Mesaje pentru necunoscutiContacteaza-maAboneaza-te

Analyze this: ingrijire (medicala) la stat ori la privat?

Posted in De toate, pentru toti on December 2nd, 2009 | 105 comments

Pentru sarcina noastra – monitorizare, primele analize, nastere – am ales un spital privat. De ce? Eu personal, dar si sotia, sintem traumatizati de spitalele de stat. De felul in care arata cladirile, salile de asteptare, cabinetele, salile de operatii, de cozile lungi, de aglomeratie, de spagile care sint asteptate de majoritatea medicilor, asistentelor, ingrijitoarelor. Sintem traumatizati de experientele avute, de experientele povestite de altii.

Nu demult, o vecina a nascut intr-un spital de stat. Au fost nevoiti sa spaguiasca tot ce misca, tot ce avea suflu in cladirea aia. Cu toate astea a primit o perfuzie ce-i era adresata de fapt vecinei de salon, nu ei. Din fericire substanta a fost inofensiva.

Asa ca am ales acest spital privat. Banii nu conteaza atunci cand e vorba de sotia mea, de grija ce-i va fi acordata, de viitorul copilului meu. Nu am sub perna un corn al abundentei, dar “tai” din alte parti ca sa fac rost de bani. Avantaje? Pai sint. In primul rand spitalul arata intr-un mare fel. Cladire noua, moderna, zugravit in culori vii, sali de asteptare comode. Miroase bine, e curat, leceduri pe pereti, butoaie cu apa, muzica in surdina, atmosfera. Relaxant si binefacator pentru o mamica-to-be. Si pentru mine, care din oficiu sint stresat cand e vorba de spitale.

Programarile sint respectate la secunda, timpul medicului ti-e acordat doar tie in timpul vizitei. Medicul nu raspunde la alte solicitari ori telefoane in acele minute.  In plus, spitalele private cauta cam cei mai buni medici de pe piata, asa ca ai oarecum garantia ca esti pe mana unui medic bun, cu experienta. Daca nu-i asa, puteti sa ma contraziceti. Noi ne-am ales medicul si in urma unor recomandari prietenesti. Primele doua vizite au decurs ok, ultima ne-a adus cea mai mare bucurie, v-am si scris ulterior postul “Complet”. Azi am fost la primele analize de sange. Nu eu, sotia, biata… Eu eram pe langa ea, de sprijin moral.

Medicul a recomandat un sir lung de analize. Lung lung lung lung. M-am pregatit cu vreo 3 milioane lei. Adica 300 de ron. Nu ma asteptam sa fie atat, nu mai stiam preturile, din fericire nu am fost nevoiti sa ne facem analize de ceva vreme, dar am zis sa fie. Inainte de a o seca de sange pe sotie, am trecut pe la casierie. Vreo 5 minute i-a luat doamnei de acolo sa bage in calculator toate analizele. Apoi mi-a zis:

1380.

Nu am avut reactie cateva secunde. Apoi am vrut sa ma asigur ca-i o greseala:

- Adica 13 milioane si ceva?

- Da.

Va spun cu mana pe inima ca am fost luat total pe nesteptate. Mi s-au inmuiat un pic genunchii. Era vorba de niste analize de sange si de pipi. La primele doua vizite ce au avut incluse mai multe examene de tot felul, monitoare, cautari, investigari si penetrari medicale, am scapat mult multi mai ieftin. Cei trei milioane de lei din portofel mi s-au parut meschini, rusinosi, umiliti, mici si nenorociti. Bine ca am avut cardul la mine, bine ca aveam pe el bani de rate, am achitat zambind ca un copil ce cade cu faţa pe faianţă.

Si am trecut la Laborator. Sotia a fost instalata comod pe un fotoliu albastru si a aparut doamna cu acul. A intrabat-o daca lesina cand i se ia sange. Sotioara i-a zis ca depinde de cantitate. Doamna a fost usor repezita, parca prea repezita pentru banii platiti de noi, si a mai intrebat-o daca lesina – INDIFERENT de canitate. Sotia i-a zis ca vom afla in curand. Cel aflat deja in pragul lesinului eram eu. Ma asezasem ciuciulete langa fotoliul albastru, si-mi tineam sotia de mana. Ea credea ca spre sprijinul ei. Eu o tineam de mana ca sa nu cad.

I-a fost introdul acul si dat drumul la robinet. Io, din pozitia mea, nu vedeam cum se scurge sangle in eprubete. Dar puteam estima canitatea dupa miscarile asistentei ce-mi ziceau clar ca inca o eprubeta era pusa la umplut. Si a umplut vreo 5 ori 6, io mi-as fi dat duhul acolo. Sotia e mai tare.

Cand am crezut ca totu-i gata, a mai urmat un test. Pentru viteza de coagulare a sangelui. Si i-a bagat sotiei un ac in lobul urechii, sa-i dea sangele si pe acolo. Io am ramas pe locul meu, ciuciulete, asteptand cu emotie sa se opreasca sangerearea. S-a oprit intr-un timp ok, conform standardelor de viteza.

Ma intreb ce mai urmeaza. Financiar vorbind. Am auzit ca doar nasterea + spitalizarea merg pana la 3 mii de euro. Pai cu banii astia imi cumpar niste gemeni din moldova, pe alese. Glumesc. Vom reusi sa strangem banii necesari, noi 3 sa fim sanatosi.

Dar va intreb pe voi, credeti ca ceea ce facem noi cu acest tratament privat e un simplu moft, ori e recomandabil sa beneficiezi de asa ceva atata timp cat ai puterea…financiara? Spitalele de stat chiar sint de ocolit? Stiu ca sint multi medici extraordinari si in spitalele de stat, dar stiu de asemenea ca cei mai buni medici lucreaza si in spitalele private. Numele de “privat” a devenit garantia unor servici de calitate contra-cost sau e doar un fonfleu?

Nasterea, printre altele, a ajuns o chestiune de selectie naturala? Adica ai bani – ai parte de ingrijire buna, nu ai – mergi la risc, miloaga si spaga?

Sa va aud.

Vizitat de 2542 ori, 1 in cursul zilei de azi
  1. alexman says:

    io am auzit pe multe cunostinte care au zis ca au nascut in apa si ca totul a fost ok.

  2. Anonim says:

    Eu as merge pe privat. Chiar si pentru chestii minore merg la clinici private recomandate de prieteni. Esti bine tratat de acei medici chiar daca lucreaza si in spitale de stat. Aici sunt obligati sa te trateze ca pe un om. 3000 de euro aia includ si recoltare de celule stem?

  3. alexman says:

    number one!… :lol:

  4. dono says:

    anonim, nu. Dar o vom face obligatoriu si pe aia.

    Bun venit!

  5. jimmy says:

    Sunt doctori foarte buni si in spitalele de stat, care te trateaza cu cea mai mare grija si profesionalism si nu primesc atentii decat dupa. Sunt si asistente binevoitoare, care pot deveni si mai binevoitoare in schimbul unei sume modice. Una peste alta iesi mult mai ieftin decat intr-un spital privat.
    Dar parca si eu as opta pentru un spital privat (mai ales ca ma intereseaza recoltarea de celule stem, care nu se face oriunde…)

  6. Sid says:

    Sunt multe teste pe care la stat nu le poti face decat pe bani, asa ca nu te ingrijora cu testele, e bine sa faca cat mai multe. Daca toate testele posibile ar fi facute de toate viitoarele mame, s-ar naste mult mai putini copii cu probleme si riscul pentru cea care naste ar fi mult mai mic. Probabil o sa par dur dar traim intr-o tara care permite avortul, si parca e mai bine sa faci un test si sa stii si sa ai optiunea sa poti face un avort intr-un timp util decat sa faci un copil care sa se chinuie toata viata cu cine stie ce probleme fizice sau psihice doar pentru ca mama lui n-a facut un test.

