Nu de putine ori ai vazut pe strada femei slabute si palide si te-ai gandit la anemie. De fapt, anemia nu este o boala usor de recunoscut, in special deoarece simptomele nu sunt vizibile sau trec neobservate pentru o perioada mare de timp.

Anemia iti da o stare de oboseala constanta, chiar si dupa cateva zile de odihna. Daca nu este tratata la timp anemia poate duce la simptome mult mai grave, precum: dificultati respiratorii, sete in exces, palpitatii, vertijuri, ameteli, transpiratie si paloarea fetei.

Singura cale prin care medicul poate diagnostica anemia este analiza sangelui, care va determina cantitatea de hemoglobina din sange. In cazul in care homoglobina (compusa in principal din fier) nu se regaseste in cantitate suficienta in sange, vorbim despre anemie.

Dupa diagnosticare, medicul te va pune sa urmezi un tratament, in functie si de deficitul de fier din sange. Cel mai probabil, medicul iti va recomanda o alimentatie bogata in fier si vitamina C, care ajuta la absorbtia fierului in organism. Schimbarea alimentatiei nu va fi de scurta durata, in special daca stii ca ai o predispozitie la anemie.

Sa descoperim care sunt cele mai bune alimente si suplimente alimentare pentru a combate anemia:

– Sfecla. Sucul de sfecla contine potasiu, fosfor, calciu, iod, fier, proteine, grasimi, mai multe vitamina din clasa B si vitamina P. Sfecla ajuta la formarea celulelor rosii si este foarte recomandata in cazul adolescentilor si al copiilor;

– Spanacul. Spanacul ajuta nu numai in cazul anemiei, in acelasi timp imbunatatind si sistemul imunitar;

– Migdale. Acestea contin foarte mult cupru, care ajuta fierul la formarea celulelor rosii. Inmoaie un pumn de migdale 2 ore in apa, apoi piseaza-le si consuma-le dimineata, timp de 3 luni;

– Miere. Mierea proaspata (daca poti face rost de ea) este mult mai indicata decat cea pe care o gasim in comert deoarece contine mai mult fier;

– Vitamina B12. Aceasta se gaseste in produsele lactate si in proteinele de origine animala;

– Soia. In cazul in care este vegetarian si nu mananci carne, atunci boabele de soia sunt o solutie eficienta in tratarea si prevenirea anemiei;

– Alte alimente care te ajuta: seminte de susan, laptuci, banana, prune, struguri, capsuni, stafide, ceapa, dovleac, morcovi, ridichii, rosii, telina.