Mesaje pentru necunoscutiContacteaza-maAboneaza-te

Un oras halucinant

Posted in De toate, pentru toti on January 5th, 2009 | 328 comments

Trebuie sa povestim un pic despre treaba asta cu drogurile perfect legale. Din Amsterdam. Bate-ma, omoara-ma, dar mi se pare ca-i mai bine la noi, unde nu le poti lua chiar ca pe franzela, la orice colt de strada. Parerea mea.

Unii veti spune ca-i mult mai bine asa. Ca-consumatorii pot consuma marfa controlata ce nu le pune viata in pericol. Cumparata frumusel de la cafenea. Coffeshop, de fapt. Nu de la cine stie ce traficant dubios si periculos. Ca statul face bani frumosi din impozitarea acestei industrii. Ca nu infloreste specula. Ca nu se imbogatesc toti dealerii ilegali. Ca mai bine fumeaza o iarba cinstita decat sa si-o traga in vena. Asta daca tot vor sa se drogheze. Ca marihuana nu-i mai periculoasa decat banalul tutun. Sau decat beutura consumata in exces. Poate de-aia facuta din pufoaica sau electrozi.

Cu toate astea nu sint pentru legalizarea consumului de droguri usoare. Nu ma intrebati daca am fumat, nu o sa va spun. De intrat am intrat in coffeshopuri. Si ce am vazut acolo? Vai si amar. Pustani care nu cred ca aveau 16 ani dar aveau infipta in gura o tigara de grosimea mainii lor. Ce le atarna nesigur sub tuleiele mustacioarei. Cu ochii semideschisi si total inexpresivi trageau cu pofta din ”petarda” respectiva. Tacand. Printre ei se agitau “servitoarele” cafenelei respective. Tinerele cu gesturi nefiresti si uitatura dusa. Presupun ca au creierii varza de la inhalatul zilnic al fumului. Vorbesc molcolm, te privesc alunecos, calca usor necontrolat.

In vitrine mari de sticla ai oferta insitutiei. Marihuana cu tunun la pretul modic de 6 euro. La aceiasi bani poti lua hasis amestecat cu tutun. Astea-s cele mai slabe. Pentru incepatori sau turisti dornici de senzatii tari. Cu cat marfa e mai tare cu atat pretul creste. Vezi in pliculete transparente tot felul de prafuri, pudre, ierburi, cu nume exotice sau violente. Varful de gama (vazut de mine) era un smoc de ceva pretentios numit Zero-Zero. Si-a cumparat o duduie ce-mi venea pana la umar, in timp ce io ma holbam profan in vitrina. Era o copila, mi-a venit sa-i dau o acadea. Dar m-as fi transformat in nenea cu bomboanele. M-am uitat la ea, m-am gandit ca Zero ii va fi gandirea in curand.

M-am tras de langa vitrina si m-am speriat. O negresa trupesa vehicula spre mine extrem de agresiv. Cred ca avea vreo 17 ani si 150 de kile. Ma intrebam ce rinichii mei are cu mine. M-am uitat in spate, poate avea treaba cu altcineva. Nu era nimeni. Apoi am iesit din raza ei vizuala. Si am realizat ca ea se certa cu niste personaje imaginare. Era lovita extrem de puternic in moalele capului ei purtator de bucle negre. Trecea de la furie la veselie. Se certa sau radea. Sau dansa.

Un tanar si o tanara incercau sa se ridice de la masa. Nu puteau. El a scos o manusa din maneca gecii. Au intceput sa rada necontrolat, am crezut ca se sufoca. Ea a scos un fular. O noua criza de ras i-a inundat. Erau in spasme. Le-a trebuit ceva minute bune sa poate pleca, zguduindu-se de ras.

Imi roteam ochii prin incapere si nu-mi venea sa cred. Veseli artificial sau apatici, crizati sau batuti in cap, toti trageau din tigari cu miros dulceag inecator. Dar nici afara nu-i cu mult mai bine. Miroase a marihuana peste tot. Si te trezesti ca “tulburatii” se iau din senin de tine. Da, ni s-a intamplat. Daca nu le raspunzi devin violenti. Un tanar s-a luat de niste politisti. Urla la ei, le facea internationalul semn “muie, ma”, politistii nimic. Chiar si atunci cand respectivul a inceput sa le dea cu palma in capota masinii s-au multumit doar sa coboare la el si sa-l trimita la plimbare. Daca respectivul facea asta in Romania era pe loc incatusat si dus la sectie. Acolo nu.

Un alt degustator fuma linistit un joint in fata aeroportului. Si in fata altor politisti. Nu vedea baietul la doi pasi in fata lui. Parea intr-o alta lume. Murdar, ponosit, cu juvite de-alea jamaicane impletite, tragea cu sarg din pocnitoare. Ii ajungea. De altceva nu avea nevoie. Nici in lumea noastra si nici in a lui. Probabil nici de la viitor nu asteapta prea multe. Doar un joint-doua. Si atat.

Deci, dragii meii, ma cac pe ele libertati ale consumului, un oras cu atatia ochi dusi pe apa Sambetei, (sau a Amstelului) nu am mai vazut. Si sper sa nici nu mai vad.

Vizitat de 4843 ori, 1 in cursul zilei de azi
  1. catalin says:

    orice lucru e bun atata timp cat e cu masura, restul e istorie. La multi ani dragilor!

  2. Mariana says:

    Buna dimineata,Dono!
    O minuscula observatie:daca nu ne spui de-ai incercat sau nu,e limpede atunci ;) ;) numa’ sa nu te obisnuiesti! :(

  3. 1Q Aurel says:

    Buna dimineata si…, fara droguri.

  4. dono says:

    Buna dimineata!

    Mariana, nu trage concluzii pripite ;)

  5. SadaK says:

    In concluzie nu ai ramas asa de impresionat, sau asa mi se pare mie ?

  6. Mariana says:

    Doamne fereste!
    Pastrez si vreau sa sfarsesc avand mentalitatea romanului,a sateanului cu principii -ancestrale-considerate de unii,da’ sanatoase! :)
    Tot ce nu mi-e familiar mi-e strain de-a dreptu’…in acest caz,dusman! :)

    Se spune ca Tara lalelelor va fi prima ce va disparea sub valurile nemiloase…stiintific,posibil…
    Dar…dar..si cele scrise mai sus de Dono pot fi un motiv in plus! :)
    Voi ce ziceti? :)

  7. Mariana says:

    Eu credeam ca-s singura acu’pe plantatie :)
    Da uite ca lume se aduna usor.

    Buna dimi!Saptamana buna,inceput de an in maxima forma! :) :)

  8. mia says:

    buna dimineata!..bine ai venit dono!..o zi excelenta! :)

  9. mia says:

    ..si LA MULTI ANI!..:)

  10. LavyCald says:

    Buna dimineata!
    ;-) Dono, bine ca ai ochii limpezi! Si mintea!
    Daca zici au ba, de-ai incercat sau nu, e treaba matale.Oricum, cred eu, depinde de cat timp ai stat in Coffeshop. 8-O ;-) :-P
    E luni!!! RE-venire usoara la scärbici, va doresc!

  11. uana says:

    dono, sunt de acord cu tine.
    ce e prea mult (sau ce e aproape gratis si legal) strica.

  12. Follenvie says:

    legal sau ilegal tot se va consuma si in romanica ..

  13. dono says:

    La multi ani, Catalin!

    Sadak, impresionant e orasul. Nu si oamenii.

    Multumesc, Mia, la fel si tie!

    uana, am ochi ca-caprioara ce bea apa rece de izvor ;)

    Follenvie, si din pacate tot se va muri in Romania.

  14. KingSnake says:

    Cred ca indiferent ca e vorba de droguri usoare, bautura sau tigari, important e sa nu inceapa sa-ti domine mintea. Si la fel de important e sa nu-ti distrugi sanatatea pentru oricare din astea.

  15. aA says:

    morning!
    parca viata nu e chiar asa de neagra sa am nevoie s-o colorez…
    hai sa aveti o zi faina,usoara si calduroasa :)

  16. LavyCald says:

    ;-) :-P:lol:
    Lavy, “am ochi ca-caprioara ce bea apa rece de izvor “! … ,sau ?

  17. LavyCald says:

    aA: Zi bunä si tie! :-)

  18. aA says:

    multu lavy,azi pauza la babutze?

  19. alina says:

    Buna dimineata! Clar fara droguri!Nu as vrea sa am mintea in 7 directii.

  20. carmen says:

    Neata!
    Mda…La un moment dat devine trist.

  21. dono says:

    Sau mult prea vesel :) Problema e ca veselia e artificiala.

  22. Hmm..am fost prima oara in Octombrie,iar pe 15 martie plecam iar. Ma mananca degetele sa scriu despre orasul asta pentru ca l-am perceput ca unul dinttre cele mai interesante…..nu vorbesc numai despre droguri.E un oras care se muleaza pe absolut tot…poate facem un skandenberg in idei sa imi lasi posibilittea sa mai sterg din imaginea de depravare pe care i-ai desenat-o…:)

  23. just_me says:

    Am reusit sa ma intristez in bloggul tau, Dono.
    Sunt foarte de acord cu tine,dar cred ca intr-un final va fi peste tot ca in Olanda-droguri la cofetarie. Si stii ce-i mai rau? Ca se vor droga aia care n-au facut-o pana acum,nu le-au avut la indemana sau pur si simplu le-a fost teama.Este prea dureroasa realitatea care ne bate la usa. Macar sa n-apuc zilele alea.

  24. just_me says:

    Mariana, din tot articolul ala, pe tine te intereseaza daca a tras vre-un fum Dono? patetic.

  25. sburlea says:

    Buna dimineata!

    Stire din Romanica: “La Deva, o sama de calatori au cumparat bilete pentru vagonul nr 6, la acceleratul de Bucuresti. Ajunsi pe peron, acestia au constatat ca trenul avea doar 5 vagoane” :D

    Aici nu se pastileaza nimeni si tot e distractiv :D

  26. Mariana says:

    @sburlea- :) :)

    Sa-ti fie inima precum cuvintele tale! :)

  27. Wilma says:

    Dono… eu zic ca fumatul asta a revolutionat putin lumea. Gandeste-te la anii 60, la revolutia sexuala, la artistii care s-au nascut atunci… toti au fost fumati.
    E mai putin daunator decat tutunul sau alcoolul. Asta iar o stim cu totii. Dar sa ramana in continuare asa? Sa faca niste copii inchisoare pentru 2 jointuri? Si aia care au pile si bani, traficantii… sa ramana nepedepsiti? Sa se faca niste bani (foarte multi) pe spatele unor consumatori mici? Bine, stiu si ca acei bani nu se fac cu droguri usoare… Dar daca aceste droguri usoare ar fi legale, nu cred ca s-ar mai apela la drogurile cu adevarat periculoase (sau poate doar intr-o masura mult mai mica).
    Nu cred ca e usor sa te exprimi in cazul acestei probleme, mai ales daca iei in calcul toate variabilele. Nu am fost in Amsterdam, dar am auzit si eu multe povesti despre oamenii cu ochii rosii. Nu mi-ar placea sa ajungem la fel. Insa nici situatia in care suntem acum nu e cea mai buna.

  28. Alex says:

    neatza!
    dono, din pacate te razvratesti impotriva unor lucruri pe care nu le poti controla…consumi degeaba nervi si energie ;)

    a, LA MULTI ANI!

  29. Rush says:

    Neaţa! Mă cac şi eu pe legalizarea drogurilor. Şi a prostituţiei, dacă tot a venit vorba. Există motive întemeiate pentru care unele activităţi sunt ilegale. Dacă, aşa cum zice Dono, consumul de droguri uşoare nu e mai grav decât consumul EXCESIV de alcool, asta nu mă linişteşte deloc. Şi ce principiu e ăsta: măcar poţi cumpăra marfă curată care nu-ţi pune viaţa în pericol? Drogurile alea curate şi necontrafăcute exact asta fac. Îţi pun viaţa, bunăstarea, sănătatea şi statutul social în pericol.