  7. dono says:

    Jimmy, niste cunostinte au ales tot pentru nastere un spital de stat. Datorita medicului. Cu spagi cu tot au iesit mai scump decat la privat.

  8. Daniel says:

    Am avut si noi (eu si sotia mea) de facut aceasta alegere. Am ales spital privat , in Cluj-Napoca . Analize am facut la alt laborator, nu in cadrul spitalului respectiv si pretul as fost normal, cam suma ce te asteptai tu.
    Dar , pentru nastere a meritat. CUm spuneai tu, nu se compara locatia/fata oamenilor cu care intri in contact/pregatirea medicilor/aparatura disponibila.
    Nu a costat 3000 EUR , ci vreo 1500 , dar as face-o inca o data daca ar trebui.
    Asa ca … privat, nu la stat.
    Parerea mea:)

  9. 13 mil nu-i cam mult ? Felicitari pentru the father soon to be !

  10. alexman says:

    mama este medic ginecolog la un spital de stat si nu primeste spaga decat flori. :lol:

  11. dono says:

    Salut Daniel, bun venit, sa va traiasca!

  12. Buna dimineata!

    Daca vorbim de Euroclinic, aia sint sufocati si stau sa cada de procesele de malpraxis la care trebuie sa faca fata. Urmeaza la distanta scurta, din urma, Centrul Medical Unirea.

    Diferenta dintre cele doua sisteme de organizare e data de…zugraveala si directia banilor. Doctorii sint aceeasi, reactivii de laborator la fel, poate pe ici pe colo sa difere vreun aparat, ceva, desi ma cam indoiesc. Tu, ca si consumator de serviciile lor, ai in costul analizelor si plasma, si fotoliile comode, si pardoselile smechere…si tot.

    Ceva ma face sa ma indoiesc de dotarile lor, asta pentru ca daca e o nastere cu ceva complicatii previzibile, o directioneaza catre spitalele de stat. Oare de ce? Sigur, iti iau ochii zugravelile si aparenta de hotel luxos dar asta-i scopul?

    Nu neaparat cei mai buni medici ajung in sistemul privat, ci, la fel ca si in alte domenii, aia care dau din coate, au titluri, etc. Intr-adevar, printre ei se regasesc si unii buni, da.

    Variantele intermediare ar fi rezervele private dintr-un spital de stat ( are Municipalul, Polizu si Grivita ) si in mod cert nu te-ar duce la 3000 de euro. Si, desigur, nasterea in apa care nu se face inca in Bucuresti, ci undeva pe la Brasov-Codlea-Risnov, nu inteleg de ce.

  13. dono says:

    Miorlau, m-ai linistit :)

  14. Dono, ghicesc eu o unda de ironie in glasul tau???

  15. Dana says:

    Salutare
    A trecut ceva timp de cand nu am mai postat insa am stat cuminte in umbra si am citit.
    Eu am nascut 2 copii la stat insa toate investigatiile si controalele lunare le am facut la cabinetul particular al doctorului cu care am nascut.
    Am fost atat de multumita de doctori si asistente la prima nastere incat al doilea copil tot la Giulesti a fost nascut.
    Eu recomand spitalele de stat .Sunt aceiasi medici care profeseaza la particular insa nu te costa spitalizarea atat
    Si la stat sunt rezerve foarte bune.
    Daca la stat o nastere cu multe spagi cum spui tu te duce cam la max 2000Ron la particular e enorm din cate am auzit. Plus ca am o prietena care a nascut la particular prin cezariana si i au uitat un instrument in ea .
    Oricum daca se naste normal,fara anestezii si calmante nu mai conteaza unde nasti ca tot iti vine sa ii iei pe toti la bataie si sa fugi acasa.
    Numai bine va doresc la toti.

  16. dono says:

    Mersi, Dana.

    Miorlau, nu as fi ironic la adresa ta. Insa la adresa siuatiunii in care ma aflu… :)

  17. 1Q Aurel says:

    Si cand te gandesti ca bunicile noastre au nascut in caru cu fan!

  18. dono says:

    Unchiule, nastere BIO :) Tot se poarta acum BIO la orice.

  19. sburlea says:

    Hai neata! Bre Dono, m-ai lovit in moalele capului cu subiectul asta. Acu sa spun si de ce:

    De o vreme incoace, ne preocupa si pe noi subiectul de-a mama si de-a tata. Ca atare, am luat masuri. Am inceput cu o incalzire usoara, prin renumitele/celebrele/nemaipomenitele spitale maternitati din Bucuresti. Astea de stat adicatelea. Si am fost la recomandare, caci posedam niscaiva doftori prin familion/preteni. Experienta m-a incantat foarte tare. Nu mi-ar ajunge toata dinamita din tara asta sa bubui spitalele astea supercalifragilistice, de stat.

    Asa ca, previzibil, am luat calea clinicilor private. mai pentru o analiza, mai pentru doua, mai pentru o operatie, mai pentru alte analize, mai pentru alte tratamente, cu internari, cu consulturi, cu sange ori altele. Nu vreau sa-ti spun care e nota de plata pana in prezent caci mi-ar veni mie rau.

    INSA pentru nimic in lumea asta nu mi-as lasa jumatatea mai buna sa petreaca macar un minut in alta parte. In fond, dincolo de toate teoriile privind doctorii senzationali de copilasi din spitalele de stat, as sfatui pe oricine sa intre nitel in adancuri sa vada ce descopera:

    - Haideti ca va astept dincolo, e o clinica privata. Sau e clinica mea privata
    - Haideti ca trebuie sa faceti analizele astea. Da trebuie MUSAI sa le faceti la CLINICA nu stiu care, caci acolo e cel mai bun laborator, etc.

    Deci, draga Dono, pregateste-te bine dpdv financiar :)

  20. dono says:

    Sburleo prietene, deci sintem de acceasi parte a baricadei. Din nou :)

  21. Lady_blue says:

    Salutare Dono si bine v-am regasit pe toti.
    N-am mai trecut de mult pe aici dar cu motiv intemeiat va promit…mi-am facut si eu datoria de perpetuare a speciei :) ) si am un bebestumf superb de 7 luni asa ca va urez tie si sotiei tale bine ati venit in clubul parintilor!
    Cunoscatoare fiind de cauza n-am putut sa tac si sa nu-mi dau cu parerea.
    Eu sunt pro clinicile private, cu toate ca la noi te usuca de bani dar decat sa patesteasca mama sau bebe ceva in spitalele noastre dubioase mai bine mergi la sigur.
    Eu am ales sa nasc in Ungaria, asta pentru ca sunt din Oradea si Debrecen e la 40 de min cu masina. Sincer n-am regretat nici o secunda, totul a decurs perfect, fara complicatii si fara spaga mai ales. Am fost tratata foarte bine, asistentele ma vizitau din jumate in jumate de ora!!! da da bine ati citit si nu pentru ca le umpleam buzunarele ci pt ca asa e normal, sa nu mai zic cum se ingrijeau de bebe. Hainute si scutece am primit de la ei toata perioada cat am stat in clinica, si toate necesare mie tot ei mi-ai dat, nu a fost nevoie practic sa-mi duc nimic!
    Am platit putin in comparatie cu cat e la noi, sincer am dat 500 de Euro la doctor, atat era tariful lui…si gata! Nici macar un banut la nimeni in rest!
    Am ales sa merg acolo pentru ca ma inspaimantau prietenele mamici cu povesti de groaza despre maternitatile noastre. O prietena a nascut de 2 saptamani si s-a chinuit pana la epuizare, n-au ajutat-o mai deloc, dupa nastere nu i-a adus nimeni nici un algocalmin, macar ca a impartit la bani in stanga si-n dreapta.
    Eu am avut medic la care mergeam pe perioada sarcinii si aici in Oradea dar consultatiile lui erau nimic comparativ cu cele din Ungaria. Un ecograf pe luna in 10 min si ma costa 1 mil. La celalalt doctor mergeam tot lunar dar ma tinea 1 ora si-mi facea teste peste teste si ma costa 900 de mii :) .
    Asta e…sistemul romanesc lasa de dorit dar….e si vina noastra ca acceptam si spaguim pe oricine lucreaza in spitale.
    Eu va doresc succes si multa sanatate la mamicuta si bebeu.
    Sper ca v-am fost de ajutor.
    Va pup!

