Mesaje pentru necunoscutiContacteaza-maAboneaza-te

Revolutia din Moldova – Caz Particular

Posted in De toate, pentru toti on April 9th, 2009 | 260 comments

Ce vede toata lumea: zeci de mii de oameni in strada, steaguri fluturand, scandari, scutieri, lupte corp la corp, sange, fum, oameni raniti, dube ale trupelor de interventie, casti, pumni, tineri, militari, foc, distrugere, geamuri sparte, pietre aruncate, bastoane fluturand amenintator in aer, masini rasturnate, Modova acuza, Romania se apara, Europa si lumea condamna, trenuri anulate, vami inchise, siteuri blocate, cenzura, ochi incruntati, maxilare inclestate, pumni stransi, lacrimi, teama, durere, disperare, enuziasm, speranta. Ce va iesi bun din toate astea? Probabil nimic. Ce va ramane? Cuvintele, imaginile si senzatiile de mai sus drept aminire. Un om mort plans de ai lui. Raniti care asteapta vindecarea. Fizica si sufleteasca.

Ce m-a “lovit” pe mine – Chisinau. Centrul orasului. O masina de Pompieri incercuita de sute de oameni. In masina cativa pompieri, militari in termen. Speriati. Cercul se strange in jurul masinii de interventie. Incercuitorii sint tineri. Toti sint tineri. Cam de aceeasi varsta cu pompierii. Atacatorii sint manati de spiritul de turma. Nu mai rationeaza. Nu-si dau seama ca cei aflat in fata lor, in aceea masina rosie, sint cei pe care-i suna prima oara atunci cand le arde casa, grajdul, mama, bunica. Nu-si dau seama ca amaratii aia din fata lor au intrat de sute de ori in foc ca sa salveze vieti. Nu-si dau seama ca baietii aia au acasa parinti care-i asteapta. Sau copii mici. Nu-si dau seama ca nici macar acum, in zilele ”revolutiei”, nu sint acolo pentru a-i lovi. Ci pentru a interveni daca ceva scapa de sub control. Pentru a-si pune din nou in pericol viata.

“Revolutionarii” o iau razna. Smulg borduri din caldaram si incep sa arunce inspre masina de pompieri. Una, doua, 10, o ploaie de bolovani grei cad pe masina rosie. Pompierii ies din masina. Pietroaiele cad in jurul lor, pe ei. Isi tin ingroziti castile pe cap cu mainile. Rugandu-se probabil pentru viata lor. Gandindu-se la ai lor, la cei de acasa, dorindu-si se ii stranga din nou in brate. Atacatorii urla victoriosi. Au mai cucerit ceva. O masina de pompieri. Pe care au distrus-o. Uitand ca poate candva, in viitor, poate nu intr-un viitor indepartat, exact de acea masina ar fi nevoie ca sa le fie salvata casa aprinsa, ca sa le supravietuiasca bunica, mama. Ori fratele, un baiat la fel de tanar ca pompierii astia loviti cu pietre.

O alta scena: intrarea in cladirea Parlamentului, cucerita de tinerii entuziasti, parasita de fortele de ordine. Revolutionarii, in doua siruri lungi si groase, incadreaza usa. Printre ei ies militarii. Scutierii. Tot militari in termen. Baietani de 18-19 ani. Au capetele plecate, ochii in jos. Fara voia lor sint “aia rai”. Sint oamenii tiranului, dictatorului, comunistului. Nu mai sint prieteni, frati, logodnici, parinti. Sint aia rai. Si drept pedeapsa sint scuipati in fata, loviti, scuturile le sint smulse, uniformele rupte.

Gura mamii lor de “revolutii”, gura mamii lui de spirit de turma…

Vizitat de 4848 ori, 1 in cursul zilei de azi
  1. stefan says:

    primul fara sa vreau:D

  2. DanMk says:

    Asa e mereu, adevaratii vinovati scapa, iar cei nevinovati sunt pedepsiti…

  3. stefan says:

    Ce m-a impresionat pe mine cel mai tare e ca prin centrul Chisinaului umblau tineri imbracati in steagurile Romaniei fredonand “Romania nu uita, Basarabia-i a ta”. in `90 n-au vrut ei, acum nu vreau decat Vadim.

  4. Neata. Intr-adevar, spiritul de turma dauneaza grav sanatatii. Sunt atat de disperati incat nu mai stiu ce fac, nici nu vreau sa ma gandesc la ce se intampla, cum s-ar putea ca unii sa moara degeaba …

  5. Eu says:

    Da.Asta e post din ala care te pune pe ginduri.Ai perfecta dreptate.Lasind la o parte dedesubturile, politica, etc. asta e o chestie teribila.Pusti de 18-19 ani care se bat.Vorba ta, uniforma ii face aia rai.Imi aduce aminte (desi nu stiu cit de potrivita e comparatia) de politistii nostri batuti la mineriade, majoritatea soldati in termen, deci tot pusti.Bun post.Foarte bun.

  6. Marmotica says:

    Buna dimineata!
    E trist.Automat sunt transformati niste copilandri de 18-19 ani ( ca asta sunt la varsta aia) in niste soldati,oamenii aia rai,care nu fac altceva decat sa isi exercite datoria.Unii au picat in locul nepotrivit la momentul nepotrivit.Ceea ce ma duce cu gandul si la copiii din Africa,aia care de mici sunt invatati sa omoare,sa manuiasca pustile pentru ca mai tarziu sa distruga tot in calea lor.
    TRist.

  7. kingsnake says:

    Buna dimineata !
    In astfel de situatii, ratiunea lipseste in ambele parti de cele mai multe ori. Pentru ca totul devine o lupta pentru supravietuire, pentru ca oamenii se lasa manati de frica. De cele mai multe ori furia contra “fortelor de ordine” este cauzata tot de frica. Pentru ca tinerii aia imbracati in uniforma erau acolo ca sa lupte impotriva tinerilor celorlalti imbracati in civil. De la un moment dat incolo, de la momentul izbucnirii, nu mai incape loc de ratiune.

  8. Mia says:

    Neata si din partea mea. Bietii copii habar nu au ce manareala este in culise. Ei sunt carne de tun, veniti ca si in timpul revolutiei noastre cu speranta in suflete. La noi nu sunt tot comunistii la putere? Democratie pe naiba…

  9. kingsnake says:

    Carne de tun sau nu, cel putin ei mai au putina viata in suflet, nu-s impacati cu soarta. Noi ca popor nu mai existam, nu ne mai misca nimic, suntem doar o suma de individualitati ce coexista si supravietuiesc fiecare cum poate.

  10. Joaninha says:

    Buna dimineata.
    A la guerre comme a la guerre. Cine spune ca razboiul a fost vreodata cinstit, ca n-a furat vieti nevinovate, inocente, ca n-a facut ca fratii sa se omoare, ca mamele sa-si planga sotii si fiii ?
    Privit la nivel de individ e foarte trist, insa la nivel de natiune, cateodata, e singura cale de a face un pas inainte.

  11. Mia says:

    Snake, viata e scumpa. Pentru ce mor copii aia? Pentru o democratie ca in Romania? Pentru a deveni si ei un popor mort? Noi ne mai plangem si acum mortii revolutiei.

  12. Eu says:

    Sunt de acord cu Ssssarpe.Din pacate, in momentul asta nu stiu cit mai putem vorbi de poporul roman.
    Jo, ai dreptate.Razboiul nu a fost niciodata cinstit.
    E adevarat ca din cauza celui de-al doilea razboi mondial lumea a progresat fantastic de repede, dar chiar citeodata nu se poate face un pas inainte decit prin violenta?

  13. kingsnake says:

    Mia, daca nu existau mortii revolutiei nu scriai acum pe blogul asta, Dono n-ar fi scris asa frumos cum scrie sau daca ar fi scris ar fi avut de ales intre a scrie despre implinirile marete ale comunismului sau a fi amenintat cu puscaria. Da, democratia din Romania nu e cine stie ce, dar poti vorbi liber si poti gandi dupa mintea ta si asta e cel mai important !!!