    Faptul că sunt mulţi care doresc legalizarea nu este un motiv. Cu toţii vrem să-l ucidem pe vecinul ăla gălăgios şi nesimţit (cel puţin metaforic, deşi uneori cam întrece măsura…) Dacă am legaliza uciderea vecinilor, am putea găsi de cumpărat produse care curăţă sângele fără să atace tenul, nu? Şi de ce să prospere toţi dubioşii când pot să apelez la un ucigaş profesionist acreditat şi impozitat de stat?

    E bine aşa? Sunt convins că există prin puşcării o mulţime de lume care ar fi întru totul de acord. Exact la fel cum sunt mulţi oameni care vor să se drogheze, sau să meargă la prostituate. Orice activitate ilegală s-ar putea face mai bine, mai simplu şi mai igienic dacă ar fi legală. Dar nu e.

  30. nina says:

    Buna dimineata si nu va certati :)
    Eu sunt deja la munca si am nevoie de o tigara ( dar eu nu fumez).
    Vezi Dono, totul e din cauza ta :D

  31. WaTzaP says:

    decat sa fie toti gunoierii prieteni buni cu Saniuta..mai bine un joint in buze.

    decat sa-mi futa o sticla in cap, mai bine o bricheta

  32. neata neinFUMuratilor!

    io-s pro legalizarea MJ dar numai pe baza de buletin (si nu asa cum se face la tigari si alcool)

  33. dono says:

    Sper ca nimeni nu se cearta ci doar dezbate subiectul :)

  34. just_me says:

    Cearta vine de la diavol, bataia e rupta din rai.asa ca… :lol:

  35. Rush says:

    @Wilma: Prefer să facă puştii închisoare pentru două jointuri. Pentru unii asta e o motivaţie suficientă ca să se lase. Sau să nu se apuce. Dacă puştiul ăla ar fi copilul meu, aş prefera să-l ştiu închis pentru câteva săptămâni (luni) într-un centru de detenţie decât blocat pe viaţă între dependenţă şi clinici de dezintoxicare.

  36. dono says:

    CUMPARILUZII, chiar te rog. Si bun venit!

  37. just_me says:

    Subscriu Rush!
    Problema e ca si prin centrele ale de detentie ajung drogurile. Atunci ce mai poti face?

  38. Zappy says:

    Neata si de la mine… nici eu nu sunt pro legalizat… dar ma rog, asa o data la Amsterdam merita sa mergi… e ca o mica incursiune in “the forbidden kingdom” :) )

  39. BUN ARTICOL !

    Un an bun, Dono ! :D

    Si voua, Gunoierilor ! :mrgreen:

  40. deocamdata porcariile astea sunt ca fructul interzis si oricum, daca vrei sa-ti cumperi, gasesti de unde…pe riscul fiecaruia

  41. Mariana says:

    @WATZAP- “deacat sa fie toti gunoierii…”
    de unde-ai scos-o si pe asta?ce saniuta,ce prietenie am oare cu ea?

  42. dragos says:

    Neatza all! Dono, mai bine vedeai scheveningen, delf si inca alte multe orase din olanda nu amsterdamul…olandezii nici nu vor sa auda de amsterdam desi acesta este un fel de las vegas pentru bugetul lor…

  43. dono says:

    Neata Zappy, Tovarase, Pisico, Dragos! Am vrut sa vedem si alte orase dar…lenea…curiozitatea…putinele zile…ne-au tintuit acolo.

  44. Nu sunt adeptul alergarii ca la curse prin 7 orase in 3 zile. Imi place sa stau 4-5 zile MINIM intr-un oras precum Amsterdamul.

  45. am fost la amsterdam vara acum cativa ani

    imi placea ca toti turistii erau despuiati, in tricouri si papuci iar bastinasii in bocanci

    am intrat in coffeeshop doar sa fac poza la meniu

    ce m-a amuzat foarte tare: mergeam pe o straduta, stanga-dreapta se simtea miros de MJ, 2 baieti se sarutau pe o banca iar militia a amendat un baiat care mergea pe bicicleta si nu pe langa ea, asa cum trebuia de fapt.

  46. dono says:

    Cu siguranta mi-ar fi placut mult mai mult pe o vreme mai calduroasa, cu soarele in ochi.

  47. @ pisica ->
    Deci militia isi face datoria prompt ! :lol:

  48. sburlea says:

    Si daca tot s-a incins treaba p-aci, de dragul discutiei spun si eu fo’ doua vorbe in legatura cu “mult-dezbatutul subiect”. Iar de data asta voi fi extrem de slobod la gura

    Spre deosebire de Rush, eu ma fut in ele de droguri. Si de libertati de genul asta… Oricum ar fi, de oriunde ar incepe, totul se sfarseste la fel, de fiecare data – in pamant! E doar o chestiune de timp.

    Aveam un prieten extrem, extrem de bun. A inceput sa mearga spre “in pamant” fumand asa, in joaca MJ… Dupa o vreme, nu mai era indeajuns… Si ete asa, usor, usor a inceput sa vanda TOT ce avea de pret prin casa sau prin parcare. Si avea TOT ce vroia el. L-am cules din parc, aproape in coma. Am stat saptamani intregi langa patul lui, la Victor Babes. Goneam traficantii de langa el, erau aia ca pe Magheru. Mi-am luat bataie de la ei, am dat spagi la doctori ca sa-l ajute si sa inchida rezerva, sa nu mai vina infectii aia. Am dat spaga la politie sa nu-mi ia nimeni gatul. L-am pus pe picioare.

    A fost ok vreo 3 luni, incepuse sa-si revina si cu mintea. Incepuse sa munceasca si sa-si refaca viata. Pana la un chef. In dimineata in care a murit, avea privirea tulbure, nu ma recunostea si vroia sa-mi vanda un ceas. L-am refuzat, m-am urcat in masina si am plecat la birou. El incerca sa vanda ceasul unui taximetrist pe care nu-l cunostea. Peste 3 ore m-a sunat fratele lui, murise. De disperare. Din lipsa de bani si de droguri. 180 KM/H intr-un stalp al Pasajului Marasesti.

    Deci, ma pis pe ele de droguri. Si ma fut in libertatile care-ti deschid drumul catre mormant!

  49. erminusha says:

    hop si eu cu buna ziua :)
    asta cu legalizarea drogurilor usoare…hmmm…nu-i vad rostul..adica daca nu e legal,asta ii impiedica pe cei ce “practica” deja?

  50. KingSnake says:

    @Rush: n-ai facut niciodata nici un lucru “interzis” ?

  51. Mariana says:

    Eu n-am fost in Olanda :(
    Da cand ma duc,am sa-mi fac aceeasi parere ca Dono? :?
    In mod sigur vin cu acelasi dezgust
    :(

  52. oana says:

    Buna dimineatza si La multi ani! Dono…la noi in Ro avem destule specimene deastea “drogate” de la mama lor care ne dau batai de cap…intra destui in categoria asta daramite sa dea frau liber drogurilor?? din pacate sunt persoane care cad prada acestor “tentatii” dar cu un pic de ajutor si ambitie zic eu ca se poate renunta..am tras concluzia asta pentru ca am reusit sa scap de tigari :D considerate a fi si ele un fel de drog….ma rog nu a durat foarte mult..3 ani si ceva…bine ca s-a terminat…O zi minunata!

  53. erminusha says:

    cunosc un..specimen de em care se ocupa cu mizerii de astea…
    si treaba merge cam asa: baiatu’ aterizeaza la multe petreceri..sipune punga cu “marfa” pe masa: Luati!Serviti!E “cadou” de la mine!
    si te bagi..ca te gandesti…e moca,incerc si eu,ce mi se poate intampla?
    si asa ajungi la mana lui…trist

  54. dono says:

    Sburlea, regret ca ai trecut prin alea. Stiu foarte bine despre ce vorbesti. La facultate am stat o perioada in camera cu unu’ care adormise cu capul pe resou. De drogat ce era nu a simtit nimic. L-a ridicat ma-sa. Nu mai avea piele pe juma de cap, doar o pojghita scarboasa.

  55. dono says:

    Mersi, oana, asisderea!

  56. Mariana says:

    @ermi-cum naiba creeaza dependenta?
    mi-am pus intrebarea cu ani in urma..
    Credeam ca de’ esti sanatos,n-ai depresii,puterea vointei,ambitia invinge!

  57. orice lucru care iti creeaza placere atrage dependenta.

    tutun, ciocolata, mancare, bani..daca iti place senzatia pe care ti-au provocat-o, vrei mai mult, mai mult, mai mult…

    @FYT – erau pe faza jemkerii. l-au ginit pe ala cu bicicleta si l-au scutit de 20 de euro.

  58. dragos says:

    mariana…depinde pe unde iti umbla piciorusele…si in amsterdam sunt o caruta de vizitat nu doar cafenele si cartierul rosu…eu iti recomand orasele de mai sus…uite din scheveningen: http://images.google.ro/images?q=scheveningen&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi

  59. just_me says:

    @King, nu exista persoane care sa nu fi facut lucruri interzise, dar nu prea merge sa compari “ceva interzis” care poate n-a provocat nimanui niciun rau, cu droguri. parerea mea.
    Drogurile iti fac tie rau si-apoi celor din jurul tau.

  60. KingSnake says:

    @Just: tigarile iti fac rau si celor din jurul tau. Alcoolul iti face rau tie si poate si celor din jurul tau daca ajungi sa-i iei la bataie sau sa-i omori.

  61. dragos says:

    just_me depin de de droguri, depinde de cum e construit fiecare om…de cat are vointa etc… eu am fumat MJ…rar…dar am facut-o…nu m-a tentat nimic altceva…si nici nu ma va tenta…si uite ca nu am nimic..dar sunt cazuri si cazuri…unele asa cum spunea si sburlea- am trecut si eu prin asa ceva, si il inteleg foarte bine – altele sunt oki…e adevarat, mai putine…

  62. sburlea says:

    Multam’ Dono! Si io regret! Din pacate, multe nu pot fi controlate in viata asta, iar pe unul din locurile fruntase se afla drogurile. Parerea mea! Tot din pacate, ceea ce am scris mai sus, a fost doar una din ocaziile in care m-am intersectat cu povestile astea lipsite de happy end.

    Poate ca din cauza asta sint atat de vehement. Si pentru ca mai stiu, de asemenea, ca mi-e o frica de ma cac pe mine. Mi-e frica de mine, sint un om slab!

  63. KingSnake says:

    Nu sunt pentru legalizarea drogurilor usoare in Romania pentru un simplu motiv: aici gasesti o multime de copii de 11-12-13 ani care fumeaza si beau. Si cu siguranta s-ar gasi o multime care sa se si drogheze daca ar fi legal. In rest, pentru cei cu mintea nu suficient de puternica uneori tentatia e mai mare cand e “interzis”. Iar povestile lui Dono si Sburlea sunt traite in conditiile in care e interzis.

  64. Mariana says:

    nu vreau sa comentez prea mult.
    si personal nu cred ca e vorba de o senzatie,o placere,atat timp cat stii
    ‘finalul’ :(
    de la tutun te poti abtine de vrei,de la dulciuri,mancare-nici nu incape vorba,e simplu-putina motivatie
    doar-insa am inteles ca drogul contine
    ??sau e chiar el dependenta in carne si oase…

  65. Mariana says:

    @king-asa se zice..tot ce e interzis,e tentant.

  66. sburlea says:

    Serpent, jur ca-mi las treaba deoparte numai de dragul discutiei ;)

    Pe de-o parte ai dreptate, cand vorbesti de “lucruri interzise”. Poate ca atunci, tentatia e mai mare, din nu stiu ce motiv, sa-l numim adrenalina. Te intreb insa daca tu crezi cu adevarat ca asta conteaza asa de mult pentru un om nu suficient de puternic?!?