  22. dono says:

    Felicitari, lady_blue, sa aveti toti multa sanatate :)

  23. Ada says:

    Buna dimineata!

    Am o prietena ce-a nascut la un spital de stat, respectiv la spitalul CFR, langa Romexpo, pe-acolo. Am fost la ea cand fetita nu avea nici macar o zi. Totul curat, cate doua mamici in rezerva, rezerva cu baie proprie, noi cu halate pe noi, intram pe rand. N-am dat nicio spaga, dar nu ne-au lasat cu flori la proaspata mamica. Prietena mea a nascut normal, cu epidurala si mi-a zis ca a fost totul foarte ok. Si a avut niste probleme, i s-a rupt apa si-a trecut mult timp pana au inceput contractiile, iar bebele a avut cordonul in jurul gatului. A fost bine ingrijita si totul este ok.

    I-am recomandat acelasi spital si aceeasi doctorita si cumnatei mele, care acum imi multumeste pentru ca este incantata.

    Eu cred ca e si chestie de noroc, depinde de doctor si de spital…

  24. sburlea says:

    21 dono Says:
    December 2nd, 2009 at 11:51 am
    Sburleo prietene, deci sintem de acceasi parte a baricadei. Din nou

    :) Da! Cu minora diferenta ca noi inca nu am vazut micul punctulet alb, pe monitor. Inca ;)

  25. Gia de la Cluj says:

    Poate bat apa-n piua si inca degeaba dar eu am avut doar experiente ok la spitalele de stat. Ma rog, au fost toate-n Cluj si nu pentru sarcina, dar oricum… Adevarul e ca s-au nimerit aproape mereu doar doctori tineri si au fost deosebiti. Mama prietenului meu a fost internata pentru cateva luni la doua spitale de aici. Doctorii au fost MINUNATI, pur si simplu. Si stiu cu siguranta ca s-a incercat datul de “atentie” la doctorita principala si nici nu a vrut sa stea la povesti. Un buchet de flori insa a acceptat cu mare placere.
    Sora mea a venit in stare grava aici, poate chiar aproape de moarte, dar a iesit complet vindecata. A cheltuit inainte o multime de bani pe tot felul de doctori specialisti-minune care i-au spus ba ca are SIDA, ba ca are leucemie. Avea ganglioni si tanarul din Cluj si-a dat seama rapid de asta. Iar eu am fost tratata super la o internare si n-am dat nici un banut cat de mic.
    In schimb prietenul meu a fost taxat bani frumosi la vre-o doua clinici particulare doar ca sa i se spuna ca e perfect sanatos si trebuie sa manance regulat. In conditiile in care avea dureri crunte de stomac. Iar reteta pentru ochelari i-a fost scrisa gresit de doua ori in decurs de o saptamana, la cabinete private. Fiecare a trecut exact invers decat celalalt caracteristicile. Ghici ce ? Ambele au fost gresite :)
    Am de facut cateva analize curand si am sa aleg tot un spital de stat. Desigur, voi cauta un doctor tanar: mi-am invatat lectia deja. Ei macar sunt entuziasti si mai cred ca juramantul lui Hipocrate nu e direct proportional cu grosimea plicului.

  26. sburlea says:

    Ada, pai vezi tu, asta e cea mai mare problema: dupa cum ti-o fi norocul. Pai eu de exemplu, n-as putea NICIODATA sa joc ruleta ruseasca_cu viata pruncului ori cu a sburlitei. Ce dracu fac, intru direct in puscarie dupa ce as ucide o asistenta care mi-ar uita copilul sub nu stiu ce lampa?????

    Pe de alta parte, stiu si eu cateva exceptii legate de spitalele de stat. Dar, din pacate, sint doar exceptii. Am mult mai multe exemple din partea ailalta a baricadei

  27. dono says:

    Gia, exista mult medici minunati. Si de-aia mai cu experienta, care sint MEDICI-OAMENI, si tineri.

    Eu am incredere in generatia tanara, mai ales ca-l stiu pe varul Tudor si putintel il stiu si pe Horea. Ca sa vorbesc doar de cei de aici, de pe blog.

  28. alinabogdan says:

    Desi nu sunt de acord cu generalizarile…stiu ca sunt si medici si asistente bune si la stat…eu m-am hotarat cand am auzit ceea ce cred eu ca e culmea culmilor nesimtirii umane…o asistenta zicandu-i viitoarei mamici pe masa de nastere…”Hai, fa, cand l-ai facut ti-a placut…acuma de ce tipi?” Asta m-a facut sa ma hotarasc…privat…cu toate costurile exorbitante…

  29. Lala says:

    Neata! Din pozitia de viitoare mamica am trecut si eu prin numeroasele examinari care se cer in situatia asta. Am ajuns in faza in care respir usurata ca urmatoarea vizita la nenea doctoru’ este programata undeva in luna ianuarie.. Am ales varianta combinata: consult+analize la clinica privata, nastere la spitalul unde profeseaza nenea doctorul pe post de sef de sectie. Va dati seama ca optand pentru faza 1 la privat am fost nevoiti sa decartam sume asemanatoare cu ceea ce s-a vehiculat anterior, adica carnatul de analize cam 1100 ron, vizita la nenea + ecografie 400 ron, dublu test si morfologie fetala trim I 700 ron. Stiu ca este mult, stiu ca platesc pe langa serviciul medical in sine si confortul oferit de clinica privata, mangaierile pe capsor de la asistente si zambetele politicoase. Acum vine partea mai interesanta. Am avut niste probleme de sanatate. Eu ca bebelica e bine mersi. Am fost internata la spitalul unde profeseaza nenea doctor al meu (Elias), acolo unde voi si naste si.. surpriza! Amabilitatea, profesionalismul si grija de care am avut parte la clinica privata au continuat si in cadrul spitalului. Nu s-a ocupat in permanenta nenea doctoru’ meu de mine ci m-a pasat la o tanti rezident care a fost o bomboana de fata. Pe toata perioada asta sotul meu fiind obisnuit cu practica din spitalele romanesti a incercat sa decarteze stanga-dreapa, na, cum se face..dar stupoare! Vai, domnu, se poate… nu, va rog, este pacienta lu’ sefu! Va rog frumos, sa nu mai faceti asa ceva, multumim dar nu! Si toate serviciile de aici au fost gratuite, doar niste medicamente pt perfuzii am cumparat de la farmacie. Per ansamblu, parca merita sa vii de la cabinetul privat ‘a lu’ sefu’, esti tratat bine! Nu am auzit nici de la celalte mamici de acolo vreo vorba urata la adresa personalului medical, dimpotriva, numai ca nu cunosc daca pt ele s-a dat sau nu. Una peste alta, sper ca atunci cand va fi momentul sa am parte de acelasi tip de tratament din partea personalului medical ca vorba aceea: Pana la Dumnezeu te mananca sfintii!

  30. dono says:

    Mult succes, Lala! Din cate citesc pe aici, se pare ca Romania nu sta totusi atat de prost la capitolul natalitate :)

  31. Joaninha says:

    Buna dimineata.
    Dono, suma pentru analize poate parea mare, insa iti dau exemplul unei colege care e insarcinata in 3 luni acum. Si-a facut primele analize aproape gratis, cu trimitere de la medicul de familie. Acum urmeaza seria a 2-a, toxoplasma si alte cateva, la Cantacuzino – 750 roni. Urmatoarele sunt pt sindromul Down – 6 mil. Deci tot p’acolo bate suma.
    Nu-s toate obligatorii, insa daca un medic iti spune “stiti, ar fi bine …” cred ca iti cam baga un morcov si nu te mai gandesti la suma.