  14. horea says:

    Neata din nou!
    pacat ca toti acei tineri, in Moldova, sau ca si la noi la revolutie, sau chiar mineriade sunt doar niste papusi intr-un teatru…coordonate de interesele altora…si probabil ca oricare din noi daca am fi in locul lor am face la fel…pentru ca facand parte dntr-un grup…te adaptezi, te integrezi(si asta indiferent de partea baricadei pe care te-ai afla)…e trist
    si cred ca daca i-ai lua pe fiecare individual, probabil ca alta ar fi atitudinea lui…insa nu e vorba de individ ci de societate

  15. Mia says:

    Viata individului e mai importanta decat viitorul unei institutii. Eu una nu m-as sacrifica in timp ce politicienii stau la birou si asteapta momentul prielnic pentru a veni la putere.

  16. Eu says:

    Complet de acord cu Sssarpe.Ii plingem si acum pe cei morti la revolutie, si trebuie sa ii plingem cit va exista neamul asta.Le datoram enorm, le datoram in primul rind libertatea de expresie, asa cum spune si el.

  17. Joaninha says:

    @ Mia : poate lupta pentru o democratie ca in Moldova, de ce nu ? De cand suntem noi etalon al esuarii ? De ce nu pot avea visul lor ?
    @Eu : da, cateodata asta e singura cale. Masele au cateodata mai intai puterea pumnului si apoi puterea mintii.

    Oricum, nu inteleg comparatia cu Revolutia din ’89. Mie mi se pare ca ar trebui facuta o paralela cu evenimentele din ’91 premergatoare mineriadei, cu Piata Universitatii. La Revolutie am inlaturat o dictatura, nu incercam sa inlaturam niste comunisti alesi prin vot liber.

  18. kingsnake says:

    Sacrificiul nu e pentru un politician sau altul, ci pentru dreptul de a vorbi, dreptul de a nu ti se taia accesul la telefonie mobila si internet si de a nu ti se interzice sa intri in propia-ti tara doar pentru ca ai o alta opinie decat cei ce conduc.

  19. Mia says:

    Vai de libertatile noastre…cand un copil de 18 ani pleaca din Romania nestiind unde se duce dar stiind ca nu poate fi mai rau, avem o problema majora.

  20. Eu says:

    Mia, totusi poate sa plece.De acord cu tine ca e de rau dar macar poate sa mearga sa incerce sa se realizeze in alta tara.Pe vremea comunismului putea face asta?

  21. kingsnake says:

    Si in comunism visul multora era sa plece afara, iar lucrul asta se facea de multe ori cu mari riscuri. Una e libertatea si altele sunt sansele in viata.

  22. Mia says:

    Cum spunea si Horea…suntem pioni in jocul altora. Garanteaza cineva ca intr-o situatie similara guvernul nu va lua aceleasi masuri si in Romania? Ne ajuta UE si NATO…vraja marii (Negre) ca datorita unei balti am intrat in randul lumii (prematur dupa parerea multora).

  23. sburlea says:

    @Horea

    “si cred ca daca i-ai lua pe fiecare individual, probabil ca alta ar fi atitudinea lui…insa nu e vorba de individ ci de societate”

    Din pacate, cred ca gresesti fundamental. Societatea nu e o notiune abstracta. E un cumul de indivizi, atitudini, vise, trairi, samd. Dincolo de orice paralele, de orice comparatie, de lamentatie, indivizii din Moldova, atatia cati sint, sint de apreciat doar pentru ca au un tel comun. Ca au dreptate, ca nu au, ca le va fi bine ori ba, ca vor reusi au ba astea sint chestiuni care pot fi discutate luni intregi.

    Pentru mine, un singur lucru e cert – au avut puterea de a iesi in strada si e a-si striga nemultumirile. La ora asta, ma tem ca noi nu mai sintem in stare de asa ceva

  24. Ada says:

    Buna dimineata!

    Nu ma pricep la politica si nu sunt prea informata despre subiect, dar am mai citit pe ici colo cate ceva… e trist ce se intampla. :(

  25. kingsnake says:

    Mia, atata timp cat poti sa scrii ce vrei, inclusiv despre cei ai caror pioni suntem, ai libertate. Si in cazul in care guvernul nostru va lua acelasi masuri in Romania, libertatea noastra a tuturor va depinde tot de niste inconstienti idealisti care sa iasa in strada si sa lupte, fie si cu tinerii in uniforma. Daca or mai exista idealisti in tara asta, daca n-au fost sufocati de atitudinea de tip Miorita.

  26. Mia says:

    King, in timpul comunismului cei ce isi asumau riscul de a fugi din tara o faceau pentru a-si asigura un viitor mai bun. Acum pleaca toate scursurile societatii pentru a exploata buzunarele strainilor iar cei ce vor sa-si construiasca un viitor sunt discriminati si priviti cu neincredere. Nu vorbesc doar de Romania ci de estul Europei.

  27. Eu says:

    Mia, pina la proba contrarie, dupa cum zic toti observatorii, alegerile lor au fost cit de cit corecte.Ce era sa faca in conditiile in care manifestanti au atacat parlamentul tarii?Nu era normal sa cheme politia ? Orice guvern din orice tara ar face exact acelasi lucru in situatia asta.

  28. Joaninha says:

    @mia
    “Garanteaza cineva ca intr-o situatie similara guvernul nu va lua aceleasi masuri si in Romania? ”

    Nu cred ca e vorba de garantii. E vorba de curaj, de identitate nationala, de unitate. Par vorbe goale si uitate. Daca vrem garantii stam cuminti in banca noastra.

  29. Mara says:

    Sper ca nu sunt printre voi nostalgici, n-as putea crede asta, sunteti totusi tineri :)

  30. sburlea says:

    @Jo

    “E vorba de curaj, de identitate nationala, de unitate. Par vorbe goale si uitate.”

    Nu par, sint!

  31. kingsnake says:

    Mia si in timpul comunismului plecau destule scursuri, doar ca atunci erau priviti drept refugiati si erau mai acceptati. Cei ce vor sa-si asigure un viitor si sunt buni n-au decat sa lupte pentru viitorul lor, acolo sau aici. Daca esti bun si cineva te va judeca in primul rand pentru ca esti roman poti sa iti incerci norocul in alta parte, hai sa nu ne ascundem in spatele “suntem romani si suntem marginalizati, bu-hu-hu” , ca exista o multime de tari in care poti sa-ti incerci norocul si sa fii tratat corect

  32. Eu says:

    Mai putem vorbi de identitate nationala , de unitate in conditiile globalizarii si a tot ce inseamna UE?

  33. Mia says:

    Daca ar fi existat idealisti ar fi rasturnat si guvernul Iliescu imediat dupa Ceausescu.

  34. sburlea says:

    Mia, dar aia din Pta Universitatii, cum se numeau? Nu, nu ma refer la gradinarii cu panselutele ci la ailalti

  35. Eu says:

    Mia, dar oamenii din Piata Universitati ce au fost?

  36. Mia says:

    Eu, nu. In toata alianta asta, suntem exploatati. Nu meritam sa intram in UE si o stim cu totii.

  37. kingsnake says:

    Au existat idealisti si au fost in Piata Universitatii. Nu-i important ca au reusit sau nu, important e ca au crezut si s-au manifestat.

  38. ionuţu says:

    e una să faci o demonstraţie în care să scandezi cîteva lozinci sau cum le-o spune şi alta e ca demonstraţia să degenereze în adevărate lupte de stradă. Pînă una alta, scenariul e similar cu cel al nostru acum 20 de ani. Dacă generalii nu întorc armele, Voronin cîştigă. Şi da, al dracului de periculos devine spiritul de turmă în anumite împrejurări.
    Mi-a plăcut ce ai scris.

  39. Eu says:

    Sburleo, gind la gind.
    Restul, cititi si voi Piata
    Universitatii va rog :D

  40. Mia says:

    Tot carne de tun au fost si aia…copii, frati, soti, parinti…

  41. kingsnake says:

    Poate daca nu exista Piata Universitatii am fi avut si acum Iliescu la conducere si o democratie luminata.

  42. sburlea says:

    Asa, ca mi-am amintit Mia. Tu sustii ca oamenii plecau din tara pentru a-i castiga un trai mai bun. Da-mi voie sa-ti spun ca gresesti rau. Plecau pentru LIBERTATE.

    Ca altfel, radioul ala nu se mai numea Europa Libera ci Europa Salar’ Bun ;)

  43. sburlea says:

    *a-si

  44. kingsnake says:

    Mia, dar tu in ce crezi ? Care crezi ca e societatea ideala din punctul tau de vedere ? Unde ti-ai dori sa traiesti ?