  67. Mariana says:

    Slava Doamne,n-am nutrit tentatii! :)
    sper sa n-o faca nici copiii mei,prietenii mei dragi :)

  68. just_me says:

    King, nu m-am exprimat corect cand am zis “celor din jurul tau”. Sa-ti dau un exemplu mai concret:
    M-am gandit la fi’mea care acum are 9 ani si peste putin timp poate va fi si ea invitata la un cadou de genu…cum a descris ermi.Daca fi’mea ar ajunge o drogata(stil descris de Sburlea),STAREA IN CARE AR FI EA mi-ar face mie rau, nu mirosul hainelor ei.

    @Dragos, chiar daca sunt o femeie foarte puternica, n-am incercat niciodata nici macar marihuana. Asa ca nu pot sa fac diferente intre droguri. Pentru mine toate au acelasi rezultat.

  69. KingSnake says:

    @sburlea: nu cred ca e suficient sa fie “interzis”, asta e doar un motiv in plus. Mai trebuie sa existe si ocazia si probabil si anturajul ( “haide bah incearca, nu fi fraier, ca e doar asa de curiozitate, sa vezi ce misto e”).

  70. Cristi says:

    Totul tine de educatie. eu cunosc persoane care s-au nascut in Amsterdam si nu au fumat niciodata. problema la ei sunt turistii si emigrantii. In Amsterdam populatia bastinasa a devenit minoritara .

  71. asa e sarpe – anturajul te impinge la toate porcariile, dar numai daca esti slab.

  72. Rush says:

    KINGSNAKE says: @Rush: n-ai facut niciodata nici un lucru “interzis” ?

    Ba da, Şerpe, am făcut şi eu porcării cât vezi cu ochii, dar dintr-un motiv oarecare nu-mi place ideea să se joace un pitic cu foarfeca printre neuronii mei. Şi dacă am făcut chestii interzise, consider că am greşit eu şi că meritam să plătesc dacă aş fi fost prins, nu că ar fi trebuit permise pentru că aveam eu chef să le fac.

  73. KingSnake says:

    @just: exista in jur atat de multe tentatii legale care pot face rau, incat cred ca mai mult trebuie sa te bazezi pe tine in a o creste cu principii bune decat pe ce e legal si ce nu.

  74. dono says:

    Salut, Cristi, bun venit!

  75. dragos says:

    @just bine ai facut! ca nua i incercat…deh..pe mine m-a mancat undeva…dar dupa cum se pare….m-a mancat oki…se zice ca pe pisica a ucis-o curiozitatea…cred ca nu am fost pisica…:P

  76. normal – io-s pisica!
    tu esti dragos !!

  77. dragos says:

    @pisica :) ) deh…inseamna ca esti doar tubata nu si foarte curioasa..:P

  78. sburlea says:

    Serpent, in asemenea circumstante, cu riscul de a ma autoclasifica drept retrograd (asta in cazul in care libertatile de gen pot fi considerate o evolutie a societatii) nu pot privi lucrurile decat in alb si negru.

    Te rog sa ma crezi ca am avut parte atat de ocazii (nenumarate) cat si de anturajul “potrivit” unui mic joint. Dar mi-a fost frica, groaza! Ba’ chiar am avut parte si de domnite bine care nevinovat imi aduceau paharul cu bautura, pahar pe marginea caruia inca ramasese putin praf alb sau in care se vedea cum se dizolva… Nu stiu din ce cauza imi era teama: poate din cauza alor mei care imi impuiasera capul, poate din cauza celor traite, poate din cauza convingerilor mele, habar nu am!

    Cert e ca in situatii din astea, pretuiesc mult mai mult efectul decat cauzele. Iar efectul a fost cel care ma tine si acum departe!

  79. KingSnake says:

    @Rush: daca ar fi fost permise, le-ai mai fi facut pe toate ?

  80. Mariana says:

    @Dragos-bine-ai revenit printre noi! :)
    Acu-mi amintesc..pomeneai tu ceva de 5 ianuarie!
    Tre sa apara si Eu! :)

  81. just_me says:

    Dragos & pisica, sunteti fenomenali. :) )))

    @King, de acord cu tine, dar vin si te intreb:
    Cei care au incercat dar au avut puterea de a se opri- sau nu- la timp, au facut-o din cauza educatiei primite de la parinti?

  82. Rush says:

    Nu ştiu. Poate că nu. Dar cred că şi riscul m-a determinat să renunţ la timp la unele pe care le-aş fi făcut indiferent dacă erau interzise sau nu.

  83. Mariana says:

    @sb.poate,poate,poate si faptul(daca nu gresesc)ca ai niste ani-peste 35! :) si picioarele infipte bine-n pamant!
    poate deci,fi o explicatie!

  84. just_me says:

    (continuare)

    Pe vremea copilariei mele nici nu era vorba de asa ceva sau cel putin eu n-am vazut/auzit de droguri, deci nici parinti mei nu m-au educat in privinta lor. Dar mai tarziu am vazut efectul lor la “prieteni, cunostinte…” incat am zis: nu-mi trebuie. Mi-a fost de-ajuns ce am vazut.

  85. Mariana says:

    Erau cazuri si in anii copilariei noastre,putine,izolate,nemediatizate-daca pot zice asa! :)

    Prin 1984,un tanar,student la medicina in Iasi,familie f. buna,s-a aruncat din tren,drogat fiind :(
    A ‘inmarmurit’ o lume-ntreaga!

  86. KingSnake says:

    @sburlea: nu discutam daca merita sa o faci sau nu, pana la urma asta e alegerea fiecaruia (eu unul n-am incercat asta pana acum). De fapt nu m-a tentat niciodata nici sa fumez (singura data cand am incercat a fost dupa un colind, cand eram foarte beat si in bratele unor domnite, dar nici macar atunci n-am gasit o placere in asta) pentru ca imi era permis asta, ai mei amandoi fiind fumatori. Nu stiu nici pe viitor daca voi incerca vreodata. Cred ca da, cand voi ajunge in Amsterdam. Ma cred suficient de puternic mental incat sa-mi fie frica ca ar fi mai mult decat o incercare si atat. Si-n plus am atatea bucurii si fericire “naturala” de la viata incat sa n-am nevoie de substituenti. Eu faceam pe avocatul diavolului doar prin prisma faptul ca ceea ce e interzis nu inseamna ca nu se poate intampla. Dovada si povestea ta.

  87. KingSnake says:

    @just: pe undeva da, pentru ca educatia te ajuta si sa ai incredere in tine si sa te evaluezi. Si sa evaluezi riscurile si efectele posibile.

  88. Mariana says:

    @king-’in bratele unor domnite” :?
    nu te-aude nimeni :? :?

  89. dragos – am rezistat tentatiei pentru ca nu reprezenta o tentatie pentru mine.

    am cedat o singura data ca ‘studiu stiintific’ sa zic asa, pentru ca ma contrariau reactiile celor care trageau. n-am inteles mare lucru. n-am mai repetat experienta.

  90. KingSnake says:

    @just: eu n-am avut interzis la tigari si la bautura. Dar am fost invatat sa-mi asum efectele actiunilor mele si sa judec bine inainte. Iar atunci cand am venit prima oara beat turta acasa si mi-a fost rau, tata a oprit-o pe mama sa ma ajute in vreun fel si a zis astfel incat sa aud si eu “lasa-l sa vada si ce i se poate intampla rau”. Dar asta nu inseamna ca nu au fost cu ochii pe mine, just in case.

  91. just_me says:

    @King, pe undeva da. Daca copilul ar fi tot timpul cu tine-nu scoala, nu zie onomastice, nu joaca, nu…nu…-, ar fi numai greseala parintilor.
    Eu sper sa ma asculte numai pe mine, ca pana acum. :)

  92. just_me says:

    post 90 raspuns la post 86.

  93. dragos says:

    @mariana merci de primire
    @just si eu si pisica suntem fenomene mai bine …:))
    @pisica mai bine asa…ca altfel mergeai pe-unacoperis fierbinte :P

  94. Crina says:

    aici se tine cont putin si de educatie,dar decizia apartine persoanei care vrea sa se drogheze,ca doar nu o fi parintele cu el cind vrea sa se drogheze,multe persoane se drogheaza din cauza ca au multi bani,iar alti sunt prea suparati pe viata.Si eu am avut un var care lua droguri,dar cu greu a reusit sa scape

  95. sburlea says:

    @sb.poate,poate,poate si faptul(daca nu gresesc) ca ai niste ani-peste 35! si picioarele infipte bine-n pamant!

    Vezi tu, Mariana, aci te grabesti nitel! Nu am doar “niste” ani peste 35, sint 34 peste :D Pe de alta parte, sper sincer ca nu-s chiar cu picioarele infipte bine-n pamant. Ca s-ar chema altfel, nu? Si nici nu prea as putea scrie! :D

  96. aA says:

    si ce facem cand educatia nu mai conteaza in fata anturajului? fiica-mea a debutat intr-a noua si a inceput sa fumeze.nu vreau sa ma gandesc cum ar fi daca ar fi droguri la liber…poti sa alegi ce e bine si ce e rau cand esti suficient de matur.cand inca iti cauti drumul si personalitatea e cam greu.
    amsterdam-ul pe de alta parte are traditie.la noi ar fi ceva cu totul nou si cu atat mai interesant pt unii slabi,vb lui sburlea…sa speram ca vor ramane interzise in continuare.

  97. Mariana says:

    @Anca,asa e.Se fumeaza in’dusmanie’ :) la anii astia!E jale prin licee!……

  98. Mariana says:

    Sa-ti traiasca fata,Anca! Sa-i ai bucuria!!! :) :) :)

  99. Nu am rabdare sa citesc tot ce s-a scris, insa ce se intampla acolo era fenomenul copiilor scapati de acasa. Iti garantez ca majoritatea erau turisti, ce s-au dus in Amsterdam special cu scopul ala … Locuitorii Amsterdam-ului nu cred ca sunt atat de impresionati de aspectul legal, si il iau ca atare, si anume un lucru normal.

    Daca ar fi legal peste tot, iti garantez ca Amsterdam-ul nu ar mai avea aceeasi faima. Drept urmare nu confunda legalizarea la nivel global, cu o fateta a unei decizii de nisa.

  100. just_me says:

    aA says:
    January 5th, 2009 at 12:12 pm
    poti sa alegi ce e bine si ce e rau cand esti suficient de matur.cand inca iti cauti drumul si personalitatea e cam greu.

    Corect! Cat se poate de adevarat.

  101. dono says:

    ALA CARE ESTI, nu am facut o analiza si nici nu i-am judecat pe amsterdamezi. Am zugravit un tablou gasit de mine.

  102. Monique says:

    Am doi copii pe care incerc sa-i educ atat cat ma pricep eu de bine,sa le explic ce e bine si ce erau,insa de multe ori educatia pe care o primesti acasa pica in fata tentatiilor…am vazut o gramada de copii care s-au distrus si pe ei si pe parintii lor din cauza drogurilor…se pare ca anturajul este cel care influenteaza mai mult decat sfaturile parintilor.So..spun un NU hotarat legalizarii drogurilor!

  103. sburlea says:

    Ce mi se pare de-a dreptul dramatic este situatia unei familii al carei copil trage pe nas. Tatal l-ar ucide pe copil daca ar afla iar mama se da de ceasul mortii incercand sa raspunda la intrebarea: il las fara bani si-l vad cat ii e de rau? Sau fac io cumva sa gasesc niste bani ca sa-i iau copilului ce-i trebuie?!? Da’ merg eu la traficanti, sa ma stie pe mine, altfel imi jemaneste ala odrasla si ori il pune sa fure din casa ori de pe strada. Si atunci ajunge la puscarie. Asta chiar mi se pare crunt!

