Tratamente naturiste pentru insomnie

Deși este normal sa avem cateva nopti pe an in care sa nu putem dormi, insomnia este lipsa de somn in mod regulat.

Inainte de a incepe orice remedii naturale, consultati-va medicul de familie. Insomnia cronica poate fi un simptom al unei alte afectiuni, cum ar fi depresie, boli de inima, apnee de somn, boli pulmonare, bufeuri sau diabet zaharat, asa ca este important sa consultati un medic daca aveți probleme cu somnul.

Remedii naturale pentru insomnie

In continuare va prezentam cateva remedii naturale pentru tratarea insomniei.

1) Valeriana

Valeriana (Valeriana officinalis) este o planta care a fost folosita de mult timp ca un remediu pentru insomnie. Astazi, ea este un remediu pentru insomnie, care se elibereaza fara rescripte medicala in Germania, Franța, Elveția, Belgia și Italia.

Nu se stie exact cum funcționeaza valeriana in organism. Unele studii sugereaza ca, la fel ca pastilele somnifere conventionale, valeriana poate afecta nivelurile neurotransmitatorului calmant GABA.

Spre deosebire de multe alte medicamente pentru somn, valeriana nu provoaca dependenta sau ameteli de dimineața. Dar valeriana nu este benefica pentru toata lumea si, deși studiile in laboratoare au fost incurajatoare, studiile clinice sunt inca neconcludente.

Valeriana este luata, de obicei, cu o ora inainte de culcare. Efectele apar dupa doua pana la trei saptamani. Aceasta nu ar trebui sa fie folosita pentru mai mult de trei luni fara intrerupere. Efectele secundare ale valerianei pot include indigestie ușoara, dureri de cap, palpitații si amețeli. Desi sunt disponibile ceaiuri de valeriana și extracte lichide, majoritatea oamenilor nu suporta mirosul de valeriana si o prefera sub forma de capsula.

Valeriana nu ar trebui sa fie luata in combinatie cu alte medicamente, in special cu cele care deprima sistemul nervos central, cum ar fi sedativele și antihistaminicele. Valeriana nu ar trebui sa fie luata cu alcool, inainte sau dupa o intervenție chirurgicala sau de catre persoanele cu boli de ficat. Aceasta nu ar trebui sa fie luata inainte de a conduce vehicule sau de a opera utilaje. Se recomanda consultarea cu un medic calificat inainte de a lua valeriana.

2) Melatonina

Melatonina este un remediu popular folosit pentru a ajuta oamenii sa adoarma atunci cand ciclul de somn/trezire a fost deranjat; ca atunci cand lucrati in schimburi sau cand calatoriti in tari indepartate. Melatonina este un hormon gasit in mod natural in organism. Glanda pineala din creier produce serotonina, care este apoi convertita in melatonina in timpul noptii, cand expunerea la lumina scade.

Melatonina este luata, de obicei, cu aproximativ 30 de minute inainte de culcare. Unii experti atrag atentia ca melatonina nu ar trebui sa fie folosita de persoanele care sufera de depresie, de schizofrenie, de boli autoimune și de alte boli grave. Femeile insarcinate sau care alapteaza nu ar trebui sa foloseasca melatonina.

Universitatea din Alberta a examinat 17 studii, cu 651 de persoane, și nu a gasit niciun efect advers semnificativ, dupa ce a fost folosita timp de trei luni sau mai puțin. Efectul pe termen lung al suplimentelor cu melatonina nu este cunoscut.

3) Kava

Kava este o planta anti-anxietate, folosita pentru tratarea insomniei cauzata de anxietate. Cu toate acestea, Administratia pentru Alimente si Medicamente din Statele Unite ale Americii (FDA) a emis o avertizare catre consumatori cu privire la potențialul risc de afectare hepatica severa cauzata de folosirea suplimentelor alimentare care contin kava. Pana in prezent, au existat mai mult de 25 de rapoarte de reacții adverse grave datorate folosirii plantei kava, in alte țari, inclusiv patru pacienti care au necesitat transplant de ficat.

4) Tehnici de relaxare

Tehnicile de relaxare sunt una dintre cele mai eficiente modalitați de a crește durata somnului, de a adormi mai repede si a va simti mai odihniti dimineața. Tehnicile necesita un minimum de 20 de minute inainte de a merge la culcare. Exista mai multe tehnici:

– Vizualizare – presupune imaginarea unei scene de relaxare. Puteți sa incercați aceasta tehnica in pat, inainte de a adormi. Implicați toate simturile. Daca va imaginati pe o insula tropicala, ganditi-va la felul in care se simte briza calda pe piele. Imaginați-va parfumul dulce al florilor, uitati-va la apa si ascultati valurile. Cu cat este mai vie vizualizarea și cu cat implicati mai multe simțuri, cu atat va fi mai eficienta tehnica.

– Raspunsuri de relaxare – O tehnica minte/corp bazata pe principiile meditatiei transcedentale.

– Atenția – Un tip de meditație, care, in esența, implica sa va concentrati gandurile asupra prezentului.

– Yoga – combina respirația profunda, meditația și intinderea. Un studiu realizat la Harvard a constatat ca yoga, facuta in fiecare zi timp de opt saptamani, a imbunatatit timpul total de somn.

5) Dieta

Eliminati consumul de cofeina

Cofeina poate avea un efect pronunțat asupra somnului, cauzand insomnie și agitație. Pe langa cafea, ceai si bauturi racoritoare, uitati-va si dupa surse ascunse de cafeina, cum ar fi ciocolata, medicamentele pentru raceala si tuse și alte medicamente eliberate fara prescriptie medicala.