  45. sburlea says:

    Mia, zau daca nu am impresia ca ai baut o cana cu nihilism. Prea esti gica contra. Hai ca fac si eu ca politicienii si-mi schimb parerea, iti sustin ideile ca prea ne-am napustit toti asupra ta :lol:

  46. Eu says:

    Mia, eu nu vorbeam de noi, ci de ideea de popor in general. Mai poti sa vorbesti de identitate nationala, de unitate in conditiile in care te poti plimba prin zeci de tari numai cu buletinul, ca poti munci si te poti stabili aproape oriunde?

  47. ionuţu says:

    asta cu muncitul şi stabilitul aproape oriunde e propagandă. :D Hai să ne stabilim un pic prin UK sau Italia.. să vedem, putem? :)

  48. kingsnake says:

    Ionutu, ai incercat tu ?
    Cati romani muncesc in UK si in Italia ?

  49. sburlea says:

    Io unul cred in meritocratie. Asa ca astept sa ma stabileasca altii. Sa-si doreasca atat de mult sa ma stabileasca incat sa fac nazuri, pe genul ntz! :lol:

  50. horea says:

    Sburlea…ma refeream la spiritul de turma…individul e antrenat de mase…multi fara sa stie ideologia maselor sau care e cauza…daca scoti un individ sau altul ai fi surprins sa vezi cati stiu intr-adevar pentru ce se lupta…si astfel devin marionete …nu spun ca toti sunt la fel
    exista si oameni care sunt foarte motivati, care au un tel care stiu unde vor sa ajunga…dar si astia pot apartine ambelor tabere…

  51. Mia says:

    Deeeci…mai are omul si treaba. Pe rand…

    @ Sburlea – plecau pentru liberatatea de a avea un trai decent si de a le asigura copiilor un viitor mai bun. Cum era cand la liceu aveau prioritate copii din familii de muncitori? Nu am nimic importiva muncitorilor, doamne fereste, dar scara valorilor era gresita.

    @ Snake Societatea ideala respecta drepturile individului, nu drepturile individului cu bani. Banul nu e la putere in Romania? Sta vreun politician la coada la buletin/pasaport? Da vreun politician cu subsemnatul la constatari accidente auto?
    Mi-as dori sa traiesc permanent fix unde traiesc acum.

    @ EU Identitatea nationala nu sta in libertatea de miscare ci in sentimentul de apartenenta la o limba, un popor, un mod de a gandi. Cand indivizii nu sunt uniti in idealuri si nu au un tel comun, identitatea nationala se duce pe …apa sambetei.

  52. Intamplator cunosc romani care s-au stabilit si muncesc si in UK, Italia, Franta, Spania… oameni respectati de comunitatea respectiva, doctori, cu afaceri proprii etc.
    Deci se poate!

  53. ionuţu says:

    king,
    n-am încercat eu deşi aş fi putut spune că da, că doar suntem pe net, nu? Am un prieten care s-a dus la muncă în UK anul trecut. N-a putut munci nimic fără permis de muncă. Dacă se băga la negru, îl zburau şi pe fra’su care-i nurse într-un spital.
    Io de aia ziceam: adică să ai libertatea să pleci din ţărişoară cu o bocceluţă, să te opreşti unde vrei tu în Europă şi să te angajezi avînd aceleaşi drepturi, că doar de aia eşti cetăţean european, nu?

  54. kingsnake says:

    Sburlea, exact asta astept si eu, sa-mi faca o oferta de nerefuzat si sa zic “ma mai gandesc” :lol:

    @mia: si se revolta cineva ca se intampla ce zici tu ? o-hoo cata nevoie ar fi de niste idealisti acum si probabil si de ceva violenta care sa bage frica in mafiocratia din Romania. :twisted:

  55. Mia says:

    Horea, exista vreo doua biblioteci despre psihologia maselor. Sunt cei care stiu pentru ce lupta (vocea grupului) si cei ce asculta. Ii salti pe cei ce motiveaza masele si conflictul se va aplana. Sper sa nu fie cazul si sa reuseasca ceea ce si-au propus. Sper doar ca nu vor realiza ca a fost in zadar.

  56. On topic, sunt de acord cu Joa, de multe ori nu se schimba nimic daca nu e o “revolutie” d-asta, desi privind in amanunt rezulta multe drame.

    Nu sunt de acord cu spiritul de turma atunci cand se ajunge la violenta (valabil si la fotbal). Ce ti-a facut tie personal cel din masina de pompieri sau din tribuna cealalta?
    In schimb, nu sunt nici de acord cu cenzura. La ei pe strada violente si la Tv Moldova concert de jazz, nu se difuza nimic, totul linistit si roz. Am mai zis asta, dar chiar mi s-a parut socant. Tara arde, noi dam jazz.

  57. horea says:

    Mia says:
    April 9th, 2009 at 10:16 am
    @EU Identitatea nationala nu sta in libertatea de miscare ci in sentimentul de apartenenta la o limba, un popor, un mod de a gandi. Cand indivizii nu sunt uniti in idealuri si nu au un tel comun, identitatea nationala se duce pe …apa sambetei.

    ai dreptate Mia…cu durere pot sa-ti spun ca identitatea nationala e pe cale de disparitie…si faca aceasta afirmatie in conditiile in care exista romani in toate colturile lumii care nu se regasesc in “identitateanationala” sau mai trist carora le e rusine sa recunoasca ca sunt romani

  58. Mia says:

    Ionutu, nu. Ai nevoie de permis de munca oriunde te-ai duce (in vest cel putin), permis ce se obtine foarte greu si cu interventii din partea angajatorului. Daca esti foarte bun, vei fi angajat si ti se va face permis de munca. Daca nu, e mult mai simplu sa angajeze un cetatean al tarii respective…mai putina bataie de cap, mai ieftin…

  59. Mia says:

    King, dupa cum spuneam…cand poporul nu lupta pentru un tel comun, nu se poate revolta nimeni. Cine sa iasa in strada si sa se revolte impotriva mafiotilor? 10 oameni? Cine isi asuma riscul de a fi gasit intr-un canal?

  60. Cristean says:

    din pacate, explozia mamaligii tine trei zile. daca intr-adevar era o masinatiune de-a noastra si am fi luat moldova, cred ca cea mai periculoasa minoritate deveneau comunistii.

  61. horea says:

    Mia, stiu despre ce vorbesti
    inainte de a ajunge la medicina am facut liceul militar, si crede-ma ca intr-o institutie militara se pune accent pe psihologia maselor…si sunt de acord cu tine dar cu completarea ca vocea grupului, exista si in grupul “bun” si in grupul”rau”

  62. sburlea says:

    @Mia

    “@ Sburlea – plecau pentru liberatatea de a avea un trai decent si de a le asigura copiilor un viitor mai bun. Cum era cand la liceu aveau prioritate copii din familii de muncitori? Nu am nimic importiva muncitorilor, doamne fereste, dar scara valorilor era gresita.”

    Te intreb si io, ca nu ma doare gura: tu vorbesti din auzite? Ca io iti spun din traite treaba aia cu libertatea

  63. victime colaterale. revolutionarii au un scop si mijloacele prin care-l vor atinge sunt irelevante.

  64. mercu says:

    Neata. Sa ne rugam sa nu fie cum a fost la noi in ’89. Prea multe sacrificii umane pentru nimic. A plecat unu a venit altul. Cel putin inca o generatie va trebui sa treaca pana sa ne detasam de virusul numit comunism. Dumnezeu ajuta !

  65. Crisia says:

    Cel mai trist in tot ce se petrece acolo este ca, de aici cel putin, e vizibila zadarnicia revolutiei lor. Din pacate nu au sprijin. Si Europa si America isi au propriile si serioasele lor probleme de rezolvat, Moldova e ultimul lucru care-i intereseaza.
    Sunt intr-o pozitie mai ingrata decat a noastra, daca se poate asa ceva : la est ii asteapta mother Rusia cu bratele larg deschise, la vest se impiedica de noi. Ca din pacate se pare ca se impiedica.
    Decat sa tipe acum in strada si sa se expuna astfel pericolului de a fi perceputi ca o gasca de distrugatori (ajutati desigur si de provocatori, ca securitatea nu sta cu mainile-n san) poate ar fi fost mai indicat ca inainte de alegeri sa sustina opozitia in a destupa capul oamenilor cum e bine sa voteze. Drept dovada ca s-a miscat totusi ceva: comunistii nu mai au majoritatea absoluta, deci nu mai au siguranta de a alege singuri presedintele.