  32. Nastere la stat in 2006 (sotia, pitalul Constantin si Elena, Judetean Ilfov de langa Stadionul National) cost total (din prima luna de sarcina pana la nastere) = 2100 lei (aici am puis si coistul unor analize facute la cantacuzino + 2 ecografii 4D)
    Nastere la Medlife in 2007 (cumnata) = cost total 9800 lei (doar nasterea a costat 6500 lei, restul fiind analizele)
    Si sotia si cumnata au fost multumite de serviciile medicale. Cumnata a primit si o poza color format A4,plus un set de lenjerie si un buchet de trandafiri la plecare.
    No comment!

  33. dono says:

    Jo, firesc ca facem absolut tot ce zice medicul. Cred ca noi nu sintem in stadiu atat de avansat si vor urma multe altele. Doar sa fie bune, in rest nimic nu conteaza.

  34. dono says:

    Blog la misto, de aici deducem ca florile sint cam scumpe in Romania :)

    Bun venit!

  35. Ada says:

    Da, Sburlea, ai dreptate! Nici eu n-as risca!

    Va voi spune o mica povestioara, care pe mine inca ma afecteaza. Era in anul de gratie 1990, luna iunie. Mama era insarcinata si urma sa nasca. Au apucat-o durerile si n-a mai ajuns la spitalul unde trebuia sa nasca, la Giulesti parca… si a ajuns la ala de la Eroilor, am un lapsus acum si nu-i mai stiu numele exact, ca s-a tot schimbat. Toate bune si frumoase, a nascut o fetita… apoi doctorii au venit la ea si i-au spus ca a murit. Explicatia a fost ca nu era suficient oxigen in sala. Cea mai stupida explicatie ever! Apoi a mai auzit si varianta cum ca bebele ar fi fost deja mort… ceea ce refuz sa cred! Eu aveam 7 ani si jumatate, dar n-am sa uit ziua cand am aflat, cat am plans, cat m-am agitat, apoi vazand-o pe mama dupa cateva zile cat s-a chinuit dupa, ca avea lactatie etc. NU pot sa uit! I-as linsa pe doctorii de genul asta!

    Imi pare rau ca m-am aprins! Nu stiu cum o fi acum acolo, dar clar nu voi calca in spitalul ala!

  36. Joaninha says:

    Acum despre spital : eu as alege tot unul privat. Acum merg la medic la Euroclinic si sunt foarte multumita de serviciile lor,plus ca locul e curat si civilizat. Am fost prin spitalele de stat in trecut si nu m-as vedea nascand acolo. Si va spun pe sleau ca mie nu mi se pare spital ala in care pentru o consultatie la ginecologie nu ai unde te schimba, te plimbi in curu’ gol si fara papuci prin fata doctorului ca sa te urci pe o masa jumatate ruginita si care arata mai mult ca o ghilotina. No way! Poate-s eu mai mironosita, dar mi se pare ca merit macar sa scap de grija gandacilor si a spagilor si sa am numai grija bebeului.
    CHit ca ramanem cu datorii dupa aia!

  37. sys says:

    N-am in minte decat ce i s-a intamplat unei verisoare din Bacau: a vrut neaparat la clinica privata, si care e mai cu mot in Bacau decat Medicalservice; toata distarctia a costat vreo suta de milioane, da, recoltat de celule stem included; la 7,30 dimineata a fost chemata pt. cezariana, ca la 8 doctorita trebuia sa fie la spital, la locul ei de munca de baza; dupa care, a 2 a zi si-a luat zborul la un congres; in urmatoarele zile vara-mea a facut o tromboflebita minunata, a fost trimisa la Iasi, la spital de stat, unde a stat o luna, timp in care bebelul era crescut de sotul vara-mii; dupa atatea cheltuieli, tot la stat a ajuns; cred ca in Buc. poti gasi si spitale decente, trebuie sa te interesezi, plus un medic bun, mai sunt, de ce nu? Oricum, cele mai bune lucruri le stiu despre spitalele si medicii din Cluj si Tg. Mures; doar ca e cam peste mana pentru cineva din Bucuresti; mai ai timp sa te gandesti si sa te informezi; bafta!

  38. mamica says:

    intreaba la spitalul respectiv daca au departament de urgente neonatologice si ce se intampla daca sunt complicatii la nastere, daca fac si altceva decat cezariana…
    nu e absurd sa te pregatesti la centrul medical privat de nastere dar eu m-as duce sa nasc la spitalul de stat care are tot ce ii trebuie pt cazuri de urgente inclusiv medici mai buni cu experienta…
    vezi ca toate spitalele mari din Bucuresti au rezerve private

  39. Iuliana says:

    Din pacate am renuntat la beneficiul de a merge la o clinica privata unde compania imi plateste orice investigatie mi-as face, pentru a merge la un spital de stat la un medic recomandat, cu mult peste cei din clinica privata, care este ea, foarte buna ( spun unii), Da, se merita sa dai un ban cand e vorba de o nastere, conditiile primeaza, numai eu stiu ce am putut sa vad la Polizu, mizer, iti e si frica sa nu te imbolnavesti pe acolo, si tu ca mama si fatul!!!Centrul medical Unirea are si posibilitatea de a naste in apa, e singurul din tara ( daca nu ma insel)modalitatea asta fiind preferata de multi pentru ca ar atenua din trauma nasterii copilul nascandu-se intr-un mediu similar celui din care iese, si la Euroclinic personalul este grozav, una peste alta, ai facut alegerea potrivita, doar e vorba de familia ta!Nu cred ca ti-ar fi placut sa fie consultata in acelasi timp cu alti 3 pacienti, in fata la 10 oameni, iti calca demnitatea in picioare si iti umbreste frumoasa experienta de a deveni MAMA!

  40. Lala says:

    Ada, ma doare sufletul cand citesc asemenea povesti cu copilasi care sfarsesc tragic din cauze numai naturale nu.. Tot ce pot sa sper este ca medicina a evoluat si ca medicii din spitalele noastre macar de astia mici au grija! La cat mai multi micuti sanatosi si voiosi si mamici fericite. Avem nevoie in Romanica noastra!
    Sa prestam cat mai suntem tineri si in putere ca nu se stie ce aduce deceniul urmator!

  41. VV says:

    ‘morning!

    Mey, prevad ca postul asta o sa imparta in doua! Da’ e de bine, ca auzim parerile tuturor.

    Am auzit si noi de clinicile astea – chiar de la o amica a mea care are pe cineva medic acolo – si nu stiu cat de mare e diferenta.
    Miorlau zicea bine … la fel si eu … problema e ca nu tot ce de-afara “se vede bine” asa si e.
    Posibil sa fie, dar in aceeasi masura sa nu.
    Acum 12 ani noi am ales asa: analize, teste, ecografii, etc – toate in clinica privata si nasterea, spitalizarea – in spital de stat.
    Pot sa-ti spun un lucru : daca ai ceva relatii ( rude ar fi ideal ) nu-ti doresti altceva.

    Si, da, chiar si in cel mai indepartat colt al tarii, unde nu s-a auzit de clinica privata sau de-astea, intotdeauna gasesti un medic bun care sa faca totul ca la carte. Si pe bani putin, poate deloc, dar cu satisfactia lucrului bine facut.

  42. dono says:

    VV, luam in considerare si nasterea peste Carpati, la noi acasa, unde avem prieteni medici. In care avem deplina incredere. Aveam insa nevoie de cineva aici pentru analize, monitorizare, etc.

    mamico, urgentele de neonatologie le asigura Eliasul, din cate stiu. Dar trebuie sa ma mai informez. Si bun venit!

