10 gustari vegetariene pe care le poti lua la munca

Ti-am pregatit o lista cu retete care ne-au cucerit, pentru ca sunt simplu de facut. Si daca nu ai tinut dieta de detoxifiere inainte de venirea iernii, poti sa incep acum.

Pranzuri pro-vegetariene

1. Pana intri in stadiul de a gati sau a pregati cu minutiozitate, poti sa-ti cumperi cateva foi de tortilla sau sa faci pite in casa. Pe acestea ai libertatea sa le umplu cu toate legumele care-ti fac tie cu ochiul. Acesta este unul dintre pranzurile perfecte de ambalat si luat la birou, asta daca nu esti o bloggerita celebra si lucrezi de acasa.

2. Pe urma pachetelele de primavara vegetariene sunt surorile mai mici ale pitelor de mai sus. Poti sa mananci mai multe si sunt perfecte daca nu pot sa-ti iei o ora libera la pranz – le savurezi in timp ce lucrezi.

Mai mult, aceste pachetele iti vor aduce aportul zilnic de nutrienti necesari pentru o dieta echilibrata. Apeleaza fara grija la castraveti, morcovi, dovlecei sau salata, fasole, mazare sau porumb la conserva. Ia-ti foaia de orez si treci la treaba.

3. Pastele cu avocado sunt delicioase. Daca mai adaugi si putine migdale, usturoi si lamaie nu-mi mai ramane decat sa-ti urez Bon Appetit! Totusi s-ar putea ca acest pranz sa nu-ti satisfaca foamea, asa ca i-ati si niste biscuiti din cereale integrale.

4. Ce ai zice de un sandwich vietnamez? Acesta, la origini, se numeste sandwich vegetarian Banh Mi si ai o adevarata varietate pentru al compune, insa eu propun: lamaita, sos de soia si cu tofu marinat in usturoi – nu are cum sa ti se fac dor de carne.

5. Pentru ca vegetarienii duc mereu o lupta de razbunare dulce cu papilele gustative, urmatoare reteta trebuie sa-i dedicati putin timp: sandwich cu naut si alge marine.

Suna un pic dubios, insa daca esti vegetarian mai mult ca sigur vrei sa incerci ceva mai special. Mie una acest sandwich imi aduce aminte de cel cu ton.

Fierbi nautul, il faci pasta de humus, adauga morcovi pentru un gust dulce, telina, otet, mustar si usturoi miraculos cat vrei tu. Dupa, inchei cu putina sare si piper. Normal, pentru ca aceasta pasta sa fie terminata, trebuie sa te incumeti sa o amesteci cu acele alge. Spor la ingurgitat.

6. Supa de mazare este una dintre alegerile cele mai dulci pentru un pranz satios. Daca ai timp pentru o adevarata supa de mazare, aceasta inseamna: telina, usturoi, morcovi, cartofi, busuioc si piper.

Pe de alta parte, daca vrei ceva servit rece, poti sa-ti faci o crema de mazare: fierbi boabele, dupa le zdrobesti in mixer si adauga condimente dupa gustul tau.

7. Nu sunt vegetariana, insa mi-ar placea ca macar o data sa fac urmatorul aperitiv: toast (paine neagra sau cu cereale) cu pasta de usturoi, avocado (zdrobit, acompaniat cu sare si un strop de ulei) si salsa verde ( sos verde facut din rosii mici verzi cu coriandru, ardei, ceapa si condimente).

8. Cum pentru vegetarieni tofu este un aliment de baza, am gasit si eu doua variante pentru a servi salata la pranz. Prima consta in a face tofu cum stiti voi mai bine, il maruntiti si apoi adauga sirop de artar, chimen, coriandru si sos de soia. A doua optiune este pentru cei care prefera tofu nefacut, cu muraturi putin picante si mustar.

9. Aproape de final, sa nu uitam de faimoasa salata Caesar vegetariana. De date aceasta nu aveti voie oua sau ton, insa folositi putina maioneza vegetariana, sos Worcestershire vegetarian si suc de lamaie ca sa nu devina prea gretos.

10. Daca te-ai atasat de naut, mai avem o ultima sugestie pentru o salata: jumatate de avocado, putin ulei, mustar, naut fiert, suc de lamaie si coriandru.

Va mai spun ca aceasta se numeste salata Tahimi, pentru ca la final se mai adauga un sos ce contine: 4 linguri de susan, 2 lingurite ulei de masline presat la rece, o jumatate de lamaie, sare si putina apa.

Pentru ca salata sa fie mai consistenta poate sa adaugati castraveti, morcovi si salata verde, alaturi de biscuiti din cereale integrale.