  66. horea says:

    @Crisia
    multi ar lupta si multi lupta
    trist e ca nici ei nu stiu ce vor

  67. Crisia says:

    @horea foarte adevarat!

  68. kingsnake says:

    Deja simt ca ma enervez. Sacrificiile umane nu au fost degeaba, datorita lor avem dreptul acum sa ne urlam parerile. Si chiar sa ne urlam blazarea si ratarea. Altfel am fi avut dreptul sa vorbim in punga !!!

  69. Mia says:

    @ Sburlea- avand in vedere ca tu probabil ai trait treaba cu libertatea mai mult decat mine, iti dau dreptate.

  70. kingsnake says:

    Ce usor e sa arunci cu noroi peste cadavre, daca nu-i cineva drag tie de mortul ala nu-ti pasa, ba poate chiar mortul ala e de vina pentru tot ce ti se intampla.

  71. Eu says:

    kingsnake says:
    April 9th, 2009 at 10:54 am

    Deja simt ca ma enervez. Sacrificiile umane nu au fost degeaba, datorita lor avem dreptul acum sa ne urlam parerile. Si chiar sa ne urlam blazarea si ratarea. Altfel am fi avut dreptul sa vorbim in punga !!!
    Amin.

  72. sburlea says:

    :) Apreciez eleganta, Mia

  73. Venny says:

    Buna ziua natiune!
    E foarte trist ce se intampla in Republica Moldova. Prea multa violenta. De ce trebuie sa obtii libertatea prin varsare de sange? Pentru ca asa s-a realizat in trecut.
    Dono, GURA MAMII LOR DE IDIOTI CE INSTIGA LA VIOLENTA. Aceeasi golani, care pe stadioanele din Romania, devasteaza si se bat cu fortele de ordine. Acele persoane care nu stiu altceva decat injurii, pumni, scuipat si nimic mai mult.

  74. Mia says:

    Asa este, Horea, si din pacate triumful binelui asupra raului este un motiv ce se regaseste doar in basme.

  75. Venny says:

    horea says:
    April 9th, 2009 at 10:28 am

    Mia, stiu despre ce vorbesti
    inainte de a ajunge la medicina am facut liceul militar, si crede-ma ca intr-o institutie militara se pune accent pe psihologia maselor…si sunt de acord cu tine dar cu completarea ca vocea grupului, exista si in grupul “bun” si in grupul”rau”

    Horea, eu te intreb acum cine are dreptul sa defineasca binele si raul in afara de Dumnezeu. Acele persoane care care isi intind degetul aratator spre cineva si eticheteaza ca fiind bun sau rau, trebuie pedepsite.

  76. Bogdan says:

    Buna Dono,

    Intr-adevar este trist ce se intampla in Moldova, dar toate actiunile de tipul asta sunt triste pana se ajunge la un rezultat, de preferat cel dorit. Spiritul de turma este prezent peste tot, si intotdeauna cei in uniforma vor fi considerati ca fiind dusmanul la prima vedere, reprezentatnti ai regimului pe care vrei sa-l schimbi. In astfel de situatii nimeni nu sta intai sa rationeze “daca am o problema ei sunt cei la care apelez, ei nu sunt decat angajati sau sunt obligati sa faca asta”.

  77. Mia says:

    VENNY, parerea mea este ca legile societatii delimiteaza oarecum binele de rau. Nu sunt de acord cu violenta niciuneia dintre parti fata de cealalta, fiecare are anumite motive ce stau in spatele faptelor. Diferenta dintre bine si rau e o chestiune de perspectiva oricum… nu intram in discutii despre religie ca ne certam pana maine. :)

  78. malpraxis says:

    e intradevar efectul de turma dar macar este pentru o cauza nobila adica aceea de a scapa de comunisti.ideea e ca si acolo ca si la noi in 89 sunt persoane dubioase care participa si incidata lumea.mai sunt si militienii in civili care incita si ei sau bat tinerii care protesteaza pasnic. fiecare cu parerea lui, eu zic ca e bine ce se intampla acolo adica ca vor sa scape de comunisti. app nicio revolutie nu are numai parti bune dar stii ce “exista ceva mai greu de indurat decat frigul, foamea si intunericul, e rusinea fata de propria lasitate.” poate ca oamenii (tinerii) aia s-au saturat sa fie lasi.

  79. Mia says:

    Oare esti las daca nu vrei sa-ti lasi copii orfani?

  80. Anna says:

    Da esti las!Iti raspunde una din orfanii aia din ’89.

  81. kingsnake says:

    E alegerea fiecaruia ce e dispus sa sacrifice si pentru ce. Pe de alta parte daca tu nu esti dispus sa te sacrifici cred ca nu prea e ok sa-l numesti pe cel ce se sacrifica inconstient.

    Esti o persoana responsabila daca iti lasi copiii sa creasca intr-o societate care le-ar curma orice urma de personalitate si libertate ?

  82. dono says:

    Bun venit, Anna. Imi pare rau.

    Bun venit si tie, Bogdan.

  83. Eu says:

    AnnaSi mie imi pare rau.Tot respectul pentru tine.Eu unu’ sunt onorat sa te cunosc.

  84. Venny says:

    Mia,
    Acea multime s-a saturat sa traiasca in saracie, izolati de UE. Singura lor solutie este sa lucreze acolo sau in Romania. Nu au posibilitatea ca noi romanii sa plece in Anglia, Franta, Germania etc. pentru a castiga un ban cinstit. Din acest motiv au apelat la violenta.
    Voronin, pe alta parte, e un bolsevic tampit, cu mainile tremurand de la vodka, care se foloseste de fortele de ordine, pentru a-si salva curul, atat din fata multimii, cat si de mai marii lui de la Moscova. Nu se poate prezenta acolo si sa le spuna? -Aaa, stiti, aaa, am pierdut puterea.
    Dar cum spunea si Dono, partea cea mai trista, sunt acele persoane prinse la mijloc, pompieri, forte de ordine. Oameni care poate in sufletul lor le dau dreptate multimii, dar trebuie sa-si faca datoria pentru ca de acolo vin banii pentru familii sau ii paste Curtea Martiala.

  85. Anna says:

    Multumesc Dono,mie imi pare rau ca a fost nevoie de mai mult de un an si de un astfel de post pentru a comenta.

  86. CARMEN says:

    @Mia, intreaba-i pe copii lui Gheorghe Lala.

    Conclozie personala. In Moldova exista ceva urme de democratie. Daca nu exista vedeam tancuri pe strazi din primele ore ale manifestatiei.

  87. Mia says:

    Am lansat o intrebare, nu o afirmatie. Parerile sunt impartite.

  88. Venny says:

    Carmen, poate uiti ca si Rusia, de cand nu mai este imperiu, si-a schimbat stilul. Acum se aseaza la masa negocierilor, fara sa trimita tancurile in strada, sunt rezervati in declaratii.
    In trecut rusii stiau un singur tip de politica: Ori faci ca noi, ori intram peste voi.

  89. Mia says:

    Rusii stiu vodka si pistolul.

  90. CARMEN says:

    Venny, acu’ au alt sistem: nu faci ca noi, ramai fara gaze.

  91. Marlo says:

    Dono a scris:
    Gura mamii lor de “revolutii”, gura mamii lui de spirit de turma…

    A spune că subscriu e understatement-ul anului. Dar…

    Subscriu.

  92. Anna says:

    Mia de acord ai lansat o intrebare.Afirmatia am facut-o eu.

  93. Venny says:

    Din pacate Romania este legata de maini si de picioare de catre UE. Republica Moldova a fost o parte din Romania mare. Si sunt sigur ca sunt foarte multe persoane atat in Romania cat si in Basarabia care vor sa uneasca cele doua teritorii, dar UE vrea ca acea zona sa fie independenta si neintegrata. Zona gri, zona tampon, intre UE si Rusia. Nu vor sa-i aiba pe rusi in coasta lor.

  94. Mia says:

    Anna, si mie-mi pare rau.

  95. Anna, bine ai venit! simte-te ca acasa! :) Vezi ca mai pe seara facem reuniune si luam cina! Avem si ceva dulve preparat de sburlea :P

  96. Mia says:

    De ce nu, Venny? Am inteles ca rusii au invatat sa negocieze…s-au facut baieti buni. :P

  97. Mia says:

    Croco, ce avem la cina? Sovietici si vodka?

  98. Mia, venim cu propuneri si vedem ce meniu iese castigator :P eu as manca niste paste carbonara, desi nu prea sunt recomandate seara

  99. Eu says:

    Alooo,iar o dati pe mincare?

