De ce este bine sa bei apa cu fulgi de ovaz pe stomacul gol?

Faina de ovaz este considerata unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume. Datorita continutului ridicat de fibre, proteine ​​si minerale, aportul acestei cereale s-a raspandit si s-a schimbat chiar la diferite forme de consum, de exemplu, apa din fulgi de ovaz, a publicat El Universal.

Pentru a-l pregati, aveti nevoie de o cana de fulgi de ovaz, un litru de apa, extract de vanilie, pudra de scortisoara si indulcitor dupa gust. Inmuiati fulgii de ovaz peste noapte inainte de preparare, astfel incat digestia lor sa fie usoara pentru organism; apoi aruncati apa de inmuiat si puneti-o in blender.

Adaugati restul ingredientelor si amestecati pana se incorporeaza. Este atat de usor sa obtineti aceasta bautura plina de nutrienti. Daca vrei sa o incerci, aici iti spunem care sunt efectele consumului de apa din fulgi de ovaz pe stomacul gol.

Reduce colesterolul

Una dintre componentele principale ale ovazului este un tip de fibre solubile numite beta-glucan, care este responsabila pentru majoritatea beneficiilor pentru sanatate ale acestei cereale. Daca acest compus se dizolva in apa, proprietatile sale cresc, indica Jurnalul Spaniol de Nutritie Umana si Dietetica.

Cercetarile publicate in The American Journal of Clinical Nutrition au aratat ca beta-glucanul din apa din fulgi de ovaz scade atat colesterolul LDL (rau), cat si colesterolul total.

In mod similar, antioxidantii din ovaz previn oxidarea colesterolului LDL, prevenind astfel inflamatia la nivelul arterelor, reducand riscul de infarct miocardic si accident vascular cerebral.

Controlati nivelul zaharului

Beta-glucanul este, de asemenea, bun pentru nivelul zaharului din sange. Potrivit Scolii de Sanatate Publica de la Harvard, fulgii de ovaz previne cresterea glicemiei dupa fiecare masa.

In plus, o publicatie din revista Nutrients a concluzionat ca alimentele de post sau bauturile cu fulgi de ovaz reduc semnificativ nivelul de glucoza la persoanele cu diabet de tip 2.

Tensiune de sange scazuta

Pe langa polifenoli, un articol din Nutrition Reviews explica ca ovazul contine antioxidanti unici numiti avenantramide. Aceste substante dilata vasele de sange, imbunatatesc circulatia si scad tensiunea arteriala.

La randul sau, aceasta cereala reduce riscul de boli cardiovasculare cu 21 la suta, spune o revizuire a studiilor din The American Journal of Cardiology.

Promoveaza digestia

Potrivit Scolii de Sanatate Publica de la Harvard, fibrele prezente in fulgii de ovaz regleaza miscarile intestinale si maresc continutul de apa din scaun, prevenind astfel constipatia.

In mod similar, beta-glucanul creste diversitatea microbiotei intestinale. Aceste bacterii sanatoase previn problemele digestive precum diareea, colita ulceroasa, sindromul colonului iritabil sau boala Crohn. De asemenea, intaresc sistemul imunitar pentru a descompune substantele toxice, a procesa carbohidratii complecsi, vitaminele si aminoacizii.

Promoveaza pierderea in greutate

Un studiu publicat in Nutrition Reviews indica faptul ca lipiciitatea beta-glucanului incetineste procesul digestiv si absorbtia nutrientilor. Deoarece stomacul tau are nevoie de timp pentru a se goli, senzatia de plenitudine dureaza mai mult.

La randul sau, o investigatie a Nutrition Research a demonstrat ca acest tip de fibre elibereaza peptida YY, un hormon care controleaza apetitul si reduce aportul excesiv de calorii. Prin urmare, impreuna cu alte obiceiuri sanatoase, apa din fulgi de ovaz te poate ajuta sa slabesti.

Incearca aceasta bautura delicioasa si profita de beneficiile pe care le poate oferi sanatatii tale. Daca aveti indoieli cu privire la consumul acestuia, consultati un specialist.

DISTRIBUIE

RECENTE