    Si asta, pentru ca in Romania, NU exista clinici de specialitate, nici personal autorizat. Dar exista toleranta ZERO fata de un om aflat in necaz. Intr-un fel, e ca la ruleta ruseasca.

  104. Mariana says:

    @Monique-sa te-ajute Cel de Sus sa-i cresti si sa-i feresti de tot ce-i murdar pe lumea asta! :) :)

  105. Monique says:

    sburlea,perfect de acord cu tine!Si ce mi se mai pare dramatic este faptul ca multi parinti,mult prea prinsi intre job si probleme cotidiene nu observa ce se intampla cu copilul lor,iar cand ajung sa-si dea seama..e de cele mai multe ori prea tarziu…

  106. sburlea says:

    Bag seama ca avea dreptate Asterix, esti bisericoasa :D Cred ca te muti in Bulgaria, soon. Iar acolo aia consuma excesiv doar castraveciori murati :D

  107. Monique says:

    @Mariana – sper din suflet sa ma ajute…merci:)

  108. castraveciori mici mici mici…inutili :) )

  109. sburlea says:

    Mici, mici da murati :D

  110. KingSnake says:

    Si alegerea anturajului cum se face ? Oare nu are o influenta destul de mare exemplul personal al parintilor si educatia ? In fond, cum stii sa-ti alegi prietenii ?

  111. nina says:

    @sburlea – ai dreptate. Mie mi-e groaza de asta. Am doua fete, sunt inca mici ( 9 ani) dar nici nu vreau sa ma gandesc ce-as face intr-o situatie de genul celei descrise de tine. Sa speram ca n-o sa fie cazul.

  112. sburlea says:

    Nina sa-ti traiasca si sa nu ai NICIODATA asemenea probleme. Io inca nu am copil insa ma gandesc serios sa-mi fac un abonament serios la o sala de tir :D Iar daca o sa fie fata, imi iau job permanent: bodyguard :D

  113. Mariana says:

    @king-eu spun ca are exemplul parintilor,educatia..Insa zic de acea
    ‘stofa’,alcatuire in parte,a fiecaruia dintre noi…
    O gena din arborele gen.contribuie la plamadirea caracterului….
    Am atat de multe exemple,nu intru insa in amanunte. Sunt copii care par predestinati unei slefuiri de mare
    arta (de-mi e permis) :) :)

  114. Joaninha says:

    Buna dimineata :D tuturor.
    Am citit ‘pe diagonala’ si cam aveti toti dreptate ( :D ) , insa dincolo de legal/ilegal ar trebui sa se puna mai mult problema pe ce faci daca ajungi asa? Sau copilul tau, iubitul tau, oricine. Ok, ai fost prost/slab, cum ai fost, dar cum iesi din asta ? Ca daca n-ai avut destula vointa sau minte incat sa nu te bagi in asa ceva, e destul de greu sa le ai ca sa iesi.
    Romania e vraiste la capitolul asta.

  115. sburlea says:

    Serpent, io vad ca-ti place la bara orizontala :D Aia la care stau avocatii, pana si aia ai diavolului :D

    Intrebarea adresata de tine imi pare ca seamana, intr-un fel, cu aia cu oul si gaina. Gen: omul strica societatea sau societatea il strica pe om. Sa luam exemplul unui copil nascut la marginea societatii. Intr-un anturaj dubios. Acolo el va invata ca e “bine sa furi”. In acest fel, vei avea bani fara prea mult efor. Iar oamenii’s prosti, nu-s uniti, deci scapi usor. Deci e bine. Iar aia e “societatea” copilului, grupul in care traieste, invata si se dezvolta

    Cu un pic de noroc, ajunge si la scoala. Acolo gaseste niste prieteni de joaca. Pe care ii place. Incepe sa-i auda vorbind. Aude altceva. Ii place. Si ii si alege de prieteni. Dar inca nu e matur si nu e in stare sa stie care “bine” e mai bun ;)

    Deci, cine pe cine strica/influenteaza? :D

  116. Monique says:

    @KINGSNAKE-Cunosc doi copii (frati) cu parintii medici,cu super educatie,cu exemple mai mult decat bune de urmat,dar,care totusi au luat-o razna amandoi…unul la 17 ani si celalalt pe la 14 ani…de aici vine si teama mea.Poate au gresit si parintii ca le-au dat prea multa libertate si prea multi bani pe mana…nu stiu ce sa zic…

  117. aA says:

    king-intrebarea e alta:ce alegi sa fii ca ei si integrat in marea turma,sau sa fii diferit si singur?
    astia inca necopti vor sa fie populari si daca se poate chiar in centrul atentiei(nu ca noi nu am vrea ;) )

  118. Mariana says:

    cum iti alegi prietenii?are legatura cu ce-am scris mai sus.
    Urmaresc doua domnisoare-15 ani,diferite ca si educatie,temperament,caracter,atitudine si mi-e simplu sa observ cum isi selecteaza prietenii,anturajul din clasa,cum receptioneaza mesajul educativ,cum selecteaza amicii on line!

  119. Mariana says:

    @JOAN. ‘NEATA! :)

  120. @dono – unde am afirmat eu ca ii judeci ? :D DAR ai afirmat ca nu esti de acord cu legalizarea. Raspunsul meu vizeaza strict afirmatia aia.

  121. KingSnake says:

    @sburlea: Da, imi place la bara orizontala, cand e mea.:lol:
    Din punctul de vedere al parintilor, copilul ala incalca principiile in care a fost educat, daca isi alege prietenii aia, nu ? Deci il “strica” anturajul si nu va fi niciodata un hot bun. Dar vorbim aici despre parinti din partea “luminata” a lumii, nu ? Gandeste-te putin in urma, pe ce principiii ti-ai ales prietenii din copilarie, pe ce principiu unul ti-era simpatic si altul antipatic. Dincolo de faptul ca vreunul avea colectia de Rahan sau video.

    @Monique: ce inseamna au luat-o razna ? Ce au facut ?

  122. nina says:

    @sburlea – sotul meu vrea sa-si ia mitraliera :D

  123. alegerea anturajului…hmm…daca ai avut nenorocul sa te nasti si sa traiesti printre drogati, mi-e teama ca iti vei gasi un anturaj de bun simt cu greu, pentru ca vei creste impartasind aceleasi conceptii.

    si aici ma refer si la cei care vand din casa pentru o doza si la cei care se plictisesc cu banii lui tati in buzunar.

    cin’ se aseamana se aduna..in cele mai multe cazuri.

  124. sburlea says:

    Cred ca intr-un fel, asta e doar unul din preturile platite de inconstienta noastra de a ne imagina ca aproape totul se invarte in jurul carierelor sau a “succesurilor” financiare – fericire, liniste, bunastare, educatie, etc

  125. jimmy says:

    La multi ani inca odata!
    Inainte sa citesc vreo postare din ultimele zile, o sa citesc alea aproape 1000 (o mie!!!) de comentarii dintr-un post precedent… 8-0

  126. sburlea says:

    Sa traiesti, Jimmy! Spor la citit ;)

  127. Mariana says:

    @sb.acolo e problema societatii stricate..a legilor prea blande in general..daca in anturajul sau dubios,la marginea soc.printre furaciosi,s-ar institui un ‘cutremur’
    sa faca ani grei de pedeapsa,chiar mic fiind ar face usor diferenta intre ..”bine”-le care-i mai “bun”.

  128. jimmy says:

    No, nu mi-o iesit emoticonu’ ala

  129. dono says:

    Salut, mai Jimmy, la multi ani!

  130. Joaninha says:

    @jimmy : cred ca se dace cu litera O, nu cu “zero”

  131. KingSnake says:

    @aA: pai daca vor sa fie populari nu e bine, ca fac diverse lucruri gresite pentru asta, daca nu vor sa fie populari poate sunt emo, iar nu e bine.
    Mi-aduc aminte cand eram in liceu ca se fuma si se bea pe rupte si-atunci. Droguri nu cred ca erau, desi unii mai apelau la bronz intr-o punga sau mai combinau vodka cu diverse pastile. Si un comportament de un anume fel iti asigura “intrarea in lume” altfel. Dar raportul intre cei “rai” si cei “buni” nu cred ca e atat de disproportionat. Din pacate cei “rai” sunt promovati mai mult in media. Stiu ca exista suficienti de mult “buni” incat nu cred ca alegerea unora de genul asta ca prieteni sa creeze senzatia de izolare.

  132. sburlea says:

    @Serpent

    E muuult prea mult de atunci :D Dar incerc sa-mi rascolesc amintirile. Cred ca nu aveam niste “principii” in copilarie. Imi placeau sau nu! De obicei imi placeau aia pe care-i puteam trosni… Aia care-mi furau galetusa si lopatica ma enervau maxim :D Desi mi se spunea ca-s copilasi buni. Io nu-i suportam si le dadeam cu nisip in ochi

    Daca vorbim de cum mi-am ales prietenii dupa majorat, asta e alta poveste ;) Oricum io cred ca-s norocos doar ca ei m-au ales si pe mine sa ma numeasca asa: prieten :D

  133. KingSnake says:

    sburlea says:
    January 5th, 2009 at 1:24 pm
    Cred ca intr-un fel, asta e doar unul din preturile platite de inconstienta noastra de a ne imagina ca aproape totul se invarte in jurul carierelor sau a “succesurilor” financiare – fericire, liniste, bunastare, educatie, etc
    ———–
    Chiar am aberat putin pe tema asta ieri, de fapt succesul financiar si bunastarea iti poate asigura linistea de a fi fericit atata timp cat nu devine o obsesie. De fapt si asta poate fi un drog aproape la fel de periculos.

  134. nicoleta says:

    sal donule sal gunoieri ma numesc nicoleta si sunt dependenta de tutun da am inceput prin primul an de facultate si sper sa ma las in curand am incercat si MJ ca na asa instinct de turma experienta m-a lasat cu o durere de cap ingrozitoare mai ceva ca atunci cand am dat 3 examene intr-o zi si un gust in gura de parca mestecasem rahat intr-un fel m-am simtit ca dupa o noapte crunta de betie cand nu mai stii pe ce lume esti dar repet experientele astea eu le-am avut la facultate in nici un caz nu asi vrea sa vad copii fumand chiar si tutun nu mai zic de Mary Jane sau band peste masura trist foarte trist in concluzie eu cred ca ti-ai argumentat extrem de bine opinia ta contra legalizarii mj-ului ce e mult strica asta ai vazut tu ps am prins si eu spilul la comentarii de acu cred ca o sa curga mai usor ma las si de timiditate odata cu tutunu
    l:P

  135. Joaninha says:

    Si pana la urma tot in primii 7 ani de viata se pun bazele educatiei si se formeaza individul. Mai departe are grija societatea de el.
    Se poate ca cei care au crescut avand totul, sa o ia razna din nevoia de razvratire impotriva parintilor, iar educatia “impecabila” primita sa fie asa doar in credinta parintilor lor.

  136. Mariana says:

    @king-subscriu.nimic mai adevarat.