  43. pupu says:

    dono, suma pt analize este enorma, DAR eu am luat hepatita tip c de la niste analize facute la policlinica titan…. este adevarat in alt secol

    un “mizilic” de 5 ani m-a dat pe spate cu un raspuns simplu si la obiect, eu facand obiectii la pretul unui produs dulce…. “pai, muncesti mai mult si iei bani mai multi si platim si ciocolata”

  44. VV says:

    Cu atat mai bine, zic.
    Cum e vorba … nu tot ce e poleit si frumos ambalat are si calitate pe masura.
    Am vazut si asa.

  45. Mara says:

    dono, sincer, daca alegi spital particulat pt nastere si pt toate vizitele la medic pana la nastere incearca sa vinzi apartamentul ala… sau vindeti un picior

    (sotia o sa mearga cel putin o data pe luna la medic sa o consulte)

  46. Daniel says:

    Multumesc. Si orice alegere ia face , sa iasa bine si toti sa fie sanatosi

  47. ikemaua says:

    Buna dimineata,

    Eu cred ca e o chestiune de noroc, pana la urma. Oamenii sunt oameni si gresesc sau nu fie ca sunt la privat sau la stat. Dar poate merita sa alegi clinica privata chiar si numai pentru confortul psihic pe care ti-l ofera. Eu insa nu as putea spune cu mana pe inima ca cei de-acolo sunt mai priceputi decat cei de la stat. Eu am in jurul meu medici care nu apeleaza niciodata la clinicile private cand e vorba de familia lor, tot la spitalele de stat merg. Evident, ei au avantajul relatiilor…

  48. tot io says:

    mare dilemă şi pentru mine acum 3 ani. am ales privat. teste, laboratoare. până când am aflat că, ”Doamne fereşte, în caz de ceva, tot la urgenţa spitalului ajunge”. la privat ar fi născut cu acelaşi doctor ca şi la stat. am ales spital judeţean. 23 noiembrie, cutremur, mă sună să vin să o duc la spital. înainte să’i aduc pizza, aşa, de poftă. duc pizza, mânăncă, o duc la spital. în jurul amiezii. predau nevasta, preiau hainele. de ce să le duc acasă? ca să nu fugă din spital după ce naşte şi să lase copilul acolo. se practică. aţi adus de toate? am adus…de toate. vată, feşe sterile, pamperşi, săpun, spirt, medicamente, etc. pardon, nu are voie cu telefon la dânsa. adică? păi nu are voie, aşa e directiva. şi dacă se întâmplă ceva? nu ştiu, vorbiţi cu directorul. am vorbit cu directorul. nu există aşa directivă, nu au voie cu telefonul în sala de travaliu şi în sala de naşteri. da las eu vorbă să stea cu telefonul la ea. plec. mă întorc la serviciu, încerc să lucrez, vorbim la telefon, aşteaptă barza. plec acasă. pe la 7 mă sună. ”mor!” se închide telefonul. sun, telefonul închis. sun doctor, nu răspunde. sun asistentă, telefon închis. sun director spital, director spital sună doctor, director spital sună şi îmi zice că e ok. ok, ce? mă doare burta, transpir ca un cal, îmi zice şi mie cineva ceva? e bine? a născut, e sănătos, are 2 picioare, 2 mâini, 2 ochi? are păr? păi încă nu a născut, da ai răbdare. am, cum dracu să nu am răbdare. pe la 9 eram tată. nu m’am îmbătat. am mâncat un rest de pizza rece, am dat bere la colegi,eu n’am băut nimic, am cumpărat o şampanie s’o beau cu urmaşul când împlineşte 18 ani. atunci o să’i arăt şi decontul. să vadă cât am investit în el. săptămâna trecută am împlinit trei ani. colici, dinţi, creşe, grădiniţă, poveşti, parc, cine e copil cuminte/moş crăciun îl ţine minte, scrisori la moş crăciun, dacă sunt cuminte primesc ciocolată?, azi sunt bolnav, nu mergem la grădiniţă, mergem la teatrul de păpuşi, da?. mi’e dor doar să dorm. să dorm în weekend până târziu, fără să vină să mă tragă jos din pat. la 6 dimineaţa.

  49. VV says:

    Tot io, tare de tot!

    Dono, cand vei deschide post cu povesti despre pusti … sa vezi atunci asaltul.

  50. roxanne says:

    Buna.

    Tot din cauza ‘vrem si noi un bebe’, am fost nevoita sa merg prin spitale, sa ma si operez la un mom dat, sa tot fac analize. Internata si operata am fost la spital de stat, ca acolo am fost trimisa de urgenta, de la un cabinet particular. Ce sa zic….a fost bine. Nu cunosteam pe nimeni, pe dr am cunoscut-o cu 10 min inainte de operatie, iar spagi nu prea am dat (doar la 2 asistente, si ceva dr care m-a internat si a asistat si el la operatie, iar asta, dupa. Dr ce m-a operat n-a vrut sa primeasca nimic).
    Si in final a fost totul bine, si am plecat de acolo cu problema rezolvata.
    Acum, a fost nevoie de alte noi analize, din care, o parte le-am facut la privat. Ce-i drept, am stat mult mai putin la cozi, si mi-a convenit ca mi-am putut lua rez pe net.

    Oricum, totul e mult mai scump in Buc decat in provincie. Nasa mea a nascut la Iasi la spital de stat, si a fost f bine, si nici n-a costat-o mult.

    Sa fim cu totii sanatosi!

  51. Esti radical, totusi. Se poate lucra si pe o combinatie privat/public. Spre exemplu, medicul de familie iti poate da o gramada de trimiteri, cu ajutorul carora beneficiezi fie de reduceri, fie de gratuitati.

  52. Dosvida says:

    Daca e cu noroc, nu banii multi sau doctorii buni fac sarcina usoara si bebele sanatos. Restul sunt exceptii.

  53. hellena09 says:

    Dono, hai sa-ti povestesc un pic experienta mea…
    cat am fost insarcinata aveam dr in spital de stat…cunostinta, doctorita extraordinara… ma duceam la spital de stat pt ea…
    ma duceam si la un spital privat (nu stiu daca e bine sa-i spun numele, dar daca te intereseaza il spun) unde faceam ecografii, analize, etc…
    practic..dadeam bani in 2 parti… merita sa te duci la spital privat pt ecografii…au aparatura performanta, medici echografisti buni…
    analize de sange…mai bine iei o trimitere de la medicul de familie… si le faci gratis… e mult mai bine asa…
    cat despre nastere, eu sustin cu tarie spitalele de stat… nu stiu daca stii…dar in spitalele private daca Doamne fereste se intampla ceva cu copilul, ei te trimit la spital de stat… nu au aparatura necesara pt situatii de urgenta…si stii cum e..you never know what can happen…

    ca idee, du-te intr-o zi…cand aveti timp…la spitalul Filantropia… este totul nou, curat, dupa ultimele standarde UE, bate multe maternitati private din tara… medici exceptionali..pregatiti pt orice, recolteaza celule stem (din propria-mi experienta iti spun) si…e spital de stat…

  54. leonard says:

    Salutare.
    Dono, clar ca daca ai sa te duci la privat vei fi tratat mult mai bine, mult mai respectuos, mult…. Dar acum in ceea ce priveste pretul, nu stiu mi se pare absurd cand te gandesti ca totusi suntem in Romania, chiar daca sunt servicii de standarde europene. Acum ce sa spun, sper din tot sufeltul ca sarcina care o va avea sotia ta sa fie una sanatoasa si fara complicatii, nu doresc raul la nimeni, dar daca e sa se intample ceva….(nu am gura pocita). Acum daca stam si ne gandim statistic nu stiu cat de multe complicatii au fost si vor fi in spitalele de stat. Cred si vreau sa afirm ca la Bucuresti sunt unele din cele mai bune spitale din tara asa ca eu consider ca ai putea sa le acorzi si lor o sansa de ati aduce copilul pe lume. Doamne fereste daca apar complicatii nu cred ca te vor lasa de izbeliste. Intradevar tre sa dai spaga, dar consider ca vei iesi mai ieftin. Acum cine are bani si isi permite spitalele private sa se duca acolo nu am nimic impotriva, dar totusi gandeste mai bine.
    P.S. mi se pare absurd sa coste atat acele analize, chiar strigator la cer.
    Numai bine

  55. Ada says:

    @hellena09: Fratele meu s-a nascut la Filantropia si am auzit de bine despre.
    Mama zice ca medicul era excelent, a murit acum, dar in vremurile alea, el opera numai dupa ce lua ceva la bord, altfel ii tremurau mainile. si toata lumea il aprecia si avea incredere in el, in ciuda acestui mic defect.
    Si ea l-a facut pe frati-miu la 40 de ani, prin cezariana… daca te uiti bine, nici nu se vede incizia, pe cand o tipa de 23 de ani care nascuse cu alt doctor si era in salon cu ea… era taiata si cusuta pe burta… ca porcu’.