  100. Mia says:

    Nu se tinea post in preajma sarbatorilor? Ati cumparat miel?

  101. Mia says:

    EU, eu tac imediat. In 2 minute ma duc la masa si nu am sa mai vb despre mancare pana diseara cand astept retete de prajituri.

  102. CARMEN says:

    Io bag sama ca sunteti masochisti. Care n-a mancat azi doo degete sus \/

  103. Venny says:

    MIA, rusii su s-au facut baieti buni, sunt mai perversi ca niciodata. Ce am vrut eu sa spun ete ca nu e nici o urma de democratie in Republica Moldova. E o alta forma de comunism. Finul meu e basarabean si mi-a povestit foarte multe despre viata de acolo. Fiul lui Voronin controleaza toate bancile. Nu exista concurenta. El stabileste conditiile de creditare. Ai senzatia ca acest lucru face parte din democratie?

  104. Venny says:

    E la fel ca pe timpul lui Ceausescu, cand exista doar C.E.C.-ul.

  105. CARMEN says:

    Venny, imi retrag cuvintele.

  106. Venny says:

    Asta ca sa nu mai spun ca mama lui e plecata ilegal (adica cu calauza noaptea) in Italia de 5 ani, nu a putut veni la nunta lui, nu s-au vazut de atunci, iar tatal lui si cu sora sunt in Balti. El e in Romania. De cand a inceput nebunia asta, nu poate sa-i contacteze. Retelele de telefonie mobila sunt bruiate, sau ce dracu le-au facut. Nu stie nimic de ei.

  107. Venny, da’ ce de informatii stii

  108. Venny says:

    ASTA DA DEMOCRATIE. Traiasca Voronin 1000 de ani in dosul bisericii!

  109. nu mai zic nimic, e Venny nervos rau

  110. Venny says:

    Nu sunt nervos Cro-coditza. Pur si simplu nu imi place ce se intampla acolo. Nu sunt independenti, sunt controlati din umbra de Moscova.
    Poate va iesi ceva bun din asta, pentru ca altfel tot ce s-a intamplat zilele astea, inclusiv moartea acelei femei, vor fi in zadar.

  111. CARMEN says:

    Venny, nu vreau sa te supar dar ma indoiesc ca scape de controlul moscovit. Ca sa se intample asta trebuie sa-i ia cineva sub aripa protectoare. Si NATO nu cred ca are de gand……….

  112. Eu says:

    Venny, dar era cineva care credea cu adevarat ca nu sunt controlati de Moscova? Sau ca rusii vor renunta la Moldova?

  113. Venny says:

    Nici NATO si nici UE. Asta este, dar mai suparatoare sunt declaratiile politicienilor romani in frunte cu Boc, care promit ca-i vor ajuta, ca sunt proiecte pentru ei. Ce a facut Romania pentru ei? Nimic. I-au lasat in gura lupilor pardon, rusilor. Si sa nu uitam ca multe personalitati vin din Basarabia si se considera romani. Stela Popescu, Zdub si Zdob si O-zone sunt doar cateva exemple.

  114. Eu says:

    Venny, nu ca le iau apararea alor nostri , dar citi dintre moldoveni se consdera cu adevarat romani, si citi rusi sau moldoveni?

  115. Venny says:

    Eu atat mai spun

    Nationala s-a-nfundat,
    Piti e un ratat,
    Mafia s-a dezvoltat,
    De coruptie nu am scapat,
    Gigi este arestat,
    Basarabia s-a revoltat,
    Nimic nu s-a schimbat,
    Traim intr-o lume de cacat. :(

    V-am lasat si v-am pupat
    La treaba am plecat. :D

  116. Bogdan says:

    Venny fara suparare, dar dragoste cu sila nu se poate. Intr-adevar populatia, sau marea majoritate a ei, isi doreste unirea cu Romania, dar atata timp cat politicienii striga sus si tare ca Moldova nu vrea asta, si ca Romania face si drege, nu avem ce face. Deh, am vrut in Europa, jucam dupa regulile lor…

  117. Venny says:

    Asa e Bogdan. Iar UE ne indoapa cu rebuturile lor. Aveau nevoie de o noua piata de desfacere.
    BTW, am fost mereu in Europa, nu am plecat nicaieri, doar ca Europa nu a avut nevoie de noi pana acum.

  118. Venny says:

    Muncim cu drag şi spor
    Pentru a nostru viitor
    Viitor negru şi urât
    Şi conduşi de oameni cu rât.

    Basarabia s-a revoltat
    Vorodnic s-a-nfuriat
    Pe ambasador l-a expulzat
    România a acuzat.

    România e perversă
    Şi cu gâtul în lesă
    Lesă ţinută de UE
    Să le dăm la mUiE. :x (MUIE= Marea Uniune de Integrare Europeana)
    :D

  119. Eu says:

    Mai oameni buni, stiti cum vad eu treaba asta cu UE, cu NATO? Aia sunt mari si tari, noi suntem vai de capul nostru.Normal ca aia ne-au primit pentru ca aveau ei in primul rind interes, nu pentru ochii nostri frumosi.Acuma depinde numai si numai de noi sa ne ridicam si sa schimbam parerea lor despre noi.

  120. Sadd says:

    dar daca aia care erau in masina incepeau sa traga cu tunul cu apa dupa ei…cand un pericol(presupus)se apropie..incerci sa-l distrugi…

  121. Bogdan says:

    Normal ca ne-au primit ca aveau interes, asa cum si noi am vrut sa intram tot din interes, ca daca nu aveam nevoie de nimic de la ei ne vedeam de treaba noastra…

  122. Anastasia says:

    Sa stiti fratilor ca toti 8 ani de conducere comunista libertatea omului din Moldova a fot rapita toate posturile democratice au trecut prin priza lui voronin asa ca dati-va seama la ce dispeare a fost adusa societatea dupa scrutin…indignarea n-are margine. Nu accept actele de vandalism care s-au petrecut , insa tot ce se intimpla are o motivatie …Va doresc sa nu ajungeti in ghearele comunismului!Sintem o tara cu regim de dictatura in masca democratica cel putin asa zice domnul presedinde ca sustine o politica comunista cu interese democratice i-mi vine sa :D

  123. malpraxis says:

    @venny, tare ultima parte din poezie. tu ai scris-o??

  124. maria says:

    @Mia: stiu ca sunt ca musca in lapte, dar vroiam doar sa-ti spun ca orice roman e liber sa lucreze unde vrea, iar anagajatorul(strain) nu trebuie sa intervina niciunde(asta poate doar in romania:D),face acelasi lucru ca si pentru unul de-al lui,sunt foarte bine organizati… el doar te scapa pe tine de hartogaraie si se ocupa de toate actele necesare la locul de munca…acte insemnand 2-3 hartii :D

  125. marius vl says:

    violenta este ultima solutie a incompetentului…acei tineri spp -isti inainte de a suferi au platit spagi grele pt a ajunge in functiile respective…..nu v-as dori sa va interogheze un asa tanar nevinovat eu am fost patit in1989…..

  126. rox says:

    avem la conducere de la revolutie si pana n prezent numa lingai si pupincuristi, de ce va asteptati la ceva bun???

    noi (masele), suntem deja blazate, probabil ca peste 50 de ani mai facem o revoultie sa scapam de “democratie”.

    Despre Moldova, no comment, un sfert is basarabeanca si nu ma incalzeste cu nimic da nici nu ma lasa rece, sunt alte jocuri aici , suntem extrem de mici ca sa mai conteze.

  127. Mia says:

    Dar ce mai faceti, oameni buni? Unde ati disparut?

  128. Eu says:

    Muncim , Mia :P

  129. horea says:

    numai ce am terminat de mancat…. ;)

  130. Eu says:

    Sa-ti fie de bine Horea.Asa e in viata, unii muncesc , altii halesc :P

  131. macke says:

    sunteti lasi moldovenilor. in timisoara cand a inceput revolutia am sarit pe tot ce misca…voi aveti ceva retineri…oare de ce?

  132. aA says:

    salutare,ca bine zici Eu…si unii se plang tot timpul :lol:

  133. macke says:

    in 1987 am fost in chisinau si pe care il intrebai daca vb rom spunea ca nu…acum toti sunt romani…chiar si ileana lazariuc. doar guvernul are nevoie de voi…NOI NU!!!!!