  137. sburlea says:

    Ei uite ca am reusit sa ne punem de acord, intr-un final ;)

    Pe de alta parte, as vrea sa detaliezi putin referirea le emo :) )) Ce e rau in a fi emo? :) ))))

  138. Monique says:

    @KINGSNAKE – au inceput sa se drogheze..a inceput cel mare…si l-a imbarligat si pe frati-su…asa…ca sa nu-l toarne la parinti probabil…

  139. Mariana says:

    @JOAN.-’Razvratirea impotriva parintilor poate fi tradusa oarecum..
    din prea mult bine? :)

  140. Monique says:

    Noi,parintii,intotdeauna vom crede ca am facut tot ce se putea pt copiii nostri…dar,stim cu totii,ca mereu exista loc de mai bine:)

  141. gorette says:

    Eu zic sa nu amestecam capra cu varza.
    Faptul ca unii fumeaza nu face ca in situatii potrivnice sa ajunga cu seringa in vena (vezi afirmatia cu mai bine o iarba cinstita decat seringa… justificarile sunt altele). Aceasta legatura logica este putin eronata. Dimpotriva, orice fumator care se respecta cat de cat are foarte putine sanse sa ajunga vreodata consumator inrait de alte substante. Pur si simplu efectele cautate sunt diferite.
    De asemenea, este singurul “drog” din care nu se moare. Nu vrei sa stii care e incidenta mortilor din drogurile mai putin legale adica extasy, cocaina, heroina, LSD si alte bombe de genul.
    Nu va faceti idei, am lucrat in domeniu, din fericire nu la noi, ca sa am totusi ocazia sa privesc cu ochii deschisi fenomenul. Mentalitatea la noi e la pamant. La noi daca ai pus gura pe un joint esti gata, material de dezintoxicare cu seringa in vena. Am explicat mai sus de ce nu se intampla chestia asta.
    Ma rog, romanul in general comenteaza si tipa sus si tare dar omite sa spuna cat la suta din populatia adulta de la noi e dependenta de alcool, care eu sincer cred ca provoaca rataciri mult mai crunte si boli mult mai nasoale decat ocazionalul joint de relaxare from time to time. Macar fumatorii sunt pasnici, alcolicii sunt in majoritate violenti si distrugatori.
    Cineva mai sus a spus care e de fapt fenomenul de care vobeai la Amsterdam. Multi vin in acolo special de aia, ca sa se faca “praf”. Si sa se comporte ca niste rataciti. Se pare ca e kinda’ cool.
    Oricum depinde de fiecare cat de mult o ia razna si prin ce mijloace.
    Am cunoscut fumatori de iarba care fumeaza de mult timp, chiar foarte des si care sunt inteligenti, deloc intarziati si se uita normal la tine, depinde de fiecare cat de mult se lasa influentat de viciul sau.
    Eu cred ca olandezii au dreptate. Pana la urma e o optiune personala.
    Stiu ca o sa zici ca daca este o optiune personala de ce te afecteaza pe tine pe strada chestia asta (vezi exemplele din articolul tau), eu o sa replic spunandu-ti ca se mai intampla si de asemenea o sa te rog sa-mi arati tu un om in stare de ebritate care se poarta civilizat pe strada si nu se ia de politie, sau de vreo biata fata care se intampla sa treaca pe acolo. Ca la noi ii mai aresteaza, e adevarat, dar in majoritatea cazurilor asta nu se intampla, o sa-ti spuna: lasa ca este beat, nu stie ce face. Eu n-o sa inteleg niciodata de ce asta este scuzabil.

  142. aA says:

    sburlea -cum era cu lama???

  143. sburlea says:

    Buna Nicoleta! Eu sint sburlea, dependent de ras in hohote, puncte, virgule si enter-uri ;) Si-s mai senil de felul meu asa ca am sa te rog de la bun inceput sa nu te necajesti pe mine (is batran si tipicar :D )

  144. Joaninha says:

    @ mariana, monique : nu cred … cred mai degraba in “bine” facut cu forta, pentru ca asa considera parintii aia ca trebuie, “binele” lor personal canalizat in directia copilului, fara a incerca sa se muleze cumva pe caracterul lui, fara sa il asculte, ci mai mult sa ii impuna. Pana la urma, chiar si de tort te poti satura daca ti-e bagat pe gat cu forta.

  145. KingSnake says:

    Nu exista razvratire din prea mult bine, exista razvratire fata de prea multa supraveghere sau razvratire fata de prea putina supraveghere, adica ignorare. Si atunci copilul simte nevoia sa atraga atentia asupra lui. Facand ceva socant pentru parinti, de obicei. Nu faptul ca are iPhone si motocicleta si bani de buzunar multi la 16 ani il strica neaparat, ci mai curand faptul ca parintii cred ca asa se manifesta iubirea pentru copii.

  146. greg says:

    buna ziua oameni buni :)

  147. sburlea says:

    Jo – Vorbesti de tort, in general sau…? :D

  148. Mariana says:

    @sb.ma agat usor de intrebare fiindca ies si nu pot sa tac :)

    Nu detaliez,repet..dar e foarte rau..chiar posibila finalitate a imbratisarii acestui ‘concept’- moartea!
    Poate fi ceva mai rau?

    sau, mi-am amintit…MOARTEA E CEA MAI TARE CHESTIE,DE ACEEA E LASATA LA URMA! :( :( :( :(

  149. sburlea says:

    Opa! Ce faci irlandezule? :D Sal’tare!

  150. Mariana says:

    Cu acestea zise,va las dragilor-
    mai schimbati discutia in ceva colorat,dulce,roz,zambitor,frumos :)
    :) :) :) :)

  151. KingSnake says:

    @sburlea: tu nu te uiti la stiri ? emo sunt noii satanisti :) )))
    Daca stau sa ma gandesc bine, nu e rau sa fii emo, ca-s suficient de multi incat sa nu te simti singur si deci poti fi popular si prin urmare incetezi a fi emo, pentru ca exista cineva care sa te aprecieze. :lol:

  152. sburlea says:

    Mariana, tu vorbesti de emo? Sau iar imi doresti ceva de bine? :) ))))

  153. Joaninha says:

    @sb : vorbesc de tort din ala cu blat si crema, ca-s la munca si n-am voie sa am fantezii :lol:

  154. greg says:

    sburlea ;uite-ma din nou acasa ,incerc sa recuperez din din coment-uri

  155. Mariana says:

    @JOAN-am picat d’acord! :)
    ti se apleaca de prea mult belsug..in toate! :) :)

  156. sburlea says:

    Serpent – Rahat! Nu mai esti true :) )) Pana si iluzia asta mi-ai spulberat-o???? Ce sa fiu, ce sa fiu??? Stiu: ma fac BIS :D De la bisericos :D

  157. aA says:

    salutare greg,bine te-ai intors :)

  158. neata greg!

    nu da fumul spre noi ca noi incercam sa ne lasam!

  159. KingSnake says:

    @sburlea: fa-te olandez, e cool, ai vazut ce inalti sunt. :lol:

  160. Mariana says:

    @te salut,greg! :) :)
    @sb. chiar iti doresc binele,numa binele…esti cald,deosebit! :) :)

  161. sburlea vezi ca nu e ‘true’ e ‘tru’…clar nu esti emo!

  162. sburlea says:

    M-as face! Aia n-au perdele si nici gunoi, ca-l arunca direct in rau :) )) Da’ nu ma ajuta religia :) ))

  163. Joaninha says:

    Emo e noul punk, dar mai trist din cauza frezelor nashpa. :lol:

  164. sburlea says:

    Pisico, pai cum sa mai fiu? Nu-mi zise Serpent ca e prea tarziu? Incep sa-ncerc sa ies din intuneric :) ))

  165. Mariana says:

    va citesc pe seara,nu va certati! :( :( :)

  166. dono says:

    Un punct de vedere bine sustinut, gorette. Multumesc si bun venit!

  167. sburlea says:

    Mariana says:
    January 5th, 2009 at 1:51 pm
    …..
    @sb. chiar iti doresc binele,numa binele…esti cald,deosebit! :)

    Mariana, sint cald pe dreaq… E un frig la mine in birou de tremur ca varga :D

  168. Mariana says:

    @sb.emani caldura in preajma-ti,
    esti prietenul fiecaruia dintre noi..
    :) :) :) :) :)

  169. sburlea says:

    Mariana, zi drept, tie iti plac animalutele? Ieri vorbeai ceva de un vitelus, azi imi pare ca ma faci un fel de catelus :) )))))

    “esti prietenul fiecaruia dintre noi..”

  170. Joaninha says:

    @Mariana : atunci cum de n-a reusit sa incalzeasca biroul ala pana acum ? :lol:

  171. KingSnake says:

    @sburlea: Mariana tocmai ti-a urat posta placuta :lol:

  172. KingSnake says:

    sburlea says:
    January 5th, 2009 at 1:57 pm
    Mariana, zi drept, tie iti plac animalutele? Ieri vorbeai ceva de un vitelus, azi imi pare ca ma faci un fel de catelus :) )))))

    ———
    Ca sa fim on-topic, Mariana te considera un fel de joint. :) ))))

  173. …pe care nu-l vrea pentru ca o sa devina dependenta

  174. sburlea says:

    =))))) Imi dau imediat foc! Si ma trag pe nas! =))))))

  175. aA says:

    stati ca am pierdut firul! cine merge la o posta???

  176. Mariana says:

    @J.-Caldura lui o simt doar ceilalti,e sufleteasca si foarte puternica! :) :) :)

  177. aA says:

    pardon,fara “O”.nu stiu de unde a sarit ;)

  178. Mariana says:

    @king-acu’ esti rau :( :(
    pentru prima data! :(

  179. aA says:

    sburleo-da si spre mine ca am degetele inghetate,abia scriu :)

  180. sburlea says:

    Merg io la posta, aA :D Sint dependent de timbre :D

  181. Mariana says:

    acu’ chiar paaaa!
    o sa m-alunge Dono ca de az’ dimineata vb. fara conteneala.. :) :)

  182. dragos says:

    @sburlea ..nu stiam eu de ce vine miros de mj de la tine din birou…acum stiu..:))

  183. sburlea says:

    Da o nara incoa =)))

  184. sburlea says:

    Mariana, dar cum ti-ai dat seama? :D Mie nu mi s-a parut! Da’ e drept ca Dono e posibil sa aiba aceasta parere :D

  185. dragos, daca-ti spun ca am mai citit un ‘i’ intre mj si radeam ca tampita…ma crezi ? :D

  186. dragos says:

    nu dau nara…dar la un fum ma bag…numa de s-ar face cald…ce rime am..:))

  187. dragos says:

    @pisica daca spui matalutza te cred….eu rad de nu se poate…auzi mij…las ca apare papa..si se mij-este si sburlea din birou…

  188. Mariana says:

    Ma scuzati,Maria TA !
    Promit sa vb.mai putin…ca in realitate offline! :) :) :)
    Deci,gunoiEr sef,am discutat mai mult decat se putea! :( :( :( :(
    :)

  189. KingSnake says:

    @Mariana: e prima oara cand sunt rau ? Wow, nu stiu cum de s-a intamplat. Imi pare rau, de obicei sunt bland ca un sarpe. :lol:

  190. sburlea says:

    Mariana, cine e Maria Ta? Ca io unul nu ma pot imagina maria mea, patrupedul oricat de pastilat as fi :) ))))))

  191. Tetelu says:

    Off-topic :-) De fapt pe aici se discuta la liber oricum.
    Pentru pasionatii de “Kpra coo 3 iezi”, in limba engleza s-a atins perfectiunea, exista si un translator automat: http://ssshotaru.homestead.com/files/aolertranslator.html

  192. la mine aici a fost haos total

    citesc prima data : mij

    ma apuca rasul. razand sincer cu ochii mijiti, mai citesc o data : mij

    chioara fiind, ma dau cu capul de monitor sa citesc de aproape si-mi dau seama ca scrie mj, de fapt. iar rad :D

  193. honey says:

    Salutare gunoieri si gunoier sef!
    La Multi Ani!

    N-am sa spun niciodata ca e bine sau nu sa se legalizeze, pot vorbi doar despre mine. Eu nu as pune mana niciodata pe droguri, e alegerea mea bazata pe toate informatiile acumulate despre efectele provocate de drog.