Evitați dulciurile

Deși zaharul va poate da energie, energia este de scurta durata și poate cauza niveluri inegale de zahar in sange. Acest lucru poate perturba somnul in miez de noapte, cand nivelul de zahar din sange cade.

Mancati alimente care va ajuta sa dormiti

Triptofanul este un aminoacid care este un precursor al serotoninei, care este transformat in melatonina. Gustarile cu carbohidrati, cum ar fi biscuitii din cerealele integrale, pot ajuta la promovarea somnului daca sunt mancate inainte de culcare. Asigurați-va ca nu va apropiati de dulciuri.

Mancati alimente bogate in magneziu

Magneziul este un sedativ natural. Deficienta de magneziu poate duce la dificultați de adormire, tremuraturi musculare, constipație sau crampe musculare, anxietate, iritabilitate și durere. Acesta a fost folosit si pentru persoanele cu sindromul picioarelor nelinistite.

Alimentele bogate in magneziu sunt leguminoasele si semintele, legumele cu frunze verzi, tarațele de grau, migdalele, nucile caju, melasa, drojdia de bere si cerealele integrale.

6) Lumina

Daca aveți probleme de a adormi noaptea, este posibil sa aveți nevoie mai multa lumina dimineața. Expunerea la lumina joaca un rol important in a-i spune organismului cand sa mearga la culcare și cand sa se trezeasca. Incercați sa faceti o plimbare dimineața la prima ora.

Pe de alta parte, daca va treziti prea devreme, este posibil sa aveți nevoie mai multa lumina dupa-amiaza. Incercați sa faceti o plimbare dupa-amiaza tarziu.

7) Aromaterapia

Mirosul de levanțica a fost folosit de mult timp pentru a ajuta oamenii sa adoarma. Cercetarile incep sa confirme calitatile sedative ale levanticii. S-a constatat ca prelungeste timpul total de somn, crește durata somnului adanc și face oamenii sa se simta odihniti. Se pare ca functioneaza mai bine pentru femei, probabil deoarece femeile tind sa aiba un sentiment mai acut al mirosului.

Cel mai bun lucru despre levantica este faptul ca isi face efectul rapid. Incercati sa puneti un plic de levantica sub perna sau picurati cativa stropi de ulei esențial de levantica intr-o batista. Sau adaugați cateva picaturi de ulei de levanțica in apa de baie – si scaderea temperaturii corpului dupa o baie calda ajuta somnul. Alte uleiuri care pot ajuta cu somnul sunt uleiul de musetel si ylang ylang.

8) Muzica

Muzica lenta si blanda este un alt remediu care poate ajuta la imbunatațirea somnului, fara medicatie. Muzica poate imbunatati calitatea somnului, poate reduce trezirile nocturne si poate prelungi durata somnului.

9) Acupunctura

Acupunctura poate ajuta la tratarea insomniei. O Universitatea din Pittsburgh a concluzionat ca acupunctura poate fi un tratament eficient pentru insomnie. Un studiu preliminar a constatat ca cinci saptamani de acupunctura a crescut secreția de melatonina din timpul serii și a imbunatatit timpul total de somn.

10) Medicina Tradiționala Chineza

In medicina tradiționala chineza, insomnia provine, de multe ori, din slabiciunea energiei rinichilor. Acest sindrom nu este neaparat legat de boala de rinichi din medicina Occidentala. Cateva semne ale slabiciunii energiei rinichilor sunt: mici dureri de spate, oboseala, precum și o explozie de energie la aproximativ 23:00 seara. Femeile la menopauza simt de multe ori acest tip de insomnie.

11) Medicina ayurvedica

In medicina ayurvedica, insomnia este adesea asociata cu un dezechilibru de vata. Vata reglementeaza circulația și respirația. Persoanele cu un dezechilibru de vata observa adesea iritabilitate, anxietate si frica cu insomnie. Un tratament ayurvedic implica aplicarea de ulei pe cap și picioare. Pentru tipul pitta, se foloseste ulei de cocos la temperatura camerei, pentru tipul vata se foloseste ulei de susan cald, iar pentru tipul de kapha se foloseste ulei de muștar cald.

12) Alte remedii naturale

Musetelul, hameiul, floarea pasiunii, melisa si ashwagandha sunt cateva dintre plantele folosite pentru insomnie. Beti o ceașca de ceai de musetel cu cateva ore inainte de a merge la culcare. Musetelul poate reduce anxietatea, poate calma sistemul digestiv și de poate calma tensiunea musculara.

13) Feng Shui

Feng Shui, care provine din filosofia chineza a taoismului, se refera la modul in care va puteti aranja camera, mobilierul, biroul si casa pentru a maximiza fluxul de energie in spatiul de locuit. Iata cateva recomandari care ar putea ajuta la promovarea somnului:

– Incercați sa nu puneti patul intr-un colț al camerei. Colțurile sunt locurile in care energia tinde sa fie stagnanta.

– Evitați sa puneti patul langa o fereastra, deoarece se scurge energia.

– Patul trebuie sa fie poziționat astfel incat talpile picioarelor, atunci cand stati culcat cu fata in sus, se nu fie indreptate inspre usa.

– Cand stati culcat in pat, trebuie sa puteti vedea pe oricine vine pe ușa. Daca nu puteți face acest lucru, atarnati o oglinda in care sa se vada reflexia intrarii.