De ce este bine sa faci o baie fierbinte pentru a dormi mai bine?

De mai multe ori am auzit ca a face o baie fierbinte inainte de culcare contribuie la un somn mai bun. Cu toate acestea, nu stim de ce. Prin urmare, de data aceasta va spunem de ce este utila si care este cel mai bun moment pentru a o face.

A face o baie fierbinte inainte de culcare este una dintre tehnicile recomandate pentru un somn mai bun. Desi nu reprezinta o solutie la probleme cronice precum insomnia, pare sa fie un bun adjuvant pentru a induce odihna si a imbunatati calitatea somnului.

De fapt, o revizuire sistematica condusa de Shahab Haghayegh, cercetator in cadrul Departamentului de Inginerie Biomedica de la Universitatea din Texas, sustine beneficiile unei bai fierbinti si sugereaza sa faceti acest lucru la un anumit moment inainte de culcare.

Sa faci o baie fierbinte pentru un somn mai bun: de ce ajuta?

Conform analizei sistematice a lui Haghayegh si a echipei sale, o baie cu apa fierbinte inainte de somn ajuta la schimbarea temperaturii interne si, in acest fel, favorizeaza odihna. Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetatorii au analizat 5322 de studii si au angajat cel putin o duzina prin metodologii mai robuste.

Raportul final a fost publicat prin intermediul Sleep Medicine Reviews si afirma ca o baie fierbinte la o temperatura intre 40 si 42 ° C, cu aproximativ 90 de minute inainte de culcare, ajuta oamenii sa doarma mai bine. Mai exact, pare sa va ajute sa adormiti cu aproximativ 10 minute mai repede decat de obicei.

Aceste descoperiri au fost posibile dupa analizarea efectelor „incalzirii pasive a corpului pe baza de apa” asupra diferitilor indicatori de somn, cum ar fi:

  • Latenta de aparitie a somnului, care este timpul necesar pentru a trece de la starea de veghe completa la somn.
  • Eficienta somnului.
  • Calitatea subiectiva a somnului.

Temperatura corpului si somnul

Cercetarile stiintifice de-a lungul timpului au stabilit ca ritmurile circadiene regleaza functii precum somnul si temperatura centrala a corpului. Astfel, s-a stabilit, de asemenea, ca temperatura corpului creste cu 2 sau 3 grade mai mult dupa-amiaza tarziu sau seara. Pe de alta parte, in timpul somnului este mai scazut.

Cand vine timpul de somn, individul mediu se confrunta cu o scadere de 3 pana la 6 ° C a temperaturii corpului. Cel mai scazut nivel apare intre perioada de somn mijlocie si cea ulterioara. Odata ce este timpul sa va treziti, temperatura incepe sa se restabileasca.

Paradoxal, se pare ca a face o baie fierbinte raceste corpul stimuland circulatia sangelui de la miezul interior la periferie, adica mainile si picioarele. Cand se intampla acest lucru, glanda pineala semnaleaza productia de melatonina si atunci aceasta induce somnul.

Unii se vor gandi … de ce apa calda si nu rece? Ei bine, desi la prima vedere pare mai logic sa folositi apa rece pentru a reduce temperatura, mecanismul nu este acelasi. Apa rece atrage corpul intr-o reactie de lupta sau fuga, crescand vigilenta.

Prin urmare, recomandarea este simpla: un dus cu apa fierbinte, timp de aproximativ 10 minute, cu 90 de minute inainte de culcare. Desigur, deoarece dovezile sunt inca limitate, este important sa fim atenti.