  194. sarpe, era o vorba:
    u’ve been a bad boy. go to my room! :) )

  195. Mariana says:

    @sb.asa,oficial m-am referit la Dono!
    Stau in pozitie drepti!Raportez…. :) :)

    pentru tine au fost cuvinte alese,culese,cu fundita ;) ;)
    nu-i suficient?? :) :)

  196. MihaiT says:

    Cred ca gorette a atins perfect subiectul si in plus au mai fost niste idei in legatura cu varsta minima. De asemenea ar mai trebui controlata la volan si in rest eu zic ca totul e ok. Am vazut o gramada de oameni fumati, niciunul nu a devenit violent. Cat despre starea letargica in care erau oamenii aia, este normal din moment ce tocmai fumasera, dar odata cu disparitia efectului unui joint vor disparea si aceste simptome, consumul de marijuana nu afecteaza creierul. Cunosc persoane tinere cu joburi importante care in timpul liber mai fumeaza dar asta nu-i afecteaza cu absolut nimic, a doua zi la serviciu sunt aceiasi oameni, foarte inteligenti si foarte determinati.

  197. sburlea, n-ai fumat destul! :) ))

  198. sburlea says:

    Te-ai scos, Serpent. Caci pisica vorbeste de camera Marianei din casa socrelei lui Asterix. Din Bulgaria =)))))))))

  199. tetelu – pe principiul : what the fuck is wtf?

  200. dragos says:

    @pisica insa dupa cum abereaza acum e pe drumul cel bun..:)))

  201. KingSnake says:

    PISICA TURBATA says:
    January 5th, 2009 at 2:14 pm
    sarpe, era o vorba:
    u’ve been a bad boy. go to my room! :) )

    —–

    ma tem ca inca n-a venit momentul sa scap de un rand de piele. :lol:

  202. Mariana says:

    gata,acu’ am plecat de tot….
    mai vine lume sa comenteze postu’ si da de mine…
    -Cine-i nebuna care balangane ceasu’?
    :) :) :)
    ca mi-am adus aminte de Garcea si de primii lui ani..
    va puuuup! :) :)

  203. sburlea says:

    @Dragos Nu aberez, doar fumez ceva =))) M-am lasat convins, intre timp :D

  204. Joaninha says:

    Deci pe Sb fie il cheama Maria, nu Ilarion cum in mod eronat am zis aseara, fie are sange albastru si noi ne-am adresat necuviincios pana acum …

  205. Tetelu says:

    @pisica: Cam asa, poti sa incerci cu un text in engleza.

  206. just_me says:

    Nu e rau sa comentezi, daca ai ce.

  207. sburlea says:

    Pleci cu Garcea? In Bulgaria? Ti-e dor de Asterix? :D

  208. KingSnake says:

    @sburlea: cum deja am stabilit ca te vede ca pe un joint, e normal sa ti se adreseze cu Maria (Ioana) Ta. :lol:

  209. dragos says:

    @sb cine e la tine in birou?…ti-ai schimbat numele intre timp?:P

  210. sburlea says:

    Just, sar’na! Imi pari trista :D

  211. JO – il cheama ion, de-aia nu intelegea treaba cu maria ta. corect era ionul tau.

  212. Iuliana says:

    La multi ani!tuturor,si mai sunt si eu Mariana ,stai linistita,nu esti singura pe plantatie.

  213. sburlea says:

    Deci da! Vad ca s-a dat liber la fumat =)))

  214. KingSnake says:

    Ilar Ionul Tau Sburlea cel Infrigurat Intaiul.

  215. MihaiT says:

    Mai am o intrebare pentru cei care s-au declarat impotriva. Ati vazut vreodata in viata voastra sau ati auzit ca a fost facut vreun studiu care sa ateste faptul ca THC-ul este o substanta nociva? Legea asta cu interzicerea a fost data dupa ureche – ba am auzit ca astia au interzis THC-ul hai sa-l interzicem si noi.

  216. tetelu – am incercat cu unul in romana prima data, fiind destul de stupida in momentul acela; mi-am tras o palma peste frunte si am scris in engleza.

  217. Joaninha says:

    @pisica : atunci sa dea de baut maine, nu ? :D

  218. dragos says:

    @sburlea pai da-i din joint si just-me-ei..sa nu mai fie trista…egoistule…

  219. Mariana says:

    @sb. de-mi amintesti de Asterix :(
    :( :( :( :( :( :( :( :(

    gata,o colega ma trage de maneca:
    -Stai ma,ca plec acu’!

    Tre sa plec,n-am incotro! :) :) :)

  220. sburlea says:

    @Dragos La mine in birou, e o carpeta. Si doi pesti. Unu de sticla, unu de aur. Asta, ultimu’, mi-a promis ca-mi indeplineste o dorinta: sa-si schimbe Mariana fotopoza, ca ma ia tremuratul de la galbenul ala de Ua’ Cab :D

  221. da, chiar. hai sa vorbim din experienta! cine o ruleaza? :D

  222. just_me says:

    Nu Sburlea, eu trista? E adevarat ca m-a intristat un pic articolul,ma gandesc la fel si fel de lucruri, dar mi-a trecut. :)
    Referitor la ce am zis mai sus, tu care esti un baiat foarte destept(altfel nu te mai botezam :P )stii la ce/cine m-am referit, asa ca nu-i motiv de intristare. M-am obisnuit. :D

  223. dragos says:

    @sburlea stiu ce ai in birou…dar deja povestea cu pestii ce indeplinesc dorinte e tare…vin si eu…sa vad mie ce imi indeplineste…:P

  224. sburlea, ai si mileu sa se potriveasca cu pestele de sticla? :D

  225. dragos says:

    @pisica rulam mijul?:))

  226. just_me says:

    @Dragos, da ce crezi ca astept sa-mi dea? Imi iau singura. :P

  227. da, dragos. vreau si io ce-a fumat sburlea !! :) )))

  228. Mariana says:

    @JUST-tare trist postu’ ‘Un oras
    halucinant”..
    un pa personal,ptr. tine :) :) :)

  229. da. dar fiecare pe-al lui :P

  230. sburlea says:

    MihaiT says:
    January 5th, 2009 at 2:22 pm
    Mai am o intrebare pentru cei care s-au declarat impotriva. Ati vazut vreodata in viata voastra sau ati auzit ca a fost facut vreun studiu care sa ateste faptul ca THC-ul este o substanta nociva? Legea asta cu interzicerea a fost data dupa ureche – ba am auzit ca astia au interzis THC-ul hai sa-l interzicem si noi.

    Io personal, nu am vazut niciun studiu. Da am vazut foarte de aproape de ochi o bata, iar foarte aproape de gat, o sabie. Ca o fi fost sau nu din cauza THC-ului, asta ramane de discutat ;) Iar in cazul in care nu ai avut vreme sa citesti, te invit sa urci putin.

    Io’s unu din aia vehementi care sint impotriva. Restul, mi se pare poezie. Cu rima alba

  231. dragos says:

    @just asa..asa…cu tupeu…sa mearga din mana-n-mana…din gura-n-gura….:))
    @pisica mij a fumat…si-acum sta cu ochii-n acvariu….numara pestele..:))

  232. just_me says:

    Mariana says:
    January 5th, 2009 at 2:26 pm
    @JUST-tare trist postu’ ‘Un oras
    halucinant”..
    un pa personal,ptr. tine :)

    Da pleci ?!?!?

  233. dragos says:

    @sburlea poezia e in alta parte…in MJ…depinde…in restul drogurilor nu e nicio poezie…nici cu rima alba…

  234. dono..oare capsuna ta dupa care plangeai…era capsuna? spune drept: ce cresteai tu pe balcon? :) )

  235. KingSnake says:

    @Just: nu, doar ne ameninta, din pacate. :lol:

  236. just_me says:

    @Dragos, trageti voi cat mai aveti timp, daca ajunge la mine, pa. nu va mai dau nimic. :D

  237. sburlea says:

    Just Multumesc de apreciere: mi-ai spus “baiat” :D Vad ca schimb starile rapid, de la mos la baiat, de la vitelus la catelus…. Ia sa ma uit io mai bine, sa vad ce dreaq fumez?!? :D

  238. just_me says:

    Stiu King, stiu. :(

    :lol:

  239. dragos says:

    @just si nu pareai a fi asa de egoista…tztztz…ce te schimba drogurile…:))

  240. sburlea says:

    Serpent: nu ne ameninta! Nu se-ndura sa-si lase patrupedul sa baleasca prin curtea lui Dono :D

  241. just_me says:

    Sburlea, ca esti vitel, catelus, joint, mos…samd, nu-mi permit sa te contrazic. Da sigur esti mascul(aka baiat).Sau…? :shock:

  242. Crina says:

    foarte interesante discutile

  243. TheBride says:

    Daca si tu ai ales sa mergi la Amsterdam iarna, de sarbatori… Iarna e foarte frig (eu am fost pe la mijlocul lui ianuarie intr-un an si aproape ca am degerat). Dar nu era nici mizerie si nici asa de multi drogati desi am trecut de mai multe ori prin cartierul rosu. M-a intrebat un negru mare daca vreau niste coca si i-am spus ca nu si a trecut mai departe.
    Alta data daca mai ajungi pe acolo ia si tu trenul si iesi din Amsterdam. Sau ia un tur al Olandei. Intr-o zi vezi multe orase/localitati/obiective interesante. Cum ar fi cea mai mare bursa de flori din lume (Aalsmeer) sau oraselul in miniatura de la Madurodam (langa Haga) sau fabrica de portelanuri de la Delft. Pe bune. Merita sa iesi din Amsterdam. Mai ales ca la ei distantele sunt ffff mici intre localitati.

  244. sburlea says:

    Just Io am mai zis ca niste zbateri privitoare la sexualitatea mea absenta. Iar tu acu te gasesti sa ma-ntrebi? Cand fumez? =)))

  245. sburlea says:

    *ca am

  246. just_me says:

    dragos says:
    January 5th, 2009 at 2:30 pm
    @just si nu pareai a fi asa de egoista…tztztz…ce te schimba drogurile…:))

    …sau lipsa lor. :lol:

  247. just_me says:

    Pai acu’ Sburlea, acu’, ca spui adevarul. :D

  248. dragos says:

    @just pai hai in birou la sburlea…noi am pus-o de-o claca cu mij…:))..acum il ajut si eu pe sburlea la numarat pestele…unu…doi…trei…da…sburlea ma cam incurca…el tot numara unu..doi…si-apoi o ia de la capat..

  249. sburlea says:

    Zi, Just, zi! Intreaba-ma! vrei sa stii daca-s mascul? Nu ti-am zis ce personaj joc dupa ce fumez? Eu Nucul, in cazul in care ai uitat :D

  250. dragos says:

    @sburlea da…Nucul lui odobac..:))

  251. sburlea says:

    Bai Garlene, zis si Dragos, ia nu mai da tu din casa :D

  252. MihaiT says:

    @sburlea – Intr-adevar nu am avut timp sa citesc tot, dar mai sus m-am declarat intru totul de acord cu ce a spus gorette. Si din nou iti spun are foarte mare dreptate, este falsa afirmatia ca daca fumezi marijuana vei ajunge sa-ti rupi vena. Imi pare sincer rau pentru prietenul tau, imi pare rau ca unii ajung la chestii de genul asta si nu sunt de acord cu legalizarea drogurilor, dar eu nu consider marijuana un DROG ci cel mult un viciu. Nu marijuana te impinge sa incerci ceva mai puternic, ci cu totul si cu totul alte chestii pe care sincer nu le cunosc si care depind de fiecare individ in parte si de capacitatea lui de a lua deciziile corecte sau nu.