  134. Eu says:

    Salutare aA -ule.Asta e, fiecare cu ce stie sa faca :P

  135. macke says:

    eu le doresc la moldoveni succes in ceea ce vor sa faca dar din cate am vazut ei fac o revolutie foarte zambareata…adica ei ies pe strada ca sa nu stea in casa. in Romania la rev a iesit toata tara…la ei au iesit doar niste tineri din chisinau si pana la urma au lasat-o moarta si ei

  136. ddunia says:

    Spiritul de turma, masa, este un fenomen fascinant!!!
    Iar oamenii aia care arunca cu pietre, DE CE arunca cu pietre? Cauza nu mai este importanta?

  137. horea says:

    poi cei care halesc…au muncit pana acum..toate la timpul lor :)
    va doresc si voua pofta mare!

  138. Eu says:

    Lamurire : a nu se intelege ca unii nu stiu decit sa manince, sau altii sa munceasca, sau altii sa se plinga.:D

  139. dono says:

    Si io pe aici, mai putin insa ca “afectiunea” mea a intr-o noua faza. Faza eliminatorie, sper…

    Macke, mie-mi suna totusi bine chestia aia cu “Fara violenta”. E preferabil asa, nu crezi? Bun venit.

    Bun venit si Marius VL, maria si Anastasia!

  140. horea says:

    @DDunia…exact asta spuneam undeva mai sus legat de spiritul de turma…se pierde esenta…dar pt multi asta nu mai conteaza…atat cat pot sa se afirme…e mult mai usor sa strigi sau sa arunci cu pietre din multime..dar cati au atata sange in oo sa iasa in fata…sa strige tare…nu ascuns in spatele cuiva?!

  141. sburlea says:

    Macke, Macke…

  142. horea says:

    Dono, s-ar putea ca faza eliminatorie sa nu aiba loc acum…s-ar putea doar sa se calmeze durerile…oricum iti doresc numai bine
    :)

  143. Pacat de ce se intampla acolo. Dar oamenii au ajuns la limita rabdarii. Sub Voronin s-a ajuns la o saracie lucie in Republica Moldova. Ceva trebuie sa se schimbe. Sa vedem ce-o face Uniunea Europeana…

  144. iona says:

    Hai Dono, ca aproape mi-au dat lacrimile….si acum sa fim seriosi. Nu poti face revolutie, nu poti da jos comunismul cu diplomatie si eleganta. Trebuie sa existe victime colaterale pt a amplifica valtoare, pentru a speria conducerea, pentru a distruge orice ar putea ajuta dusmanul. Daca am fi gandit ca tine, revolutia din 89 nu ar fi avut nici un efect. Am fost in mijlocul actiunii atunci si stiu ce inseamna sa te zbati pentru ceva, sa vezi cum iti sunt impuscati prieteni si loviti de “ajutoare”. Ai fost in 89 in buricu Bucurestiului?Ai fost in Timisoara? nu cred, pentru ca altfel nu ai fi vorbit asa. Ma dezamagesti.

  145. ddunia says:

    @Horea
    Nu toti sunt familiari cu revolta neviolenta a lui Gandhi. Uneori nici nu o vad posibila, violenta reprezentand ea insasi un pol din aprecierea pacifismului.

  146. sburlea says:

    Buna seara!
    La buna vedere!
    :)

  147. Carmen says:

    Buei, voi ati plecat sa-l cautatzi pe iepurashu’ de pasti?

  148. greg says:

    buna seara
    inca nu sunt la curent cu ce se intampla in Moldova, dar sper sa o faca mai bine decat noi “revolutia”

  149. Eu says:

    Buna seara.Dono, cum te mai simti?

  150. gaben.ro says:

    Salutare la toata lumea.
    Dono. Povestea pe care ai descris-o are intotdeauna 2 variante. Daca ar povesti cineva din tabara rasculatilor si ei ar fi luat-o pe coaja ar fi fost alta poveste. Daca scutierii care au iesit spasiti din cladirea parlamentului ar fi fost mai multi, acum am fi povestit despre saracii revolutionari si spatele lor cocosat de bastoane. In istorie nu exista bun sau rau. Exista invinsi sau invingatori. Si fiecare are povestea lui…

  151. zaraza says:

    am si eu 2 colege de facultate basarabence care au plecat acasa sa sprijine “revolutia” si erau foarte indignate ca Romania nu face nimic sa ajute Republica Moldova, uitand ca mai ieri spuneau ca la ei tinerii vorbesc mai mult intre ei in rusa, ca le e rusine sa vorbeasca in romana ( si totusi fac studii in Romania)

  152. greg says:

    “Din pacate, cred ca gresesti fundamental. Societatea nu e o notiune abstracta. E un cumul de indivizi, atitudini, vise, trairi, samd. Dincolo de orice paralele, de orice comparatie, de lamentatie, indivizii din Moldova, atatia cati sint, sint de apreciat doar pentru ca au un tel comun. Ca au dreptate, ca nu au, ca le va fi bine ori ba, ca vor reusi au ba astea sint chestiuni care pot fi discutate luni intregi.

    Pentru mine, un singur lucru e cert – au avut puterea de a iesi in strada si e a-si striga nemultumirile. La ora asta, ma tem ca noi nu mai sintem in stare de asa ceva”
    aici sunt perfect de acord cu Sburlea
    entuziasmul meu si rabdarea au ajuns la limite acum 4 ani

  153. Ada says:

    Buna seara!
    Sa stiti ca v-am urmarit toata ziua… ma abtin de la comentarii, pentru ca nu stiu detalii prea multe… sunt atenta la voi!

    Dono, sanatate multa!

    Greg, esti ok? S-a facut bilantul final al cutremurului? :(

  154. greg says:

    Ada: sunt OK :)
    Sunt peste 280 de morti,inca mai continua cautarile

  155. Eu says:

    Buna seara Ada.Salut Greg.E bine ca esti bine.Scuze ca sunt offtopic, dar nu inteleg cum au putut sa fie rase atitea sate si orase, iar sute de oameni sa moara.

  156. greg says:

    Eu : casele din centrul istoric sunt multe construite din piatra
    cutremurul a fost la 3 dimineata

  157. Eu says:

    Inteleg.Din pacate, cutremur noaptea inseamna mult mai multe victime.

  158. sburlea says:

    Cardinale, scufia, testing – testing

    Buna seara!

  159. cosmina says:

    Unchiul meu a fost ranit in revolutia din ’89.Impuscat de 2 ori dar,din fericire unul din gloante doar l-a zgariat (la tampla).Nu cred ca ar trebui sa vorbesc eu,care nici macar nu eram nascuta atunci si nu stiu ce si cum s-a intamplat decat din auzite(si sunt atatea variante..),dar nu-l consider las ca si-a lasat mama plangand acasa(copii nu avea,dar tot despre familie este vorba).Poate gresesc,poate gandesc asa doar pt ca este din familia mea.Dar eu le sunt recunoscatoare celor de atunci,morti,raniti sau sanatosi.
    Este intr-adevar trist ce se intampla in Molodva.Dar vad ca ies din ce in ce mai putini in strada si se duce si sansa asta..
    Recunosc ca habar nu am de comunism,politica,revolutii etc :D deci scuzati daca zic ceva gresit.
    Noapte buna!

  160. sburlea says:

    Cosmina, unde fugi? Si mai ales, cum sa-ti ceri scuze ca ai o parere? Stai aci cu noi si hai sa povetim! Personal, ma bucur enorm ca esti unul din acei oameni care le sint recunoscatori celor din 89. Cu atat mai mult cu cat o si spui cu voce tare ;)

  161. cosmina says:

    Nu fug,doar va urmaresc(de cateva luni :D ) doar ca nu vreau sa spun ceva gresit,sau sa judec pe cineva..avand in vedere ca nu am trait vremurile alea :D

  162. sburlea says:

    Cosmina, nu ai cum sa spui ceva gresit, zau. Gresit e doar a taci atunci cand ai ceva de spus, atat ;) Iar asta cu traitul vremurilor, nu e corecta. Nici eu nu am fost contemporan cu Titulescu, dar asta nu ma impiedica sa am o parere, nu?

  163. Ele says:

    “Bombing for peace is like fucking for virginity. “

  164. Ada says:

    Cosmina, sper ca iti place ce urmaresti la noi, sa stii ca esti binevenita sa spui ce vrei tu on sau off topic! :) … asa ca, de ce sa nu fii si tu “gunoiera” ?! ;)

  165. cosmina says:

    Da,ai dreptate..dar nah sa nu fiu eu “aia care vorbeste fara sa stie” sau ceva de genul ..