    Parerile sunt si vor fi mereu impartite.

  56. annde says:

    servus :)

    o sa povestesc si eu o intamplare…nu are legatura cu nasteri dar tot de spitale e vorba. acum vreo 2 ani jumate am inceput sa am niste dureri groaznice de cap dimineata la prima ora incat nu ma mai puteam ridica din pat…asa ca am luat calea medicillor/cabinetelor. Am inceput cu oftalmologie, neuro, endocrinologie,radiologii, tomografii and list can go on. Toate cabinete private. De la fiecare am primit cate o reteta: magneziu si calciu injectabil, nici un rezultat luam altu la rand(la trimiterea medicului de familie, care ma sfatuia sa ma duc tousi la privat) hormoni tiroidieni 3 luni, nici un rezultat si tot asa am tinut-o vreo 7 luni in care s-au dus pe analize plus pastile vreo 35 de milioane. In cele din urma cand nu mai aveam unde sa merg si durerea persista m-am dus la medicul meu de facultate… mi-a zis ca am un pic tensiunea mica …de aia si era durerea dimineata la prima ora, si sa consum alimente ca vinul si cafeaua. Avea dreptate, nu mai am nimic acuma.
    Deci…nu prea am eu incredere in spitalele/cabinetele private.

    o zi buna!
    hai cu weekendu`:d

  57. Adina says:

    Ada, tu-mi aduci aminte de medicul cu care trebuia sa nasc :D
    medic excelent, dar care mi-a pus in vedere ca in timpul we e ocupat (cu bautura)
    evident, junioara si-a ales aparitia intr-o noapte de sambata spre duminica :D

  58. Ada says:

    @Adina: Si eu tot sambata, la pranz! :)

  59. Adina says:

    iubitori copii :D
    (acu’ se stie ca glumesc, da?)

  60. hellena09 says:

    Ada, ai mare dreptate…fiecare cu parerea lui! eu le respect pe toate :)
    Filantropia arata acum de nota 10+…
    eu am nascut in spitalul vechi…dar l-am vazut pe cel nou…nu se compara…
    sunt multi doctori f buni acolo :)
    asistetele sunt chiar ok… erau femei care nu aveau spaga de dat… si le ajutau si asa… cu bebele se purtau ireprosabil… spalat, schimbat, curatat non stop…asta am vazut-o cu ochii mei… si te invatau asistentele cum sa-l tii/speli/alaptezi…
    eu am fost f multumita…
    doctorita nu a vrut nici 1 leu de la mine…m-am plimbat cu plicul 2 zile dupa ea… nimic…

  61. Ada says:

    @Adina: Da, iubitori de weekend! :)

    @Hellena09: E bine de stiut, adun informatii din toate partile, sa stiu ca am ales cum trebuie cand voi fi si eu mamica. :)

  62. alexman says:

    mama mi-a zis ca cele mai usoare nasteri in zilele noastre sunt prin cezariana si mai nou sub hipnoza.

  63. Joaninha says:

    Pana la urma stiti cum e ? Conteaza unde se simte ok graviduta, cu care medic si in care mediu. Poate unele sunt mai curajoase, altele nu, important e sa nu-si faca griji din pricina spitalului si sa aiba incredere in medic.

    Deci rac ziceai, nu ? Mwhahaha .. ca si KS :twisted:

  64. Ada says:

    @Alexman: Despre nasterea sub hipnoza nu stiu… dar ia intreab-o pe mama ta de refacerea de dupa nasterea prin cezariana fata de refacerea dupa nasterea normala. :)

    Si Jo are dreptate!

  65. 1Q Aurel says:

    La maternitate, in sala de asteptare trei barbati stau cu sufletul la gura. Iese moasa si il felicita pe primul: – Felicitari aveti gemeni! – Doamne, ce coincidenta, eu chiar lucrez la Minessota Twins… Dupa o ora iese aceeasi femeie si spune celui de al doilea tatic: – Incredibil, aveti tripleti!!! – Nu pot sa cred, ce coincidenta, eu lucrez la 3M Company. Al treilea lesina. – Ce s-a intamplat, intreaba moasa? – El lucreaza la 7UP…

  66. Tocmai vorbeam cu un prieten ieri…
    Ce interventie a costat aici, 1000 de euro, in Austria ar fi costat 500.

    Diferenta de clasa a fost neta !

  67. alexman says:

    @ada mama a zis ca nasterea prin cezariana este mai sigura mai scurta si fara dureri si ca refacerea este in functie de femeie daca nu este grasa, adica nu are un strat de grasime sub piele, atunci refacerea se face rapid. :lol:

  68. anya says:

    Eu iti spun ca analizele tale s-ar putea sa nu fie chiar asa scumpe. Adica eu acum un an pentru un set complet de analize la sange si hormoni am dat vreo 6 milioane. Plus ca am paltit si vreo doua trei consultatii de 150 roni. Si erau mai mult un moft, o mica infectie la rinichi. Puteam sa iau si ceaiuri. Dar de ce sa risti cand e vorba de sanatatea sotiei? Mama a avut niste probleme destul de mari cu fratele meu mai mic, a avut un doctor destul de tacanit, ca sa zic asa. So, nu te zgarci taman acuma.

  69. hellena09 says:

    Ada, sa stii ca depinde de organism…
    eu am facut cezariana… am nascut dimineata si seara ma plimbam prn spital si radeam cu asistentele :)
    la 5 minute dupa ce am iesit din peratie vb la tel… si nu mi s-au facut deloc calmante…
    fetele care nascusera natural aveau dureri mult mai mari decat mine…
    eu sunt pro cezariana…in primul rand nu reprezinta nici un risc pt bebe…

  70. iguana says:

    Eu, pe timpul sarcinii, pentru analize, am optat pentru clinica Medlife – contra cost, desigur! S-a dovedit că analizele nu erau făcute cu profesionalism. conform rezultatelor obţinute de laboratorul lor, ureaplasama (una dintre analize) era pozitivă. Şi eu şi sotul meu a trebuit să luăm antibiotice. După repetarea analizei, rezultatul a ieşit din nou pozitiv. Medicul care mi-a urmărit sarcina a devenit circumspect şi m-a sfătuit să apelez şi alte laboratoare – unde, culmea, rezultatul a ieşit negativ. Astfel încât, uite cum mi-am pus sarcina în pericol din cauza incompetenţei celor care au lucrat analizele. Concluzia o tragi singur…

  71. Lavi says:

    matusa mea a nascut acum un an in august intr`o clinica privata din cluj. cu toate analizele de pe perioada sarcinii + nasterea in total a platit 22 de milioane iar doctorul si asistentele nu au acceptat nici macar un fir de floare, nimic. unchiul meu a trebui sa se roage de asistenta jumatate de ora dupa ce iesise din tura la 12 noaptea sa il lase sa o duca cu masina pana acasa deoarece era tarziu si cu greu a acceptat, dar numai atata nimic mai mult…

