Ciupercile trateaza asteniile de toamna

Samanii, vracii si hipocratii dinainte de Hristos foloseau in tratamente unele specii de ciuperci care contineau anumite droguri, cu efect vindecator rapid.

In Evul Mediu, cativa oameni luminati au observat ca fierturile de ciuperci ofera mai multa vigoare oamenilor sarmani si osteniti. In jurnalul lui Cook chiar se mentioneaza ca unii comercianti de sclavi negri, ca maurii, spaniolii si englezii, plateau preturi bune pentru ciupercile albe cu care isi intretineau marfa in stare buna.

Echilibrul metabolismului

Ciupercile s-au dovedit un remediu naturist foarte eficient in restabilirea echilibrului metabolismului datorita continutului proteic, precum si intregului arsenal de minerale pe care il contin. Dr. Pierre Bastier spunea ca dieta cu ciuperci aduce o bogatie aproape dubla in proteine, in comparatie cu carnea, dar si o mai buna asimilare a multor aminoacizi (compusi ai proteinelor) care se absorb mai dificil in cazul unei alimentatii cu carne. Neuro-biochimistii de la Universitatea Toulouse din Franta au constatat ca dietele cu ciuperci albe de cultura scad cu 68,28% manifestarea starii de slabiciune fizica si nervoasa a persoanelor care consuma ciuperci in anotimpul capricios al toamnei. Cercetatorii de la Toulouse au demonstrat deja importanta unor droguri specifice ciupercilor de padure. Cei 48 de alcaloizi droguri faciliteaza o foarte rapida acumulare de cobalt si fier in celulele din ficat, laboratorul organismului.

Tratamentul carentelor proteice

Studii efectuate de mai multe institutii de cercetare ale Academiei Romne arata ca, in mediul urban din tara noastra, aproximativ 70% din populatie consuma de 3-4 ori mai putine proteine animale dect necesarul minim, calculat standard. Ciupercile, desi nu contin absolut toti aminoacizii regasiti in carne, ofera o proteinizare foarte satisfacatoare a organismului. Dar, in cazul unui consum de minimum 100 de grame zilnic, ele suplinesc carenta proteica intr-o proportie de 80-98%. Avantajul real al consumului de ciuperci pentru proteinizarea organismului este ca ofera o mai buna absorbtie a unor aminoacizi care nu se regasesc in carne, extrem de rari si necesari organismului.

Stimuleaza memoria

Studiile de neuro-biologie efectuate de botanistul american dr. Marchersan G.L., care au durat 12 ani, comunicate in februarie 2004 la Milano si Geneva, au demonstrat ca in metabolsimul vegetal a 99% din ciuperci sunt prezenti cel putin 210 fitohormoni, substante cu actiune asemanatoare hormonilor umani. Acestia se absorb direct din ciuperci si actioneaza foarte precis asupra unor proteine din membrana anumitor celule din creier. Ca efect, neuronii sunt activati spre a percepe si a memora mult mai multe informatii. Celulele din creier, devenind mai putin lenese, isi cresc capacitatea de memorizare, oblignd creierul la cresterea vigilentei si inteligentei. In acest mod, se explica si IQ-ul mai crescut al unor culte vegetariene tibetane, a caror dieta era bazata in proportie de 90% pe ciuperci. In total acord cu aceste ipoteze, deja verificate, unii neurologi britanici sustin ca in triburile consumatoare de ciuperci (halucinogene) din jungla Amazonului, dezvoltarea sistemului nervos este perfect echilibrata, iar IQ-ul extrem de dezvoltat, in ciuda marilor carente alimentare ale comunitatilor.

Cercetatorii de la Universitatea din Edinburgh au dovedit ca umiditatea specifica zonei ecuatoriale si reactiile vegetative cresc de patru ori asimilarea factorilor de crestere a celulelor creierului. Acelasi proces se petrece si in cazul consumului de ciuperci in anotimpul umed in tarile europene, la populatiile care, prin traditie, respecta aceasta dieta. D.W. Klenn a demonstrat, prin simulari pe calculator, ca greutatea scoartei cerebrale poate creste cu 0,008% in 10 ani, prin consum zilnic de ciuperci, care stimuleaza inmultirea celulelor gliale, celule nervoase foarte importante in pastrarea sanatatii mentale.

Ciupercile si sexualitatea

Dr. Pierre Bastien a observat, in 1967, ca foarte multi consumatori de ciuperci au o viata sexuala foarte bogata, negasind o explicatie acestui fenomen. Dupa 31 de ani, in 1988, M.W. Witlich, de la Universitatea din Munchen, descopera ca iodul, prezent in cantitati optime in majoritatea ciupercilor, este asimilat in prezenta altor substante intlnite in straniile plante cu palarioara. Iodarea tirozinei, in anumite conditii de mediu, care produce hormoni tiroidieni in mari cantitati, creste activitatea homonala a ovarului (cu 12%) si a testiculului (cu 8%). Sexologii germani au descoperit ca aceste valuri de explozii de secretie a hormonilor sexuali nu se datoreaza doar fenomenului amintit, ci si efectului direct al unor proteine intlnite in toate speciile de ciuperci, care activeaza unii centri nervosi ai sexualitatii. Potrivit cercetarilor actuale, ciupercile albe (de cultura) au un efect afrodisiac remarcabil, mult mai intens dect traditionala salata de telina cruda.

Dieta cu ciuperci Micul dejun

Se recomanda ciuperci prajite in unt, dupa 20-30 de minute de la resimtirea senzatiei de foame. Acidul clorhidric si pepsina, care dau senzatia arsurii de foame, trebuie sa fie indeajuns de abundente pentru a digera ct mai bine proteinele unice din ciupercile comestibile, indiferent de specie. Un pahar cu lapte gras sau iaurt si 100-200 g de ciuperci sunt de ajuns pentru orele 6.30-8.40. O limonada concentrata este bine-venita inainte de micul dejun. Foarte important este sa se evite brnzeturile nesarate si mezelurile foarte grase si afumate, care influenteaza indirect absorbtia unor aminoacizi.

Dejunul

Ciupercile trebuie sa constituie o garnitura sarata la un meniu care contine cel putin 100 g carne, de preferat de pasare. Pentru cardiaci, sarea fara sodiu este unica solutie. In lipsa perceptiei gustului sarat, unii alcaloizi (substante active) nu pot fi eficienti pentru sanatatea dv. Servirea dejunului trebuie sa fie programata intre orele 13.20-14.00, pentru o maxima absorbtie. Nu este recomandat sa se bea in timpul mesei lichide in cantitati mai mari de 100 ml. Sunt excluse bauturile cofeinizate, care deregleaza productia de acid clorhidric din mucoasa gastrica si, prin urmare, si absorbtia multor aminoacizi, regasiti numai in ciuperci.

Cina

O cina cu ciuperci ca aliment de baza este ideala, daca acestea sunt preparate in sos de rosii ct mai abundent, alaturi de 3 cubulete de brnza topita. Orele ideale pentru cina sunt 21.30-22.30, cu o conditie esentiala: sa adormiti inainte de ora 23.00.

Precautii: In cazul in care nu aveti suficiente informatii cu privire la identificarea ciupercilor otravitoare, evitati sa le cumparati de la piata, de la negustori necunoscuti, de ocazie. si chiar daca aveti incredere in cunostintele dv privind soiurile de ciuperci comestibile fiti foarte precaut. O serie de ciuperci comestibile au suferit mutatii, devenind otravitoare.