Renunta la fumat: 13 moduri de a rezista poftei de tutun

Pentru majoritatea consumatorilor de tutun, pofta de tutun poate fi coplesitoare, dar este important sa nu cedeti in fata lor. Desi poftele se pot simti intense si pot provoca anxietate, ele sunt temporare. Cu masuri adecvate si un sistem de sprijin, cu timpul, este posibil sa depasesti definitiv poftele si sa te lasi de fumat sau de mestecat. 

  1. Terapia de inlocuire a nicotinei: optiunile pentru terapia de inlocuire a nicotinei includ urmatoarele:
    • Nicotina este un spray nazal sau un inhalator, care poate necesita plasturi de nicotina fara prescriptie medicala, guma si pastile
    • Medicamente fara nicotina pentru a renunta la fumat, cum ar fi Zyban (bupropion) si Chantix (vareniclina), care necesita o reteta
  2. Evitarea declansatorilor:  declansatorii pot fi situatii in care ati fumat sau mestecat tutun, cum ar fi la petreceri, in timp ce beti sau in situatii stresante. Identificarea situatiilor declansatoare, evitarea lor completa sau abordarea lor prin gasirea unor metode de distragere a atentiei fara a folosi tutun poate ajuta.
  3. Evitarea satisfactiei instantanee: Cand apare o pofta de tutun, amanarea fumatului sau a mestecatului tutunului mergand in zone fara fumat pana cand pofta dispare poate ajuta. A ceda sentimentului de „doar unul” poate readuce obiceiul de a fumat sau de a mesteca tutun.
  4. Mecanisme de adaptare: diverse mecanisme de adaptare va pot ajuta sa depasiti pofta de tutun. Guma de mestecat, bomboane, nuci, seminte sau orice fel de mestecat sau crocant poate fi de ajutor. Spalatul pe dinti lasa o senzatie de curatenie in gura si poate ajuta sa scapi de pofta de tigara/tutun. Distrageti-va atentia facand alte activitati, cum ar fi vasele, uitati-va la televizor, jucandu-va cu animalele de companie sau vorbind cu prietenii si familia pentru a depasi poftele.
  5. Activitate fizica si hobby-uri: Activitatea fizica, cum ar fi exercitiile fizice, sportul, yoga, plimbarile rapide si chiar dansul pot ajuta la crearea unei distrageri de la pofta de tutun si la reducerea intensitatii acestora. Daca activitatea fizica nu este posibila, cultivarea hobby-urilor precum scrisul, arta si mestesugurile sau chiar treburi poate fi la fel de utila.
  6. Managementul stresului: Managementul stresului este esential pentru cei care aveau obiceiul de a fuma sau de a mesteca tutun si cei care dezvolta pofte din cauza stresului. Gestionarea stresului prin practicarea tehnicilor de relaxare, cum ar fi exercitii de respiratie profunda, yoga, vizualizare, masaj sau ascultarea muzicii calmante poate ajuta.
  7. Dieta: consumul de lichide si ceai verde si evitarea cafelei si a ceaiului negru, in special in primele zile de renuntare, pot ajuta la eliminarea mai rapida a nicotinei. Consumul de multe fructe si legume proaspete poate ajuta la imbunatatirea digestiei si a sanatatii generale si poate combate pofta de tutun.
  8. Sucuri de fructe si legume: fumatul blocheaza absorbtia unor nutrienti importanti, cum ar fi calciul si vitamina C. Incorporarea mai multor fructe si legume sau sucurile acestora in dieta ta poate ajuta la restabilirea acestor nutrienti si poate reduce pofta de tutun.
  9. Ceai de ginseng: Ginseng poate ajuta la reducerea dependentei de nicotina prin slabirea efectului dopaminei, un neurotransmitator din creier care este asociat cu placerea si este eliberat atunci cand fumati tutun. Prin urmare, consumul de ceai de ginseng in fiecare zi poate ajuta la reducerea poftelor.
  10. Lapte si produse lactate: Laptele si alte produse lactate pot inrautati gustul tigarilor, lasand un gust amar neplacut. Acest efect va poate ajuta sa renuntati la fumat.
  11. Gasirea unui sistem de asistenta: conectarea cu prietenii si familia va poate ajuta sa ramaneti motivat si sa faceti fata. Facand activitati cu prietenii si familia va poate ajuta sa va distrageti atentia de la pofte. De asemenea, puteti lua in considerare colaborarea cu un terapeut profesionist pentru a ajuta la suprimarea poftelor si la gestionarea stresului. Exista diverse grupuri de sprijin disponibile online si offline, unde oamenii se pot ajuta reciproc sa renunte la tutun.
  12. Amintiti-va de beneficii: va va fi de ajutor sa va amintiti in mod constant de beneficiile renuntarii la tutun, fie notandu-le, fie spunandu-le cu voce tare. Beneficiile ar putea fi lucruri precum devenirea mai sanatoasa, scutirea celor dragi de fumatul pasiv si economisirea de bani.
  13. Intarire pozitiva: a te recompensa dupa ce ai depasit o pofta te poate ajuta sa ramai motivat.

DISTRIBUIE

RECENTE