  72. Lilly says:

    e bine sa optezi pentru nastere intr-un spital privat, confortul este diferit fata de un spital de stat
    sunt multi specialisti si oameni profesionisti in spitalele de stat doar ca stau prost cu resursele
    pentru analize de sange eu as opta pentru siptalele de stat sau policlinicile unde sunt preturi mai accesibile(imi pare cam mult costul analizelor si chiar nasterea)
    dar daca dispui de partea financiara sa sti ca nu-i un moft e doar confortul tau

  73. Anachen says:

    dono,buna intrebare.
    Aici ai asigurare,esti un fericit,pentru ca asigurarea iti plateste tot:spitalizare,medicamentatie,mancarea(care spre deosebire de spitalele romanesti se poate numi mancare).
    Exista insa si aici probleme si anume,renumele spitalului.Si niciodata renumele spitalului este nefonat.
    Pentru o colica renala lui Andy i s-a dat un calmant in Spitalul din orasul nostru(mic ce e drept) si i s-a sugerat ca daca se accentueaza durerile sa se duca in Koblenz,ceea ce am si facut.
    La urgente,in Koblenz,intai te intreaba de asigurare,ai completat formularul,si intrii direct in teste,de sange,raze,ecografii tot.Si abia cand sunt ei 100% siguri,te opereaza(asta insemnand si ora 1 noaptea).
    Pai sa fim seriosi,intr-un spital de stat romanesc mori la 1 noaptea,pentru ca doctorii de garda fie dorm,fie croseteaza.

  74. sys says:

    Eu am fost operata fara prea multe vorbe la 3 noaptea de apendicita de 2 medici care nici nu dormeau, nici nu crosetau; m-am dus la urgenta, mi s-a luat sange si direct pe masa de operatie; hai sa nu generalizam si sa nu exageram!

  75. Jasmin says:

    Bună seara!

    Cred că e o alegere bună. În ziua de azi nu prea îţi poţi permite să rişti viaţa ta şi a celor din jur.
    Am o prietenă care a avut o experienţă neplăcută cu sistemul de stat. Pe tot parcursul sarcinii a mers la aceeaşi doctoriţă, în fiecare lună mergea la control şi plătea de fiecare dată o sumă deloc neglijabilă. În luna a opta doctoriţa i-a spus că nu se mai poate ocupa de dânsa şi a lăsat-o fără nici o jenă. A trebuit să găsească alt doctor şi să plătească din nou pentru a fi sigură că va naşte fără probleme (era puţin mai complicat ce necesita cazariană). Şi acum îi pare rău că nu s-a dus la o clinică privată.

  76. sburlea says:

    66 1Q Aurel Says:
    December 2nd, 2009 at 4:43 pm
    La maternitate, in sala de asteptare trei barbati stau cu sufletul la gura. Iese moasa si il felicita pe primul: – Felicitari aveti gemeni! – Doamne, ce coincidenta, eu chiar lucrez la Minessota Twins… Dupa o ora iese aceeasi femeie si spune celui de al doilea tatic: – Incredibil, aveti tripleti!!! – Nu pot sa cred, ce coincidenta, eu lucrez la 3M Company. Al treilea lesina. – Ce s-a intamplat, intreaba moasa? – El lucreaza la 7UP…

    1Qle m-ai spart! Dar spune-mi, rogu-te, ce facea unul care lucra la seven – eleven? :lol: :lol: :lol:

  77. Inah says:

    daca-i vorba de “euroclinic, io zic sa va calmati.
    sincer.

  78. @nasu – sau ferestre de la sand’92 …

  79. rox says:

    pt analizele de luna cu luna parerea mea sa mereti la stat, laboaratoarele is foarte ok, mare parte is private si alea, dar ai trimitere de la dr si scapi ff ieftin.

    de nastere nu s ce sa zic, n’ajunsei pana acolo :)

    daca acum ai dat atat , sa vezi cand or sa ceara 4D si alte minuni, :)

  80. GaBRiela says:

    Iti recomand sa citesti acest articol: http://www.revistatango.ro/maternitatea_casa_de_nebuni-510.html
    Pe mine m-a inspaimantat experienta relatata aici.

    Si atunci cand va fi cazul, cu siguranta voi merge la o clinica particulara. Prefer sa dau mai multi bani si sa fiu tratata frumos, sa am parte de o vorba buna, grija, un zambet…

  81. The wolf says:

    este adevarat ca pare scump…dar sa stii ca doar pare…ca sa dormi linistit mergeti in continuare acolo, pentru continuitate, pentru respect fata de client, pentru linistea ta…!

  82. filomena says:

    Slava Domnului nu am fost NICIODATA nevoita sa stau intr-un spital mai mult decat permitea timpul de vizita, dar la noi in Satu Mare majoritatea celor care pot sa stranga putin curea si sa puna deoparte niste bani merg in Ungaria la doctori. Pt orice! Colega mea avea probleme ginecologice si in SM din toti doctori care a fost, n-a fost unul s-o poata ajuta, ba mai mult i s-a spus ca nu va putea avea copii. A mers in Ungaria si doctorul de acolo i-a dat tratament si i-a spus sa fie linistita ca nu e chiar atat de grav. Eu una, sunt de parere ca, daca poti du-te la privat…costa putin mai mult dar macar stii pentru ce ai dat banii, ca la fel de bine si la stat spaguiesti pana iti sar ochii si tot n-ai conditii.
    Hai ca am scris prea mult. Sa va fie sanatos!

  83. Adina says:

    #
    78
    Inah Says:
    December 2nd, 2009 at 8:16 pm

    daca-i vorba de “euroclinic, io zic sa va calmati.
    sincer.

    Inah, in ce sens? pozitiv ori negativ? Nu din pura curiozitate intreb

  84. Adina says:

    si buna seara, ca uitai :D

    Dono, Lavy, cum fu azi? ca m-am concentrat toata ziua:)

  85. Mai Dono, ce sa iti zic, eu am fost asa, mai bolnavicioasa si “accidentabila” din fire :) ) si stiu ce e prin spitale…nu e chiar dracu’ asa de negru; acum neh! Cum mai recomanda lumea pe aici, ai putea ca analizele, controalele lunare etc sa se faca pe la stat si finalul sa fie la privat ;) . Eu una asa as face. Pai analizele sotiei tale de sange au costat (cu exceptia faptului ca au fost sub forma de spaga, evident :D ) cat operatia mea de TRIPLA (deci de fapt au fost 3 operatii) fractura de glezna, si am dat si peste un medic bun, bland si cumsecade – ca asa era felul lui… ;)

  86. Anachen says:

    @Sys
    Cum spune cineva pe aici,alea sunt exceptii.Eu in Romania m-am rugat de o asistenta de 3 ori sa imi dea un calmant,dupa o operatie.Si nici macar nu s-a sinchistit sa se ridice din pat,probabil dormea prea bine!
    ps:Andy cand a intrat la urgente in Spitalul Municipal Ploiesti o inceput sa planga.A crezut ca l-am adus la ospiciu!

  87. Adina says:

    una peste alta: medicii de la privat, presteaza si la stat. sau invers. parerea mea e ca sunt cooptati in mediul privat medicii cei mai capabili de la stat, altfel cum s-ar impune?

  88. Anachen says:

    Eu nu spun ca medicii romani nu sunt bine scoliti.Multi tineri straini aleg sa faca medicina in Romania.
    Eu spun ca medicii romani considera ca e absolut normal sa primeasca/ceara spaga!Ceea ce nu e!

  89. Adina says:

    Anachen, aici cred ca trebuie ceruta parerea lui Horea :D

  90. Anachen says:

    Parerea lui Horea am auzit-o la Moeciu!