  166. Asterix says:

    sburlea says:
    April 9th, 2009 at 9:48 pm

    Cardinale, scufia, testing – testing

    Buna seara!

    Verde Imparat, doi-zece, doi-zece, receptie!
    Acum am sosit de la sapa, vorbim peste 20 de minute.

    Va foarte salut!

  167. cosmina says:

    mersi mersi :D
    normal ca-mi place,de multe ori imi faceti ziua,si voi si dono

  168. greg says:

    “contemporan cu Titulescu” :)
    daca nu as fi vazut pozele ,as fi crezut ca ati fost priteni =)))))

  169. sburlea says:

    Cosmina, subscriu la spusele Adei :)

    Cardinale Mitz (von) ‘os, te asteptam sa ne mai miauni ceva :lol:

  170. sburlea says:

    Sa traiesti, Greg! S-a intors parul? :lol:

  171. greg says:

    bine ai venit Cosmina

  172. cosmina says:

    multumesc :)

  173. greg says:

    o fotografie de cand eram tinar si chipes :)

  174. Ada says:

    Dragii mei gunoieri, va urez noapte buna si spor la crosetat! :)
    Sa speram ca maine auzim vesti mai bune si despre Moldova si despre sanatatea lui Dono! :)

  175. gogo says:

    Asa-i cand frustrarile ies la iveala. Au suferit prea mult incat aruncatul cu pietre este ca in mitul biblic al scaparii de rau prin omorarea cu pietre. Cred ca ne intoarcem in era primitiva.

  176. Monique says:

    Buna seara, lume!

  177. greg says:

    buna seara Monique

  178. Monique says:

    slabuta miscarea in seara asta…unde e toate lumile? :D

  179. marmotica says:

    Buna seara!
    Noapte buna celor care au plecat la nani.
    Abia acum am reusit sa citesc ce ati scris azi,m-am pus la curent cu tot ce ati crosetat,dar sa vedem daca mai am cu cine sa discut pe aci..

  180. sburlea says:

    mor-mor-mor-mor

  181. sburlea says:

    Zise Chiu, urmat de Vai :lol:

  182. Monique says:

    Holla Marmo si sburlea!

  183. marmotica says:

    Bineinteles ca avem si destule dulciuri,sburlea nu ne lasa la greu..
    helou monique:*
    Sburlea ursii iti transmit multa sanatate :) )

  184. sburlea says:

    Unde imi transmit, Marmo? =))))

  185. marmotica says:

    Vai ce era sa spun ..
    (ma abtin ca ma ia gura pe dinainte)
    Mi-e foameeee :D
    Mai oameni buni azi mi-a placut ce discutii ai avut,mi-a placut implicarea voastra..

  186. Asterix says:

    Am terminat de citit. Eram hotarat sa scriu si eu aproape o nuvela, dar doua lucruri mi-au blocat cei doi neuroni disponibili:

    In martie 1989 s-au ridicat moldovenii si au cerut limba romana ca limba oficiala si scrierea latina. Noi faceam temenele lui nea Nicu, chiar si la Timisoara, domnu’ macke. Ma intreb unde erau timisorenii aia cand s-au ridicat minerii in Valea Jiului sau cei din Brasov? Putem spune ca ati fost/am fost lasi cu totii? “ sunteti lasi moldovenilor. in timisoara cand a inceput revolutia am sarit pe tot ce misca…voi aveti ceva retineri…oare de ce?”

    Mia, Mia… , am inceput sa scriu de mai multe ori si am sters de fiecare data deoarece nu pot scrie cu adevarat ceea ce gandesc la “Oare esti las daca nu vrei sa-ti lasi copii orfani?” , dar nu ma pot abtine sa nu spun macar atat: gospodina!

    Marule intreg, STIMA!

  187. Monique says:

    sburlea,ma doare stomacu` de mor…da` un tort d`ala pt ursuleti tot as manca :D

  188. sburlea says:

    Of, of Monique! Ce patisi? Iar te deocheasi? :lol:

  189. Monique says:

    Bai frate…m-am abtinut toata ziua sa comentez ceva vis a vis de revolutia din Romania…da` se zice ca nu e bine sa te abtii,asa ca zic,nah :P
    Cand a inceput balamucul in Bucuresti,mama s-a imbracat si mi-a zis ca ea pleaca acolo si sa stau cuminte in casa,orice s-ar intampla.Copil fiind,mi s-a facut frica si i-am zis sa nu plece ca poate moare si eu ce ma fac singura?La care mama,s-a uitat la mine si mi-a zis cu lacrimi in ochi ca daca moare,moare cu inima impacata ca a incercat sa-mi ofere libertatea si poate un viitor mai bun.Ca a reusit sau nu…ramane la aprecierea noastra.Eu zic ca da.Chiar daca atunci,cu mintea mea de copil nu am inteles de ce era mai important sa fie acolo decat sa stea cu mine acasa…

  190. Monique says:

    M-am deocheat la stomac..da` rau de tot :lol:

  191. Asterix says:

    Monique, sunt un cumul de factori ca s-a ajuns unde s-a ajuns ulterior. Ca am avut nenorocul sa apara Zambaretul Ilici care si-a protejat fostii si actualii colegi de echipa si a inchis ochii la jaful pe care l-au facut si de acolo a aparut bulgarele care continua si astazi sa se rostogoleasca. De ce a aparut Ilici? Pentru ca asa erau vremurile si lumea nu era citita “politic”. A aparut Tzapul, fara comentarii. Acum il avem pe marinelu Basexu care continua politica de gasca inceputa de zambaretul. Macar asta ne mai da si niste circ cand se apuca sa danseze pe terasa la Neptun. Ce artistic da el cu palma in podea.
    Oare va aparea vreo organizatie sau un partid care sa vrea sa faca ceva si pentru tara asta? Daca va aparea cati dintre noi se vor inregimenta si vor pune umarul si cati vor sta intr-un fotoliu si vor bombani ca nu-i nimic bun?

  192. sburlea says:

    Asterix, io’s nostalgic, inca. Traiesc epoca romantica, am mai spus-o, nu e prima oara cand discutam asta p’aci. Oricand, dar oricand m-as ridica din fotoliu. Si nu ca sa ma inregimentez ci ca sa provoc o aparitie de gen

  193. Asterix says:

    Te astept la scara, hai!

  194. sburlea says:

    Hai! Plecam la Chisinau?

  195. Asterix says:

    Doar daca trecem prin Ua’cab ;)

  196. sburlea says:

    Pai ce, vrei sa ma mariti? :lol:

  197. Asterix says:

    Pai in spatele fiecarui om puternic sta cate o Elena :)

  198. marmotica says:

    SUntem campioni la bombanit,comentam ca nu suntem buni de nimic,ne plangem mereu,insa putini sunt dispusi sa se implice cu adevarat si sa duca pana la capat :)

    Nu pot sa imi dau si eu prea mult cu parerea,pentru ca nu am apucat sa ma informez prea bine..

  199. marmotica says:

    Faci nunta Sburlea? :) )))))
    Asterix cata dreptate :P

  200. Asterix says:

    Bineinteles, Marmotico, bineinteles… Intotdeauna am dreptate :lol:

  201. Ele says:

    Vrea cineva sa stea in fata mea? :lol:

  202. marmotica says:

    Hehe,acum hai sa nu ne intindem cu gluma Asterix :lol:

  203. sburlea says:

    Ele, vrei sa ne dezvalui ceva? =))))))))))))))))))))))))))))))

  204. marmotica says:

    (ce kinky suna)

  205. Asterix says:

    Am inteles, am plecat sa ma culc.
    Somn usor!

  206. sburlea says:

    Si ca sa ma explic, ma gandeam ca vrei sa stea cineva, cu spatele la tine. Hmmmmmmm =))))))

  207. sburlea says:

    Cardinale, de ce dormi asa devreme? Te pregatesti de slujba? :lol:

  208. Ele says:

    :) ))))))

    Nu stiu la ce te gandesti tu, eu doar ziceam ca ma cheama Elena :lol:

  209. sburlea says:

    Ufffff, bine ca zisesi, fato :lol:

  210. Ele says:

    :lol:

    Mai tine si cateodata una din fete in fata si una in spate cand facem dansul “fetelor de la Fantana” :D .

