5 miliarde euro…

    Si tot ei fac greva, in loc sa preseze sistemul sa elimine frecatorii de menta, pe bani grei!

  175. Parmalat says:

    @tizul: lucrurile nu stau chiar asa. Si iti dau un exemplu, exista oameni care s-au trezit si nu inghit ce spun “autoritatile”:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-6264413-george-soros-politica-promovata-letonia-reducere-cheltuielilor-publice-este-gresita.htm

    Si Letonia a avut o scadere economica mult mai mare decat a noastra.
    Reducerea cheltuielilor publice sunt povesti de adormit copiii, solutia corecta – dupa parerea mea – incepea cu devalorizarea leului. De fapt e singura solutie sistemica, restul sunt paliative.
    Nu s-a vrut. De ce? Fiindca era unul care trebuia sa mai iasa o data presedinte. O sa platim pentru asta, o sa platim bani grei!

  176. sburlea says:

    Parmalat

    Mi-a placut afirmatia conform careia nasul tau conduce familia, iti da o nota de mister ;) Pe de alta parte, nu m-am putut abtine sa nu observ doua chestiuni care – conjugate – ofera o realitate existenta dar nerostita inca: Patriciu este “domnul Patriciu” iar Romania va avea premier PSD in Decembrie. Asadar, stim amandoi ca noul presedinte a fost uns deja, e vorba de Crin. Iar alianta cu PSD este iminenta.

    Am mai inteles, de asemenea, ca ai invatat sa faci investitii financiare. Daca au si randamente pe + in vremurile astea, reusesc sa-ti inteleg filosofia de viata. Bun! Mai jos am sa pun un link in care se va regasi o analiza principalilor indicatori ai economiei tarii asteia. Am inteles ca PSD-ul ocupa un loc important in inima ta. Ca sa nu ramanem la nivelul demagogiei, te intreb ce solutii concrete, de aplicat ofera cei pe care ii sustii atat de tare?!?

    http://picasaweb.google.com/cristianorgonas/EconomiaRomaniei#5371332984065406786

  177. tizul says:

    @Parmalat- Cu ce exclude problema REALA a “sponsorizarii” leului, cealalta problema- BUGETARII?!?

  178. Parmalat says:

    @Sburlea: am gasit la photo 15 o statistica foarte interesanta si anume profitul per angajat la Orange si Vodafone.
    La nivel de an 2008 Vodafone a avut profit de 450.000 de RON pentru fiecare angajat. Stau si ma intreb oare angajatul ce procent a vazut din acest profit.
    De fapt acolo este problema voastra in mediul privat – sunt unii care baga in buzunar tot si voua nu va dau nimic.
    Evident nu e peste tot la fel, dar in unele locuri e strigator la cer. Eu personal as lua masura instituirii unui salariu minim in functie de profitul per angajat al fiecarei companii.
    Oricum, o sa revin cu detalii dupa ce ma uit pe toate tabelele.

  179. Adya says:

    Sunt bugetari care muncesc pentru alti 10 adusi pe criterii politice, pe posturi inventate si fara concurs, ma refer aici la cei din primarii si directiile sociale. Pilele au salarii mari si dreptul de a fi avansati in detrimentul angajatilor mai vechi.Pe partea cealalta liderii de sindicat au nesimtirea sa faca greva doar cand interesele lor o cer, ei stau mult mai bine la capitolul vile, apartamente si masini scumpe decat cotizantii.

  180. Adya says:

    @Parmalat :In primii 10 ani de zile tara asta a fost condusa de catre PSD si Iliescu, presedintele cinstit si curat care a inchis ochii la toate hotiile colegilor lui din partid.Ce face PSD in 2009 ? Pleaca de la guvernare in plina criza.Intereseaza pe cineva din PSD ce se-ntampla cu tara asta? Nu,mai importante sunt jocurile de culise si interesele unuia sau altuia la felia de mamaliga, ca tort a fost, numita banii Romaniei.De vorbe goale noi ne-am cam saturat, indiferent de la ce partid vin aceste vorbe.

Top Articole

Top Comentatori