  91. Monique says:

    Am nascut de doua ori in spitale de stat insa analizele si controalele din timpul sarcinii le-am facut la cabinetele private ale medicilor.Scumpe,asa cum ai spus si tu,dar absolut necesare.
    Am nascut prima data la spitalul Sf. Pantelimon care m-a traumatizat de-a dreptu`.A doua oara am nascut la Cantacuzino…multi bani dati in toate partile (oricum mai putin de 3000) dar conditiile au fost ok, eu si copilul am fost bine ingrijiti.Conteaza foarte mult cat cotizezi la medic…eu am dat 500 la medicul obstetrician si 200 la anestezist.Ulterior am aflat ca am dat cam mult pt o nastere normala,dar nu mi-a parut rau pt ca toata lumea s-a purtat exemplar.Precizez ca sumele astea erau valabile acum 4 ani si jumatate…nu stiu pe unde or mai fi ajuns acum :)

    Sarcina usoara si o nastere si mai usoara,indiferent in ce fel de spital va avea loc!

  92. D. says:

    Dono, ti-am trimis un mail. Sper sa nu ajunga la Spam :P [contine un link..]

    D.

  93. Mortyse says:

    Hopaaa, inca un “blog insarcinat”… felicitari! Sa fiti sanatosi si voiosi! Sarcina usoara si nastere asemenea!

  94. dono says:

    D, nu l-am primit. Poate intra mai tarziu.

  95. Metalshrine says:

    Despre spitale nu vreau sa vorbesc pentru ca nu ma pricep.
    SSburlea si Ada, ma bucur ca ati reactionat fiind dealtfel singurii.
    Alexman, daca nu stii despre ce-i vorba si nu stii ce-i aia ghilimea, abtine-te!!!

  96. moi says:

    Privat all the way!

    Si fa-ti neica un abonament, ca nu ajungeai la suma aia pe analize daca aveai abonamentul. Acum probabil e putin tarziu, dar e posibil ca unele spitale private sa iti mai ofere abonament inca.
    Dupa ce o sa ai copilasul, sa faci neaparat abonament la un privat la pediatrie, ca ce cheltui in sarcina e doar “varful aisbergului” fata de ce o sa cheltui cu copilul…

    Cat am fost insarcinata am facut toate analizele la o clinica privata, aparatura ultimul racnet, programari, consultatiile le puteam stabili online, profesionisti si rapizi. Din pacate a trebuit sa nasc la stat, din cauza unor coplicatii pe care cei de la clinica nu le puteau monitoriza si au refuzat sa se bage.
    Am nascut la un spital unde facusem o ecografie la un moment dat, iar doctorul imi scrisese rezultatul pe un post-it :P
    Nu a fost asa de rau, ce sa zic, oamenii si-au facut treaba, am si dat cate un banut aici si acolo.
    Ce vreau sa iti spun e doar ca nu prea te poti baza pe cei de la spitalele private cand vine vorba de niste complicatii hmm… complicate :)
    Cel mai bine e sa intrebi din timp daca au saloane de prematuri, chirurgi, anestezisti si tot tacamul la dispozitie 24/7.
    A, si nu e ok sa mergi la un cabinet oarecare, cel mai bine mergi la o clinica dintre astea noi, nu zic nume, ca nu vreau sa fac reclama.

  97. D. says:

    Daca nu ajunge pana maine dimineata, scrie aici si retrimit.

    Noapte buna :)

    D.

  98. Pentru analize si tot tacamul recomand clinicile particulare. Pentru nastere spitalele de stat.

    Argumente pro clinica particulara si anti spital de stat:
    - programarile pentru consultatie sunt respectate dumnezeieste,
    - nu exista spagi, atentii, onorarii,
    - cum ai spus si tu: sediu frumos, culori vii, personal amabil spre foarte amabil (mai ales cu o doamna insarcinata), sala de asteptare frumos mobilata, comoda, oamenii vorbesc in soapta, nimeni nu tipa, urla, nu te trateaza de sus, nu te imbranceste, nu te stresezi cat si cui sa dai spaga.

    Argumente anti clinica particulara, pro spital de stat:
    - in cazul unei nasteri cu probleme (prematuritate, in special, alte complicatii la nastere) esti trimis automat la un spital de stat cu care cel privat este “in relatii”
    - procent mare de nastere prin operatie cezariana (costa mai mult, este “programabila”), asa ca daca vreti sa nasteti natural s-ar putea sa nu va iasa, desi s-ar putea sa primiti asigurari ca asa se va intampla,
    - medicii de la privat sunt aceeasi cu cei care lucreaza in sistemul de stat.
    - faptul ca un medic lucreaza la o clinica privata nu garanteaza profesionalismul acestuia.

    Acestea sunt concluziile mele, concluzii pe care le pot argumenta cu exemple. Ele sunt izvorate din experienta mea particulara si s-ar putea sa nu vi se potriveasca si voua. Alegerea este doar a voastra, in functie de buget, evolutia sarcinii si de increderea intr-un sistem sau in altul.

  99. Mrs X says:

    In Bulgaria pt o nastere normala intr-un spital, platesti in jur de 1000 – 1500 de euro, Dar ai conditii de lux + ca ti se da de toate incepand cu hainute,pampersi…etc
    Practic te prezinti cu emotiile in buzunar si gata sa iti aduci copilul pe lume, ca de restul se ocupa ei.

  100. LolaB says:

    Buna, trecand peste faptul jenant ca 90% din analizele recomandate unui cuplu (fara antecedente medicale grave) sunt inutile si sunt recomandate de catre “doctori” doar pentru a culege procentul bine meritat in urma prescrierii acestora, este foarte scump sa fii insarcinata si sa nasti in Romania in conditii umane si naturale. Sunt insarcina in luna a 5-a si dupa o scurta vizita la un spital de stat – da, am fost tentata sa nasc la un spital de stat pentru ca muncesc si platesc impozite si merit sa ma bucur de toate beneficiile legale – am imbratisat ideea de a naste la unul privat. Motive sunt multe: 1. nu ma intereseaza atat de mult aspectul cat atitudinea angajatilor; 2. vreau sa nasc impreuna cu sotul meu; 3. vreau sa nu dau spaga la fiecare sora medicala; 4. vreau sa alaptez si sa nu mi se impuna Nestle si alte prostii, reprezentantii carora sunt apreciati in spitale; 5. vreau sa nasc natural si sa nu ma simt o pacienta bolnava pentru ca sunt doar GRAVIDA etc.

    Nu este o selectie naturala – poti sa ai parte de ingrijire buna si la spital de stat dar eu cred ca merit mai mult decat atat.

  101. Cipper says:

    Eu cred ca e un dublu tais. Marea majoritate a spitalelor de stat sunt aglomerate si intr-o stare deplorabila, dar poti avea norocul sa dai peste un doctor bun, pe cand clinicile private arata bine dar poti gasi un doctor mai putin bun. Oricum, privatii iti iau in jur de 100 RON pt o discutie de 5-10 minute si alte cateva sute pt un set de analize, bazandu-se exact pe contrastul intre stat si privat. Eu unul am oroare de cozi d-aia aleg privatul pt orice problema de sanatate, dar in cazul asta as prefera sa platesc doar o contributie modica la asigurarile de santate obligatorii sau eventual deloc. Si de restul banilor mi-as face un abonament la o privata si as ramane si cu bani in plus…
    Insa cand e vorba de un copil banuiesc ca banii nu mai conteaza.

  102. Vecinul din cartierul Madrid says:

    E simplu:
    Daca iti permiti, merita la privat!

    Daca nu iti eprmiti, te descurci…

    Povestea noastra legate de spital privat:

    http://www.bogdangheorghe.ro/?s=euroclinic

  103. Liana says:

    Eu am cheltuit 13 milioane asta vara pt 6 zile la Venus ( nu in Grecia , nu la Paris ).De persoana , evident !Cred ca un copilas merita mult mai mult decat pretul a 5 zile de vacanta la 2 stele pe litoralul romanesc !

  104. Jumanji says:

    Uite cateva instructiuni pentru a ingriji un bebelus :) btw: felicitari!

    http://izismile.com/2009/12/01/oldie_of_the_day_child_care_instructions_28_pics.html

Top Articole

Top Comentatori

Tag Cloud