  211. Ele says:

    Fantana din curtea mea nu aia de pe Str. Garii Obor :P

  212. sburlea says:

    =))))

  213. greg says:

    Sburlea : cand puneti in picioare organizatia ,vin si eu acasa sa pun umaru’

  214. sburlea says:

    Greg, tu o sa conduci miscarea din Italia ;) Aci te asteptam oricum :)

  215. Ele says:

    Va culcarati? Unde e avantul patriotic de mai devreme?

  216. greg says:

    va doresc noapte buna

  217. Ele says:

    Somn usor Greg :)

  218. marmotica says:

    Somn usor Greg si Asterix!
    Noapte buna tuturor va spun,ma cheama ursii la somn :P
    (sper ca asterix nu s-a dus la somn din cauza a ce am spus :( )

  219. CARMEN says:

    Buna dimineatza!
    E gata cafeauaaaaaaaaaaa.
    Ziua se anunta vag ploioasa, da’ n-a zis nimeni ca o sa fie frig (inca).
    PS, Baaaaaaaaaaa, e vineri!

  220. 1Q Aurel says:

    Buna dimineata Carmen.E gata “cafiaua”(cu lapte);poftiti de serviti!

  221. LavyCald says:

    Buna dimineata!

    Tiii, ce mult dormii! ;-)
    Carmen, multam de cafä ! Numa’ bunä-i.
    :-)

    Dono, sänätos-voinic ?

    Celor care vor “lipsi” in weekend si sunt catolici:SÄRBÄTORI FERICITE!!!

    Zi frumoasä tuturor-dragilor-Gunoierilor!

    (färä pagina aia,na! cä intrai la moderare ;-) )

  222. Eu says:

    Buna dimineata.
    Dono, cum te mai simti?
    Cosmina, iti spun si eu bun venit.Ca si in cazul Annei, ma simt onorat sa te cunosc.
    Hai sa avem o zi faina.
    E vineriiiiiiiiiiiiiiiii.

  223. Eu says:

    Sburlea, deci zici ca te mariti? Sper ca suntem invitati, sau macar noste poze sa ne pui.Tare mult mi-as dori sa te vad in rochie de mireasa. :lol:

  224. aA says:

    buna dimineata! ce zi superba si azi!

  225. 1Q Aurel says:

    Gata,m-am hotarat.Cel mai frumos anotimp este PRIMAVARAAAAAAA!!!!

  226. dono says:

    Buna dimineata! Spre iesire, deci spre bine, deocamdata fiind mai rau. Pentru ca toate lucrurile bune se nasc prin durere :)

  227. 1Q Aurel says:

    Oau , n-as vrea sa fiu in locu tau!

  228. Venny says:

    Buna dimineata natiune!
    Dono, eliminare usoara si fara pietre de acum inainte. Nu vezi ce fac pietrele in Rep. Moldova? :D

  229. Eu says:

    Dono, “nastere” usoara.Fa-te bine mai repede ca ai bolit destul.

  230. aA says:

    dono,inca un pic de rabdare.tinem pumnii!

  231. Mia says:

    Asterix, multumesc. Tu sa fii sanatos.

  232. horea says:

    neata lumeee!

  233. Venny says:

    Si un rachiu sa va treaca greata. :D
    Doar daca ati chefuit ieri-noapte.

  234. si daca n-am chefuit? :P

  235. Monique says:

    Neata!
    Va trezirati?Eu nu prea…si mai mi-e si rau pe deasupra…ce zi minunata!

  236. Monique, oi fi deocheata :)
    Sa ma apuc sa-ti zic de deochi? :P

    P.S. Neatza si sper ca o sa iti revii

  237. Eu says:

    Monique, e dimineata, ti-e rau… Ai ceva de marturisit? Avem motiv de baut? :D

  238. Monique says:

    Nu sunt bre deocheata…ma doare scarba asta de stomac…
    De deochi stie numai sburlea :D

  239. Monique says:

    Eu,ar fi bine sa-mi fie rau de la ceva licori bahice…da` din pacate e doar gastrita care cred ca o coteste usor spre ulcer :evil:

  240. Monique says:

    aaa…stai ca acu` am citit mai bine ce ai vrut sa zici…am zis eu ca nu m-am trezit inca :D
    NU…nu exista motive de baut,am inchis fabrica :lol:

  241. Eu says:

    Aoleu, si ai trimis in somaj atitia oameni? Bine, pe de alta partea te inteleg.E criza, comenzi mai putine…

  242. Monique says:

    :lol:
    Ma descurc eu si astia doi angajati de-i am…

  243. Eu says:

    Ei sunt agajatii sau tu? :P

  244. Monique says:

    Io nu sunt angajat…sunt negru pe plantatie.E o diferenta,totusi :lol:

  245. Eu says:

    :lol: Corect.
    PS: S-a dat pagina.

  246. Anastasia says:

    http://voceabasarabiei.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1612&Itemid=533

    pentru cei ce nu sau informat ascultati o analiza a cazului .

  247. solo says:

    dono, sunt de acord cu ce spui, insa nu esti aici sa TRAIESTI ce se intampla, uite ce fac, de partea cealalta, politistii cu cei ce protesteaza pasnic – http://www.youtube.com/watch?v=bGo61r5suGc&feature=channel_page

  248. Anastasia says:

    solo eu sint de partea cealalta si sa stii ca ma doare sufletul…

  249. Mihai says:

    Sincer te credeam putin mai sobru, mai serios un pic, nu sa te apleci dupa orice prin mizeria internetului. Unde iti e demnitatea cand pui un post pe prima pagina a unui blog cat de cat cu renume niste maimutoaie pe care le foloseste toata lumea. Nici eu nu le prea folosesc, recunosc, dar nici nu ma gandesc sa le dau cea mai mica importanta atat timp cat sunt mii de probleme cu mult mai importante. Sau daca vrei ca cititorii blogului sa fie cat mai multi incompetenti si din toate categoriile. Eu zic ca e mult si de proasta calitate strica.
    Parerea ta care e?

  250. dono says:

    Mihai, te referi la postul celalalt. E o campanie publicitara, platita. Vrand nevrand, banii fac parte din viata noastra. Am ales sa particip, al ales sa castig un ban. Incercand sa o prezint in asa fel incat sa fie simpatica. Sa ai si ce citi. Asta nu inseamna ca nu “ma aplec” si asupra problemelor serioase. Citeste blogul. Vei gasi si ceea ce cauti. Iti respect parerea, respecta-mi alegerea si munca.

    Bun venit.

  251. Olga says:

    mda….. majoritatea dintre cei care au fost acolo si au spart au fost provocatori… dar oricum, DISTRUGAND VEI PUTEA RECONSTRUI! este parerea mea, nu cred ca acei baieti au spart degeaba… ei mie mi-au demonstrat ca totusi le pasa… REALITATEA ACOLO E CU TOTUL ALTA…. cred c anici nu mai are rost sa zic ceva… e tara mea si e groaznic ce se intampla. O sa-i plang pe acei baieti care au fost omorati in bataie in subsolurile comuniste, o sa-i plang dar o sa-i consider EROI!

  252. [...] Comment! Un articol extrem de bine scris legat de revolutia din Moldova;  sa nu va asteptati insa sa vi se vorbeasca despre lucrurile prin care trec revolutionarii. Dono scrie despre militarii sau pompierii care, citez:  <<Fara voia lor sint “aia rai”. Sint oamenii tiranului, dictatorului, comunistului. Nu mai sint prieteni, frati, logodnici, parinti. Sint aia rai. Si drept pedeapsa sint scuipati in fata, loviti, scuturile le sint smulse, uniformele rupte.>> Asta deoarece << Atacatorii sint manati de spiritul de turma. Nu mai rationeaza. Nu-si dau seama ca cei aflati in fata lor, in acea masina rosie, sint cei pe care-i suna prima oara atunci cand le arde casa, grajdul, mama, bunica. Nu-si dau seama ca amaratii aia din fata lor au intrat de sute de ori in foc ca sa salveze vieti. Nu-si dau seama ca baietii aia au acasa parinti care-i asteapta. Sau copii mici. Nu-si dau seama ca nici macar acum, in zilele ”revolutiei”, nu sint acolo pentru a-i lovi. Ci pentru a interveni daca ceva scapa de sub control. Pentru a-si pune din nou in pericol viata.>> Articolul il gasiti in intregime aici. [...]

Top Articole

Top Comentatori