  253. just_me says:

    Sa stii Dragos ca si eu cand am citit prima data, la fel am inteles-mij-, dar am recitit si am tacut. :P

    Sburlea, zi adresa biroului tau ca vin acu’. :D

  254. dragos says:

    @Mihai nu ma blamati..dar eu sunt de acord cu el…in mare…nu pot spune ca e un viciu insa…
    @just-me eu cred ca vreti sa va mijiti la noi la firma…de tot vedeti mij ..:P

  255. just_me says:

    Sburlea, de ce Eu Nucul? Te-au invadat cadanele? :D

  256. just_me says:

    Dragos, ce se face la voi la firma, ca sa stiu daca vreau sa ma mijesc p-acolo? :P

  257. sburlea says:

    @MihaiT Eu iti raspunsesem doar indirect, pentru ca te adresasei celor care sint impotriva. Acolo se regasesc doar o parte din argumentele mele. Nu neg ca ai dreptate, am citit si eu cate ceva despre THC, stiu ce face si ce nu face. Ma tem insa ca uneori starile, slabiciunile, anturajul sint mult mai fizice decat niste date statistice sau decat niste rezultate ale unor cercetari bine documentate

    Deci, in final, noi nici nu prea discutam in contradictoriu :) Oricum, multam’ de parere!

  258. just_me says:

    dragos says:
    January 5th, 2009 at 2:41 pm
    @Mihai nu ma blamati..dar eu sunt de acord cu el…in mare…nu pot spune ca e un viciu insa…

    …e un inceput de sfarsit.

  259. sburlea says:

    @Just E un fel de atelier de idei, la birou :D

  260. sburlea says:

    Just E simplu de ajuns la noi. Si nici nu e lung drumul – doua – trei fumuri sau pahare din licoarea fermecata si gata, se deschide usa :D Iar daca nu reusesti asa, gard in gard cu tatal succesurilor :D

  261. just_me says:

    E clar! Iar idelier.Stai sa vina fata blonda, ea e cu ideile, de neinteles. ;) :D

  262. dono says:

    Buna, Honey!

    MihaiT, nu cunosc. Si nici nu prea am nevoie de asa ceva. E doar parerea mea.

    thebride, deci stii prea bine prin ce am trecut ;)

  263. MihaiT says:

    @JUST_ME Crede-ma orice poate fi un inceput de sfarsit… chiar si momentul in care iti iei permisul si te apuci sa conduci cu 200 km/h prin oras, momentul in care ai pus la gura prima bere si peste ani ajungi alcoolic si-ti bati parintii pentru 100 de vodka, momentul in care ai pus tigarea in gura si peste ani si ani te trezesti cu ditamai frumusetea de cancer pulmonar. Depinde insa de fiecare cum gestioneaza fiecare decizie si fiecare actiune pe care o intreprinde mai departe. Momentul de inceput nu-ti definitiveaza clar si sfarsitul. Si in plus de asta depinde si de taria de caracter si personalitatea fiecaruia pentru ca dupa cum a spus si sburlea si are mare dreptate conteaza foarte foarte mult si starile, slabiciunile si anturajul.

  264. just_me says:

    Gata , a ajuns jointu la mine. Stai sa vad dupa cateva fumuri daca gasesc adresa. :) )))

  265. MihaiT says:

    Dono, eu nu incerc sa-ti schimb parerea si nici sa oblig pe cineva sa se apuce sa fumeze marijuana. Doar ca pe mine ma enerveaza cumplit legile date cu-curu si vorba cuiva e bine sa intre vreun pusti la parnaie pentru 2 joint-uri?? Si am incercat si eu sa-mi expun parerea.

  266. sburlea says:

    @MihaiT Stii ce mi se pare scandalos de imoral? Ca esti incurajat s-o faci! Pentru ca mai apoi, viata ta sa ajunga doar un obiect de duzina ce nu mai face trebuinta, aruncat pe o taraba plina de “praf” si de care nu-i mai pasa aluia de te-a azvarlit acolo. Iar aia de ar vrea viata ta inapoi, nu mai au ce face, ca nu mai aleg nimic. E totul doar regret si sicriu. Si aici nu vorbesc de MJ

  267. dono says:

    Si MihaiT, simt nevoia sa-ti aduc niste precizari, ca sa nu crezi ca te-am “expediat”: nu vorbesc in necunostinta de cauza, am vazut ce fac drogurile, am vazut evolutia unor consumatori, cunosc anumite lucruri care nici nu ar trebui povestite, vad in fiecare zi efectele lor.

  268. dono says:

    Si iti apreciez parerea si o respect. Si nu arunc cu piatra ca nu-s in masura ;)

  269. just_me says:

    Mihai, de condus am condus cu 200km/h si am incetat cand a aparut in viata mea fetita mea. Alcoolica am fost(acum vreo zece ani) un an jumate cand am pierdut primul meu copil, dar am renuntat vazandu-ma intr-o fotografie la o petrecere(prima iesire in lume intr-un an jumate)si nu mi-a placut rezultatul.Deci m-am oprit. Droguri, asa cum am mai zis n-am incercat niciodata pentru ca nu am avut curiozitatea, mi-a fost teama de ce am vazut la altii…nu stiu. Cert este ca n-am vazut NICIUNUL sa poata renunta, sa se opreasca, sa se trateze, sa redevina oameni in adevaratul sens al cuvantului.
    Orice te poate omori, dar acolo unde poti alege TU de ce sa n-o faci?

  270. sburlea says:

    @MihaiT

    Daca vrei sa mutam discutia inspre lege, hai s-o facem! Dar voi fi iarasi cinic: legea nu e data din vreo convingere profunda ci doar din dorinta de a se da cu bifa pe o lista a UE, sa zicem. Iar daca s-ar lasa consumul la liber, crezi ca ar fi altceva decat o alta modalitate de a face niste milioane pentru baietii destepti? Sau crezi ca imbecilii astia ar fi in stare sa puna pe picioare un sistem care sa controleze fenomenul? Eu sincer ma indoiesc

  271. dono says:

    Si bun venit, Iuliana :)

  272. dragos says:

    @just me la noi la firma se fac multe…printre care se numara si numaratul pestilor..:P…si ase cum zise si sburlea…stam vizavi de popeye…incercam sa-i scufundam barca…:))

  273. MihaiT says:

    @sburlea Sunt total de acord cu tine, din fericire astfel de cazuri nu am cunoscut, toate cunostintele mele s-au rezumat la fumuri.
    @Dono Este foarte posibil, sunt de acord ca sunt oameni care sar gardul, dar ceea ce vreau eu sa punctez este ca nu este o lege, nu este din cauza marijuanei. Imi pare rau pentru ei, dar fiecare in viata plateste pentru propriile decizii.

  274. KingSnake says:

    @sburlea: daca s-ar legaliza consumul de marijuana, in lege ar fi precizate si firmele care au dreptul sa o vanda, asa cum vorbeam si ieri. Parca si vad o firma de tipul Dalli MJ SRL. :lol:

  275. MihaiT says:

    @sburlea Sunt convins ca in momentul asta se fac mult mai multe milioane, pentru ca pretul platit pentru ceva interzis este mult mai mare. Si asta e un argument pentru pastrarea in ilegalitate.

  276. just_me says:

    Dragos, stai sa inteleg: Sburlea numara pestii si tu numeri numaratul lui? :) Dau jointu’ mai departe c-am ametit. :)

  277. MihaiT says:

    @JUST_ME Poti tu sa-mi spui mie ca cei care n-au mai putut renunta la droguri consumau numai marijuana? Marijuana nu provoaca dependenta asta pot garanta, pot sa-mi pun viata gaj :) .

  278. aA says:

    just-citeste si da mai departe!

  279. sburlea says:

    @Serpent =)))

    @MihaiT Nu e rau ce zici tu acolo despre pastrarea in ilegalitate. Imi place insa a crede ca e doar unul din motive…

  280. nu provoaca dependenta, dar, oare, nu te face sa vreai mai mult? sa incerci si altceva dupa ceva timp?

  281. just_me says:

    Niciun alcoolist n-a inceput sa bea cu sticla ci cu paharul, niciun fumator nu a inceput cu un pachet pe zi ci cu o tigara doua. Sa-ti spun mai departe ? Nu cred ca-i nevoie.

  282. erminusha says:

    io subscriu la ce au zis pisi si just, ca pana apuc eu sa citesc tot…treceti la alta idee :)

  283. KingSnake says:

    @Just: dar cati alcoolisti au inceput sa bea combinat cu pastile ?
    cati fumatori fumeaza acum in timp ce mananca ciuperci halucinogene ?
    Nu e chiar buna comparatia.
    Si-n plus cati fumatori ajung la 30 de pachete pe zi ? Majoritatea se opresc la 1-2 pe zi, nu ?

  284. MihaiT says:

    @JUST_ME Daca citesti un pic mai sus vei vedea ca exact acelasi lucru l-am scris si eu ;)

  285. MihaiT says:

    Completare… de la o tigare de marijuana poti ajunge la 100 asta nu inseamna ca tre sa bagi si niste heroina si niste coca… ca e cu totul altceva.

  286. just_me says:

    @King,am facut comparatia pentru ca banuiesc ca asa e si cu MJ(Dragos&pisic nu radeti :P ), incepi de la ceva mai slabut si la un momentdat nemaiavand efectul “dorit”, treci la ceva mai tare. Poate nu este buna comparatia, dar adevarul este cam pe-acolo. :)

  287. erminusha says:

    si daca ajungi la 100 de tigari de marijuana…asta nu inseamna dependenta,MihaiT?
    parca ziceai ca nu provoaca dependenta….

  288. punKreas says:

    Iarba nu e drog ! Daca stam sa ne gandim, teoretic orice substanta care iti schimba starea de spirit naturala, este drog. Banalul paracetamol este drog, pentru ca iti schimba starea naturala (de raceala).

    De ce sunt pro-legalizare marijuana? Pentru ca nu provoaca dependenta(ca alte droguri), pentru ca e mai putin daunatoare (decat tigarile, ca exemplu) si pentru ca nu genereaza un comportament periculos (cum face alcoolul, spre exemplu )

    In concluzie, legalize it !

  289. dependenta = treaba aia cand nu ai mj dar nu te ia tremuratul. adica: daca nu e, nu e si gata.

    eh, cum fac fumatorii daca nu e tutun la indemana?
    cum fac alcoolicii daca nu iau vodca dimineata?

  290. Mita says:

    salut
    si la multi ani!
    o chestie pe care vroiam sa ti-o zic de prin noiembrie: blogul se incarca foarte greu. si de cand cu ultimele bannere(nu am nimic cu publicitatea) merge de la 3 refresh-uri pe pagina in sus.
    in rest toate bune, citesc cu aceeasi placere ca si in iunie:)
    sa auzim de bine.

  291. dono says:

    Buna, Mita, la multi ani si tie si bun venit. Vad eu ce-i de vina. Iar benerele o sa mai iasa. E criza, ce naiba… :)

  292. just_me says:

    asa, luati o pauza( pe tema topicului)ca sa-mi inchei si io saptamana. macar atat sa fac pe ziua de azi. :D

  293. erminusha says:

    eu v-am pupat din mers..am terminat cu serviciul pe ziua de azi..ne “auzim” mai pe seara

  294. Ruxi says:

    Multumesc mult de tot pentru articolul asta Dono

  295. 1Q Aurel says:

    Hai ca a-ti luat-o prea in tragic cu drogurile astea.Ca sa va mai destindeti un pic ascultati urmatorul banc:
    Doi tineri comit o infractiune minora pentru care trebuiau sa intre la puscarie. Incep sa se roage de judecator:
    - Va rugam, domnule judecator… Suntem tineri, asta e prima infractiune si…stiti ce se intampla in inchisori…
    Impresionat, judecatorul le spune:
    - Bine, mai. Va dau o sansa. Aveti la dispozitie o saptamana. Dupa aceea veniti inapoi la mine si, daca ma convingeti ca ati facut ceva in folosul comunitatii, sunteti liberi. Daca nu…la inchisoare.
    - Multumim, multumim, dl judecator.
    Dupa o saptamana se prezinta amandoi la tribunal.
    Judecatorul:
    - Ei, ce ati facut?
    Primul:
    - Eu am convins 20 de oameni sa nu se mai drogheze!
    Judecatorul:
    - Bravo! Cum ai reusit?
    - Pai le-am desenat 2 cercuri: unul mai mare si unul mai mic. Le-am aratat spre cercul mai mare si le-am zis: “Asa arata creierul vostru inainte sa va drogati”. Apoi le-am aratat cercul mic: “Si asa arata acuma…”. Si 20 nu s-au mai drogat. Judecatorul:
    - Bine. Esti liber.
    Al doilea:
    - Eu am convind 1900 de oameni sa nu se mai drogheze!
    Judecatorul:
    - Nu pot sa cred! Cum e posibil?
    - Pai… le-am desenat 2 cercuri: unul mai mare si unul mai mic. Le-am aratat cercul mai mic si le-am spus: “Uitati, asa arata curul vostru inainte sa intrati in puscarie pentru droguri”. Apoi le-am aratat cercul mare: “Si asa va arata dupa aceea…”

  296. Trei oameni: unul alcolist, unul curvar si un drogat. Se intalnesc toti trei cu diavolul, si le indeplineste la toti cate o dorinta.

    Primul, alcolicul isi doreste o camera imensa plina cu alcool, al doilea curvarul isi doreste o camera imensa plina cu femei, al treilea drogatul isi doreste o camera imensa plina cu marihuana.

    Peste 20 de ani le face diavolul cate o vizita la fiecare se opreste la alcoolic deschide usa il vede supt tot kkt pe el nu mai putea sa ridice un deget de betie, satul de alcool renunta.

    Merge la curvar deschide usa asta se apleaca in genunchi tot rupt, ba scapa-ma nu mai imi trebuie femei cat traiaesc.

    Bine, merg ei impreuna la drogat sa vada ce face si el, deschide usa drogatul statea intr-un colt ghemuit, tremura, paranoia, se uita drogatul la ei si cu o voce tremurand ii intreaba: BA NU AVETI UN FOC?

  297. Adina says:

    V-au ametit fumurile de tot? :lol:

    La multi ani si de la mine :)

  298. Cetateanul turmentat says:

    dono, si eu am fost in amsterdam de curand si sincer nu mi s-a parut deloc asa cum zici tu. din contra, pe strada nu s-a luat nimeni niciodata de mine, cat despre ochii rosii … te sperie asa rau?

    ps: daca te-ai fi interesat un pic despre cum sta treaba cu consumul de maria in amsterdam, nu cred c-ai mai fi scris acum articolul asta, nu de alta, da’ aberezi cam mult

  299. just_me says:

    Nu, s-a dat pagina. ;)

  300. TheBride says:

    @Dono: Stiu bine. Si cam ca tine, aveam si eu o jacheta destul de subtire pentru ca nu ma asteptam sa simt cele 5 grade cu plus ca pe 10 cu minus :) Iar in baruri aia te servesc cu bere. Heineken rece. Beton.
    De aia vreau sa revin in Olanda in aprilie ori mai. Pe vremea lalelelor.

  301. Adina says:

    Upss

  302. nicoleta says:

    hi sburlea sa stii ca nu sunt suparacioasa imi plac parerile bine argumentate si cred ca fiecare are dreptul la o opinie cogito ergo sum nu-i asa:P

  303. dono says:

    Poate ceea ce vad eu se vede altfel prin ochii tai, Cetatene Turmentat. Combate-mi parerea, contrazi-ma, dar nu ma acuza de emiterre de aberatii. Aici, pe blogul asta, aberatia e de baza. Pentru cei ce stiu sa abereze cu gratie. Un domn important si mai invatat ca noi numeste acest gen de “spectacol”-limbaj-flux de idei – balet in pula goala.

  304. Monique says:

    Iubitule unei prietene a inceput cu mj…dupa un an de zile nu mai avea vene in care sa se intepe…de doi ani de zile merge dimineata de dimineata la centru pt a-si lua metadona…Cati dintre cei care fumeaza doar iarba stiu unde si cand trebuie sa se opreasca?

  305. Monique says:

    iubitul*

  306. Cetateanul turmentat says:

    de ce zic ca aberezi? simplu, ptr ca ai etichetat lumea din amsterdam gen “pierduti cu ochii rosii”, “fara sperante, poate doar 1 joint 2″ dupa cativa imbatimati de maria. sa nu mai vb ca tu zici ca orasul este foarte murdar, zi-mi si mie un oras cu un numar asa mare de turisti ca amsterdamul sa fie curat in preajma revelionului … parerea mea, mai fa o vizita in amsterdam, in primavara sau chiar vara, si-o sa-ti dai seama singur de aberatiile pe care le-ai scris aici.

  307. dono says:

    Cetatene, cu prietenie iti spun urmatoarele:

    – am mai vazut capitale mari si murdare, chiar de Revevion. A doua zi dimineata era luna. In Amsterdam au aparut gunoierii pe strazi in data de 2 pe la pranz. Incetisor.

    - nu-i cataloghez pe toti. Am povestit doar ce am vazut. Atat. Experienta mea ca turist. Firesc ca nu erau toti cu ochii rosii, normal ca nu-si dadeau toti cu capetele de ziduri. Citeste si tu printre randuri.

  308. Cetateanul turmentat says:

    @monique: la fel o multime de lume face ciroza sau cine stie ce alte boli de la alcool, ca sa nu mai vb de cate cazuri de omor,viol etc s-au datorat din cauza alcoolului.

    asta inseamna ca ar trebui interzis? daca unii nu au minte/limita ar trebui interzisa comercializarea alcoolului?

    la fel e si cu maria cat si alte droguri, daca ai cat de cat ceva in cap, poti sa incerci, daca stii cand sa te opresti si ai o limita, e ok, totul tine de fiecare individ in parte, si de cat discernamant are.

  309. dono says:

    Monique, ma pregateam sa te intreb cui ii zici “iubitule” :)

  310. Punct de vedere corect si perfect echilibrat. Doua interpelari, daca se permit :D . Prima, ar trebui ca politistii romani sa fie tare impizditi ca sa il aresteze pe ala care le ia la palme masina. A doua: n-am cifre, nu cunosc statistica. Incerc sa imi imaginez ce ai vazut tu si ce am vazut eu si sa trag o linie intre ele. Paris, Praga, Berlin. Sub fiecare pod, la fiecare coltisor pute a marijuana. Sunt oameni care o fumeaza in conditii improprii, in conditii de iminent pericol, pe marginea strazii, pe marginea raului. Sunt oameni care in loc sa adoarma pe masa din coffeshop se culca prin garduri sau boscheti. Deci, daca ma intrebi, prima mea optiune ar fi starpirea consumului. Dar cum am crescut si nu mai visez alte daravele care stiu ca sunt imposibile, prefer cadrul organizat. Eu cred ca Olanda a scapat un pic din mana libertinismul asta in domeniul drogurilor. Ar trebui niste conditii mai stricte, in primul rand referitoare la varsta si apoi la cantitate. Cu varsta e simplu, cu cantitatea nu ma intreba cum. Oricum, de cat pe strada, eu sunt pro coffeshop-uri.

  311. cipoc says:

    deci romanii nu pierd nimic interesant..

  312. Monique says:

    @Cetateanul turmentat – nu stiu cati copiii ai vazut tu sa faca ciroza din cauza alcoolului…eu una nu am vazut,in schimb am vazut copii distrusi de droguri.
    Tipul despre care am vb mai devreme avea ceva minte in cap pana se se apuce de tras,dar se dus…de suflet toata mintea lui…i-a fost acaparata si cred ca asta li se intampla tuturor:drogul preia controlul…parerea mea.

  313. Megapega says:

    fericitule…ai vazut toate astea in imaginatia ta dupa ce ai tras cu sete dintr-o tigara :D Un soi de “Alice in Wonderland” intr-o varianta postmodernista.

  314. deddar says:

    Daca te droghezi ajungi leguma. Asta e clar. Asta o stie toata lumea.
    Dar ca mancam toate porcariile, ca majoritatea fructelor, legumelor sunt modificate genetic, ca majoritatea preparatelor contin E-uri…de ce nu ne mai impotrivim? Sau, ma rog, probabil o facem in sinea noastra, caci solutii alternative nu prea ne-au ramas…Oricum, eu astept sa-mi creasca cel de-al doilea cap si ma resemnez cu gandul ca voi avea inca doi ochi cu care sa privesc, sa contemplez degradarea umana si nu in ultimul rand sa particip la haos…

  315. iuliana says:

    fiecare avem dreptul sa alegem,dar nu e bine……ne autodistrugem!

  316. Cetateanul turmentat says:

    @Monique te contrazic. Daca respectivul a trecut de la maria la hero si intr-adevar avea ceva in cap, situatia ptr el nu s-ar fi schimbat nici daca nu ar fi pus vreodata maria in gura, poate sfarsea cu un salt in gol de la balcon sau mai stiu eu ce …

    ideea ca ajungi sa iei droguri foarte periculoase ce-ti provoaca dependenta fizica si te distrug intr-un timp foarte scurt (vezi heroina injectabila) incepand cu droguri usoare e nascuta doar din lipsa informatiei si a mentalitatii noastra (a romanilor, necunoscatori), care-si dau cu parerea in necunostinta de cauza. Sunt nenumarate droguri, gen extasy,lsd, chiar si coca care nu-ti provoaca dependenta fizica, iti distrug intr-adevar organismul daca sunt luate in exces timp indelungat).

    aaa, inca ceva, vezi ca in amsterdam nu exista riscul sa cumperi maria stropita cu mai stiu eu ce, de te intrebi a doua zi ce dracu’ ai fumat, ca n-ai mai avut senzatia aia niciodata. cat despre ciroza la copii tineri, nu stiu cat o sa mai dureze cand o sa apara primele cazuri, cand vezi copii 30kg cu berea in mana la colt de strada vara. Sa nu crezi ca sunt de acord cu legalizarea in Romania, cel putin nu momentan, ptr ca nu suntem pregatiti, la nivelul de educatie pe care-l avem, s-ar pierde prea multi pe drum … deja se pierd o groaza si e doar efectul “democratiei” vazute la televizor in lipsa educatiei, care-ti ia mintea mult mai rau decat orice drog, bine cunoscutul caz din romania al parvenitului fara nimic in cap care a dat de bani si crede ca tot i se cuvine

  317. sburlea says:

    @Cetatene Citindu-ti primul comentariu, am avut senzatia – judecand doar aparentele, adica relativa violenta verbala – ca esti un cititor fara prea multe argumente. Am gresit! Am citit acum ultimul tau comentariu postat aci si mi-am dat seama ca m-am inselat ;) Ma inclin in fata convingerilor tale! Asta nu inseamna ca sint si de acord cu tine :D

  318. Cetateanul turmentat says:

    ps: micsoreaza si tu fontul din textarea de la comentariu, e cam greu sa depistezi greselile de ortografie etc :P

  319. dono says:

    Bun venit megapega si deddar!

  320. boldfrank says:

    Perfect de acord cu opinia ta, Dono.

  321. Megapega says:

    las ca am mai fost pe la tine, sub alt nume “Parlamentolitic”. Dar am facut o operatie estetica. Anyway, bine te-am.. regasit :D

  322. just_me says:

    just_me says:
    January 5th, 2009 at 3:00 pm
    Mihai, de condus am condus cu 200km/h si am incetat cand a aparut in viata mea fetita mea. Alcoolica am fost(acum vreo zece ani) un an jumate …

    (corectez)

    Nu 10 ani. 15

  323. Bondalici Razvan says:

    DONO de la ce vine de la Dalcu Ovidiu Number One ?

  324. calin says:

    fain in romania

  325. Mircea says:

    “Daca respectivul facea asta in Romania era pe loc incatusat si dus la sectie

    Esti sigur??? S-au intamplat multe chestii mult mai rele si POLITIA ROMANA ……NIMIC / ZERO / NADA !!!

Top Articole

Top Comentatori

Tag Cloud